32 - Star Wars Costume Build

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Fing3r

Re: 13 - Star Wars Costume Building

05 okt 2020, 09:05

Weer een mooie update, en gefeliciteerd met het verliezen van een aantal kilo's, ben momenteel zelf ook bezig wat overtollig gewicht kwijt te raken. Maar met deze aanpassing merk je direct wanneer je weer wat moet gaan doen als het wat te strak komt te zitten :biggrin:

Wat ik ook mooi vind dat je veel samen met je vader doet, dit maakt het wel extra speciaal en zal waarschijnlijk altijd een hoogtepunt van jullie samen zijn.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 13 - Star Wars Costume Building

05 okt 2020, 16:43

Kunstschilder1987 schreef:
04 okt 2020, 13:55
Dat ziet er weer aardig "on track" uit (pun intended voor de hardloopster ;) )
De klem op je schouder is nog t mooiste! hahaha (melige bui vandaag, excuus!)

Nee echt het ziet er heel gaaf uit, al denk ik dat simpelweg bij iedere stap die ik in het proces voorbij zie komen. Praktisch gezien heb je dan wel een extra motivatie hebben om te blijven hardlopen komende jaren - anders verandert je lichaam mogelijk teveel voor t pak!
Ja, dat zeker, haha. De "Iden Versio" TIE suit is de enige welke helemaal getailleerd is, dus daar kan geen grammetje bij en stiekem ook niet af. :tongue3:
OldSchool schreef:Daar dacht ik ook meteen aan 😂. Maar wat een luxe probleem, bij mij wordt altijd meer, nooit minder.

Maar dank voor de update! Goed om te zien dat jullie nog steeds samen bezig zijn!
Ik dacht lekker een beetje conditie op te bouwen, maar was even vergeten dat je ook nog wel eens gewicht kwijt wilt raken. Was stiekem niet nodig en ik moet er nu ook heel erg op letten dat er niet te veel af gaat, haha. Maar hé, de suit was op sommige plekken een beetje krap (en dat terwijl die op maat gemaakt is) en dat is nu wat minder. Ik zie voordelen! :biggrin:
Fing3r schreef: Weer een mooie update, en gefeliciteerd met het verliezen van een aantal kilo's, ben momenteel zelf ook bezig wat overtollig gewicht kwijt te raken. Maar met deze aanpassing merk je direct wanneer je weer wat moet gaan doen als het wat te strak komt te zitten :biggrin:

Wat ik ook mooi vind dat je veel samen met je vader doet, dit maakt het wel extra speciaal en zal waarschijnlijk altijd een hoogtepunt van jullie samen zijn.
Hij had altijd al wat te groot geoogd, maar nu viel het extra op. Zag er ongeveer zo uit, alsof het vleugels waren. :biggrin:

Afbeelding

Maar dit is inderdaad heel leuk om met mijn vader samen te doen. Zeker als het straks af is en ik hopelijk deel van de 501st ben, dan is dat toch iets wat je samen bereikt hebt. Daarnaast vind ik het ook heel leuk dat ik met de financiële bijdrage van mijn grootouders de eerste onderdelen kon aanschaffen. Met mijn opa ga ik altijd naar de films in de bios, dus het is echt een familie project geworden!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 14 - Star Wars Costume Building

12 okt 2020, 14:46

Afbeelding

"Hope is like the sun. If you only believe it when you see it, you'll never make it through the night."
- Leia Organa, The Last Jedi

Veel van ons harde werk gaat nu helaas verloren. Ook weer een leerproces: volgende keer eerst alles pasbaar maken, dan pas de coatings doen. Want nu scheuren die dus.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de keerzijde is alle armor plating nu aangepast op een vrouw van circa 64 KG ipv... nouja, een man als mijn vader! Hij paste ze namelijk wel prima, haha. Dat heeft hij heel creatief gedaan met deze aluminium platen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dezelfde schroeven die hier nu zichtbaar zijn op de breast- en backplates heb ik al weggewerkt bij de riem.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heeft mijn vader dezelfde plaatjes gebruikt aan de binnenkant van de helm om de fannetjes later aan de bevestigen.

Afbeelding

En ook de chest box is gereed om straks in een coating te komen!

Afbeelding

Volgende stap is dus om de coatings opnieuw aan te brengen zodat ze scheuren weer zichten.
Afbeelding
kingoftherain

12 okt 2020, 14:52

Ai, dat is wel balen, maar zoals je al zegt, je leert er wel van natuurlijk. Goed om te weten voor latere projecten. Het is toch alleen maar een setback, hoop ik? Niet dat jullie alles weer van 't begin opnieuw moeten doen?
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

12 okt 2020, 15:33

Ik heb nog maar weinig gereageerd op jou topic maar vind het echt indrukwekkend hoe het costume zich ontwikkeld. En ben ook heel benieuwd naar de ID-10 'Dio' Seeker Droid straks.
HeatherGrace

12 okt 2020, 15:45

kingoftherain schreef:
12 okt 2020, 14:52
Ai, dat is wel balen, maar zoals je al zegt, je leert er wel van natuurlijk. Goed om te weten voor latere projecten. Het is toch alleen maar een setback, hoop ik? Niet dat jullie alles weer van 't begin opnieuw moeten doen?
Een beetje van beiden...? Het proces moet wel helemaal herhaald worden, maar veel deuken en dat soort zijn natuurlijk inmiddels gewoon weg. Kost helaas alleen veel tijd, maar gelukkig kan de 501st toch niet zo veel ivm corona, dus we hebben geen deadline ofzo. :smile:
arjen1981 schreef: Ik heb nog maar weinig gereageerd op jou topic maar vind het echt indrukwekkend hoe het costume zich ontwikkeld. En ben ook heel benieuwd naar de ID-10 'Dio' Seeker Droid straks.
Bedankt, Arjen!
Maar pfoe, Dio gaat nog een tijdje duren denk ik zo! Die zien we nu als een apart project, maar daar hebben we zeker ook zin in. :smile:
Afbeelding
HeatherGrace

12 okt 2020, 16:07

Is overigens ook heel fijn dat Squadrons er nu is, met veel vrouwelijke TIE pilots. Die referentie was eerder, naast Iden, niet zo makkelijk te vinden. En ze lopen ook wel eens zijwaarts langs je, daar werd ik heel blij van, haha.

Er mag bij de dames best wat ruimte zitten aan de onderkant van de breastplate, zodat er ruimte vrij komt voor de plates die onder de armen doorgaan. Ik had hier namelijk totaal geen ruimte voor over, maar blijkbaar zagen de 3D modellers dat ook als een probleem toen ze Squadrons maakte! De originele trilogie had immers geen vrouwelijke figuranten als Stormtrooper of dergelijke, voor zo ver ik weet. :smile:

Ik knal ze meteen hier even neer. Handig voor later!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 19 okt 2020, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 15 - Star Wars Costume Building

19 okt 2020, 10:17

Afbeelding

"Judge me by my size, do you?"
- Yoda, The Empire Stikes Back

Alle aluminum platen zijn bevestigd en de armor is daarmee omgebogen. Ook hebben we de zijplaten (waar de breast- en backplate samen komen) op maat gemaakt en ook de shoulder straps afgemeten.

Afbeelding

Afbeelding

Hij zit nog ietjes te ruim, maar zo wordt het ongeveer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de fannetjes zijn ook bevestigd. De aan/uit knop en de draaiknop voor de snelheid komen beiden in de oren en de powerbank komt achterin. Zit allemaal vast met Velcro.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 19 okt 2020, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kingoftherain

19 okt 2020, 10:25

Dat ziet er goed uit! :thumbup:

Leiding, waar zitten de Vader emoji's?

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
HeatherGrace

20 okt 2020, 17:10

kingoftherain schreef:
19 okt 2020, 10:25
Dat ziet er goed uit! :thumbup:

Leiding, waar zitten de Vader emoji's?
Thanks!

Maar waarom geen TIE-pilot emoji? Een Imperial pilot is toch veel cooler dan Darth Vader? :tongue3:

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

20 okt 2020, 17:15

HeatherGrace schreef:
20 okt 2020, 17:10
Maar waarom geen TIE-pilot emoji? Een Imperial pilot is toch veel cooler dan Darth Vader? :tongue3:

Afbeelding
Waarschijnlijk omdat ik niet zo slim ben. :innocent:

Kunstschilder1987
Contacteer:

23 okt 2020, 17:05

weet je wat nu het stomme is... eigenlijk passen die lijmklemmen zó ontzettend goed in het design, haha. I know... je weet inmiddels wel wie deze opmerking weer maakt :D

Nee maar echt het begint zo gaaf en "realistisch" (lees lijkt op de film, ik weet dat het een beetje fictie is op z'n minst) te worden! echt geweldig cool. wanneer jij in die outfit met helm Obbicht binnen wandelt ga ik ervan uit dat de whats app buurtpreventie helemaal gek wordt :D
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
HeatherGrace

Re: 16 - Star Wars Costume Building

14 mei 2021, 10:18

Afbeelding

"We will always struggle, but that is the test.
It's the choice to keep fighting that makes us who we are."

- Cere Junda, Jedi: Fallen Order

Mooi weer en een vrije dag, wat meer kun je wensen om weer verder te gaan!

Ten eerste zijn we de chestplate verder pasbaar gaan maken, te beginnen met de schouders. Een draagband zit bevestigd met drukknopjes.

Afbeelding

Afbeelding

Daaroverheen zitten de officiële banden die geen echte functie, behalve lijken alsof ze de draagbanden zijn. We hebben nu bootzeil drukknopjes besteld want die zullen wat steviger vast blijven zitten. Omdat dit onderdeel solide is, schiet die te makkelijk los met wat we nu hadden.

Afbeelding

Verder is de pillbox weer bijgewerkt zodat deze geen luchtbelletjes of dingetjes gaat krijgen wanneer de coating eroverheen zit. Ook nog een gaatje gedicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste nog drie coating eraf geschuurd op de plekken waar scheurtjes waren ontstaan.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

Re: 16 - Star Wars Costume Building

14 mei 2021, 12:27

Mooi werk weer. Gelukkig zit er nog wat vooruitgang in. :thumbup:

HeatherGrace

Re: 17 - Star Wars Costume Building

17 mei 2021, 11:00

Afbeelding

"I thought your greatest virtue was your dogged persistence
as you stumble from one debacle to the next."

- The Second Sister, Jedi: Fallen Order

Druk knopjes op de schouderbanden zijn vervangen met die voor een zeilboot. Nog niet helemaal perfect, dus na het zwart spuiten voegen we nog wat Velcro toe aan de voor- en achterkant. Daarnaast proberen we de backplate nog wat rechter te trekken. Deze is, quote, "zo krom als een pierlala". Whatever that may be.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder zijn nu ook alle scheuren weg uit de belt. Dat was nog even een klus omdat die zoveel rechte hoeken heeft.

Afbeelding

Kleine gaatjes in de chestbox zijn opgevuld en ook de "indents" zijn wat breder geworden voor de "oxygen mask connectors" die hierin zullen komen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 mei 2021, 12:03

haha je weet dat je project serieus wordt wanneer je naar materialen voor zeilboten kijkt om je outfit rond te krijgen :cool:
Ik vroeg me al af wat de status van je project is! weer flink wat stappen gezet in ieder geval, erg spannend! ook heel tof om de hele reis met dit verslag beetje bij beetje mee te beleven.

En de uitdrukking 'zo krom als een pierlala' is echt klussers eigen :happy:
Ik heb ook veel 'échte doe het zelvers' om me heen en heb dit vaak voorbij horen komen, terwijl ook ik -zover ik weet- nog nooit een pierlala in levende lijve heb gezien :D

Volgens Google:
Pierlala of Pierke Pierlala is een Vlaams folkloristisch figuur, vooral bekend uit het gelijknamige Nederlandstalige volksliedje. Het is een schelmenfiguur die graag feest en streken uithaalt met de mensen. Hij wordt vooral met Gent en Ursel in Oost-Vlaanderen geassocieerd.

Het is een afgeleide van 'the grim reaper' - de dood.

Ik ken genoeg mensen uit Gent, het is hier niet zo heel ver vandaan, maar dit hele gebeuren is totaal nieuw voor me... en daar heb ik vrede mee :glare:

Benieuwd naar je volgende input in dit reisverslag!
Afbeelding
Duke Nukem

21 mei 2021, 11:07

Volg het vanaf de eerste post. Alleen heb ik nooit eerder gereageerd, maar je gaat nu echt de goede kant op, dus ik dacht dat doe ik nu ook maar eens.. Hahaha (oeps..) Het wordt al echt concreet. Knap jullie zo handig zijn om dit zelf te maken! Super gaaf project en een mooi idee om dit als aandenken aan je opa te maken. Goed besteed! Dat je het wilt gebruiken om bij de 501st legion te komen is fantastisch! Weet zeker dat je een hoop mensen zult verblijden door te verschijnen in zo'n mooi costume! Keep up the good work!
HeatherGrace

07 jun 2021, 10:17

17 mei 2021, 12:03
haha je weet dat je project serieus wordt wanneer je naar materialen voor zeilboten kijkt om je outfit rond te krijgen :cool:
Ik vroeg me al af wat de status van je project is! weer flink wat stappen gezet in ieder geval, erg spannend! ook heel tof om de hele reis met dit verslag beetje bij beetje mee te beleven.

En de uitdrukking 'zo krom als een pierlala' is echt klussers eigen :happy:
Ik heb ook veel 'échte doe het zelvers' om me heen en heb dit vaak voorbij horen komen, terwijl ook ik -zover ik weet- nog nooit een pierlala in levende lijve heb gezien :D

Volgens Google:
Pierlala of Pierke Pierlala is een Vlaams folkloristisch figuur, vooral bekend uit het gelijknamige Nederlandstalige volksliedje. Het is een schelmenfiguur die graag feest en streken uithaalt met de mensen. Hij wordt vooral met Gent en Ursel in Oost-Vlaanderen geassocieerd.

Het is een afgeleide van 'the grim reaper' - de dood.

Ik ken genoeg mensen uit Gent, het is hier niet zo heel ver vandaan, maar dit hele gebeuren is totaal nieuw voor me... en daar heb ik vrede mee :glare:

Benieuwd naar je volgende input in dit reisverslag!
Gelukkig konden we weer beginnen! Ben verrast dat je die uitspraak kent. Mijn vader verzint nog wel eens nieuwe woorden en ik ging er vanuit dat dit er één van was. :giggle:
Duke Nukem schreef: Volg het vanaf de eerste post. Alleen heb ik nooit eerder gereageerd, maar je gaat nu echt de goede kant op, dus ik dacht dat doe ik nu ook maar eens.. Hahaha (oeps..) Het wordt al echt concreet. Knap jullie zo handig zijn om dit zelf te maken! Super gaaf project en een mooi idee om dit als aandenken aan je opa te maken. Goed besteed! Dat je het wilt gebruiken om bij de 501st legion te komen is fantastisch! Weet zeker dat je een hoop mensen zult verblijden door te verschijnen in zo'n mooi costume! Keep up the good work!
Hey Duke,

Tof dat je mee "lurkt" en bedankt voor de complimenten. :innocent:
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 18 - Star Wars Costume Building

07 jun 2021, 10:40

Afbeelding

"New Game"
- Every Star Wars game ever

We zijn weer terug bij af! (+ een beetje)
Voordat we erachter kwamen dat ik, ruw gezegd, te dun was voor de universele maat en we de hele coating scheurde om hem in te nemen. :giggle:

Dus nog eenmaal kwamen ze in de spuitplamuur en moesten ze worden geschuurd:

Afbeelding

Afbeelding

En daarna heeft mijn vader ze weer in primer gezet zodat al mijn plamuur werk netjes blijft zitten en, hopelijk, nooit zal scheuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de chestbox is nu meegekomen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu moeten ze een poosje drogen, ongeveer een week, en dan moet ik ze nog voor één laatste keer schuren!
Afbeelding
KillingRaptor

07 jun 2021, 11:44

Dat ziet er toch echt wel allemaal heel erg cool uit ondertussen! Hoe lang nog denk je voor het project helemaal is afgewerkt?
HeatherGrace

07 jun 2021, 11:51

KillingRaptor schreef:
07 jun 2021, 11:44
Dat ziet er toch echt wel allemaal heel erg cool uit ondertussen! Hoe lang nog denk je voor het project helemaal is afgewerkt?
Oeh, dat is een moeilijke vraag! Zijn een aantal dingen die ik simpelweg (nog) niet zelf kan of de machine kan bedienen die het doet, dus met veel ben ik afhankelijk van mijn vader. Maar zover ik de planning kan overzien, dan komen de volgende stappen nog:

- Alle armor parts schuren
- Nieuwe zijkanten voor de armor (onder de arm) maken van aluminium.
- Alle armor parts zwart spuiten
- Rood en matte spuiten van de helm
- Lenzen bevestigen helm
- Decals plakken op helm
- 2x aluminium helm greeblies maken op de draaibank.
- Grid mesh plakken op helm.
- Compad met de hand verven.
- Riem pasbaar maken. (eerst nog een stuk faux leather vinden. Blijkbaar heel moeilijk xD)
- Clips buigen voor de thermal detonator
- Witte beleining op de chestbox
- Buttons op de chestbox bevestigen.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 jun 2021, 13:14

misschien een hele stomme vraag, maar was wat kleding onder het pak geen optie? om het "te dun zijn" te verhelpen? of wordt het dan simpelweg te warm als geheel?

Godsamme - wil je door moet je weer een weekje wachten hè, haha. maar het ziet er weer op en top profi uit HG! Wanneer de Illuminati Nederland proberen te veroveren sta jij klaar om tegengas te geven :flex:
Het ziet er onwijs indrukwekkend uit, we blijven het volgen! :cool:
Afbeelding
HeatherGrace

07 jun 2021, 15:08

07 jun 2021, 13:14
misschien een hele stomme vraag, maar was wat kleding onder het pak geen optie? om het "te dun zijn" te verhelpen? of wordt het dan simpelweg te warm als geheel?

Godsamme - wil je door moet je weer een weekje wachten hè, haha. maar het ziet er weer op en top profi uit HG! Wanneer de Illuminati Nederland proberen te veroveren sta jij klaar om tegengas te geven :flex:
Het ziet er onwijs indrukwekkend uit, we blijven het volgen! :cool:
Nee! En ik kan je haarfijn uitleggen waarom, haha. Hieronder zie je de "gewone" TIE pilot. Zoals je hier kunt zien zitten de pakken van de twee dames, net als de heer in het midden, aardig weid. Dat mag--sterker nog dat moet bij dit type kostuum.

Afbeelding

Echter... heb ik gekozen voor de "Imperial Special Forces". En zoals je bij haar kunt zien, zit haar pak helemaal strak op haar lichaam. Eigenlijk één van de weinige vrouwelijke "alternative" costuums die gemaakt is. Heeft zelfs een speciale dames variant van de schoenen! Maar dat is dus één van de verplichtingen wanneer je als vrouw dit pakt wilt. Ongeacht je bouw, hij moet skin-tight zijn. :wink:

Afbeelding

(En ik denk dat het ook gigantisch warm wordt, inderdaad xD)

En bedankt weer! Ben blij dat je het na al die tijd nog steeds volgt. :smile:
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 07 jun 2021, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 jun 2021, 15:11

hele heldere uitleg, en juist het oog voor detail dat enkel echte fans doorhebben en zullen waarderen! thanks!
oh ik volg het niet alleen, zelfs met plezier, vind het reuze interessant! :)
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 19 - Star Wars Costume Building

14 jun 2021, 10:22

Afbeelding

“I’ll take good care of her. She won’t get a scratch.”
- Lando Calrissian, Return of the Jedi

De coating was droom, dus de gehele zaterdag heb ik mij bezig gehouden met het schuren van alle pieces. Langzaam omhoog werken van 370 en 600 tot 800 en 1000. Lekker glad nu dus! Hier en daar nog wat dents, dus moet waarschijnlijk nog even geplamuurd worden. Of niet, even over na denken.

Afbeelding

Verder mistte er nog één onderdeel, namelijk de zijkant die de breast- en backplate bij elkaar brengt. Degene die bij mijn kit zaten moesten zo ver ingenomen worden dat het allemaal krom stond. Beetje zonde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus ook deze moesten nog even een coating krijgen. Ik schuur ze aankomend weekend nogmaals, dan moeten ze pasbaar en dan lijkt die zwarte lak toch weer in de buurt te komen!

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”