PS2 wanted list - Update 05-05 (70 to go)

Alle games, consoles en merchandise waar iemand jou blij mee kan maken.
toejam

Re: PS2 wanted list - Update 16-04 (82 to go)

27 apr 2021, 16:00

Afbeelding

Ik heb mij mede door de volledige lijst serials die ik nu aan het onderzoeken ben gerealiseerd dat mijn lijst op Buzz!-vlak nogal willekeurig ingevuld is. Zowel de Zweedse als Belgische staan niet op de lijst, maar heb ik nu wel. Ik ga de andere varianten verplaatsen naar een LVL-lijst, leuk voor later als ik precies weet hoe de vork in de steel zit.

Wild Arms 5 is een upgrade van de standaard Italiaanse naar deze inclusief artbook met de geschiedenis van de hele Wild Arms-serie uitgebeeld. Voor zover ik weet is hier ook geen Engelse release van geweest.

Ook heb ik de laatste Zweedse Singstar binnen. Nu op zoek naar een Noor en een Fin die daar de lokale markt kunnen afstruinen.

Global Defence Force Tactics heb ik lang mee gewacht maar uiteindelijk een mooie deal kunnen maken. Spel zelf lijkt me niet echt boeiend omdat het een turn based strategy variant van EDF is.

En de vage disc tenslotte is van Harry Potter Quidditch World Cup Platinum. Jep, ik had gewoon een leeg doosje in de collectie maar nu zit er wel een disc in :)
Professional dabbler
kingoftherain

27 apr 2021, 16:06

toejam schreef:
27 apr 2021, 16:00
Afbeelding

Ik heb mij mede door de volledige lijst serials die ik nu aan het onderzoeken ben gerealiseerd dat mijn lijst op Buzz!-vlak nogal willekeurig ingevuld is. Zowel de Zweedse als Belgische staan niet op de lijst, maar heb ik nu wel. Ik ga de andere varianten verplaatsen naar een LVL-lijst, leuk voor later als ik precies weet hoe de vork in de steel zit.

Wild Arms 5 is een upgrade van de standaard Italiaanse naar deze inclusief artbook met de geschiedenis van de hele Wild Arms-serie uitgebeeld. Voor zover ik weet is hier ook geen Engelse release van geweest.

Ook heb ik de laatste Zweedse Singstar binnen. Nu op zoek naar een Noor en een Fin die daar de lokale markt kunnen afstruinen.

Global Defence Force Tactics heb ik lang mee gewacht maar uiteindelijk een mooie deal kunnen maken. Spel zelf lijkt me niet echt boeiend omdat het een turn based strategy variant van EDF is.

En de vage disc tenslotte is van Harry Potter Quidditch World Cup Platinum. Jep, ik had gewoon een leeg doosje in de collectie maar nu zit er wel een disc in :)
Mooi, weer een paar af kunnen strepen. :thumbup:
Ik moest meteen lachen toen ik de foto zag. Vanochtend zat ik op een bepaalde webshop en had ik meteen "Héééééé, Wild Arms 5! Oh, wacht. Italiaanse versie."
Wat een toeval... :tongue2:

En geen engelse release? Ok, dat wist ik niet.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
toejam

27 apr 2021, 16:17

kingoftherain schreef:
Ik moest meteen lachen toen ik de foto zag. Vanochtend zat ik op een bepaalde webshop en had ik meteen "Héééééé, Wild Arms 5! Oh, wacht. Italiaanse versie."

Thanks! Ja, alles wat ik over heb schuif ik zo links de tafel af. Zie dan wel waar het landt :)

Spel is Engels gesproken en Engels, Italiaans of Frans ondertiteld. Er schijnt ook een Australische release geweest te moeten zijn maar ik heb ze nog nooit gezien.
Professional dabbler
kingoftherain

27 apr 2021, 16:28

toejam schreef:
Thanks! Ja, alles wat ik over heb schuif ik zo links de tafel af. Zie dan wel waar het landt :)

Spel is Engels gesproken en Engels, Italiaans of Frans ondertiteld. Er schijnt ook een Australische release geweest te moeten zijn maar ik heb ze nog nooit gezien.
Hahaha, het kan hier zomaar weer in een aankopentopic voorbij komen.
Er zullen relatief ook maar weinig exemplaren van zijn, aangezien hij erg laat tijdens het bestaan van de PS2 uitkwam.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: PS2 wanted list - Update 27-04 (74 to go)

04 mei 2021, 18:40

oh mijn god... zo geweldig close ben je nu....
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Zach

04 mei 2021, 18:45

toejam schreef:
kingoftherain schreef:

Ar Tonelico 2 en Wild Arms 5 heb ik ook de italiaanse variant, maar die zijn in het Engels speelbaar. Wel een Franse Steambot Chronicles gekocht, die was helaas wel in het Frans.
toejam

04 mei 2021, 19:20

Kunstschilder1987 schreef:
04 mei 2021, 18:40
oh mijn god... zo geweldig close ben je nu....
So close.. yet so far.. :)
Zach schreef:
04 mei 2021, 18:45
toejam schreef:
kingoftherain schreef:

Ar Tonelico 2 en Wild Arms 5 heb ik ook de italiaanse variant, maar die zijn in het Engels speelbaar. Wel een Franse Steambot Chronicles gekocht, die was helaas wel in het Frans.
Ar Tonelico 2 is wel een Engelse release van geweest, deel 1 dan weer niet. Maar die is ook wel Engels speelbaar.

Steambot heeft inderdaad een Franse release gehad.

54138 SLES Steambot Chronicles [E]
54335 SLES Steambot Chronicles [F]

Wel weer vaag dat er dan geen Italiaanse lijkt te zijn.
Professional dabbler
Zach

04 mei 2021, 20:32

Aah je bent een lopende encyclopedie! Inderdaad Ar Tonelico 2 heeft ook een gewone Engelse release. Soms is een Italiaanse variant ietsje goedkoper.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat het niet altijd duidelijk is of een game in het engels speelbaar is. Soms staat op de achterkant bijv. italiaanse teksten en dan blijkt het toch engels te zijn.
toejam

05 mei 2021, 09:24

Zach schreef:
04 mei 2021, 20:32
Aah je bent een lopende encyclopedie! Inderdaad Ar Tonelico 2 heeft ook een gewone Engelse release. Soms is een Italiaanse variant ietsje goedkoper.
Ik bedoelde er mee te zeggen dat het niet altijd duidelijk is of een game in het engels speelbaar is. Soms staat op de achterkant bijv. italiaanse teksten en dan blijkt het toch engels te zijn.
Vooral zittende, maar ik ben er inderdaad al even mee bezig :) En ik heb een grote spreadsheet die als mijn kennisdatabank fungeert.

Als je over de taal op disc twijfelt kan ik je redump.org aanraden. Heb daar nog maar weinig fouten op gevonden.
Professional dabbler
toejam

05 mei 2021, 19:52

Afbeelding

Van de eerste Ar Tonelico kwam ik er vorige week achter dat deze alleen in Frankrijk, Italie en Spanje is uitgebracht in een zeer beperkte oplage. 1 van de foutjes op Redump. Het spel is wel volledig Engels. Maar ik was dus op zoek naar een Engelse alleen snap ik nu waarom ik die nooit tegen kwam.

Raw Danger is de tweede 505-titel en ook best een hele aardige game. Het is het directe vervolg op SOS: The Final Escape en twee jaar geleden ineens geëxplodeerd in prijs. Ze worden ook niet veel meer aangeboden.

The center piece is een upgrade, maar wel een hele leuke. De GunCon 2 bundel van Crisis Zone was ik niet echt naar op zoek maar ik laat een buitenkansje niet lopen om de collectie uit te breiden :)

Tenslotte nog drie Fransozen, met de Franse Buzz Brain of sluit ik die zoektocht voor nu even af tot ik de inventarisatie helemaal klaar heb. De rest is leuk voor later.

Bijvangst en verstopt zijn de Franse Buzz The Mega Quiz en SingStar Pop Hits. Andere SCES-code dan ik al had, dus gaan ook in de collectie.
Professional dabbler
kingoftherain

Re: PS2 wanted list - Update 05-05 (70 to go)

05 mei 2021, 20:00

Die SOS: The Final Escape serie is dan toch wel een bende qua namen. Raw Danger kende ik nog niet en had ik, gezien de titel, ook niet als vervolg gezien.
Is Crisis Zone één van de betere light gunshooters?

toejam

05 mei 2021, 20:10

kingoftherain schreef:
05 mei 2021, 20:00
Die SOS: The Final Escape serie is dan toch wel een bende qua namen. Raw Danger kende ik nog niet en had ik, gezien de titel, ook niet als vervolg gezien.
Is Crisis Zone één van de betere light gunshooters?
Crisis Zone is een hele nette arcadeport en als spel ook best goed maar het is kort en hevig. Volgens mij is die nog geen uur speeltijd
Professional dabbler
kingoftherain

05 mei 2021, 20:12

toejam schreef:
Volgens mij is die nog geen uur speeltijd
Je overschat mijn kunde. :tongue2:

toejam

05 mei 2021, 20:22

kingoftherain schreef:
05 mei 2021, 20:12
toejam schreef:
Volgens mij is die nog geen uur speeltijd
Je overschat mijn kunde. :tongue2:
Speeltijd blijft speeltijd. Doodgaantijd en laadtijd tellen niet mee :wink:
Professional dabbler
Kunstschilder1987
Contacteer:

05 mei 2021, 21:15

Zon guncon blijft stoer natuurlijk... je gaat rap deze week! Je lijkt wel een rapper! 🤐 🦧 🗽 🎃
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

05 mei 2021, 21:38

Nog maar 70 😱
Zach

05 mei 2021, 21:52

Damn waar heb je melody of elemia gevonden?
Die hoes van raw danger heb ik nooit gezien, ik heb de ntsc versie.
Galious
Moderator
Moderator

05 mei 2021, 23:13

505 blijft toch een van mijn favoriete publishers op de PS2 :)
SOS: The Final Escape vond ik indertijd een superleuke game. Helaas heb ik deze sequel compleet gemist toen. Wel mooi dat deze serie nog steeds meegaat, al gaat 'ie niet bepaald mee met z'n tijd, want Disaster Report 4 ziet er nog steeds uit als een budget PS2 game :evil2:
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

06 mei 2021, 09:01

Volgens mij heb je inmiddels zoveel Guncon 2's dat je ze als Chow Yun Fat in de plantenbakken kunt verstoppen voor een shootout.

Ik vind de serie ook erg leuk maar had nog nooit van Raw Danger gehoord.
toejam

06 mei 2021, 10:18

Kunstschilder1987 schreef:
05 mei 2021, 21:15
Zon guncon blijft stoer natuurlijk... je gaat rap deze week! Je lijkt wel een rapper! 🤐 🦧 🗽 🎃
Oh ja, dan begin je met drie keer yo, je eigen succes op te hemelen en anderen te dissen. Mc Poo on da mike :poop: :biggrin:
OldSchool schreef:
05 mei 2021, 21:38
Nog maar 70 😱
Met in elk geval 10 die makkelijk en goedkoop verkrijgbaar zijn maar ook een aantal serieuze zoektochten :)
Zach schreef:
05 mei 2021, 21:52
Damn waar heb je melody of elemia gevonden?
Die hoes van raw danger heb ik nooit gezien, ik heb de ntsc versie.
Bij een Franse verzamelaar die me gematst heeft :)

Ja de NTSC-versie is een stuk beter verkrijgbaar. Ik heb ook nog steeds Mana Khemia op mijn lijst staan maar daar heb ik de CE ook al wel Amerikaans van.
Galious schreef:
05 mei 2021, 23:13
505 blijft toch een van mijn favoriete publishers op de PS2 :)
SOS: The Final Escape vond ik indertijd een superleuke game. Helaas heb ik deze sequel compleet gemist toen. Wel mooi dat deze serie nog steeds meegaat, al gaat 'ie niet bepaald mee met z'n tijd, want Disaster Report 4 ziet er nog steeds uit als een budget PS2 game :evil2:
Op een schaal van Raiden III tot Phoenix hebben ze in alle ranges wel dingen uitgebracht. Ik zal eerlijk zeggen dat Soccer Life niet echt best scoort ;)

Nee waar EDF die stap wel maakte heeft DR deze boot zeker gemist helaas.
arjen1981 schreef:
06 mei 2021, 09:01
Volgens mij heb je inmiddels zoveel Guncon 2's dat je ze als Chow Yun Fat in de plantenbakken kunt verstoppen voor een shootout.

Ik vind de serie ook erg leuk maar had nog nooit van Raw Danger gehoord.
Hmm, drie bundels, twee losse plus inderdaad nog wat alternatieve guns. Ik denk dat je gelijk hebt. Maar eens een parcours uitzetten in de achtertuin ;)

Dat dit een deel uit een reeks is was ik me ook niet zo bewust van tot ik hem binnen had en wat onderzoek ging doen. Maar wat Galious al zegt, het is ook geen reeks die je compleet wil hebben tenzij je een rare verzamelaar bent zoals ik :)
Professional dabbler
Kunstschilder1987
Contacteer:

06 mei 2021, 10:20

toejam schreef:
06 mei 2021, 10:18
Oh ja, dan begin je met drie keer yo, je eigen succes op te hemelen en anderen te dissen. Mc Poo on da mike :poop: :biggrin:
waar kan ik je album pre-orderen? gewoon bij joydo neem ik aan?
Afbeelding

Terug naar “Op zoek naar”