Marktplaats kopers. Ik ben er zo klaar mee. Maar via Ebay kost het me teveel. De ergste types voor mij:
- "Ik bied de helft van wat je vraagt en kan het direct ophalen!!!". Deze mensen zijn in de veronderstelling dat iedereen op Marktplaats junk is en zijn/haar spullen verkoopt omdat ze geld nodig zijn voor drugs volgens mij. Ja joh tuurlijk, ik heb twee weken geleden nog €75 betaald voor mijn uitgespeelde Demon's Souls PS5, maar jij mag hem voor €20 vanavond nog ophalen...
- "Hey, ik heb superveel interesse in je game, maar het is 2021 en ik heb natuurlijk geen app van de bank op mijn telefoon dus ik kom vanavond bij je terug om het in orde te maken!! eChT WaAr hOor!!! Intussen verkoop jij drie geïnteresseerden een 'nee'. De volgende dag heb je natuurlijk niets gehoord en als je contact opneemt met de andere geïnteresseerden hebben ze hun geld inmiddels elders uitgegeven.
Fantastisch ook dat je deze afhakers niet eens een negatieve feedback kan geven omdat je geen transactie met ze hebt afgerond.
- "De game die je aan biedt zoek ik al super lang. Zou je wat meer foto's kunnen maken? Van bladzij 36 van de handleiding, van het schroefje rechtsboven op de cartridge en van de streepjescode? En dan na het opsturen: Oei, mijn hond heeft net op de achterbank gescheten en ik ben eigenlijk al mijn geld nodig om die auto stankvrij te krijgen [of insert andere kutsmoes].
En vorig jaar heb ik ongeveer onderstaande meegemaakt. Dieptepunt tot nu toe:
- "De game die ik bij je heb gekocht is helaas in niet in de staat die ik had verwacht. Jij had hem omschreven als 8.5/10, maar ik vind het meer een 7.5/10. Ik eis de helft van mijn geld terug anders ga ik aangifte doen wegens oplichting. Oh? Ben je het niet met me eens? Dan verander ik toch gewoon in een psychopaat? Ik zoek je op social media op en ga random mensen uit je vriendenlijst (waaronder je tante) lastigvallen om je telefoonnummer te achterhalen ....
Marktplaats klojo's
Bericht
ook een reden om geen echte naam te gebruiken met kopers.
als je dan dat soort bericht krijgt, blokkeer je deze idioten gewoon.
Re: Marktplaats klojo's
dan zeg ik, veel plezier er mee, ik heb geen social media...Ribbelchips schreef: ↑02 apr 2021, 13:50
En vorig jaar heb ik ongeveer onderstaande meegemaakt. Dieptepunt tot nu toe:
- "De game die ik bij je heb gekocht is helaas in niet in de staat die ik had verwacht. Jij had hem omschreven als 8.5/10, maar ik vind het meer een 7.5/10. Ik eis de helft van mijn geld terug anders ga ik aangifte doen wegens oplichting. Oh? Ben je het niet met me eens? Dan verander ik toch gewoon in een psychopaat? Ik zoek je op social media op en ga random mensen uit je vriendenlijst (waaronder je tante) lastigvallen om je telefoonnummer te achterhalen ....
ook een reden om geen echte naam te gebruiken met kopers.
als je dan dat soort bericht krijgt, blokkeer je deze idioten gewoon.
- peter81
Bericht
hier is ook weer zoon mafkees
die meent dat ie Goud in handen heeft
https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... ousPage=lr
die meent dat ie Goud in handen heeft
https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... ousPage=lr
Nintendo Nes CIB Verzamelaar
Nintendo Now You,re Playing With Power.
Nintendo Now You,re Playing With Power.
Bericht
Wanneer je denkt dat jouw game nummer 97 van 100 is ...
https://www.catawiki.nl/l/47570833-nint ... verpakking
- Mark
Bericht
Hahaha, de expert heeft haar oordeel weer geveld.SegaMegaPlayer schreef: ↑04 mei 2021, 21:51Wanneer je denkt dat jouw game nummer 97 van 100 is ...
- Galious
- Moderator
- Flozem
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Mijn god, geluksvogel! dan moet die andere die geveild wordt wel een repro zijn
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels
Link naar mijn website/schilderijen
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
Deze is van Facebook Marketplace, maar hetzelfde principe:
Iemand biedt een game aan.
Ik: Is deze nog beschikbaar?
Seller: Ja
Ik: Kan ik hem vanavond komen halen?
Ik, die avond: Wat is het adres?
Seller: radiostilte.
Een volle week later, met tussentijds totaal geen contact..
Seller: Ben je nog steeds in de game geïnteresseerd?
Ik reageer binnen 2 minuten: Ja, kan ik hem dan vanavond komen halen?
5 dagen later..
Seller: Ben je nog steeds geïnteresseerd?
5 dagen later..
- KillingRaptor
Bericht
Haha, maar kon je hem dan uiteindelijk afhalen 's avonds?Shenglong83 schreef: ↑10 mei 2021, 14:23Deze is van Facebook Marketplace, maar hetzelfde principe:
5 dagen later..
- kingoftherain
- kingoftherain
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Op zich leuk hoor, dat de originele bon er nog bij zit, maar het wordt zo vaak vermeld dat je gewoon wil zeggen "bieden naar waarde / op onzinbiedingen wordt niet gereageerd / ik weet wat het waard is / geef me de hoofdprijs!".
Snes - Super Star Wars (NTSC)
Wooloo = love, Wooloo = life
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Die er ik gisteren bij gekocht heb. Verder heeft het doosje 28 jaar lang in het zonlicht gestaan en heb ik 'm gebruikt als voetbal.
Met boxprotector!kingoftherain schreef: ↑15 mei 2021, 17:36Op zich leuk hoor, dat de originele bon er nog bij zit, maar het wordt zo vaak vermeld dat je gewoon wil zeggen "bieden naar waarde / op onzinbiedingen wordt niet gereageerd / ik weet wat het waard is / geef me de hoofdprijs!".
Die er ik gisteren bij gekocht heb. Verder heeft het doosje 28 jaar lang in het zonlicht gestaan en heb ik 'm gebruikt als voetbal.
- HeatherGrace
Bericht
Normaal reageer ik niet eens, maar deze attitude schoot me in het verkeerde keelgat. Als de beste meneer op een normale manier had geschreven: "Joh, dat vind ik te weinig. Voor €30 exclusief mag je hem hebben" had ik dat helemaal prima gevonden en stond het geld al op zijn rekening. Maar dit soort verkopers voor wie overduidelijk een simpele Google search al te veel gevraagd is en vervolgens op zo'n akelige reageren, dan ben ik er klaar mee. Wat doen jullie dan meestal?
- marxkemp
- Contacteer:
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik laat me soms ook verleiden tot discussies. Niet slim en levert niemand iets op. Maar het is ook een goede manier om frustraties te kanaliseren .
- HeatherGrace
Bericht
"Nieuwprijs was €160."
Ja... En nu is het €0, vriend.
https://link.marktplaats.nl/m1726999334 ... ialbuttons
Ja... En nu is het €0, vriend.
https://link.marktplaats.nl/m1726999334 ... ialbuttons
- OldSchool
- Contacteer:
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Wow echt bizar. Alsof die schade al niet genoeg overtuiging voor hem zelf was.... Die raakt die nooit meer kwijt.
- Flozem
Bericht
Uit verveling weer eens op MP gekeken. Voorlopig zal ik er wel niets kopen…
https://www.marktplaats.nl/v/spelcomput ... ousPage=lr
Koopje toch met die richtprijs van 800 EUR?
Zoveel interessante titels zie ik niet. Een random selectie aan boekjes, een paar dubbele en een paar bootlegs.150 EUR misschien… en dan moet ik in een vrolijke bui zijn, want op twee titels na zou ik de zooi weer moeten verkopen.
Of zou mijn GB classic collectie alleen inmiddels al 10k waard zijn?
https://www.marktplaats.nl/v/spelcomput ... ousPage=lr
Koopje toch met die richtprijs van 800 EUR?
Zoveel interessante titels zie ik niet. Een random selectie aan boekjes, een paar dubbele en een paar bootlegs.150 EUR misschien… en dan moet ik in een vrolijke bui zijn, want op twee titels na zou ik de zooi weer moeten verkopen.
Of zou mijn GB classic collectie alleen inmiddels al 10k waard zijn?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Welkom op Marktplaats!
Het wordt echt steeds gekker en ook al kijk ik er nog steeds regelmatig, ik koop er nog maar zelden. Gewoon, omdat de leuke dealtjes er nog maar zelden zijn.
Het wordt echt steeds gekker en ook al kijk ik er nog steeds regelmatig, ik koop er nog maar zelden. Gewoon, omdat de leuke dealtjes er nog maar zelden zijn.
- segatarian
Bericht
Dacht dat t nu na een paar jaar gekkenhuis wel af zou nemen. Of verkopen ze nu werkelijk voor die prijzen?
Ik krijg de indruk van niet, sommige items worden al een paar jaar aangeboden
En ze blijven maar volhouden.
Dacht dat t nu na een paar jaar gekkenhuis wel af zou nemen. Of verkopen ze nu werkelijk voor die prijzen?
Ik krijg de indruk van niet, sommige items worden al een paar jaar aangeboden
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Tsja.
Ik heb ooit iemand een berichtje gestuurd. Je hebt die Videopac game nu al zo lang voor 200€ er op staan, het gaat hem niet worden. Ik wil er 100€ voor geven, ben je hem tenminste kwijt. Het antwoord was nee. En ik zie hem nu al vele maanden, misschien zelfs al wel jaren, telkens dezelfde game voor dezelfde prijs er op zetten.segatarian schreef: ↑09 mar 2021, 12:02We bevinden ons nu idd in een era waarin iedereen "weet wat het waard is" . Goud geld willen ze hebben dus :P
Ik merk dat heel veel dingen dan ook eindeloos opnieuw aangeboden worden, omdat ze het op ebay voor die prijs hebben zien staan.
Laatst weer een beetje actief geweest op marktplaats, ik heb het idee dat door de hoge prijzen al een iets kleiner groepje dan voorheen actief is in het opkopen.
verder ook helemaal eens met oldschool
Tsja.
Bericht
Yep, ik zie letterlijk al drie jaar ene Jan Willem steeds maar dezelfde Vita en PSP games te koop zetten. Ze verkopen voor geen meter maar hij blijft Ze er maar steeds opzetten. En dan inderdaad niets willen horen van een lager bod.