Games die al lang op je wishlist staan

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Mark

Games die al lang op je wishlist staan

28 jan 2021, 13:23

Gisteren heb ik mijn wishlist weer eens bekeken en kwam erachter dat sommige games er echt al heel lang op staan. Sommige games kom ik tegen en koop ik eigenlijk binnen een kwartier nadat ik achter hun bestaan kwam, andere games wachten al jaren op een aankoop zonder dat het er een keer van gekomen is. Dan de Babbelbox-vraag van deze week: welke game staan al heel lang op jouw wishlist?

Bij mij zijn het de volgende:

PS1: Suikoden (NTSC)
De Europese versie heb ik al een keer of 8 uitgespeeld denk ik en vorig jaar de Japanse versie gekocht, omdat de box art erg vet is en ik de game zo ontzettend waardeer. De Japanse versie kost ook weinig, dus voor €15 incl. (o.i.d.) wilde ik die wel hebben. Alleen de NTSC-versie moet ik nog en die wil ik graag omdat het gewoon full screen is en op de originele afspeelsnelheid te spelen is. Komt er hopelijk ooit nog eens.

PS1: Xenogears
Stiekem weer terug naar de wishlist door het 'Hall of Greats'-topic hier. RPG-liefhebbers neem ik doorgaans serieus in hun aanbevelingen, dus deze heeft weer een plek gekregen. Vroeger wel gehad, nooit gespeeld, verkocht, spijt. Je kent het wel. Zou dit spel graag nog eens willen proberen.

PS2: Micro Machines V4
Zo ongeveer alle Micro Machines games heb ik met heel veel plezier met vrienden gespeeld. Deze heb ik nog niet, moet er gewoon een keertje van komen dus.

PS4: Langrisser I + II
Vorig jaar tijdens de zoektocht naar SRPG's toegevoegd aan de wanted list. Krijgt over het algemeen zeer positieve reviews en ik zou dit graag een keer willen proberen.

Switch: Zelda Breath of the Wild
In 2018 eens geleend van een collega en zeer goed bevallen. Prachtige game, uitgespeeld, erg mee vermaakt. Ik wacht alleen nog op een prijsdaling, al lijkt dat niet echt snel te gebeuren. Er moet nog steeds €50 worden neergelegd voor dit pareltje en hey, ik blijf een Nederlander. Vroeg of laat komt deze er wel.

Volgens mij zijn er nog wel flink wat games die ik vergeten ben, maar dit zijn diegene die het eerst bij me te binnen schoten.
TheDarkWanderer

Re: Games die al lang op je wishlist staan

28 jan 2021, 14:43

Leuk om hier eens over na te denken.

- Nintendo DS: Pokemon Heartgold/Soulsilver
- Nintendo 64: Pokemon Stadium
- Nintendo Switch: Captain Toad'a Treasure Tracker
I sense a soul in search of answers...
OldSchool
Contacteer:

28 jan 2021, 16:37

Leuk topic idee! Ik heb niet letterlijk een lijst, maar ik heb natuurlijk wel dingen in mijn hoofd. De meeste dingen die ik echt must-haves vond/vind heb ik inmiddels wel. Denk ik. Het verandert natuurlijk ook nog wel eens zo nu en dan. Games die al langer op mijn lijstje staan zijn:

Turbo - Colecovision
Ik heb ooit het stuur gekocht voor de Colecovision. Daar hoort deze game natuurlijk bij. Ik heb dat stuur inmiddels al jaren, maar het komt er niet van de game te vinden / te kopen.

Bruce Lee - Commodore 64
Dit is een van mijn favoriete games voor de C64. Vroeger speelde we deze vanaf een kopie op een cassettebandje. Helaas werken al deze bandjes niet meer. Deze game kan ik nu niet meer spelen op de echte hardware, dus speel ik hem eigenlijk altijd alleen maar via emulatie. Met een kopietje alleen al zou ik al heel blij zijn, maar het heeft tot nog toe niet zo mogen zijn.

Kikstart - Commodore 16
Een paar jaartjes terug kocht ik een Commodore 16. Ik begreep al snel dat Kikstart de game was die je moest hebben. Veel games waren namelijk downgrades van C64 games, maar dit was een compleet andere game in vergelijking met de C64 (en overigens ook de ZX Spectrum) versie. Het is zelfs zo dat ik ooit bij een Engelse shop deze game had besteld. Alleen heb ik niet goed opgelet en een Atari 800 versie besteld. De shipping costs belette mij om hem alsnog te bestellen. Gemiste kans, en sindsdien ook niet lokaler tegen gekomen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 jan 2021, 17:52

Ik houd het zelf eigenlijk ook niet echt bij maar ik heb wel een paar spellen waar ik regelmatig naar zoek op een beurs of webwinkel:

- Mega Man 6 (NES): nooit echt tegengekomen vandaar dat ik deze nog niet heb.

- Final Fantasy VI (GBA): zag em op een beurs voor 100 Euro maar ik zou niet snel meer dan nieuwprijswaarde willen betalen omdat ik de game al heb op SNES mini.

- Tokyo Mirage Sessions #FE Encore (Switch): heb deze al voor een deel gespeeld op Wii U maar dit wil ik in handheld mode kunnen spelen.

- New Super Mario Bros U + New Super Luigi U (Switch): ik heb beide op Wii U en beide uitgespeeld maar ik vind deze 2D Mario zo goed dat ik dat nog een keer wil doen (maar niet voor nieuwprijs), en dan kan ik de Wii U versies weg doen.
KillingRaptor

28 jan 2021, 18:12

Ik heb er wel een paar nog uit de periode waarin ik bijna niet meer kon gamen, heb er daarvan al een deel binnengehaald maar zijn er nog wel enkele!
- Kingdom Hearts III (PS4)
- The Legend of Zelda: Link's Awakening (Switch)
- Spider-Man (PS4)
- Death Stranding (PS4)
- Dragon Quest XI (PS4)

Dat zijn zo'n beetje de grote waar ik momenteel kan opkomen (zullen er misschien nog wel zijn hoor).
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 jan 2021, 18:27

Ik neem aan dat je DQ XI S Definitive Edition wilt KR :)

Die is er inmiddels ook voor PS4
Shmupz

28 jan 2021, 18:29

Super Mario Bros U Deluxe
Het is een remake en hij kost nog steeds rond de 50 euro. Dat vind ik een pittige prijs voor dit spel. Daarom heb ik deze nog niet.

Taiko no Tatsujin: Drum 'n Fun Switch
Dit spel had ik.. Game only. Vond het een hartstikke leuk spel! Maar heb ik toendertijd toch verkocht in een opwelling. Inmiddels wordt het spel niet meer gemaakt volgens mij, hij is iig nergens leverbaar. Ik ben momenteel met een setje inclusief drum bezig, hopelijk wordt dit hem! :biggrin:

Playstation 5 console en games
Omdat dit niet leverbaar is hé. :lol:
KillingRaptor

28 jan 2021, 18:36

Apenheul schreef:
28 jan 2021, 18:27
Ik neem aan dat je DQ XI S Definitive Edition wilt KR :)

Die is er inmiddels ook voor PS4
Ja inderdaad, dat is de versie die ik nu wil! :biggrin:
Afbeelding
Swey

28 jan 2021, 23:35

Leuke topic!

Astro Boy Omega Factor voor GBA, hele mooie graphics, helaas niet de meest veelvoorkomende game en inmiddels ook vrij veel repro’s die rondgaan. Staat al een jaar of vier op mijn lijstje. Twee jaar geleden bijna gekocht , maar ik vond het toch net te duur voor de CIB versie, inmiddels kan ik voor die prijs nog niet eens een losse cart krijgen

Rolan’s Curse 2 voor GB staat ook al een jaar of 2-3 op. De wishlist, beetje hetzelfde verhaal. Niet veel van gemaakt en inmiddels ook vrij prijzig geworden

Avalon Code op DS, deze is wel wat prijziger maar niet zo duur als een Rolan’s Curse 2 , maar ik kom dit ding gewoon nooit tegen in NL. Dit is nou typisch zo’n titel die je op een game beurs goed zou kunnen vinden. Wie weet als Schiedam toch weer plaats gaat vinden heb ik wel mazzel...
Gebruikersnaam

29 jan 2021, 00:03

Sinds kort weer een beetje games gaan kopen, Rayman advance had ik al heel lang in mijn achterhoofd (ik maak geen lijstjes) en van de week had ik een 10th anniversary versie gekocht (Rayman advance en Rayman 3 in 1 cartridge) CIB. En ik heb 2 gbc games gekocht (moet nog binnen komen) gaat om HP1 en HP2 ook CIB.

En nu ben ik dus bang dat ik een Gba cib collector ga worden, want ik heb the sudden urge om gba cib games te kopen.. Dat zal ook de eerste x zijn dat ik voor een handheld ga verzamelen en die ook nog eens echt uit ''mijn tijd'' komt!
Rarara wie zit er in die struiken als een ninja?
Mark

29 jan 2021, 12:07

Gebruikersnaam schreef:
29 jan 2021, 00:03
Sinds kort weer een beetje games gaan kopen, Rayman advance had ik al heel lang in mijn achterhoofd (ik maak geen lijstjes) en van de week had ik een 10th anniversary versie gekocht (Rayman advance en Rayman 3 in 1 cartridge) CIB. En ik heb 2 gbc games gekocht (moet nog binnen komen) gaat om HP1 en HP2 ook CIB.

En nu ben ik dus bang dat ik een Gba cib collector ga worden, want ik heb the sudden urge om gba cib games te kopen.. Dat zal ook de eerste x zijn dat ik voor een handheld ga verzamelen en die ook nog eens echt uit ''mijn tijd'' komt!
Haha, die GBA urge heb ik vorig jaar ook een aantal weken gehad. Eigenlijk toch wel een heel vet apparaat waar je nog wel redelijk betaalbaar voor kunt verzamelen. Ik heb toen denk ik een CIB of 8 gekocht en geen spijt van gehad. Sowieso zijn alle GB CIB's gaaf om te verzamelen. Lekker compact. Wel jammer dat de GB classic zo ontzettend duur is geworden.
KillingRaptor

29 jan 2021, 12:18

De GBA is een hele toffe handheld om voor te verzamelen! Zijn behoorlijk wat pareltjes voor verschenen die je niet zou verwachten. Zo kan ik je bijvoorbeeld zeker TMNT aanraden (de game gebaseerd op de film), is een brawler in de stijl van de oude arcade Turtles games.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

29 jan 2021, 16:57

Ik heb eigenlijk niet echt een wenslijst van games. Ja deze zit opgeslagen in mijn hoofd en gaat bij alles af wat ik tegen kom. Voor mij moet vooral de prijs het leuk maken.

Maar wensen kan wel. Het liefst zou ik weer een mooie set van boxed amiga games hebben. 15+ jaar geleden best wat weg gedaan met de gedachte dat ze nooit in prijs zouden stijgen net als PC games toen der tijd. Welke titels dan? Vooral die ik mij goed herinner uit mijn jeugd. Rod Land, Last Ninja III, Agony, Walker etc.
Shmupz

29 jan 2021, 19:13

Shmupz schreef:
28 jan 2021, 18:29
Taiko no Tatsujin: Drum 'n Fun Switch
Dit spel had ik.. Game only. Vond het een hartstikke leuk spel! Maar heb ik toendertijd toch verkocht in een opwelling. Inmiddels wordt het spel niet meer gemaakt volgens mij, hij is iig nergens leverbaar. Ik ben momenteel met een setje inclusief drum bezig, hopelijk wordt dit hem! :biggrin:
Whooop!!! Heb gisteravond (netjes voor de avondklok) de taiko bundle opgehaald! :love: Mijn vriend wordt gek van de herrie die de trommels maken. :lol:
kingoftherain

29 jan 2021, 19:42

Shmupz schreef:
Mijn vriend wordt gek van de herrie die de trommels maken. :lol:
Hahaha, play it like you mean it! Schmupz gaat los! :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

29 jan 2021, 20:00

kingoftherain schreef:
Shmupz schreef:
Mijn vriend wordt gek van de herrie die de trommels maken. :lol:
Hahaha, play it like you mean it! Schmupz gaat los! :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit: :lit:
Afbeelding
kingoftherain

29 jan 2021, 20:20

Street Racer (PS1)
Ik heb vroeger heel veel plezier beleefd aan de versie op de Super Nintendo. Unpopular opion: Ik vind dat spel leuker dan Super Mario Kart. Toen ik een paar jaar geleden een Mega Drive op de kop tikte, heb ik die versie redelijk snel gekocht, maar die vind ik niet zo leuk. Op de Super Nintendo kun je de circuits van alle kanten zien (ja, net als bij Super Mario Kart, ja :innocent: ), maar dat heb je op de Mega Drive totaal niet. Die op de PlayStation vind ik er nog wel leuk uitzien, dus die heb ik al een flinke tijd op mijn lijst staan. Alleen kom ik 'm maar zelden tegen. En als ik 'm zie, dan is er op de één of andere manier wel iets mis mee (incompleet, lelijk doosje, krassen op de schijf, you name it, I've seen it), dus ik hoop 'm nog eens mooi en compleet tegen te komen. Maar dat is ergens ook de lol van het verzamelen, natuurlijk.

The Firemen (SNES)
En die zal ook nooit van de lijst af komen, ben ik bang. De losse cart is al schofterig duur en ik wil er niet eens aan denken hoeveel die complete in box zou moeten kosten.

Wild Arms 5 (PS2)
Volgens mij zijn er hier maar een stuk of 3 van gedrukt, ofzo. En ergens is het ook meer om de serie compleet te maken dan om echt te spelen. Hij staat al een lange tijd op de lijst, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n haast mee.

Super Ghouls 'N Ghosts (SNES)
Ik kan deze op de SNES Classic Mini spelen, dus waarom zou ik hier geld aan uitgeven? Omdat het een klassieker is die in een prachtig paars doosje zit natuurlijk! Dit is er dan wel één waar ik op beurzen ook al vaak mee in mijn handen heb gestaan, maar nog steeds niet echt voor gegaan ben. De reden dat ik 'm nog steeds niet gekocht heb, is dan ook dat ik 'm makkelijk kan spelen en het geld aan één of meerdere andere spellen uit zou kunnen geven.

Starcraft: Ghost (PS2)
Volgens mij wordt het tijd om die van de lijst te halen...

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
KillingRaptor

29 jan 2021, 20:33

Ja ik zou toch ook overwegen om StarCraft: Ghost van de lijst te halen. :lol:

Doet mij er aan denken, ik heb indertijd een Xbox One gekocht met één van de hoofdredenen Scalebound van PlatinumGames... Er is een reden waarom ik die console niet meer heb. :rolleyes:
Afbeelding
kingoftherain

29 jan 2021, 20:47

KillingRaptor schreef:
Ja ik zou toch ook overwegen om StarCraft: Ghost van de lijst te halen. :lol:
Toch wel, he? :lol: :lol: :lol:
KillingRaptor schreef:
Doet mij er aan denken, ik heb indertijd een Xbox One gekocht met één van de hoofdredenen Scalebound van PlatinumGames...
Don't remind me. It still hurts. :crying:

Mark

29 jan 2021, 22:22

kingoftherain schreef:
Street Racer (PS1)
Ik heb vroeger heel veel plezier beleefd aan de versie op de Super Nintendo. Unpopular opion: Ik vind dat spel leuker dan Super Mario Kart. Toen ik een paar jaar geleden een Mega Drive op de kop tikte, heb ik die versie redelijk snel gekocht, maar die vind ik niet zo leuk. Op de Super Nintendo kun je de circuits van alle kanten zien (ja, net als bij Super Mario Kart, ja :innocent: ), maar dat heb je op de Mega Drive totaal niet. Die op de PlayStation vind ik er nog wel leuk uitzien, dus die heb ik al een flinke tijd op mijn lijst staan. Alleen kom ik 'm maar zelden tegen. En als ik 'm zie, dan is er op de één of andere manier wel iets mis mee (incompleet, lelijk doosje, krassen op de schijf, you name it, I've seen it), dus ik hoop 'm nog eens mooi en compleet tegen te komen. Maar dat is ergens ook de lol van het verzamelen, natuurlijk.
Ik heb hier een NTSC CIB Street Racer in prima staat. Als je dat NTSC deel geen probleem vindt mag je 'm gratis hebben. Als je 'm PAL wil kan ik je helaas niet helpen, haha
Shmupz

29 jan 2021, 23:25

kingoftherain schreef:
Hahahaha! Sowieso!!! Eerder mijn vriend die los gaat en van de trap komt rennen wtf er gebeurd in huis!! :lol: :lol:

@Killingraptor
hahahaha goals! :lol:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 jan 2021, 23:42

Poehhh... dat is een lastige zeg. Ik heb niet echt een enorme wishlist, behalve op Steam. Daar voeg ik wel regelmatig games toe als ik die ergens zie online en in de gaten wil houden. Meestal is Games Done Quick zo'n event waarbij ik games zie en dan ze op een wishlist druk. Er zijn wel wat dingen die ik graag zou willen hebben uiteraard:

Monkey Island Games - Big Box : Er is niet 1 titel uit deze reeks, maar vooral de oude eerdere games zou ik wel origineel willen hebben. Het liefst voor PC of Amiga. Ook andere Lucasarts adventures zou ik wel willen hebben. Indiana Jones, Loom, etc. En Maniac Mansion... wellicht is dit beter om te bestempelen als Lucasarts Games

Sierra Adventures - Niet alle, want ik heb er velen niet gespeeld of zijn niet echt mijn ding. De Quests for Glory-games zijn minder mijn ding vanwege een aantal systemen die mij niet zo trekken, maar de Larry's dan weer wel. Police Quest is ook minder mijn ding, maar de Space Quest en King's Quest dan weer wel. Kortom, genoeg.

Castlevania: Symphony of the Night (PS1) - Deze titel zou ik graag nog eens oppikken. Maar niet voor het bedrag waarvoor die nu gaat. En al tijden niet, maar wel een titel die ik nog eens wil scoren.

Parasite Eve 1 (PS1) - Dit deel kwam niet in Europa uit, maar heb ik destijds wel veel gespeeld en zou ik nog weleens willen spelen. Geen super dure game en best goed te verkrijgen, maar er is net altijd wel weer iets dat ik dan liever heb, en dus staat deze nog op de wishlist.

En dat is het denk ik wel op dit moment. Geen hele grote wensenlijst, maar wel een redelijk prijzige.
Afbeelding
kingoftherain

30 jan 2021, 00:43

Mark schreef:
29 jan 2021, 22:22
Ik heb hier een NTSC CIB Street Racer in prima staat. Als je dat NTSC deel geen probleem vindt mag je 'm gratis hebben. Als je 'm PAL wil kan ik je helaas niet helpen, haha
Zou 'm inderdaad pal willen, ja, maar bedankt voor het aanbod. :thumbup:

toejam

31 jan 2021, 09:55

kingoftherain schreef:
Starcraft: Ghost (PS2)
Volgens mij wordt het tijd om die van de lijst te halen...
Ben benieuwd welke SLES-code daar voor gereserveerd heeft gestaan :) Waarschijnlijk ga ik die niet achterhalen
Professional dabbler
Flozem

31 jan 2021, 10:32

Thunderforce 3 is een goede contendor. En Boulderdash op de GBA

Terug naar “Verzamelpraat”