Hahaha zo, next level ongeduld. Wat een verhaal. De timing is gewoon wat ongelukkig. Meestal is het de volgende dag bezorgd als het op werkdagen verstuurd is, maar dat lukt ze in december nauwelijks. Als het op donderdag verstuurd is na het moment van ophalen is zaterdag het eerste bezorgmoment, daarna dinsdag. Valt dus reuze mee.
Wat anderen ook al aangeven, boven een x-bedrag verstuur ik alles met T&T. Verschil is echt te verwaarlozen (€3.32 om €4.20). Die euro betaal ik graag extra dan om bovenstaande drama te voorkomen.
Marktplaats klojo's
- Shmupz
Bericht
Re: Marktplaats klojo's
@Jalf
Jeetje wat een bizar verhaal, lol! Sommige mensen..
Ik had laatst een week later iets verstuurd door ziekte en MP niet gecheckt en zelfs ik had niet zo'n tirade.. Gewoon 5 berichtjes met wat vragen.
Maar sommige mensen.. Tja..
En ja.. Sinterklaas en kerst drukte zorgt er idd voor dat dingen vertragen. Logisch... Toch?
Jeetje wat een bizar verhaal, lol! Sommige mensen..
Ik had laatst een week later iets verstuurd door ziekte en MP niet gecheckt en zelfs ik had niet zo'n tirade.. Gewoon 5 berichtjes met wat vragen.
Maar sommige mensen.. Tja..
En ja.. Sinterklaas en kerst drukte zorgt er idd voor dat dingen vertragen. Logisch... Toch?

- kingoftherain
Bericht
Het lijkt me ook normaal dat je niet de hele dag met je neus op Marktplaats geplakt zit. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets zag op een vrijdag avond en een berichtje stuurde dat ik 't eventueel datzelfde weekend nog op zou willen halen. Nou ja, soms krijg je na 't weekend pas bericht terug. Dan wacht je toch gewoon een paar dagen? De wereld vergaat niet. Al zijn sommige mensen het daar niet mee eens, blijkt maar weer.
Blij dat het achter de rug is, zeker?
Dat is behoorlijk triest, zeg. Ik had pas al een reactie dat mensen tegenwoordig geen geduld meer op kunnen brengen, maar dit is echt een exponentionele vermenigvuldiging to the nth degree. Ik denk dat dat soort mense gewoon in een winkelhun spullen moeten kopen, omdat ze het dan meteen in de hand hebben. Al zal het dan wel weer te duur zijn. Zo'n echte hollandse krent. (En anders moet ze bij Bol kopen. KrentenBol. Niemand? Nou ja, ik vond 'm leuk). Bij mij in de regio wordt ook nooit op maandag post gebracht. Volgens mij is dat ook redelijk standaard. Wel 2 pakketjes van Bol bij de lokale super binnen gekomen vandaag, dat wel.
Het lijkt me ook normaal dat je niet de hele dag met je neus op Marktplaats geplakt zit. Ik heb ook weleens gehad dat ik iets zag op een vrijdag avond en een berichtje stuurde dat ik 't eventueel datzelfde weekend nog op zou willen halen. Nou ja, soms krijg je na 't weekend pas bericht terug. Dan wacht je toch gewoon een paar dagen? De wereld vergaat niet. Al zijn sommige mensen het daar niet mee eens, blijkt maar weer.
Blij dat het achter de rug is, zeker?
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Coldplay - Fix You
- segatarian
Bericht
Man man man ,wat een stress weer
Waarom gaan mensen überhaupt op marktplaats als ze mensen niet vertrouwen
Waarom gaan mensen überhaupt op marktplaats als ze mensen niet vertrouwen
Bericht
nog nooit problemen gehad met kopers via MP,
mensen die aangeven dat ze iets van je willen kopen,
op een manier van "mijn kind wil dit graag hebben en heeft centjes gespaard"
is voor mij reden genoeg om geen deal te maken.
er zijn ook veel mensen die dit soort dingen gebruiken om sympathie van je los te krijgen,
zodat ze iets van je kunnen kopen voor minder geld.
het verhaal van jalf hier boven, is wel erg extreem,
die persoon had kunnen weten dat verzending op dat moment trager zou zijn,
en op maandag is nooit pakket post, dus tenzij het om een brievenbuspakje ging,
waren de bezorgdagen uberhaupt al zaterdag of dinsdag.
om dit soort problemen te voorkomen is het altijd handig om in je advertenties aan te geven ,
dat de keuzes alleen ophalen betreft, en verzending met T&T (geen uitzonderingen)
er zijn ook veel mensen die dit soort dingen gebruiken om sympathie van je los te krijgen,
het verhaal van jalf hier boven, is wel erg extreem,
die persoon had kunnen weten dat verzending op dat moment trager zou zijn,
en op maandag is nooit pakket post, dus tenzij het om een brievenbuspakje ging,
waren de bezorgdagen uberhaupt al zaterdag of dinsdag.
om dit soort problemen te voorkomen is het altijd handig om in je advertenties aan te geven ,
dat de keuzes alleen ophalen betreft, en verzending met T&T (geen uitzonderingen)
- Shmupz
Bericht
Ik heb zelf vooral problemen met mensen die sneakers willen kopen.. Die zijn panisch dat er iets mis gaat uit mijn ervaring. Als je dan niet met gelijk oversteken wil werken of PayPal beginnen ze te flippen, lol. :-p Of als het een dag te laat is, of als de foto's gek zijn..
Zelfs de prijs maakt uit.. Of ik ben te duur, of ik ben te goedkoop en dan zijn dus mijn Nike's nep!? :-p
Daar ga ik maar niet meer op in, zoals meer van jullie. Haha. :-)
Ik heb eigenlijk nooit problemen verder op Marktplaats.. Alleen dus met sneakers. :-p
Maar ik merk in het algemeen (inclusief ikzelf soms) wel dat mensen minder geduld hebben tegenwoordig. Helaas. :-(
Zelfs de prijs maakt uit.. Of ik ben te duur, of ik ben te goedkoop en dan zijn dus mijn Nike's nep!? :-p
Daar ga ik maar niet meer op in, zoals meer van jullie. Haha. :-)
Ik heb eigenlijk nooit problemen verder op Marktplaats.. Alleen dus met sneakers. :-p
Maar ik merk in het algemeen (inclusief ikzelf soms) wel dat mensen minder geduld hebben tegenwoordig. Helaas. :-(
- toejam
Bericht
Worden bij jullie de brievenbuspakjes wel gescand dan? Meestal zie ik ze een week lang op 'ontvangen door Post NL' staan en dan zijn ze mysterieus ineens bezorgd terwijl het daadwerkelijke bezorgmoment 4 dagen eerder was.
Professional dabbler
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Brievenbus pakjes worden nooit gescand. Ze worden door een postbode bezorgd, zonder scanner. De enige veiligheid die een brievenbus pakketje je biedt, is dat je een verzendbewijs hebt. En bij kwijt raken is dat handig om te bewijzen en het is handig om een pakket terug te kunnen vinden.
Aan de andere kant zijn er ook verhalen besproken over mensen die er mee sjoemelen. Kortom: het is zo lek als een mandje.
Aan de andere kant zijn er ook verhalen besproken over mensen die er mee sjoemelen. Kortom: het is zo lek als een mandje.
Bericht
Heel blij dat het achter de rug is inderdaad. Ik heb ook nog gereageerd dat ze de volgende keer maar gewoon in een webshop met 24 uurs garantie moet kopen als ze zo paranoia is...
Ik heb zelf met het ontvangen van brievenbuspakjes wel vaak vertraging trouwens. Dan staat er bijvoorbeeld: "Bezorgmoment: 16-12-2019 tussen 15:00 en 17:00" maar ligt er als ik thuis kom niks in de bus. Log ik 's avonds in, staat er doodleuk 'Bezorgdag 17-12-2019 tussen 15:00 en 17:00". Ik heb ze een keer gementioned op twitter toen het bezorgmoment een paar keer verschoven was en toen kreeg ik de volgende reactie in mijn inbox:
Ik heb zelf met het ontvangen van brievenbuspakjes wel vaak vertraging trouwens. Dan staat er bijvoorbeeld: "Bezorgmoment: 16-12-2019 tussen 15:00 en 17:00" maar ligt er als ik thuis kom niks in de bus. Log ik 's avonds in, staat er doodleuk 'Bezorgdag 17-12-2019 tussen 15:00 en 17:00". Ik heb ze een keer gementioned op twitter toen het bezorgmoment een paar keer verschoven was en toen kreeg ik de volgende reactie in mijn inbox:
Wat jammer dat jouw brievenbuspakketje is vertraagd zeg! Dit is echter erg lastig te voorkomen, omdat vertraging soms gewoon onvermijdelijk is. Wij mogen vijf bezorgdagen (di-za) doen over een brievenbuspakketje. Als je een zending als standaard pakket stuurt gaat het mee met de pakketbezorger in plaats van de postbezorger en mogen wij er twee bezorgdagen (ma-za) over doen. Als een pakket echt haast heeft kun je ook nog kiezen voor een spoedzending. Maar ik kan nu jammer genoeg niks veranderen aan jouw vertraagde brievenbuspakketje. Sorry voor het ongemak. Groetjes, Celine
Ik doe niet aan onderschriften.
- Timmiieehh
- Marktplaats ID: 16778779
Bericht
Heb je het gesprek gemeld bij Marktplaats? Zulke mensen wil je namelijk ook niet als 'koper' op je website lijkt mij. Sowieso is het wettelijk een verzendtermijn van vijf dagen, afgezien alle inhoudelijk gelul dat ze gestuurd heeft waarvan je bij voorbaat weet dat het gebakken lucht is. Trieste mensen.Zit er ergens toch een ader verkeerd aangesloten.Jalf schreef: ↑16 dec 2019, 13:49Over Marktplaats klojo's en Track & Trace gesproken....
Ik heb twee weken terug op woensdag een Super Mario Party voor de Switch verkocht en dat was echt de aller aller allerlaatste keer dat ik iets heb verkocht via MP zonder Track & Trace.. Mijn vraagprijs was €35. Via PB kreeg ik de vraag of ik het voor 35 inclusief verzending wilde doen omdat zoonlief had gespaard en echt niet meer had dan €35,-. Ik uitgelegd dat ik hem voor dat bedrag alleen 'standaard' wou versturen. En dat was prima. Ik herhaal: dat was prima!
Donderdagmiddag 5 december bracht ik de envelop naar de Read Shop hier en bracht ik de koper van dit feit op de hoogte. Op vrijdagavond begon de koper al te vragen waar het bleef. Toen ik uitlegde dat ik het donderdag eind van de middag had gebracht en de post misschien al gehaald was door Post NL ivm Sinterklaasavond was dat in eerste instantie ok, maar later op de avond kwam er al vragen waar ik het had verstuurd en of ze mijn adresgegevens mocht.
Toen het er op zaterdag nóg niet was werd de stress real in een niet nader te noemen Fries dorp. Ze eiste een track & trace code, terwijl ik duidelijk had gezegd dat ze bij de goedkoopste verzendvariant geen T&T kreeg. Toen moest ik een printscreen van de pintransactie bij de read shop overleggen want anders ging ze aangifte doen. Via een ander marktplaats account (1 dag actief op MP) kreeg ik ineens een vraag over het spel (dat nog op gereserveerd stond) of het echt verkocht was en of ik bereid was hem voor een tientje extra wou verkopen, hij kon hem direct halen als ik mijn adresgegevens gaf.. Overduidelijk de koper die me aan het testen was.
Die zondag vierden we Sinterklaas bij mijn ouders en toen ik een paar uur later thuis inlogde op MP brak de hel losZe had iets van 17 berichten gestuurd in twee uur tijd, waarvan de laatste van het type "nou?, reageer je nog?, als je binnen 2 uur nog niet hebt gereageerd dan...'. Dus ik heel netjes een reactie gestuurd dat ik niet de hele dag op Marktplaats zit en dat ik verder weinig kan betekenen op zondagmiddag en dat het de volgende dag vast wel binnen zou komen.
Maandagochtend begon het verhaal opnieuw. Ze had nog steeds geen post ontvangen en had inmiddels een app geïnstalleerd waarop ze kon zien of er iets naar onderweg was en dat was volgens haar niet het geval. Of ik wel wist dat haar man bij de recherche zat, die had al mijn gegevens al achterhaald en ik zou grote problemen krijgen als ik het geld niet nog maandag terug zou storten op haar rekening. Waar ik het gore lef vandaan haalde om een kind op te lichten, ze zou mijn naam overal op internet verspreiden waar het de rest van mijn leven mij zou achtervolgen blablabla. Dus ik nog netjes vragen of ze op maandag überhaupt wel post ontvangen in dat dorp (Wij ontvangen zelf nooit post op maandag), maar ook dat viel niet in goede aarde.. (vuile oplichter!!)
Dinsdagochtend arriveerde het pakketje en kreeg ik een berichtje met: "Het pakket is binnen. bedankt".
Geen enkel excuus, verder helemaal niks. D: Dit soort ellende krijg je dus door de bezuinigingen bij de GGZ. En blijkbaar wanneer je iets zonder T&T verstuurd. Echt. Nooit. Meer...
- Timmiieehh
Bericht
.
Gelukkig heb ik nooit zulke ervaringen gehad op Marktplaats. Slechts een keer jaren geleden dat iemand voor een kapotte adapter van € 2,50 (??) wel even wilde afspreken om vanuit Eindhoven naar regio Alkmaar te rijden om zijn geld terug te krijgen, omdat de betaling er niet binnen 24 uur op stond. Gemeld dat het dan een eenzijdige afspraak zou worden.
Hier ben ik het zeker mee eens. Zeker als je weet dat je voor een nette prijs een net product levert. Dan zal dat kind moeten accepteren dat het nog steeds goedkoper is dan bij de overburen. Iets met ruggengraatsomebody28 schreef: ↑16 dec 2019, 20:54nog nooit problemen gehad met kopers via MP,

Gelukkig heb ik nooit zulke ervaringen gehad op Marktplaats. Slechts een keer jaren geleden dat iemand voor een kapotte adapter van € 2,50 (??) wel even wilde afspreken om vanuit Eindhoven naar regio Alkmaar te rijden om zijn geld terug te krijgen, omdat de betaling er niet binnen 24 uur op stond. Gemeld dat het dan een eenzijdige afspraak zou worden.
- Timmiieehh
Bericht
Timmiieehh schreef: ↑17 dec 2019, 11:08Heb je het gesprek gemeld bij Marktplaats? Zulke mensen wil je namelijk ook niet als 'koper' op je website lijkt mij. Sowieso is het wettelijk een verzendtermijn van vijf dagen (corrigeer me als ik het verkeerd heb), afgezien alle inhoudelijk gelul dat ze gestuurd heeft waarvan je bij voorbaat weet dat het gebakken lucht is. Trieste mensen.Zit er ergens toch een ader verkeerd aangesloten.Jalf schreef: ↑16 dec 2019, 13:49Over Marktplaats klojo's en Track & Trace gesproken....
Ik heb twee weken terug op woensdag een Super Mario Party voor de Switch verkocht en dat was echt de aller aller allerlaatste keer dat ik iets heb verkocht via MP zonder Track & Trace.. Mijn vraagprijs was €35. Via PB kreeg ik de vraag of ik het voor 35 inclusief verzending wilde doen omdat zoonlief had gespaard en echt niet meer had dan €35,-. Ik uitgelegd dat ik hem voor dat bedrag alleen 'standaard' wou versturen. En dat was prima. Ik herhaal: dat was prima!
Donderdagmiddag 5 december bracht ik de envelop naar de Read Shop hier en bracht ik de koper van dit feit op de hoogte. Op vrijdagavond begon de koper al te vragen waar het bleef. Toen ik uitlegde dat ik het donderdag eind van de middag had gebracht en de post misschien al gehaald was door Post NL ivm Sinterklaasavond was dat in eerste instantie ok, maar later op de avond kwam er al vragen waar ik het had verstuurd en of ze mijn adresgegevens mocht.
Toen het er op zaterdag nóg niet was werd de stress real in een niet nader te noemen Fries dorp. Ze eiste een track & trace code, terwijl ik duidelijk had gezegd dat ze bij de goedkoopste verzendvariant geen T&T kreeg. Toen moest ik een printscreen van de pintransactie bij de read shop overleggen want anders ging ze aangifte doen. Via een ander marktplaats account (1 dag actief op MP) kreeg ik ineens een vraag over het spel (dat nog op gereserveerd stond) of het echt verkocht was en of ik bereid was hem voor een tientje extra wou verkopen, hij kon hem direct halen als ik mijn adresgegevens gaf.. Overduidelijk de koper die me aan het testen was.
Die zondag vierden we Sinterklaas bij mijn ouders en toen ik een paar uur later thuis inlogde op MP brak de hel losZe had iets van 17 berichten gestuurd in twee uur tijd, waarvan de laatste van het type "nou?, reageer je nog?, als je binnen 2 uur nog niet hebt gereageerd dan...'. Dus ik heel netjes een reactie gestuurd dat ik niet de hele dag op Marktplaats zit en dat ik verder weinig kan betekenen op zondagmiddag en dat het de volgende dag vast wel binnen zou komen.
Maandagochtend begon het verhaal opnieuw. Ze had nog steeds geen post ontvangen en had inmiddels een app geïnstalleerd waarop ze kon zien of er iets naar onderweg was en dat was volgens haar niet het geval. Of ik wel wist dat haar man bij de recherche zat, die had al mijn gegevens al achterhaald en ik zou grote problemen krijgen als ik het geld niet nog maandag terug zou storten op haar rekening. Waar ik het gore lef vandaan haalde om een kind op te lichten, ze zou mijn naam overal op internet verspreiden waar het de rest van mijn leven mij zou achtervolgen blablabla. Dus ik nog netjes vragen of ze op maandag überhaupt wel post ontvangen in dat dorp (Wij ontvangen zelf nooit post op maandag), maar ook dat viel niet in goede aarde.. (vuile oplichter!!)
Dinsdagochtend arriveerde het pakketje en kreeg ik een berichtje met: "Het pakket is binnen. bedankt".
Geen enkel excuus, verder helemaal niks. D: Dit soort ellende krijg je dus door de bezuinigingen bij de GGZ. En blijkbaar wanneer je iets zonder T&T verstuurd. Echt. Nooit. Meer...
- Ruud
- Koningsdag Koning 2017
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: nesfountain
Bericht
Ik ben wel geduldig maar heb weleens drie maanden op een pakket moeten wachten. Dat is toch wat te gortig. Die gast reageerde nergens meer op dus je zou verwachten opgelicht te zijn.
Via internet erachter gekomen dat zijn vader docent ergens was en naar die man over het voorval maar een mail gestuurd (niet geschoten is altijd mis).
Aangezien het schoolvakantie duurde het tot na de vakantie dat ik een reactie ontving van de beste man. Hij zou zijn zoon er gelijk op aanspreken. Dezelfde week kwam het pakket aan.
Via internet erachter gekomen dat zijn vader docent ergens was en naar die man over het voorval maar een mail gestuurd (niet geschoten is altijd mis).
Aangezien het schoolvakantie duurde het tot na de vakantie dat ik een reactie ontving van de beste man. Hij zou zijn zoon er gelijk op aanspreken. Dezelfde week kwam het pakket aan.
Bericht
Zulke paupers kun je het beste een dagje laten afkoelen. Zijn namelijk net als vrouwen niet voor rede vatbaar. Dus elke energie die je erin stopt is zinloos. Hou het kort en beleefd. En ga pas de volgende dag op klachten in.
En verder blaffende honden bijten niet. Meeste die meteen vervelend gaan doen en dreigen die proberen het gewoon. Mensen die aangifte gaan doen kondigen dat meestal niet aan. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar dit is mijn ervaring met 14 jaar marktplaats.
Heel herkenbaar. Vooral die neppe accounts om je te testen. Had er zelf eentje die zich voordeed als engelsman en om mijn adres vroeg. Heel de mail zat vol met spelfouten. Was duidelijk een nederlander. Ik kon er wel om lachen.Jalf schreef: ↑16 dec 2019, 13:49Over Marktplaats klojo's en Track & Trace gesproken....
Zulke paupers kun je het beste een dagje laten afkoelen. Zijn namelijk net als vrouwen niet voor rede vatbaar. Dus elke energie die je erin stopt is zinloos. Hou het kort en beleefd. En ga pas de volgende dag op klachten in.
En verder blaffende honden bijten niet. Meeste die meteen vervelend gaan doen en dreigen die proberen het gewoon. Mensen die aangifte gaan doen kondigen dat meestal niet aan. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar dit is mijn ervaring met 14 jaar marktplaats.
Bericht
Ik ben er vandaag achter gekomen dat MP berichten met rekeningnummers verwijderd.
Ze vroegen steeds om mijn reknr maar hebben dat bericht nooit ontvangen. Dit is ook zo op 2ehands.be
Ik denk dat ze het willen ontmoedigen zodat je met iDeal betaald anders kunnen ze niks verdienen.
Of ik sta op een zwarte lijst hehe
Ze vroegen steeds om mijn reknr maar hebben dat bericht nooit ontvangen. Dit is ook zo op 2ehands.be
Ik denk dat ze het willen ontmoedigen zodat je met iDeal betaald anders kunnen ze niks verdienen.
Of ik sta op een zwarte lijst hehe
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik heb van de week nog met rekeningnummers gewerkt. Vreemd. Of misschien zit het in de notatie? Ik probeer een betaalverzoek altijd te omzeilen.
- Mark
Bericht
Ik vind een betaalverzoek ook onzin. Zonder servicekosten zou het ideaal zijn (beide partijen zien direct dat er betaald is), maar elke keer een paar dubbeltjes vind ik onzin. Voor mij werken de rekeningnummers ook nog steeds prima.
Dat blokkeren gaat toch niet werken. Als je je IBAN door wil sturen lukt dat toch wel.
Dat blokkeren gaat toch niet werken. Als je je IBAN door wil sturen lukt dat toch wel.
Bericht
Wil je iemand refunden via MP dan kost dat 50 cent
Inderdaad het kost 40 centMark schreef: ↑22 dec 2019, 11:43Ik vind een betaalverzoek ook onzin. Zonder servicekosten zou het ideaal zijn (beide partijen zien direct dat er betaald is), maar elke keer een paar dubbeltjes vind ik onzin. Voor mij werken de rekeningnummers ook nog steeds prima.
Wil je iemand refunden via MP dan kost dat 50 cent
- Timmiieehh
Bericht
Ook weer een mooi gevalletje van "€15,- is een mooi lokkertje." of ik via een tikkie wilde betalen en alleen verzenden terwijl ik om de hoek woon. Joe..
PlayStation 4 controller
€ 15,00
http://link.marktplaats.nl/m1496885503? ... ialbuttons
PlayStation 4 controller
€ 15,00
http://link.marktplaats.nl/m1496885503? ... ialbuttons
- kingoftherain
Bericht
In ieder geval even 1 klojo minder.
Piepjonge Marktplaats-oplichter (15) maakt cruciale fout en wordt opgepakt
Piepjonge Marktplaats-oplichter (15) maakt cruciale fout en wordt opgepakt
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Coldplay - Fix You
Bericht
Heeft er iemand ervaring met gelijk oversteken als verkoper zijnde? Ging dat goed of slecht?
- segatarian
Bericht
Gaat opzich prima.
Al is t niet waterdicht.
Als verkoper zijnde kan er niet veel mis gaan volgens mij.
Een koper zou een doos met een baksteen kunnen ontvangen als verkoper de boel wil flessen
Al is t niet waterdicht.
Als verkoper zijnde kan er niet veel mis gaan volgens mij.
Een koper zou een doos met een baksteen kunnen ontvangen als verkoper de boel wil flessen
Bericht
Koper claimt dat hii een kapotte envelop heeft ontvangen zonder spel. Goed begin van het weekend.
- segatarian
Bericht
Balen voor hem.
Risico van onverzekerd versturen, niet jouw schuld.
Je kan hooguit contact opnemen bij Postnl en het item aanmelden. Met geluk is het gevonden bij de sorteermachine bv.
Risico van onverzekerd versturen, niet jouw schuld.
Je kan hooguit contact opnemen bij Postnl en het item aanmelden. Met geluk is het gevonden bij de sorteermachine bv.