PS2 wanted list - Update 01-07

Alle games, consoles en merchandise waar iemand jou blij mee kan maken.
Galious
Moderator
Moderator

Re: PS2 wanted list - Update 26-01

27 jan 2020, 12:34

Weer een paar leuke om van de lijst te schrappen! Ik ben benieuwd hoe TMNT 3: Mutant Nightmare is. Afgaande op mijn ervaring met het vorige deel ben ik bang dat de cover art het beste aspect van deze release is.
nmkl pjkl ftmch
toejam

27 jan 2020, 21:23

Eerste indruk is dat die in elk geval beter is dan deel 2. Je speelt in elk geval altijd met z'n vieren en hoewel de CPU turtles niet super slim zijn helpen ze wel mee. Wat wel meteen opvalt is de hele vreemde mix van stukken uit de cartoon en CG cutscenes. Dat past compleet niet bij elkaar.
Yo, homeboy gimme five!
toejam

09 feb 2020, 16:40

Afbeelding

De heavy hitter is natuurlijk Kuon. Survival horror van From Software die het afgelopen jaar behoorlijk door het dak gegaan is qua prijs.

GI Joe is een late voor de PS2 en waarschijnlijk daarom ook wat lastiger te vinden. Tot ik gisteren in Haarlem een hele trits van die dingen zag staan.

RTL Ski Springen 2007 is de laatste uit de reeks. Nu alleen nog Biathlon 2009 en dan heb ik als het goed is alle RTL-games.

Dit is mijn derde exemplaar van Giants Citizen Kabuto. Naast de Duitse en Franse nu eindelijk een Engelse.

En tenslotte heb ik het no geen keer aangedurfd en een Sega Ages-titel gekocht. In dit geval Hokuto no Ken. De remake van de Master System-versie. Na Golden Axe had ik er niet zo veel vertrouwen in met deze Japanse reeks en hoewel deze wel aardig is, is het ook geen hoogvlieger.
Yo, homeboy gimme five!
blasterhjal

Re: PS2 wanted list - Update 26-01y

09 feb 2020, 16:45

Mooie aanwinsten! Tof om te zien dat je lekker gestaag doorgaat voor de complete set! Hoeveel moet je er nog? Games als Kuon en Rule of Rose zijn heerlijk om af te kunnen strepen.

Waar heb je die gesealde G.I. Joe gevonden in Haarlem dan als ik vragen mag? Heb zelf ook wel interesse :)
toejam

Re: PS2 wanted list - Update 09-02

09 feb 2020, 16:48

Thanks :) 165 to go dus het einde begint wel in zicht te komen.

The Game Shop, zit bij een speelgoedwinkel in op de bovenverdieping.
Yo, homeboy gimme five!
Galious
Moderator
Moderator

09 feb 2020, 18:55

Kuon is een mooie om af te kunnen strepen! En de Sega Ages reeks zitten volgens mij wel de nodige pareltjes tussen, maar de kwaliteit van deze Hokuto-no-Ken ik niet :smile:
nmkl pjkl ftmch
blasterhjal

09 feb 2020, 19:13

toejam schreef:
09 feb 2020, 16:48
Thanks :) 165 to go dus het einde begint wel in zicht te komen.

The Game Shop, zit bij een speelgoedwinkel in op de bovenverdieping.

Nice! Van de 2000+ dan ben je met nog 165 te gaan lekker bezig zeg!
En thanks, ken hm, zal eens kijken in Haarlem :thumbup1:
kingoftherain

09 feb 2020, 19:29

Netjes, man! Kuon is volgens mij wel een mooie aanwinst. Giants: Citizen Kabuto hoor ik al jaren goeie dingen over en ik heb er op de pc ooit een demo van gespeeld, maar het leek me helemaal niks. Of het is gewoon niet voor mij, of ik zag toen niet wat anderen wel zien.

Go go go! Het einde is in zicht.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
toejam

09 feb 2020, 19:38

Galious schreef:
09 feb 2020, 18:55
Kuon is een mooie om af te kunnen strepen! En de Sega Ages reeks zitten volgens mij wel de nodige pareltjes tussen, maar de kwaliteit van deze Hokuto-no-Ken ik niet :smile:
Niet alleen om af te strepen, schijnt ook nog eens een goede game te zijn :) Hopelijk ga ik daar nog eens achter komen :innocent:
blasterhjal schreef:
09 feb 2020, 19:13
Nice! Van de 2000+ dan ben je met nog 165 te gaan lekker bezig zeg!
En thanks, ken hm, zal eens kijken in Haarlem :thumbup1:
Ik zit inmiddels op 2581 games maar je zult het wel kennen van alle varianten, special editions etc :) Het loopt altijd harder door dan je denkt.
kingoftherain schreef:
09 feb 2020, 19:29
Netjes, man! Kuon is volgens mij wel een mooie aanwinst. Giants: Citizen Kabuto hoor ik al jaren goeie dingen over en ik heb er op de pc ooit een demo van gespeeld, maar het leek me helemaal niks. Of het is gewoon niet voor mij, of ik zag toen niet wat anderen wel zien.

Go go go! Het einde is in zicht.
Thanks :) Ik heb helemaal niets met Giants maar het is een game die ik al had toen ik begon met deze waanzin, maar altijd een rare, incomplete of verrotte versie. En ook deze voldoet eigenlijk niet aan de kwaliteitseisen :cursing:

Hmm, er is nog geen licht aan het einde van de tunnel helaas. Het lijstje dat ik nog heb kan ik een aantal titels uberhaupt niet van vinden op dit moment. Maar we snelwandelen rustig door en dan komt de finish vanzelf in zicht :thumbup1:
Yo, homeboy gimme five!
kingoftherain

09 feb 2020, 20:32

toejam schreef:
09 feb 2020, 19:38
Hmm, er is nog geen licht aan het einde van de tunnel helaas. Het lijstje dat ik nog heb kan ik een aantal titels uberhaupt niet van vinden op dit moment. Maar we snelwandelen rustig door en dan komt de finish vanzelf in zicht :thumbup1:
Zolang je nog niet alles hebt, heb je in ieder geval nog wat te verzamelen, en is de reis niet belangrijker dan de bestemming?

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

10 feb 2020, 17:02

Mooi toejam!
reactor

10 feb 2020, 23:24

Mooi man .
Titels als Rule of Rose en Kuon zijn echt verzameltoppers.
Als je die kan afstrepen van je lijst ben je goed bezig hoor !

collectie

I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society

:party: collectie :party:
toejam

11 feb 2020, 07:49

reactor schreef:
10 feb 2020, 23:24
Mooi man .
Titels als Rule of Rose en Kuon zijn echt verzameltoppers.
Als je die kan afstrepen van je lijst ben je goed bezig hoor !

collectie
Thanks, heb inmiddels het grootste deel van de horror games wel, ook Echo Night Beyond, Blood Will Tell, Project Zero 1 t/m 3, Forbidden Siren 1 & 2. Maar mis bijvoorbeeld Michigan Report from Hell nog en die is sinds een bepaalde hidden gem-video ook ineens meer dan verdubbeld in prijs. Komt vanzelf wel een keer :)
Yo, homeboy gimme five!
toejam

22 feb 2020, 16:50

Afbeelding

En hop, meteen maar goed beginnen. Guitar Hero Van Halen leek een soort spookgame tot ik en passant iemand in Australië vroeg of die hem wel eens gezien had. Een weekje later kreeg ik hem op de mat, samen met Bass Master Fishing en SingStar Amped. Die laatste is hier alleen in Duitsland uitgekomen voor zover ik kan vinden, en die had ik al, maar de Australische versie bevat voor 90% weer een andere tracklist. Dan maar twee :)

De Spider-Man dvd pack is volgens mij het bewijs dat Sony ook wel zag dat die PS2's in de begintijd vooral als dvd-speler gekocht werden. Hier zit de Spider-Man dvd bij, plus een afstandsbediening met losse infraroodontvanger, want die had de PS2 bij launch niet.

Daar bovenop staan Demon Chaos, een titel met maar liefst 65000 vijanden tegelijk op het scherm. En dan denk ik bij mezelf waarschijnlijk 65536 want dat is een twee byte unsigned int. Beroepsdeformatie. Ik had hem al wel, maar alleen de promoversie. En nu ook een gewone. Sea Monsters is een relaxgame waarin je met Nessie rond zwemt en vissen eet zo te zien.

Om met de woorden van Xzibit te spreken als hij bij de video Twisted Transistors van Korn een gitaar in handen gedrukt krijgt; it's pink. No man, it's psychedelic. But it's pink! Jep ook ik ben er in getuind. Het pronkstuk van menig PS2-collectie.

Daar bovenop nog Digimon Rumble Arena 2 waarmee de Digimon-collectie van twee stuks ook compleet is. Plus Puzzle Maniacs, een wat lastiger te vinden titel uit de 505-stal die niets meer doet dan de naam zegt. Gewoon legpuzzels maken.
Yo, homeboy gimme five!
kingoftherain

Re: PS2 wanted list - Update 22-02

22 feb 2020, 18:22

Mooi! Kan je er weer een paar afstrepen. Goed bezig! Meeste ken ik niet, maar mag ik de legpuzzels van Wasgij aanraden?

Galious
Moderator
Moderator

22 feb 2020, 18:53

Die roze PS2 is natuurlijk de enige juiste manier om Pink Pong te spelen!
nmkl pjkl ftmch
toejam

29 feb 2020, 16:45

Afbeelding

Naast de enorm gave Onimusha 3 controller kon ik in Zwolle ook nog SingStar Svenska Hits vinden. Er staat geen eens Abba op...

Van Ikk kreeg ik uit zijn wastepile nog Petanque Pro, one man's trash is another man's treasure zeg maar :) Dank je wel!

En all the way from Nieuw Caledonie kwam er een Franse Weakest Link-variant aangewaaid. Je zou denken dat ze die hier in Frankrijk ook wel hebben maar tot dusver heb ik ze allemaal naar huis gestuurd.
Yo, homeboy gimme five!
Galious
Moderator
Moderator

Re: PS2 wanted list - Update 29-02

29 feb 2020, 16:57

Ik hoop dat Bathory wel op die Svenska Hits staat, want dat was wat mij betreft een van de lekkerste meebrullers in GTA IV: The Lost and Damned :smile:

Die Onimusha controller is ook wel een shoutout waard. Ik had dat ding tot voor kort nog nooit eerder gezien. Mooie display piece voor de gameroom!
nmkl pjkl ftmch
toejam

29 feb 2020, 21:43

Galious schreef:
29 feb 2020, 16:57
Ik hoop dat Bathory wel op die Svenska Hits staat, want dat was wat mij betreft een van de lekkerste meebrullers in GTA IV: The Lost and Damned :smile:

Die Onimusha controller is ook wel een shoutout waard. Ik had dat ding tot voor kort nog nooit eerder gezien. Mooie display piece voor de gameroom!
Klinkt wel redelijk als dit wat er wel op staat

Yo, homeboy gimme five!
toejam

12 mar 2020, 08:59

Afbeelding

Afgelopen weekend op een retrobeurs in Bochum geweest in de hoop daar nog een paar van de laatste Duitse PS2 exclusives te vinden. Helaas die zes titels niet gevonden maar wel een paar andere dingen.

Promo DVD van de Jak and Daxter Trilogy. Geinig hebbedingetje met een film van 90 minuten over het hele verhaal van de trilogie.

Buzz Junior Jungle Party demo. Idem aan voorgaande maar dan met een speelbare demo.

Brothers in Arms Road to Hill 30. Pre-order kit waarmee je zelf je limited edition kon samenstellen. Niet specifiek PS2 natuurlijk, werkt ook met de Xbox en PC versie :)

Test Drive Unlimited steelbook. Ik ben er redelijk zeker van dat de steelbook-editie alleen in Duitsland uitgekomen is, maar als iemand meer weet hoor ik het graag.

Tokyo Road Race heeft normaliter een wat andere cover maar deze Duitse is absoluut blits te noemen.

TG Daredevil is wel weer een grappige. Toen ik in den beginne met een lijstje van de eerste zes SLES/SCES-codes die ik nog zocht naar de beurs ging stond daar zowel "Top Gear Daredevil" als "TG Daredevil" op. SLES-50068/SLES-50069. Ik was al niet helemaal overtuigd van het verschil tussen de twee dus toen ik Top Gear Daredevil vond heb ik de andere ook gewoon van de lijst gestreept en het gelaten. Maar nu loop ik op de Duitse beurs bij de overtuigd beter Nederlands dan Duits sprekende Mr & Mrs Atari en zie ik in hun bak deze TG Daredevil staan. En wat blijkt? Uiteraard een rechtenkwestie. In heel Europa heet deze game Top Gear Daredevil behalve in het land waar in 2001 een ander merk dat niet zo'n goed idee vond om iets Top Gear te laten heten waar geen licentiekosten over betaald waren. Hence de Nederlands/Frans/Duitse SLES-50069 Top Gear Daredevil en nu de Engelse SLES-50068 TG Daredevil.

SNK Arcade Classics Vol. 1 is een mooie titel maar het zijn allemaal wel behoorlijk uitgekauwde games inmiddels. De prijs gaf dan ook de doorslag om deze maar in het Duits aan te schaffen en als ik hem een keer goedkoop Engels tegen kom dan te upgraden.

En als afsluiter een titel die ik niet heb, maar die ook niet op mijn lijst staat. Dat is altijd leuk. Buzz! Das grosse Landerquiz is de Oostenrijkse Buzz Slimste van. En ik ben er al een tijdje achter dat er daar nog wel meer van zijn dan ik weet van heb. Dus dat is een keer een mooi stukje uitzoekwerk voor de toekomst. Deze kan ik dan in elk geval overslaan :)

Oh en als echte afsluiter ben ik een SingStar double pack vergeten op de foto te zetten. Maar die komt de volgende keer wel.
Yo, homeboy gimme five!
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: PS2 wanted list - Update 12-03

12 mar 2020, 11:29

oh nice pakketje weer, die brothers in arms kit nog nooit gezien!
btw, ik krijg wel héél erg de neiging om alles op je lijstje uit te spreken met een heel foute schwarzenegger-imitatie. Alleen SNK blijft nagenoeg hetzelfde dan :D
Veel plezier ermee!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Fing3r

12 mar 2020, 14:25

Blijft bijzonder dat je nog zoveel weet te vinden terwijl je het meeste al in je bezit hebt, mooie aanwinsten!
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

12 mar 2020, 16:54

SNK Arcade Classics blijft een toffe compilatie. Jammer dat er nooit een Vol. 2 is verschenen.
nmkl pjkl ftmch
toejam

13 mar 2020, 09:17

Kunstschilder1987 schreef:
12 mar 2020, 11:29
oh nice pakketje weer, die brothers in arms kit nog nooit gezien!
btw, ik krijg wel héél erg de neiging om alles op je lijstje uit te spreken met een heel foute schwarzenegger-imitatie. Alleen SNK blijft nagenoeg hetzelfde dan :D
Veel plezier ermee!
Thanks! Nee ik ook niet. Dit waren van die dingen die vaak bij 1 winkel lagen en tegen betaling van 5 euro, die je dan weer als korting op de aanschafprijs van de game kreeg, kreeg je vast zo'n doosje mee met wat prullaria. Dat laatste vond de vorige eigenaar schijnbaar erg letterlijk want die heeft hem nooit open gemaakt :)

Ik zal je helpen: I'll be back ;)
Fing3r schreef:
12 mar 2020, 14:25
Blijft bijzonder dat je nog zoveel weet te vinden terwijl je het meeste al in je bezit hebt, mooie aanwinsten!
Bedankt! Het wordt natuurlijk aan de ene kant steeds lastiger maar tegelijk blijft het me verbazen hoeveel verzamelitems er ook om de games heen zijn waar je eigenlijk nooit wat van hoort buiten verzamelaars om. Ik zie schoenen, horloges, flessen wijn (dat is Vagrant Story PS1, maar zou me niet verbazen als er ook zoiets voor de PS2 is). Het meeste daarvan komt uit handen van verzamelaars en vind ik dan veel te duur maar soms heb je geluk en kun je voor een paar euro wat leuks meepikken. Het is niet de hoofdfocus van mijn verzameling maar vind het wel grappig.
Galious schreef:
12 mar 2020, 16:54
SNK Arcade Classics blijft een toffe compilatie. Jammer dat er nooit een Vol. 2 is verschenen.
Inderdaad. Ook wel een opmerkelijke keuze om in 2008 zo'n compilatie voor de Wii, PS2 en PSP uit te brengen terwijl de Xbox 360 en PS3 natuurlijk de hoofdconsoles voor gamers waren op dat moment. Geeft misschien ook wel aan hoe turbulent de tijden voor SNK waren zelfs met het uitdelen van licenties aan derden.
Yo, homeboy gimme five!
toejam

26 mar 2020, 16:46

Afbeelding

Laatste update voorlopig gok ik. De omstandigheden zijn momenteel niet zo verzameltechnisch gunstig.

Jelly Belly is een beetje Peggle Lite. Op zich niet verkeerd zo te zien. Ik denk niet dat deze game bestaan had zonder de Wii.

Hansel en Gretel is pure Phoenix-crap.

Garfield Saving Arlene heeft helaas geen echte Europese release gekregen. In Italie/Spanje/Portugal komt die wel regelmatig voorbij. Heb de Engelse wel eens gezien maar 150 vs 8 euro was de keuze niet zo ingewikkeld. Ook bij deze game mis ik overigens een Garfield-gevoel. Ze gebruiken alle juiste elementen maar zo'n 3D-platformer is het gewoon niet.

Space Rebellion is ook Phoenix-crap maar dan zit er in elk geval nog wel iets van een speelbare game onder.

Mana Khemia is een alleraardigste JRPG waarvan we hier niet alle delen hebben gekregen, net als van de Atelier-serie overigens. Dat is best jammer want de game ziet er fantastisch uit en speelt als een zonnetje.

En nog twee Duitse double packs van een beurs van een leven geleden die hier nooit zijn uitgebracht verder. Games zelf had ik al, maar goed is weer wat ander karton zeg maar :)
Yo, homeboy gimme five!

Terug naar “Op zoek naar”