Gamerooms (2021) - een documentaire over de mensen achter de gamerooms

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
dlbyvisual

Gamerooms (2021) - een documentaire over de mensen achter de gamerooms

16 mar 2021, 22:33

Tijdens de corona craziness verveelde ik me rot en besloot ik een langgekoesterde droom na te jagen; het maken van een documentaire. Al een aantal jaar lurkte ik op dit forum en daar zag ik veel gasten met een mega grote game- en consoleverzameling op een aparte, eigen, 90's achtige kamer. Een gameroom. Ik wilde weten wat er zo bijzonder is aan het hebben van een gameroom? In deze korte docu krijg je daar antwoord op. Maarten (synergy), Michael (Dynamike), Johan (Toejam) en Erik (Spitse Baas) hebben allen een kamer speciaal voor het spelen en uitstallen van hun games, consoles en statues. Behalve het gamen zelf, is het zitten in de kamer alleen al de moeite waard. Waar zit 'm dat in? Ik was nieuwsgierig en besloot bij hen langs te gaan en er een portret van te maken.

Camera & edit door Benjamin Veenstra

Met dank aan Maarten Hoogstraten, Michael Bunschoten, Johan IJzerman, Erik Spits en het Button Bashers Forum.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Gamerooms (2021) - een documentaire over de mensen achter de gamerooms

16 mar 2021, 23:27

Ik heb al twee keer de gelegenheid gehad om te reageren, maar wat ik nog niet heb genoemd is hoe tof het is om vier 'characters' die je al jaren kent (synergy, toejam, spitsebaas, dynamike in mindere mate omdat ik daar een paar keer ben langs geweest) toch eens in hun gameroom te zien praten over wat verzamelen voor hun betekent. Met name sptisebaas en syerngy waren voor mij voor deze documentaire niet anders herkenbaar dan aan hun pictogrammen en berichten.

Mooie presentatie deze documentaire, mooie verhalen van de characters en een verrijking voor Button Bashers als community!
Flozem

17 mar 2021, 10:30

Vanochtend even gekeken. Leuke docu. Zoals Apenheul al aangeeft, is het enorm leuk om de persoonlijke drijfveren van deze collega buttonbashers te horen...

Heel herkenbaar ook, en toch voor iedereen net wat anders. :)
KillingRaptor

17 mar 2021, 12:36

Ik heb hem ook bekeken deze voormiddag en het is echt heel mooi gemaakt. Bleef ook interessant van begin tot einde!
Afbeelding
dlbyvisual

17 mar 2021, 14:39

Leuk te horen guys! En als je het leuk vindt, deel hem dan in je netwerk. Twitter, Facebook, andere fora. Zou het gaaf vinden als we ‘m naar 1000 views kunnen pushen!
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

17 mar 2021, 16:20

Mijn complimenten. Erg leuke documentaire om te bekijken.

Ook leuk om de gezichten achter de avatars te zien zoals Apenheul ook al aangaf.
segatarian

18 mar 2021, 16:06

Toffe docu en mooie gamerooms zeg :perfect:

Herkenbare verhalen, vooral met het aankopen van een spelletje in je jeugd.
Al je verjaardags geld inzetten en hopen dat het spel geen miskoop is.

Art alive of moonwalker, hoe bizar dat nu ook lijkt om tussen te moeten kiezen kan ik mij destijds het wel voorstellen.
Vrij veel mensen speelden een tijdje mario paint (denk nu ook nog maar weinig) en art alive was een beetje sega's versie.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

18 mar 2021, 16:47

segatarian schreef:
18 mar 2021, 16:06
Art alive of moonwalker, hoe bizar dat nu ook lijkt om tussen te moeten kiezen kan ik mij destijds het wel voorstellen.
Vrij veel mensen speelden een tijdje mario paint (denk nu ook nog maar weinig) en art alive was een beetje sega's versie.
Haha, ja dat was echt zo. "Maar dan kunnen we onze eigen tekenfilms maken en opnemen op video!!!!".

Na een half uurtje uitgekeken. :lol:
HeatherGrace

18 mar 2021, 17:15

Ik heb hem nu ook bekeken! Hartstikke gaaf. Mooie rooms, nog mooiere verhalen.
Afbeelding
Swey

18 mar 2021, 19:35

Heb hem gezien, erg leuk! Ik zie nu de hele tijd Mike voor mij, zittend in de stoel, glunderend naar al die PS games lol
dlbyvisual

18 mar 2021, 20:20

Swey schreef:Heb hem gezien, erg leuk! Ik zie nu de hele tijd Mike voor mij, zittend in de stoel, glunderend naar al die PS games lol
Moet je nagaan als je deze beelden uren in edit hebt gezien.
toejam

19 mar 2021, 08:54

Ik heb hem op mijn werk gedeeld en kreeg vooral reactie op de Cyberpunk-diss :) Maar ook daar vond men het erg vermakelijk om te kijken.
Professional dabbler
HeatherGrace

19 mar 2021, 10:02

toejam schreef:
Ik heb hem op mijn werk gedeeld en kreeg vooral reactie op de Cyberpunk-diss :) Maar ook daar vond men het erg vermakelijk om te kijken.
Dat was zeker een goede. Daar ging ik ook even stuk om. :lol:
Afbeelding
KillingRaptor

19 mar 2021, 10:37

HeatherGrace schreef:
19 mar 2021, 10:02
toejam schreef:
Dat was zeker een goede. Daar ging ik ook even stuk om. :lol:
Haha ja, moest daar toch ook wel even goed mee lachen! :lol:
Afbeelding
segatarian

19 mar 2021, 17:39

Ik vind het wel jammer dat ik heb afgehaakt.
Maar mijn hobby kamer staat er gewoon niet zo fris bij, eerlijk is eerlijk :P
Mijn vriendin vond het niet zo'n goed idee en moest haar daar al snel gelijk in geven. we hebben een gedateerd huis met wat manco's gekocht en doen daar op ons eigen tempo wat aan. de hobby kamer staat niet vooraan in de lijst.
Don Cannoli 79

19 mar 2021, 17:53

dlbyvisual schreef:
17 mar 2021, 14:39
Leuk te horen guys! En als je het leuk vindt, deel hem dan in je netwerk. Twitter, Facebook, andere fora. Zou het gaaf vinden als we ‘m naar 1000 views kunnen pushen!
Ik zie dat je de 1000 views inmiddels ruim gepasseerd bent. :thumbup:

Echt een hele toffe en interessante docu om te zien. Sowieso als ik gelijk Streets of Rage beelden en sounds zie ben ik al gelukkig.

Dat zo herkenbare piepje /kraakje van de powerbutton van de Playstation op 5:56 en vervolgens dat legendarische bios/opstartgeluidje van de console. Eargasm ! :ps:

Mooie gamerooms met een hoop dingen waar ik hebberig van kan worden. En echt leuk om eens wat gezichten achter de forumnamen te zien. Superstoer dat jullie dit zo aandurfden.

De views op YT lopen aardig op dus laat straks de roem en bekendheid niet naar je hoofd stijgen. En vergeet ons, de normale Button Bashers niet :wink:

:cool: :perfect:
dlbyvisual

19 mar 2021, 19:24

Mooi dat je dat opstartgeluidje ook zo aanstipt - heb express camera geluid gebruikt in plaats van de mic om ‘m lekker binnen te laten komen!

Ik blijf altijd met twee voeten op de grond hoor Don! En mooi dat ‘ie lekker gaat! Blijf ‘m delen als je het leuk vindt.
toejam

21 mar 2021, 19:22

En zo zie je hem ineens op de frontpage van Skoften staan
Professional dabbler
Flozem

22 mar 2021, 07:34

Maar of je met zo'n site geassocieerd wil worden...

Smeuïge plaatjes daar. :D
dlbyvisual

22 mar 2021, 07:44

Ik vind het juist erg tof - daarnaast is de introtekst (door hen) ontzettend enthousiast geschreven en zie ik op YT de leuke reacties en views toenemen.
KillingRaptor

22 mar 2021, 07:49

Had je ooit verwacht dat het zo snel populair ging worden?
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

22 mar 2021, 08:40

De docu is erg goed gelukt. Ik was ruim 35min meer dan geboeid. Mike heeft wel echt mooie expressies. Hij kan glunderen van een mooie game en het volgende moment weer intens treurig kijken als hij het heeft over dat hij in een uithoek woont en er daardoor weinig mensen in de buurt zijn om mee samen te gamen. Dat viel me sowieso op, want Synergie zei het ook. Dat je zo'n mooie gameroom hebt en die het liefste met andere gamers wil delen om samen te gamen, maar dat dat in de praktijk er maar weinig van komt. Hopelijk kunnen we, als Corona voorbij is, weer als Button-Bashers onderling bij elkaar een kijkje in de gameroom komen nemen. Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig geworden om de gamerooms van de heren in de docu persoonlijk te komen bewonderen! :smile:
dlbyvisual

22 mar 2021, 11:16

KillingRaptor schreef:
22 mar 2021, 07:49
Had je ooit verwacht dat het zo snel populair ging worden?
Ik had geen verwachtingen eerlijk gezegd. Maar je ziet (ook bij deze FOK! post) dat er veel gelijkgestemden zijn - ook buiten BB. Je leest veel dat mensen zelf een gave gameroom hebben of hier toch wel over nadenken. Ik vind het echt te gek dat - door de mensen achter de gameroom te laten zien - deze droom voor sommigen nóg dichterbij komt. In ieder geval meer voelbaar.

https://frontpage.fok.nl/weblog/844370/ ... eroom.html
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 mar 2021, 12:27

Ok Impala! schreef:
22 mar 2021, 08:40
De docu is erg goed gelukt. Ik was ruim 35min meer dan geboeid. Mike heeft wel echt mooie expressies. Hij kan glunderen van een mooie game en het volgende moment weer intens treurig kijken als hij het heeft over dat hij in een uithoek woont en er daardoor weinig mensen in de buurt zijn om mee samen te gamen. Dat viel me sowieso op, want Synergie zei het ook. Dat je zo'n mooie gameroom hebt en die het liefste met andere gamers wil delen om samen te gamen, maar dat dat in de praktijk er maar weinig van komt. Hopelijk kunnen we, als Corona voorbij is, weer als Button-Bashers onderling bij elkaar een kijkje in de gameroom komen nemen. Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig geworden om de gamerooms van de heren in de docu persoonlijk te komen bewonderen! :smile:
Wat wel erg prettig is aan de eenzame gameheid die Synergy en ik voelen; we wonen beide in dezelfde stad :biggrin: Dus zodra het weer wat rustiger is in de wereld met al het gedoe, gaan we zeker, minimaal 1 keer, een avondje beuken :joystick:
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”