Deel een foto van een (sub)verzameling

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
KillingRaptor

Re: Deel een foto van een (sub)verzameling

03 jan 2022, 12:50

Die Lucasarts collectie is heel vet ja! Secret of Monkey Island big box... :love:
OldSchool
Contacteer:

03 jan 2022, 13:22

Afbeelding

Ik wilde eerst mijn Videopac collectie doen, misschien komt dat er ooit nog van, maar op dit moment even te veel moeite om alles van zolder te plukken.

Een andere voor de hand liggende collectie is uiteraard mijn Evercade collectie. Op drie na heb ik alle cartridges en recent dus ook de paarse special edition handheld. Ik heb meer Evercade spullen, zoals de Evercade VS, twee t-shirts en sinds Secret Santa de officiële pouch.

Dit apparaat heeft me het afgelopen jaar zoveel plezier gebracht, dat ik zeker weet dat dit een complete collectie gaat worden (die drie missende carts komen er nog wel) en ook gaat blijven (de rest van de cartridges die nog uitkomen, gaan blindelings aangeschaft worden).

Ook qua hardware blijf ik het zeker volgen. Ik vind het erg jammer dat ik destijds niet heb gekozen voor de founders edition van de handheld. Dan had er nu ook nog een zwarte Evercade op de foto gestaan. Ik volgde het project al wel, maar wilde eerst afwachten hoe de ervaringen zouden zijn. Destijds de meest verstandige keuze, achteraf gezien een gemiste kans.

Ik verwacht stiekem komend jaar wel een verbeterde versie van de handheld. Gewoon een onderbuikgevoel. Die zou ik zeker ook in de collectie verwelkomen! Zo ook een ‘normale’ witte Evercade VS als ik die een keer voor een mooie prijs tegenkom.

Nu ik veel minder mijn geld stop ik kastvulling door kringlopen en rommelmarkten af te struinen, heb ik veel plezier in het aanschaffen van nieuwe Evercade spullen. In 2021 enorm van genoten, en hard van plan om dit in 2022 te blijven doen!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

03 jan 2022, 14:14

Dat ziet er tof uit Oldschool. Ben nu al benieuwd hoe de beging 2023 foto er van deze verzameling uit ziet.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jan 2022, 19:07

De mooiste is de Lucasarts collectie voor mij uit nostalgisch waarde. Maar ook de Breath of the Wild collectie is echt heel gaaf. Net als de Evercade.... Ah, het is allema tof. Want toewijding is mooi.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 jan 2022, 20:39

Gaaf die Evercade collectie, blijft toch een aantrekkelijk apparaat met een mooie library aan games. Ik heb er echter nog steeds geen omdat ik simpelweg niet zo goed weet waar ik heen wil qua verzamelen. Aangezien ik een Analogue Pocket aangeschaft heb voel ik me op dit moment iets meer betrokken bij het verzamelen van de originele releases dan de compilaties, maar waar vind je Cannon Fodder of Sensible Soccer voor een handheld anders dan de Evercade? :unsure:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 jan 2022, 20:49

Niet echt een mooie of bijzondere subverzameling maar toch..

Afbeelding

Alle Ni no Kuni games. Ik had tot voor kort de PS4 versie van NNK2 ook maar ik heb die ingeruild voor een andere game en de Switch versie aangeschaft. Het meest bijzondere item is de DS game. De DS versie van Ni no Kuni volgt hetzelfde verhaal als de PS3 / PS4 / Switch versie, maar speelt heel anders. Het boek dat maar liefst 340 pagina's telt is ook noodzakelijk om de game te kunnen spelen, want de runes zitten niet in de game wat wel bij de andere versies het geval is. Deze game heb ik ooit tijdens een zakenreis in Japan gekocht voor nog geen 5 Euro want ik vond het wel een mooi item om in de verzameling te hebben.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

08 jan 2022, 20:55

Heel erg tof die DS versie inderdaad! Mooi prijsje ook :smile:
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

09 jan 2022, 17:58

Apenheul schreef:
08 jan 2022, 20:39
Gaaf die Evercade collectie, blijft toch een aantrekkelijk apparaat met een mooie library aan games. Ik heb er echter nog steeds geen omdat ik simpelweg niet zo goed weet waar ik heen wil qua verzamelen. Aangezien ik een Analogue Pocket aangeschaft heb voel ik me op dit moment iets meer betrokken bij het verzamelen van de originele releases dan de compilaties, maar waar vind je Cannon Fodder of Sensible Soccer voor een handheld anders dan de Evercade? :unsure:
Het zijn uiteraard wel ports maar Cannon Fodder op Game Boy Color. Sensible Soccer op Game Boy of Game Gear.
ikk
Contacteer:

09 jan 2022, 18:20

Ik wist niet eens dat er ook een Ni No Kuni was voor de DS, leuk om zo bij elkaar te zien.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2022, 21:49

Als er een Bullfrog cart komt dan ben ik om en koop ik een Evercade.
Ruud schreef:
09 jan 2022, 17:58
Het zijn uiteraard wel ports maar Cannon Fodder op Game Boy Color. Sensible Soccer op Game Boy of Game Gear.
Mijn ervaring met deze games is heel erg bepaald door 256 kleuren en een resolutie van 320x200 pixels :)
OldSchool
Contacteer:

10 jan 2022, 17:51

Afbeelding

Daar is ie dan! De update van mijn Videopac collectie. Ik heb de grote dozen even weggelaten voor het effect. Er zijn dus 60 games door Philips zelf uitgebracht. Ik heb er nu 54 van, waarvan er twee helaas alleen de cartridge. Op deze overzichtsfoto dus helaas nog 6 erg pijnlijke gaten. Dure gaten ook. Zeker 58,59 en 60. Ben dan ook bang dat het nooit gaat lukken, maar ach, als er niets te wensen overblijft, is er ook niet veel meer aan!

Nummer 42 hoort in een aparte doos, maar die is groter dan een normaal doosje. Nummer 46 is een Odyssey2 cartridge en hoort ook in een doos. Deze game is in de VS massa geproduceerd. Er zit wel een boekje in waarop staat Videopac 46. Nummer 31 komt wel in een normale verpakking, maar hoort met hoes en al ook in een doosje.

Hieronder de verzamelfoto van alles in eigen verpakking:
Afbeelding

Het blijft een collectie met vooral nostalgische waarde. Het is de eerste console waar ik op speelde (Pong terzijde) en heb er veel plezier uit gehaald. Niet alle games hebben een (hoge) replay value, maar er zitten echt wel games tussen die ik af en toe nog altijd speel, en de Videopac is zeker niet mijn minst aangesloten systeem.

Er zijn wel ook andere dingen die je kunt verzamelen. De eerste 26 zijn ook in kartonnen doosjes uitgebracht. Maar zie die nog maar eens in nette staat te vinden! Verder heb je nog de games van Parker en Imagic. De Siera uitvoeringen. De heruitgaves van oudere spellen, soms ook in + variant. De homebrew community heeft ook aardig wat voortgebracht. En dan heb je nog de exemplaren uit Frankrijk en de VS. Ook al ga ik het nooit compleet krijgen, er is nog voldoende te verzamelen.
KillingRaptor

10 jan 2022, 18:07

Ik zei het al op de Discord, maar jij bent een echte Video Pac-man! Echt wel vet om ze zo allemaal bij elkaar te zien.
marxkemp
Contacteer:

10 jan 2022, 19:19

Nummer 33 graag! Max WipWap!
OldSchool
Contacteer:

10 jan 2022, 21:30

marxkemp schreef:
10 jan 2022, 19:19
Nummer 33 graag! Max WipWap!
Vroeger noemde we het spel bij ons thuis hoedje wip 😂
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 jan 2022, 23:29

Wat gaaf man! Echt iets van voor mijn tijd. Al die toffe doosjes ook! Jammer dat Turtles waarschijnlijk geen local co-op beat em up is :/
arjen1981

11 jan 2022, 17:33

Ja dit is echt OldSchool. Ik zou deze ook nooit echt kunnen ervaren zoals het zou moeten.
ikk
Contacteer:

12 jan 2022, 19:57

Toen ik begon met verzamelen was Pokemon 1 van de eerste gameseries waar ik naar op zoek ging en vandaag is de laatste game binnengekomen die ik nog zocht, Pokemon Puzzle Challenge (GBC).
Heb gelijk maar alles bij elkaar gepakt voor een groepsfoto, alles ligt op volgorde van release:
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

12 jan 2022, 20:22

Super vet!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jan 2022, 11:35

Indrukwekkend :)

Ik wist niet dat er zoveel Pokemon games en spin-offs waren. Ik heb persoonlijk maar een handjevol Pokemon games gespeeld (Blue, Leaf Green, Platinum, Black, White 2, Y, Moon en Let's Go Pikachu) maar ik kan me er altijd goed mee vermaken. Zijn er nog bepaalde games favoriet (vanuit spelbeleving of verzameloogpunt)?
ikk
Contacteer:

15 jan 2022, 13:48

Apenheul schreef:
15 jan 2022, 11:35
Ik wist niet dat er zoveel Pokemon games en spin-offs waren. Ik heb persoonlijk maar een handjevol Pokemon games gespeeld (Blue, Leaf Green, Platinum, Black, White 2, Y, Moon en Let's Go Pikachu) maar ik kan me er altijd goed mee vermaken. Zijn er nog bepaalde games favoriet (vanuit spelbeleving of verzameloogpunt)?
Er zijn er zelfs nog meer; voor de Pokemon Mini, Sega Pico en nog wat PC games maar ik heb nu eigenlijk alles wel wat ik wil.
Zelf hab ik ook niet alles gespeeld en over de main games kan ik weinig boeiends zeggen want die veranderen over de generaties niet heel veel. Mijn favoriet tot dusver is denk ik SoulSilver.

Van de spin-offs is Pokemon Stadium favoriet, die heb ik vroeger veel bij vrienden gespeeld en een paar jaar terug ook veel met mijn neefje. Die begon toen Pokemon kaarten te verzamelen en speelde Sun, dus toen hij langs kwam had ik Stadium aangezet en maandenlang elke keer dat hij langs kwam wilde hij steeds Stadium spelen :lol:

Van de minder bekende vond ik Pokemon Conquest erg leuk, dit is een crossover tussen Pokemon en Nobunaga's Ambition. Misschien dat jij deze ook wel kunt waarderen, gameplay heeft wel wat weg van Fire Emblem.

Vanuit verzameloogpunt is de bigbox variant van Pokemon Box (inclusief Gamecube GBA kabel) favoriet, die is alleen in Australië uitgebracht en bijna niet te vinden.
Ook heb ik de Australische cover variant van Pokemon Colosseum, om 1 of andere reden kregen sommige Australische Gamecube releases de Amerikaanse cover ipv de Europese.

De beste deals hiervoor heb ik gevonden op koninginnedag met Pokemon Trading Card Game voor €1,50 en Pokemon SoulSilver compleet met pokewalker voor €5,- :D

Wat verder nog wel leuk is, is dat de covers van Pokemon Mystery Dungeon Blue en Red Rescue Team in elkaar overlopen:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 jan 2022, 20:24

Pokemon Conquest zou ik ook nog wel eens aan mijn verzameling toe willen voegen, dat past wel in mijn straatje!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 jan 2022, 21:06

Afbeelding

De complete Paper Mario en Mario & Luigi series bij elkaar. Het zou mooi geweest zijn om ook Super Mario RPG op de foto te hebben staan maar helaas heb ik die niet, ik moet het stellen met de digitale versie op de SNES Mini.

Mijn impressies van de games die ik gespeeld heb:

Super Mario RPG staat niet op de foto maar deze heb ik wel (uit)gespeeld. Dit is een erg gave game met heel veel smoel, dit is de blauwdruk waarmee Mario & Luigi verder is gegaan en dat is niet zo vreemd wanneer je je beseft dat het team wat aan Super Mario RPG heeft gewerkt bij Squaresoft is weggegaan en Alpha Dream geworden is. Helaas bestaat Alpha Dream echter niet meer. De characters die Squaresoft bedacht heeft zoals Geno en Mallow zijn op hun eigen manier erg iconisch, een mooie samensmelting tussen Nintendo en Squaresoft magie.

Paper Mario pakt het iets vertrouwder aan met bekende characters maar laat je een knotsgek avontuur beleven waarin Mario in hele verschillende situaties belandt. Van alle games in dit topic vind ik Paper Mario de meest 'gezellige', hij staat tegenwoordig ook op Nintendo Switch Online en is heel erg de moeite waard.

Paper Mario and the Thousand Year Door is voor velen de beste in de serie. Dat is niet gek omdat het alles wat Paper Mario doet nog net weer een stapje beter doet, en met name de companions zoals Koops en Goombella worden gezien als de besten die de serie kent. Schijnbaar mogen developers door strakkelijke controle op het gebruik van de Mario IP zich niet meer de vijheden verschaffen die Intelligent Systems zich hier nog wel verschafte waardoor we misschien nooit meer de creativiteit zullen zien die hier werd tentoongesteld.

Super Paper Mario gooide het over een andere boeg met meer nadruk om exploratie en platforming waarbij tussen verschillende perspectieven (3D en 2D) kan wisselen. Deze nieuwe focus gepaard met een wat simpelere world-building stootte mij persoonlijk vrij snel af en daarom heb ik deze game nooit uitgespeeld.

Paper Mario Sticker Star staat weliswaar onderin de foto's tussen de Mario & Luigi games maar dit is de grote misstap van Nintendo geweest als je het mij en vele andere fans vraagt. De gimmick in deze game was om stickers te verzamelen van bijvoorbeeld powerups en items, deze kon je dan in battles inzetten of om puzzles op te lossen. Dat is an sich geen verkeerd idee maar er was 1 probleem: als je een zeldzame sticker verkeerd had ingezet dan moest je soms een heel gebied opnieuw doen om die sticker opnieuw te verkrijgen. Ook kreeg je geen XP meer voor battles en in plaats daarvan kreeg je alleen nog maar muntjes. Na een paar uur heb ik ook dit deel in de steek gelaten.

Paper Mario Color Splash zette weer een stap in de juiste richting. Ook al mist het de RPG fundamenten en kun je het beter zien als een adventure waarin je puzzles kan oplossen met verf vond ik dat de world-building weer van het niveau van de eerste twee games was. Wel waren gebieden enorm gesegmenteerd en had je niet het gevoel dat er een 'wereld' was. Dit was een weg die Sticker Star ook al ingeslagen was al zijn de werelden in Color Splash een stuk groter en interessanter. Deze game heb ik wel weer uitgespeeld en zou ik bij interesse in de serie wel aanraden om te spelen.

Paper Mario Origami King stelde velen teleur omdat de koers van de laatste twee games nog steeds werd doorgezet maar als je kijkt naar wat de ziel van Paper Mario moderne stijl is en het niet probeert te vergelijken met de RPGs dan is Origami King een sterke game. De world-building is uitstekend, het voelt ook echt als een coherente aaneengesloten wereld waarbinnen je weer interessante companions ontmoet die weliswaar nooit zo origineel of interessant zijn als in The Thousand Year door maar toch uniek aanvoelen. Na de twee originele games vind ik Origami King de beste en qua spelplezier kwam die er echt wel in de buurt ook al is het niet meer hetzelfde.

Mario & Luigi Superstar Saga pakte in feite het RPG stokje over van de Paper Mario serie en het eerste deel werd ook enthousiast ontvangen. Het heeft een actief turn-based battle systeem net zoals Paper Mario maar het onderscheidt zich doordat je meerdere characters tegelijk bestuurt waardoor je meer bezig bent met combo's en uitvoering dan items en skills selecteren. De Mario & Luigi serie speelt zich niet af in het Mushroom Kingdom maar in het Beanbean Kingdom en brengt daarmee een heleboel nieuwe soorten vijanden met zich mee. Qua gameplay een flinke stap vooruit t.o.v. Paper Mario maar het verhaal heeft geen indruk bij mij achtergelaten.

Mario & Luigi Partners in Time was het vervolg en ondanks dat je deze keer ook met Baby Mario en Baby Luigi speelt en dus 4 knoppen tijdens battles gebruikt vond ik het vooral meer van hetzelfde en misschien wel te veel van hetzelfde. Het ging mij allemaal wat traag en daardoor ben ik afgehaakt en heb ik de serie eigenlijk niet meer opgepikt ook al kocht ik de games nog wel.

Mario & Luigi Bowser's Inside Story, Dream Team Bros en Paper Jam heb ik nooit gespeeld. Ik heb me laten vertellen dat Bowser's Inside Story de beste Mario & Luigi game is dus misschien moet ik de serie toch weer eens een keer oppakken. Het heeft een gezellige 'vibe' die je in weinig andere game series tegen komt.

Heeft iemand anders deze series ook gespeeld?
arjen1981

17 jan 2022, 17:25

Leuk! Ik heb eigenlijk alleen Super Mario RPG en de eerste 2 gespeeld. Het is een mooie serie. Ik heb nog wel enkele delen in mijn collectie en backlog maar heb er nooit meer tijd voor gemaakt. Onbegrijpelijk want zoals je al zegt is Thousand Year Door wel mijn favoriet dus waarom ik het dan daar bij heb laten liggen snap ik ook niet.
Fing3r

18 jan 2022, 11:08

Ik ben zelf een fan van de Mario RPG's, vooral TTYD, Superstar Saga, Super Mario RPG en Paper Mario zijn geweldige games. Maar ik was ook echt blij verrast door Origami King, game heeft een heerlijke sfeer en is gewoon leuk om te spelen en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de toekomst van de reeks.

Ik heb zelf alleen de originele Paper Mario, Super Mario RPG, Sticker Star en Colour Splash niet.
Afbeelding
Sigma

18 jan 2022, 19:03

Afbeelding

Mijn Zelda "shrine". Inmiddels staat er nog meer in maar ben te lui om nu een nieuwe foto te maken ;)

Terug naar “Verzamelpraat”