Compleet maken Philips Videopac collectie! -=NR 45!=-

Alle games, consoles en merchandise waar iemand jou blij mee kan maken.
OldSchool
Contacteer:

Compleet maken Philips Videopac collectie! -=NR 45!=-

30 okt 2020, 17:17

Mijn Videopac collectie is inmiddels al een heel eind op weg. Het gaat mij voor nu met name om de games die destijds door Philips in Nederland zijn uitgebracht.

Ik zoek nog de volgende genummerde games:
  • 41 Hegemonie
    45 Morse
    48 Backgammon
    54+ Looney Balloon
    56+ Norseman
    58+ Air Battle
    59+ Helicopter Rescue
    60+ Trans American Rally
Een aantal games zijn later opnieuw uitgebracht voor de Videopac+, daarvan zoek ik nog:
  • 38+ Munchkin
    43+ Pickaxe Pete

Ik weet dat ik al deze games op het moment van schrijven overal kan kopen, maar 450€ voor één game gaat niet gebeuren. Dus ben ik vooral op zoek naar betaalbare exemplaren. Uiteraard zijn ze niet allemaal even duur, dus mocht je wat zien, let me know!
Laatst gewijzigd door OldSchool op 22 nov 2021, 08:42, 2 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

Re: Compleet maken Philips Videopac collectie!

30 okt 2020, 23:51

Ik heb hier volgens mij nog wel wat Videopacs liggen op zolder, ik zal morgen eens een kijkje nemen als ik het niet vergeet! Weet niet of er iets tussen zit wat je nog zoekt, heb geen idee dewelke ik nog had liggen.
OldSchool
Contacteer:

30 okt 2020, 23:57

KillingRaptor schreef:
30 okt 2020, 23:51
Ik heb hier volgens mij nog wel wat Videopacs liggen op zolder, ik zal morgen eens een kijkje nemen als ik het niet vergeet! Weet niet of er iets tussen zit wat je nog zoekt, heb geen idee dewelke ik nog had liggen.
Thanks voor de moeite alvast!
KillingRaptor

31 okt 2020, 00:07

Heb toch al even gekeken, wist ze ongeveer liggen en had ze al snel gevonden ook. Maar helaas zit er niets tussen wat je zoekt, sorry man! Ik had vroeger wel nog die Munchkin dacht ik maar dat is de enige die ik indertijd heb kunnen verkopen.
OldSchool
Contacteer:

31 okt 2020, 11:15

KillingRaptor schreef:
31 okt 2020, 00:07
Heb toch al even gekeken, wist ze ongeveer liggen en had ze al snel gevonden ook. Maar helaas zit er niets tussen wat je zoekt, sorry man! Ik had vroeger wel nog die Munchkin dacht ik maar dat is de enige die ik indertijd heb kunnen verkopen.
In ieder geval super bedankt voor de moeite! Er zitten titels tussen die ook ooit voor een redelijk bedrag heb kunnen kopen (Norseman, Backgammon, Hegemonie), maar ook hier schieten de prijzen de laatste tijd door het dak... Dus het zijn nu ook echt wel de zeldzamere, moeilijkere titels.

Maar er is geen haast en er komen vast wel weer een paar mooie deals voorbij!
segatarian

01 nov 2020, 15:02

Ik heb niks, maar wil wel even zeggen dat ik het tof vind dat je de focus legt op de videopac, dat hoor ik niet vaak.
Hoeveel games zijn er eigenlijk (pal) voor dit systeem?
OldSchool
Contacteer:

01 nov 2020, 21:49

segatarian schreef:
01 nov 2020, 15:02
Ik heb niks, maar wil wel even zeggen dat ik het tof vind dat je de focus legt op de videopac, dat hoor ik niet vaak.
Hoeveel games zijn er eigenlijk (pal) voor dit systeem?
Als ik het goed heb, zijn dat er officieel 66. 60 uitgebracht door Philips, 4 door Parker en 2 door Imagic. Je hebt wel ook nog Jopac. Die brachten een eigenzinnige variant op de Videopac uit (onherkenbaar zelfs) en hebben een aantal spellen van Philips uitgebracht, maar ook net zo eigenzinnig een paar eigen games. Hoeveel er uniek zijn weet ik niet precies maar ze zijn op één hand te tellen. In Duitsland zijn er ook twee cartridges uitgebracht van “Kinder Im Verkehr”. Educatieve carts, die ook voor hoge bedragen gaan.

Er zijn later dus wel nog veel titels uitgekomen en er komen jaarlijks ook nog nieuwe titels uit. Het is wel tof dat dit anno 2020 nog steeds door gaat. Waar het eindigt weet ik niet, ik begin met de originele 60 van Philips, en dan zien we wel verder. Het is ook maar waar je tegen aan loopt. Die Parker games heb ik er twee van (alleen de carts), maar die gaan compleet ook voor minstens 50€ per stuk. Terwijl ze gek genoeg niet eens zo heel zeldzaam zijn, zeker Frogger en Super Cobra niet. Maar mocht ik een mooie deal tegen komen, zal ik ze niet laten schieten.

Verder heb je nog Odyssey 2 games die niet allemaal hier zijn uitgekomen. De meeste games zouden ook in een Videopac goed moeten afspelen. Maar ook daar heb ik me vooralsnog niet helemaal in verdiept.

Als ik ze ooit alle 60 heb, of in ieder geval 1-57 (de laatste drie zijn €€€€), dan lijkt het me tof er iets mee te doen. Op nummer één review maken, danwel op schrift, dan wel een met behulp van een YouTube kanaal. Maar pin me er niet op vast, ik heb altijd veel meer ideeën bedacht dan uitgevoerd 😜.

Qua prijs gebeuren er sowieso rare dingen. Nummer 21 heb ik ooit aangeschaft voor minder dan 5€, kom ze ook regelmatig in sets tegen. Niets bijzonders mee zou je denken, maar op EBay vragen ze er 75-100€ voor en je ziet de webshops in Nederland volgen met prijzen boven de 50€. Geen idee waarom, je kunt er makkelijk aankomen. Videopac 13 is een stuk zeldzamer en die kun je voor minder kopen in webshops. Mysterieus!
segatarian

03 nov 2020, 14:59

Thanks voor alle info!
Hopelijk kom je de spelletjes tegen voor een leuke prijs.
zo te zien is het best prijzig.
OldSchool
Contacteer:

03 nov 2020, 19:33

segatarian schreef:
03 nov 2020, 14:59
Thanks voor alle info!
Hopelijk kom je de spelletjes tegen voor een leuke prijs.
zo te zien is het best prijzig.
Geen probleem, ik praat graag over Videopac 😂
OldSchool
Contacteer:

06 dec 2020, 12:00

Nummer 56+ kunnen vinden, cart only. Maar daardoor mag hij wel van het lijstje af.

Uiteraard wil ik alles natuurlijk ooit CIB, maar voor nu is dit even goed. Nummer 57 heb ik ook alleen de losse cart van, maar ik kan ze in ieder geval origineel spelen!

One down, seven to go!
OldSchool
Contacteer:

Re: Compleet maken Philips Videopac collectie! -=NR 45!=-

22 nov 2021, 08:55

Afbeelding

Afbeelding

45. Morse
Dit is blijkbaar nooit een populaire game geweest. Kan me er ook wel iets bij voorstellen. Maar deze game is redelijk zeldzaam. Ik ben hem wel een paar keer tegen gekomen sinds ik verzamel, maar dan gingen ze ook wel voor een aardig bedrag. Als je nu kijkt op eBay of in webshops, dan staan ze gemiddeld voor 100€ te koop.

Ik zag op Marktplaats een set met een boxed Videopac en 11 games. Met nummer 45. Uiteindelijk een prijs overeengekomen van 80€ inclusief verzenden. Dus ik heb de game gekocht en een boxed Videopac met 10 games er gratis bij gekregen! Zo voelt het althans. Binnenkort gaat de Videopac getest en gekeurd worden. Als hij goed werkt en er netjes uitziet, houd ik deze en verkoop ik een van mijn andere Videopacs met de overige games. Daar zal ik dan toch wel een paar tientjes aan overhouden en was deze deal meer dan geslaagd!

Het heeft even geduurd, maar ik kan er weer eentje afstrepen van mijn lijstje!
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: Compleet maken Philips Videopac collectie! -=NR 45!=-

30 nov 2021, 15:34

getting close amigo... duim voor je dat de volgende sneller komt!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:

Terug naar “Op zoek naar”