Mijn vrouw probeert mij te turnen naar campinglife. De laatste weken begint dat een realistisch scenario te worden. Normaliter zorgen we op vakantie voor minimaal een bad en een tv. Dus KEMPeren zal een hele uitdaging zijn voor ons luxe paarden, maar dat klinkt eigenlijk ook wel weer tof.
Iemand ervaring met gamen op vakantie, bijvoorbeeld in een tent? Ik ga denk ik voor de Switch.
Neem jij games mee, of sowieso geen apparaten? Pak je een backlog game/handheld of een simpele sudoku/candy crush game. Ik ben reuze benieuwd!
We gaan op vakantie en ik neem mee ...
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Game jij op vakantie?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Tot aan Corona hebben we het vol gehouden om zonder electronica op vakantie te gaan. Ik moet zeggen dat dat me altijd goed beviel. We zijn in mei voor het eerst weer een weekje op vakantie gegaan en nu onze kids pubers zijn, was dat helaas niet meer vol te houden. Ik moet bekennen dat ik daarom dit keer zelf ook wat mee had genomen. De Evercade en de Anbernic. Daar heb ik wel ook wat op gespeeld, met name in de ochtend als niemand nog wakker was.
Verder heb ik op vakantie vooral veel zin in bord-, kaart- of dobbelspellen. Simpele snelle games voor tussendoor, maar ook wat diepgaandere spellen voor als je wat meer tijd hebt.
Kortom: ga lekker spelletjes doen, en zorg dat je één of twee handhelds achter de hand hebt. Dat is mijn gratis advies
.
Verder heb ik op vakantie vooral veel zin in bord-, kaart- of dobbelspellen. Simpele snelle games voor tussendoor, maar ook wat diepgaandere spellen voor als je wat meer tijd hebt.
Kortom: ga lekker spelletjes doen, en zorg dat je één of twee handhelds achter de hand hebt. Dat is mijn gratis advies
Bericht
Als ik op vakantie ben, dan is dat eigenlijk de enige periode waarin ik mijn Evercade gebruik. Ik ben niet zo'n handheld iemand en nu het nieuwe eraf is, gebruik ik hem thuis helemaal niet meer.
Over drie weken ga ik twee weken weg en ik mag maximaal 4 carts meenemen van mezelf.
Verder alleen Sudoku op mijn telefoon.
Over drie weken ga ik twee weken weg en ik mag maximaal 4 carts meenemen van mezelf.
Verder alleen Sudoku op mijn telefoon.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- dlbyvisual
- Winnaar 10 jaar Button Bashers
Bericht
Ik game JUIST op vakantie. Vaak savonds laat. Als iedereen slaapt ga ik buiten nog even door met een goede whiskey. Switch only. En op de camping Mark - dus het kan!
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Dit klinkt wel als Marc, ja!dlbyvisual schreef:Ik game JUIST op vakantie. Vaak savonds laat. Als iedereen slaapt ga ik buiten nog even door met een goede whiskey. Switch only. En op de camping Mark - dus het kan!
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Bedankt voor de Discord tips. Dobbelspelletje komt in juli binnen!! Dobbelland.OldSchool schreef:Tot aan Corona hebben we het vol gehouden om zonder electronica op vakantie te gaan. Ik moet zeggen dat dat me altijd goed beviel. We zijn in mei voor het eerst weer een weekje op vakantie gegaan en nu onze kids pubers zijn, was dat helaas niet meer vol te houden. Ik moet bekennen dat ik daarom dit keer zelf ook wat mee had genomen. De Evercade en de Anbernic. Daar heb ik wel ook wat op gespeeld, met name in de ochtend als niemand nog wakker was.
Kortom: ga lekker spelletjes doen, en zorg dat je één of twee handhelds achter de hand hebt. Dat is mijn gratis advies.
Bericht
Ik neem meestal mijn vita of 3ds mee. Ik ben niet echt een handheld-gamer, dus dan ik weer iets uitkiezen uit de backlog.
Meestal is het een SRPG of een visual novel.
Meestal is het een SRPG of een visual novel.
- HeatherGrace
Bericht
Vroegah dat ik met mijn ouders op vakantie ging nam ik altijd een handheld mee. Dan ging ik s'avond op de camping lekker spelen. Zo heb ik mooie herinneringen aan Resident Evil: Revelations (3DS), Uncharted: Golden Abyss (Vita) en Assassin's Creed III: Liberation (Vita). Tijden veranderen echter en ik laat nu alles aan electronica los. Mijn telefoon degradeer ik tot MP3-speler door hem op vliegtuigstand te zetten en laten en verder gaat er een stapel boeken mee. Heerlijk dat. 

- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik mocht van mijn ouders vroeger de Gameboy niet meenemen op vakantie. Dus nu ik groot en zelfstandig ben neem ik dus altijd een handheld mee op vakantie, al was het maar omdat het kan!
Hoe ik 'm vervolgens gebruik is zeer afhankelijk van hoe de vakantie uitpakt. Naarmate de kinderen ouder worden is er minder downtime, waardoor ik hooguit 's avonds nog wat game als iedereen in bed ligt. Maar ik merk dat ik dan net zo lief nog even een boek pak. 3DS was lange tijd mijn favoriet om mee te nemen op vakantie. Er zijn zoveel leuke (3)DS games om te spelen. Een game die ik veel op vakanties speel is Theatrhythm final fantasy curtain call, dat is een fantastische game om even een paar potjes te spelen. Komende vakantie neem ik waarschijnlijk ook de 3DS weer mee om Etrian Odyssey te spelen. Dat is ook zo'n spel welke je heel rustig en methodisch kunt spelen. Lekker een stukje van de dungeon verkennen en dan later weer verder.

Hoe ik 'm vervolgens gebruik is zeer afhankelijk van hoe de vakantie uitpakt. Naarmate de kinderen ouder worden is er minder downtime, waardoor ik hooguit 's avonds nog wat game als iedereen in bed ligt. Maar ik merk dat ik dan net zo lief nog even een boek pak. 3DS was lange tijd mijn favoriet om mee te nemen op vakantie. Er zijn zoveel leuke (3)DS games om te spelen. Een game die ik veel op vakanties speel is Theatrhythm final fantasy curtain call, dat is een fantastische game om even een paar potjes te spelen. Komende vakantie neem ik waarschijnlijk ook de 3DS weer mee om Etrian Odyssey te spelen. Dat is ook zo'n spel welke je heel rustig en methodisch kunt spelen. Lekker een stukje van de dungeon verkennen en dan later weer verder.

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik neem sowieso altijd een handheld mee met hooguit 1 of 2 games. Net zoals Ok Impala! kies ik dan vaak voor games die je rustig en methodisch kan spelen en steeds een stukje meer in bereikt (niet met puzzles want dan zit je soms vast en dan kan ik alleen nog maar trial & error dingen proberen, en niet iets dat puur draait om behendigheid want dan kom je soms hoog in je energie te zitten). Op de DS vond ik Anno heel leuk om elke avond eventjes te spelen en net zoals Ok Impala! (alweer) vind ik first-person dungeon crawlers zoals Etrian Odyssey of Labyrinth of Refrain hele prettige vakantie-games. Een visual novel zou bijvoorbeeld ook goed kunnen of een strategy RPG.
- Flozem
Bericht
Ik ga op vakantie, en neem mee:
- mijn auto
- vrouw en twee kinderen
- koffers met kleding voor iedereen
- wat kleine gezelschapsspellen (eg Katan het dobbelspel, saboteur) voor als het regent
- mijn nieuwe Steamdeck, en mijn kinderen de 3DS om solo af te schakelen bij regen
- boek 10 en 11 van Wheel of Time (idem voor droog weer / in de zon)
- mijn wandelschoenen
Soms heb je wat me-time gewoon nodig…
Er staan inmiddels pakweg 25 games op (1 TB) geïnstalleerd. Maar voornamelijk rpg’s omdat ik dat het beste trek qua genre. Eens kijken of ik er eentje uitspeel. Yakuza 0 is een grote kanshebber, alsook Divinity 2 en PotE 2. Mijn doel is in ieder geval deel 10 van WoT uit te lezen en flink te wandelen.
- mijn auto
- vrouw en twee kinderen
- koffers met kleding voor iedereen
- wat kleine gezelschapsspellen (eg Katan het dobbelspel, saboteur) voor als het regent
- mijn nieuwe Steamdeck, en mijn kinderen de 3DS om solo af te schakelen bij regen
- boek 10 en 11 van Wheel of Time (idem voor droog weer / in de zon)
- mijn wandelschoenen
Soms heb je wat me-time gewoon nodig…
Er staan inmiddels pakweg 25 games op (1 TB) geïnstalleerd. Maar voornamelijk rpg’s omdat ik dat het beste trek qua genre. Eens kijken of ik er eentje uitspeel. Yakuza 0 is een grote kanshebber, alsook Divinity 2 en PotE 2. Mijn doel is in ieder geval deel 10 van WoT uit te lezen en flink te wandelen.
Bericht
Jaaaah! Ik game juist zoveel mogelijk op vakantie, soms als de kleine naar een kiddie club is gecombineerd met als iedereen naar bed is tik ik wel de 5 uur per dag aan , heerlijk!
Ik gebruik dat juist om een specifieke handheld mee te nemen en eens flink een deuk in de backlog te doen. Meestal speel ik zo’n 4-5 games uit per vakantie van 12 dagen of ik kies juist 1 hele lange uit waar ik normaal anders een maand over deed.
Vorige vakantie was de 3DS, daarvoor de Vita, toen de DS en de meest recente was de PSP.
Voor mij een heel fijne manier om die handhelds liefde te geven waar ze normaliter door het jaar het toch afleggen tegen de Switch of de
PSTV/mini consoles
Ik gebruik dat juist om een specifieke handheld mee te nemen en eens flink een deuk in de backlog te doen. Meestal speel ik zo’n 4-5 games uit per vakantie van 12 dagen of ik kies juist 1 hele lange uit waar ik normaal anders een maand over deed.
Vorige vakantie was de 3DS, daarvoor de Vita, toen de DS en de meest recente was de PSP.
Voor mij een heel fijne manier om die handhelds liefde te geven waar ze normaliter door het jaar het toch afleggen tegen de Switch of de
PSTV/mini consoles
Bericht
Ik game doorgaans juist best veel op vakantie. op de dagen dat we geen stadjes of bezienswaardigheden bezoeken. Kinderen in het zwembad, vrouw met een boekje, ik lekker op de Switch. Dit jaar iets minder dan voorheen, maar ik heb Monster Boy bijna uitgespeeld en daar tussendoor ook nog wat verder gekomen met Triangle Strategy.
Heb erg toffe herinneringen aan gamen in de vakanties. Zo heb ik de eerste Golden Sun in Zuid Frankrijk uitgespeeld in de zomer van 2002, Donkey Kong Tropical Freeze twee jaar geleden in de Ardennen en was ik in 1998 koning Tetris DX tijdens de busreis naar het Balaton meer in Hongarije...
Heb erg toffe herinneringen aan gamen in de vakanties. Zo heb ik de eerste Golden Sun in Zuid Frankrijk uitgespeeld in de zomer van 2002, Donkey Kong Tropical Freeze twee jaar geleden in de Ardennen en was ik in 1998 koning Tetris DX tijdens de busreis naar het Balaton meer in Hongarije...

- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Hetzelfde, ik heb vorig jaar Chrono Trigger gespeeld op vakantie en momenteel ben ik bezig met Final Fantasy VI. Heerlijk om zo nu en dan op te pakken tussen de andere vakantiebezigheden door. 

- Fing3r
Bericht
Als ik op vakantie ben game ik over het algemeen zeer weinig, vind het dan over het algemeen heerlijk om een boek te lezen. Waarom weet ik niet, misschien zit dat gewoon in mijn systeem 
- toejam
Bericht
Eigenlijk altijd een DS of 3DS. Zit voor iedereen wel iets op dus die delen we ook altijd. Zo heb ik eigenlijk de hele Layton-serie op de DS gespeeld.
Professional dabbler
- Flozem
Bericht
Yup… volgend jaar neem ik alleen nog één handheld mee. Die Steamdeck was me wat te zwaar op vakantie, en dan heb ik liever simpele games ipv semi-realistische ingewikkelde 3D gameplay. 

- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
De vakanties zijn voor bij .. winter is comming ..
Welgeteld nul digitale games gespeeld in twee weken Kemperen. Dagelijks Dobbelland gespeeld en Yahtzee.
Een aantal boeken gelezen en op de laptop de Formule1 race.
Op naar volgend jaar, want het Kemperen met de Kempies avontuur is nog niet uitgespeeld!
Hoe was jullie (game)vakantie?
Welgeteld nul digitale games gespeeld in twee weken Kemperen. Dagelijks Dobbelland gespeeld en Yahtzee.
Een aantal boeken gelezen en op de laptop de Formule1 race.
Op naar volgend jaar, want het Kemperen met de Kempies avontuur is nog niet uitgespeeld!
Hoe was jullie (game)vakantie?
- Joey
- Veteraan
Bericht
Ik ben nu lekker op vakantie en heb m'n Switch mee. Speel wel minder dan wanneer ik geen vakantie heb, maar vind het wel chill om af en toe een game op te starten. Anders krijg ik afkickverschijnselen
.

- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik had dit keer daadwerkelijk games voorbereid. De 3DS, de Anbernic en de Evercade gingen mee. Uitgezocht welke games/cartridge ik mee gingen nemen, alles netjes in een doosje gedaan. En vervolgens slechts één keer de Evercade opgestart. Dat was het. Wel vijf boeken gelezen, en nog een aantal magazines.
Op vakantie ben ik nog altijd het liefst zonder elektronica, zo blijkt, zelfs nu we dat dus niet meer als regel hanteren.
Op vakantie ben ik nog altijd het liefst zonder elektronica, zo blijkt, zelfs nu we dat dus niet meer als regel hanteren.
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Zo, daar zijn we weer. Een jaar en eigen vouwwagen verder. Binnenkort weer vakantie!
Er gaat alleen een telefoon en een miyoo mini+ of anbernic rg35xx mee. Ook de analoge spellen gaan goed. Dobbelland blijft een aanrader.
Het bevalt prima zonder laptop, tablet, switch, etc.
Op discord zag ik al wat oldschool en dynamike wilde meenemen. Hoe staan jullie er dit jaar in. Nog hetzelfde?
Er gaat alleen een telefoon en een miyoo mini+ of anbernic rg35xx mee. Ook de analoge spellen gaan goed. Dobbelland blijft een aanrader.
Het bevalt prima zonder laptop, tablet, switch, etc.
Op discord zag ik al wat oldschool en dynamike wilde meenemen. Hoe staan jullie er dit jaar in. Nog hetzelfde?
- Fing3r
Bericht
Ik had alleen de Steamdeck mee, boardgames (Qwix, Uno, Halli Galli en Kolonisten waren dit jaar mee) maar ik hou er ook van om lekker weer een papieren boek te lezen dus ook een boek.
- Kasagon
Bericht
Mijn switch is meegegaan op vakantie.
Deze is 1 avond gebruikt om met zn allen te gamen. De andere avonden waren gevuld met wandelingen en kaart/bord spellen.
Sent from my RMX3370 using Tapatalk
Deze is 1 avond gebruikt om met zn allen te gamen. De andere avonden waren gevuld met wandelingen en kaart/bord spellen.
Sent from my RMX3370 using Tapatalk

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik heb eergisteren Final Fantasy Adventure uitgespeeld op mijn hotelkamer in Seoul, dus ja, ik game op vakantie 

- Shantomio
Bericht
Ik neem meestal een Vita of PSP mee.
Dit jaar heb ik mijn oude DS met R4 opgedoken en wat losse gbakaartjes. Sowieso kan ik daar al mijn gbagames op spelen.
Verder spelen we overdag alleen maar gezelschapsspelletjes zoals Qwixx, bonanzadobbelspel, rummikub, konijnenhokken, litto, domino en nog wat andere spelletjes. Gamen is voor als iedereen slaapt.
Verder lees ik vaak een tijdschrift (gameplay, PU, retrogamer oid) en ik neem vaak een boek mee.
Dit jaar heb ik mijn oude DS met R4 opgedoken en wat losse gbakaartjes. Sowieso kan ik daar al mijn gbagames op spelen.
Verder spelen we overdag alleen maar gezelschapsspelletjes zoals Qwixx, bonanzadobbelspel, rummikub, konijnenhokken, litto, domino en nog wat andere spelletjes. Gamen is voor als iedereen slaapt.
Verder lees ik vaak een tijdschrift (gameplay, PU, retrogamer oid) en ik neem vaak een boek mee.
****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****