32 - Star Wars Costume Build

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Fing3r

Re: 19 - Star Wars Costume Building

14 jun 2021, 10:29

Had al weer een paar posts gemist, maar dit ziet er nog steeds veelbelovend uit. Wat ik knap vind is dat je echt voor perfectie gaat, daar zou ik het geduld denk ik niet voor op kunnen brengen, alles tot in de kleinste details afwerken.

En als het straks echt klaar is dan hoop ik dat je toegelaten, want deze mate van toeweiding verdient dat zeer zeker wel.
Afbeelding
HeatherGrace

14 jun 2021, 12:38

Fing3r schreef:
14 jun 2021, 10:29
Had al weer een paar posts gemist, maar dit ziet er nog steeds veelbelovend uit. Wat ik knap vind is dat je echt voor perfectie gaat, daar zou ik het geduld denk ik niet voor op kunnen brengen, alles tot in de kleinste details afwerken.

En als het straks echt klaar is dan hoop ik dat je toegelaten, want deze mate van toeweiding verdient dat zeer zeker wel.
Ja, dat hoop ik zeker! Dat ie er de eerste keer doorheen gaat. Zag ze laatste ook weer opdagen bij een SBS programma met LEGO. Zo gaaf om dat soort dingen te mogen doen.

Wel gevaarlijk dat mijn vader en ik erg perfectionistisch zijn. Gelukkig kan ik af en toe die Martien Meiland wel zijn: "Moet je luisteren: wij moeten door!"
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 14:51

Looking smooth!!!! dat ziet er echt gladjes uit! Schuren is de kern om het echt helemaal mooi te krijgen ook na de lak.
zodra er een kleurtje op komt zie je iedere imperfectie. Met het schilderen van schilderijen is het ook een vreselijk gedoe wanneer er pluisjes in de lucht zitten of er haartjes van een penseel loskomen... zit je weer te pulken voor je verder kan. Maar goed, daar maak ik me dan wel druk om, hoef jij niet te doen natuurlijk! :D
Met goed schuren ben je die ellende binnen zon project al voor, dus top hoe je dat zorgvuldig aanpakt.

Voor de volgende keer alvast:
Come to the Dark Lak....
:giggle: :cool:

Maar weer een mooie stap dichterbij gekomen in ieder geval. Very impressive as always! ga zo door :) :flex:
en leuk weer mee het verslag gade te mogen slaan. :innocent:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
HeatherGrace

Re: 20 - Star Wars Costume Building

04 jul 2021, 17:11

Afbeelding

"You have to find something that you love enough to jump over hurdles and break through the brick walls."
- George Lucas

De breastplate is klaar! Hij is volledig pasbaar :party3:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 21 - Star Wars Costume Building - MILESTONE

11 jul 2021, 16:44

Afbeelding

"Someone told me once that rebellions are built on hate. I never stopped believing it."
- Iden Versio, Star Wars: Battlefront II

Vandaag had ik liedje in mijn hoofd.

I see a red door and I want it painted black
No colors anymore, I want them to turn black
I see the girls walk by, dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes.

I wanna see it painted, painted black
Black as night, black as coal
I wanna see the sun blotted out from the sky.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk om alles in de juiste kleur te zien. Voor de oplettende: de helm houden we nog even spannend en door onvoorziene bubbels( :evil: ) in de backplate door de warmte komt die ook later nog een keertje.

Maar met deze lak is hij echt heel mooi geworden. Naar onze mening zelfs mooier dan waar Janina Gavankar mee rond loopt. :wallbash:

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: 21 - Star Wars Costume Build - MILESTONE

11 jul 2021, 19:37

Hey, jij bent wel erg vroeg dit jaar met de kerstversiering op te hangen! :D
Die janina wordt middels jouw project wel steeds meer als een amateur neergezet, eerlijk is eerlijk! haha

Ik hou normaal nooit zo van glanzende lak, omdat het een futuristische overmoderne look heeft. Maar laten we eerlijk zijn, in dit project is dat precies wat je zoekt! helemaal eens dat het perfect bij de stukken past en het resultaat simpelweg perfect is. Weer een belangrijke stap dichterbij gekomen, weer een geslaagde stap en weer iets waar je/jullie trots naar mogen kijken :)

Hopelijk lukt het de helm ook weer gauw "on track" te krijgen. Verder dus te gek gedaan HG!
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

11 jul 2021, 20:17

Tof zeg! Geweldig hoe lang je er al zo mee bezig bent en toch volhoudt. Respect!
HeatherGrace

12 jul 2021, 09:39

Kunstschilder1987 schreef:
11 jul 2021, 19:37
Hey, jij bent wel erg vroeg dit jaar met de kerstversiering op te hangen! :D
Die janina wordt middels jouw project wel steeds meer als een amateur neergezet, eerlijk is eerlijk! haha

Ik hou normaal nooit zo van glanzende lak, omdat het een futuristische overmoderne look heeft. Maar laten we eerlijk zijn, in dit project is dat precies wat je zoekt! helemaal eens dat het perfect bij de stukken past en het resultaat simpelweg perfect is. Weer een belangrijke stap dichterbij gekomen, weer een geslaagde stap en weer iets waar je/jullie trots naar mogen kijken :)

Hopelijk lukt het de helm ook weer gauw "on track" te krijgen. Verder dus te gek gedaan HG!
T'is net een spiegel! Zoals je waarschijnlijk weet, zie je op zwart echt alles. Elke imperfectie. Maar nu hebben we kunnen zijn dat mijn schuurwerk simpelweg :perfect: was.
OldSchool schreef: Tof zeg! Geweldig hoe lang je er al zo mee bezig bent en toch volhoudt. Respect!
Nou, zonet even schrikken. Gisteren heb ik de CRL nog geopent, de webpagina met alle regels voor het pak. En vanmorgen is die ineens geupdatet! Een andere helm! Maar gelukkig staat er The Rogue One TIE Pilot style helmet is allowed for Basic Approval when requirements outlined below are incorporated.. Phew. :lol:
Afbeelding
HeatherGrace

12 jul 2021, 10:47

Afbeelding

Dus. De regels voor het pak zijn sinds vannacht, nog geen 24 uur na het spuiten, geüpdatet.

Probleem 1:
Er wordt nu gevraagd om een Battlefront II stijl helm. Ik vond het al bijzonder dat er werd gevraagd om een Rogue One model, terwijl de game zich afspeelt tijdens Return of the Jedi. Echter, wordt de Rogue One stijl helm zoals ik hem nu nog heb goedgekeurt.
Afbeelding

Probleem 2:
De hoekjes van de riem moeten gebevelt zijn. Ook dit had ik in de game gezien, maar express niet gedaan omdat het niet in de regelementen stond. Als ik dit vóór gisteren had geweten: geen probleem. Nu is het echter te laat.
Afbeelding

Probleem 3:
Ik heb niet langer het juiste model Thermal Detonator. Dit moet die van A New Hope worden; niet Rogue One.
Afbeelding

Probleem 4:
Ook Janina Gavankar's laarzen zijn onder het mes gegaan. Deze moeten... een aantal centimeter langer zijn en de hak is anders.
Afbeelding

Paniek en een paar Facebook berichten later komt het er op neer dat:

There will be a 6 Month grace period to get approved as you build it for now. The period end is the January 11.2022.

Dus de deadline is nu: 11 januari 2022!!!
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 jul 2021, 12:31

Ik had al wel eens gehoord dat het nauw luisterde, maar niet dat het ZO nauw luisterde. Het is een toch een hobby en niet een subsidie-aanvraag o.i.d.? Aeh aeh.

Maar wel MAD-respect hoor, wat een toewijding!
Fing3r

12 jul 2021, 12:49

Damn, dat is behoorlijk kloten. Ik hoop voor je dat dit niet al te veel extra werk oplevert en dat je het allemaal tijdig klaar kunt krijgen. Heel veel succes en keep your head up!
Afbeelding
Swey

12 jul 2021, 13:06

Wow wat een dikke bummer zeg! Ongelofelijk dat het zo nauw luistert. Succes ermee en volop respect hoor!
HeatherGrace

12 jul 2021, 13:44

Apenheul schreef:
12 jul 2021, 12:31
Ik had al wel eens gehoord dat het nauw luisterde, maar niet dat het ZO nauw luisterde. Het is een toch een hobby en niet een subsidie-aanvraag o.i.d.? Aeh aeh.

Maar wel MAD-respect hoor, wat een toewijding!
Oh, ja. Heeeeel nauw. Dat is de deal met Disney (Daarvoor Lucas). Ze mogen de naam 'Star Wars' gebruiken en ermee geassocieerd worden mits alles klopt. Daarom is de 'CRL' ook geüpdatet. Ik had wel eens rond dat 3D model heen gedraaid, denkend: "Waarom is dit dan anders? En dit? En dat?". Maarja, die pagina: die vertrouw je. :dontknow:
Fing3r schreef: Damn, dat is behoorlijk kloten. Ik hoop voor je dat dit niet al te veel extra werk oplevert en dat je het allemaal tijdig klaar kunt krijgen. Heel veel succes en keep your head up!
Mijn vader zegt dat als we voorzichtig zijn, de ammo belt nog aangepast kan worden. Met de schoenen lijkt het alsof ze zijn vergeten het onderscheid tussen de mannen en de vrouwen versie aan te geven. Het leuke aan de 501st is dat ze niet discrimineren op geslacht of bouw. Ben jij een grote, brede man maar wil je Leia zijn? Dat kan. Maar bij sommige, zoals deze, is er dan een klein verschil. De vrouwelijke schoenen hebben een hak en de heren uiteraard niet. En om de één of andere reden, staat nu de mannenversie er. Wat ik gek vind, omdat dat de alternatief is en niet andersom.

Dus stel er is iets mis en het lukt niet voor januari, dan moet ik alleen iemand vinden die even vlug een nieuwe thermal detonator voor me kan printen.
Swey schreef: Wow wat een dikke bummer zeg! Ongelofelijk dat het zo nauw luistert. Succes ermee en volop respect hoor!
Thanks! Ik ga er vanuit dat het wel goed gaat komen, maar geeft toch extra spanning waar ik heel goed zonder mee had gekunt. :lol:
Afbeelding
HeatherGrace

12 jul 2021, 14:01

Oké, de laarzen zijn even gecheckt en er gaat daar inderdaad iets mis op de nieuwe CRL. Want mijn paar, en daarmee Janina Gavankar's paar, zijn gewoon exact :lol:

In-game screenshot:
Afbeelding

Mijn set:
Afbeelding
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 22 - Star Wars Costume Build

18 jul 2021, 22:10

Afbeelding

"I will finish what you started."
- Kylo Ren, Star Wars: The Force AwakensI

En daar zijn ze! De laatste twee onderdelen die nog in de BMW lak moesten.

De backplate is de afgekopen dagen een grote b***h geweest. Bubbels, scheuren. En ook vandaag weer ineens allerlei pitjes. Wat dit ding allemaal doet als ik even niet kijk...
Dus weer allemaal lopen schuren en plamuren. Een beetje een patchjob en helaas is dat ook in de kwaliteit van de lak te zien, maar de details zien er gelukkig goed uit. En dat zie ik als de eye-catcher bij deze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan: de piece de resistance! En daar heb ik heeeeel erg mijn best op gedaan met schuren. En daarom is ie ook super glad geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de andere onderdelen zijn inmiddels ook droog!

Afbeelding

Dus. Wat lest nog?

Helm
- Bevestigen van de bubble lenses en grid mesh.
- Bevestigen Nissan retaining clip
- Gun-metal dark gray spuiten van de Mohawk.
- Bevestigen van silver mesh achter de "teeth"
- Teeth en Vocoder matte zwart spuiten.
- Bevestigen Imperial disc greeblies op de ear caps.
- Opplakken Empire en Inferno Squad decals
- Rood spuiten van ram's horn.
- Rood spuiten cheek tube.
- Chrome spuiten van hose port greeblies.
- Bevestigen hose port greeblies.

Flight Suit
- Polish van compad
- Aanschaffen verf zwart, zilver en rood.
- Handverven compad

Armor
- Terugzetten van bevestigingen.
- Klitterband versterking voor shoulder bridges.
- Bevestigen van shoulder pouldron.
- Magneet bevestigen voor chestbox

Ammo belt
- Aanschaffen dikke, brede leren riem.
- Bevestigen van drop boxes.
- Bevestigen van Thermal Detonator
- Bevelen van de hoekjes op de riem zelf.

Thermal Detonator
- Scoop hooks buigen
- Scoop hooks bevestigen
- En zwart spuiten, sjitjes, vergeten. Bedenk ik me nu :doh:

Chestbox
- Toevoegen van witte belijning
- Spuiten van knopjes
- Bevestigen van knopjes
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

19 jul 2021, 09:06

Al zo lang bezig en dan nog zo’n lange to do list! Ik blijf het knap vinden dat je het volhoudt!

Dat zwart is wel echt goed gelukt. Die bubbeltjes zie je van een afstand toch niet. Ik ga er wel van uit dat je op tijd klaar bent voor de eerstvolgende BB-dag, zodat je het pak kunt showen?
HeatherGrace

19 jul 2021, 13:55

OldSchool schreef:
19 jul 2021, 09:06
Al zo lang bezig en dan nog zo’n lange to do list! Ik blijf het knap vinden dat je het volhoudt!

Dat zwart is wel echt goed gelukt. Die bubbeltjes zie je van een afstand toch niet. Ik ga er wel van uit dat je op tijd klaar bent voor de eerstvolgende BB-dag, zodat je het pak kunt showen?
Thanks! Ja, er zit nu al zo veel tijd een liefde in. En uiteindelijk wordt het natuurlijk heel gaaf of op zo'n beurs te lopen, bij een premiere te staan of kinderen in het ziekenhuis een toffe dag te bezorgen. :smile:

En je hebt gelijk. Die bubbeltjes zullen vast niet zo opvallen. Of hij mee naar een BB-dag komt... we gaan het zien. :biggrin:
Afbeelding
toejam

19 jul 2021, 14:02

Wat een werk steek je er in maar de tussenresultaten mogen er absoluut wezen. Erg gaaf om te zien
Professional dabbler
Kunstschilder1987
Contacteer:

19 jul 2021, 15:04

het voelt al als een project alleen maar op te noemen wat er nog moet gebeuren! hahaha
maar de helm ziet er echt SCHI-TTE-REND uit! chapeau, echte eye catcher.
Afbeelding
HeatherGrace

20 jul 2021, 14:49

Thanks, heren! Nu puur de detail afwerking. Kannie wachten om dit weekend verder te gaan!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 23 - Star Wars Costume Build

23 aug 2021, 11:00

Afbeelding

"You can stand to see the Imperial flag reign across the galaxy?"
- Saw Gerrera, Rogue One: A Star Wars Story

Gisterenavond zijn we even verder geweest. Te beginnen met het testen van een "chrome effect" van de Praxis. En dat werkte prima!

Afbeelding

Afbeelding

Verder zitten de decals er nu ook op.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de earcaps.

Afbeelding

En de beruchte Nissan retaining clip!

Afbeelding

Voor mijn eigen idee ook even de klopjes met de juiste configuratie op de chestbox gelegd. Wordt allemaal steeds echter zo!

Afbeelding

En nog meer goed nieuws. Eén van mijn beste vrienden heeft een 3D printer aangeschaft. Zijn eerste project?

Afbeelding

De E-11 Blaster Rifle, ROTJ stijl.

Afbeelding

Afbeelding

Helm
- Bevestigen van de bubble lenses en grid mesh.
- Bevestigen Nissan retaining clip
- Gun-metal dark gray spuiten van de Mohawk.
- Bevestigen van silver mesh achter de "teeth"
- Teeth en Vocoder matte zwart spuiten.
- Bevestigen Imperial disc greeblies op de ear caps.
- Opplakken Empire en Inferno Squad decals
- Rood spuiten van ram's horn.
- Rood spuiten cheek tube.
- Chrome spuiten van hose port greeblies.
- Bevestigen hose port greeblies.

Flight Suit
- Polish van compad
- Aanschaffen verf zwart, zilver en rood.
- Handverven compad

Armor
- Terugzetten van bevestigingen.
- Klitterband versterking voor shoulder bridges.
- Bevestigen van shoulder pouldron.
- Magneet bevestigen voor chestbox

Ammo belt
- Aanschaffen dikke, brede leren riem.
- Bevestigen van drop boxes.
- Bevestigen van Thermal Detonator
- Bevelen van de hoekjes op de riem zelf.

Thermal Detonator
- Scoop hooks buigen
- Scoop hooks bevestigen
- En zwart spuiten, sjitjes, vergeten. Bedenk ik me nu :doh:

Chestbox
- Toevoegen van witte belijning
- Spuiten van knopjes
- Bevestigen van knopjes
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 23 aug 2021, 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
toejam

23 aug 2021, 11:13

Mooie update, die chestbox is wel echt zo retro als het maar kan. Het summum van de toekomst zoals we ons dat in 1980 konden voorstellen :)
Professional dabbler
HeatherGrace

23 aug 2021, 11:58

toejam schreef:
Mooie update, die chestbox is wel echt zo retro als het maar kan. Het summum van de toekomst zoals we ons dat in 1980 konden voorstellen :)
Hey. A long time ago in a galaxy far, far away. :wink:

Maar ze zijn wel echt lekker retro, ja!
Afbeelding
KillingRaptor

23 aug 2021, 13:05

HeatherGrace schreef:
23 aug 2021, 11:58
toejam schreef:
Hey. A long time ago in a galaxy far, far away. :wink:

Maar ze zijn wel echt lekker retro, ja!
Waarom denk je dat al die voertuigen zweven in Star Wars? Ze hadden het wiel nog niet uitgevonden. Zo lang geleden is het!
Kunstschilder1987
Contacteer:

23 aug 2021, 17:47

oh de heerlijke afrondende laatste dingetjes op deze stukken. dat zijn toch altijd de leukste om te doen bij zo'n mega project, omdat je dan gelijk ziet waar je het al die tijd voor gedaan hebt. idd de glanzende kleur is prima, de buttons lijken ook net echt. en de decals passen er perfect bij, kortom heel mooi, knap gedaan hg!
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”