Ik speelde deze dan wel veel later, maar ik ben het met Kemp eens!marxkemp schreef: ↑15 sep 2023, 14:31Het is weer vrijdag. Het is 2001. Het is het beste schaakspel: Advanced Wars!
Deze turn-based franchise begon hier. Het blijft ergens een beetje gek om oorlog op deze haast vrolijke manier af te beelden, maar zal mij daar nooit aan storen. Het is meer bordspel, dan oorlog.
Beste Game 1993
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Beste Game 2001
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Re: Beste Game 2002
2002: Niet Amped, niet SSX, maar Transworld Snowboarding was mijn spel in de sneeuw. Een goede mix tussen arcade en simulatie. Ik benieuwd of er meer liefhebbers zijn. Fijne vrijdag!

- ikk
- Contacteer:
Bericht
Beste Game 2002
Ik ga voor Pikmin voor 2002 (PAL release), nog steeds een fantastische gameRibbelchips schreef: ↑18 sep 2023, 17:02
Ik twijfelde tussen Pikmin en Super Monkey Ball, maar aangezien laatstgenoemde serie redelijk is afgegleden heb ik toch een wat beter gevoel voor Pikmin tegenwoordig. Prachtige 'nieuwe' Nintendo franchise. Het ziet er super cute uit, maar kan toch bikkelhard zijn. Enorm leuke Nintendo kijk op het RTS genre.

- KillingRaptor
Bericht
Man deze was terug moeilijk, zoveel toppers in dit jaar! Ik heb er even goed over moeten nadenken maar heb uiteindelijk gekozen voor Kingdom Hearts. Ik heb zoveel uren plezier in deze game gehad, de mix van Disney en Final Fantasy personages had ik nooit zien aankomen en ik ben een fan van beide. Ik vond het allemaal ook heel lekker spelen en wat heb ik ook zitten vloeken om Sephiroth te verslaan in die game. Uiteindelijk was het me wel gelukt en dat voelde als een echte overwinning. Toppertje wat mij betreft.

- HeatherGrace
Bericht
Easy. De game waar ik oorspronkelijk niets aan vond, maar bij een tweede kans uitgroeide tot mijn favoriete game: StarFox Adventures!

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Er staan veel titels in het 2002 lijstje, maar ik kan niet zeggen dat ik er veel intensief van heb gespeeld. Als ik er dan toch eentje moet nomen is het Metroid Fusion. Ik had Zero Mission uitgespeeld en was er enthousiast over. Ben toen met dat enthousiasme begonnen aan Fusion, maar het bleek gaandeweg te veel Metroid achter elkaar voor mij. Ik heb hem dus vooralsnog niet uitgespeeld. 2002 was voor mij niet het beste jaar. Ik kijk al uit naar 2003, want daar weet ik wel wat ik ga noemen!

Er staan veel titels in het 2002 lijstje, maar ik kan niet zeggen dat ik er veel intensief van heb gespeeld. Als ik er dan toch eentje moet nomen is het Metroid Fusion. Ik had Zero Mission uitgespeeld en was er enthousiast over. Ben toen met dat enthousiasme begonnen aan Fusion, maar het bleek gaandeweg te veel Metroid achter elkaar voor mij. Ik heb hem dus vooralsnog niet uitgespeeld. 2002 was voor mij niet het beste jaar. Ik kijk al uit naar 2003, want daar weet ik wel wat ik ga noemen!
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- arjen1981
Bericht
Het gevoel van verdwaald en alleen zijn zat er goed in. Maar ik verkoos toch ook toen al wel Oldschool zijn keuze boven de Prime delen. Wat mij brengt dat de GBA Castlevanias die ook erg goed waren deze periode. In 2002 was dat Harmony of Dissonance. Want voor mij waren die nog wel specialer dan Matroid.
Ik liep toen stage en speelde veel GBA in de bus.
Ik liep toen stage en speelde veel GBA in de bus.
- Joey
- Veteraan
Bericht
Super Mario Sunshine voor de Nintendo GameCube is misschien niet de populairste keuze, maar wel de game waar ik warme herinneringen aan heb. Urenlang proberen die ene shine te pakken. Of zoeken naar die missende blauwe munten. Goeie oude tijd!

- Fing3r
Bericht
Ik ga in deze met Apenheul mee, Metroid Prime was een revolutie in het genre en direct bijna in perfectie uitgevoerd. De remaster van dit jaar bevestigd dit alleen maar.

- Flozem
Bericht
Ik ga toch voor Neverwinter Nights. Niet zo zeer voor de originele single player campagne, want die stelde niets voor (pas met de expansie packs was daar lol aan te beleven), maar voor de online beleving in de persistant world van o.a. Dor Maeglin en daarvoor een hobby projectje met wat andere fanatiekelingen waarvoor ik zelf nog wat scripts heb geschreven. Mijn eerste ervaring met C en SQL… 

- marxkemp
- Contacteer:
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Re: Beste Game 2003
Dit is voor mij het makkelijkste jaar tot nu toe, vind Double Dash nog steeds de beste Mario Kart:

- arjen1981
Bericht
In 2003 importeerde ik Final Fantasy XI met HDD en Broadband adapter. Mijn video game leven veranderde voor goed:

Ik heb dit zeker 10 jaar heel fanatiek gedaan en ook nooit meer zo'n goede online / mmo / mmorpg ervaring gehad als met FFXI. Deze en haar community was echt bijzonder.

Ik heb dit zeker 10 jaar heel fanatiek gedaan en ook nooit meer zo'n goede online / mmo / mmorpg ervaring gehad als met FFXI. Deze en haar community was echt bijzonder.
- KillingRaptor
Bericht
Er zitten meerdere goede releases in 2003 maar ik volg je met deze! Echt uren gespeeld samen met mijn broer. Wat een toppertje!
- arjen1981
Bericht
Zeker in deze Deluxe versie! Thuis speel ik vooral OutRun 2006 Coast to Coast op PC met een stuurtje. Heel leuk maar zou graag bovenstaande arcade in huis hebben. Moet ik wel m'n bankstel op marktplaats zetten maar dat heb ik er wel voor over

- arjen1981
Bericht
Coast to Coast is ook top!
Dan kom ik graag een keer langsDon Cannoli 79 schreef: ↑30 sep 2023, 16:17Zeker in deze Deluxe versie! Thuis speel ik vooral OutRun 2006 Coast to Coast op PC met een stuurtje. Heel leuk maar zou graag bovenstaande arcade in huis hebben. Moet ik wel m'n bankstel op marktplaats zetten maar dat heb ik er wel voor over![]()

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik ga ook voor Mario Kart Double Dash, dit is altijd mijn favoriete Mario Kart gebleven tot Mario Kart 8 DX uit kwam.
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Re: Beste Game 2004
Het is vrijdagochtend vroeg en World of Warcraft was zo'n game die ik voor werktijd wilde starten.
De hele afdeling speelde trouwens. Eigen raids was geen probleem. Verslingerd was ik zeker.
Ik weet niet zeker of ik begon in 2004, want dat was ook een prima game jaar, maar heb 100en uren in de eerste drie uitbreidingen zitten.
Naast gameplay, had je ook nog interne handel en de mogelijkheid om met addons te spelen via Lua. Dat past allemaal in mijn straatje.
Erg benieuwd naar jullie keuze deze week!
De hele afdeling speelde trouwens. Eigen raids was geen probleem. Verslingerd was ik zeker.
Ik weet niet zeker of ik begon in 2004, want dat was ook een prima game jaar, maar heb 100en uren in de eerste drie uitbreidingen zitten.
Naast gameplay, had je ook nog interne handel en de mogelijkheid om met addons te spelen via Lua. Dat past allemaal in mijn straatje.
Erg benieuwd naar jullie keuze deze week!