Wat is jouw Top 5 games of the year die NIET dit jaar uitkwamen?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
kingoftherain

Re: Wat is jouw Top 5 games of the year die NIET dit jaar uitkwamen?

15 dec 2022, 23:03

KillingRaptor schreef:
15 dec 2022, 22:58
Haha ja dat was helemaal awesome!
Ik ben ook echt benieuwd wat ze met Rebirth gaan doen. :omg: :omg: :omg:
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Flozem

16 dec 2022, 07:35

Baldur’s Gate
Never gets old. Op zowel Switch als Steamdeck een genot om te spelen.

Forza Horizon 4
Geweldig. Nog nooit heb ik het zo lang uitgehouden in een racegame. Al royaal wat uren in zitten sinds mijn aanschaf tijdens de herfst sale op Steam.

House of the Dead Overkill
Geweldige shooter op de Wii. Mooie toevoeging aan mijn collectie.

Yakuza Like a Dragon
Als rpg fanaat kwam deze super goed aan. Enorm genieten; deze ga ik zeker uitspelen komend jaar. Omdat ik werd afgeleid door…

Tactics Ogre - Let us Cling together
Na mijn GBA review van Knight of Lodis moest ik deze PSP klassieker, die ik al jaren als SE in de kast heb staan, natuurlijk spelen. Ik had de PSP en Steamdeck mee op vakantie en ik heb de SD niet eens aangeraakt. In één ruk uitgespeeld.
Flozem

16 dec 2022, 07:38

arjen1981 schreef:
25 dec 2021, 14:45
Ik ben een echt fan voor dit soort topics op het forum. Mooi om te lezen wat iedereen zijn favorieten waren en waarom. Ik zal die voor 2021 releases ook snel aanmaken.

1. Yakuza Like a Dragon - XBOX One

Afbeelding

Nog nooit heb ik zoveel uren in een Yakuza deel gestopt. Ik speel ze al vanaf de PS2 maar dit is de eerste keer dat ik ook elke subquest (min eentje) heb gedaan. De backlog bleef zich maar opstapelen maar toch kon ik Yakuza niet aan de kant leggen of rushen. Het beste van twee werelden. Yakuza en Dragon Quests. En een prachtig begin voor nog 5 delen om de saga compleet te maken. Van mij mag het want dit is een geweldig vertrekpunt!

De grappen zijn weer kei goed en voegt een party daar een extra dimensie aan toe. Ook de inside gamefandom is geweldig gedaan. Als RPG werkt Yakuza perfect. na nog 5 delen zal ik de beat am up aspecten van Yakuza vast ook wel weer missen maar nar 70 uren hierin te hebben gestopt ben ik nog niet vlouw van het levelen. En dat komt vooral door de wereld, gekheid en toch wel weer prachtige Yakuza personages en storyline.

Ook de minigames hebben mij weer goed vermaakt in deze. Vooral de Ichiban Holdings management games. En dat terwijl ik het nooit zo had op management games. Een prachtig begin voor een nieuwe serie Yakuza games.

2. Valkyria Chronicles 4 - PS4

Afbeelding

En dat was mijn mei vakantie. Wow prachtig. Na een teleurstellende 2e deel en een deel 3 die ik bewust volledig heb laten liggen is Valkyria Chronicles helemaal terug. Dit is weer precies deel 1. Het zelfde recept met een paar nieuwe units en een nieuwe setting. Kon niet veel beter deze.

3. Death Stranding - PS4

Afbeelding

Heel erg mee vermaakt. Zit veel meer in dan je in eerste stantie verwacht. En ja het is ook wel echt een Kojima production. Ben echt nog wel vlink van de standaard paden afgeweken. En dat is iets dat ik echt nooit doe in een game die ook maar een beetje open wereld is. Voor de Metal Gear fans is dit niet veel anders dan Metal Gear. Moet je spelen om te geloven.

5. Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise

Afbeelding

Oh heerlijk deze. Must play voor elke fan van deel 1. Prachtig geschreven weer met mooie inspiratie. Technisch is het een ramp, helemaal op een switch. Maar daar moet je echt door heen en dan is dit voor de kenners gegarandeerd een top 10.
Mooie lijst. Wat is jouw nummer 4 eigenlijk?
KillingRaptor

16 dec 2022, 10:16

Na veel wikken en wegen ben ik er aan uitgekomen! Ik heb wel gekozen voor games die ik ook effectief heb uitgespeeld en die ik origineel heb liggen. Ook als ik een game vroeger ooit eens begonnen maar niet heb uitgespeeld en dit jaar dus wel tel ik ze mee. Dat waren mijn voorwaarden. Na mijn lijst van uitgespeelde games te hebben overlopen van dit jaar ben ik aan deze top 5 uitgekomen.

5. Voice of Cards: The Isle Dragon Roars (Switch)
Deze had ik gekocht dit jaar omdat het concept mij wel intrigeerde. Ik was dan ook meteen hooked aan de game, alles is opgebouwd uit kaarten en dat vond ik erg gaaf gedaan. Wat ook enorm hielp om deze in de top 5 te krijgen is de verteller in de game die dat heel goed doet. Verder speelt de game als een turn based RPG en daar ben ik nog steeds liefhebber van.

Afbeelding

4. Fight 'n Rage (Switch)
Laat het geen geheim zijn, ik ben een liefhebber van het beat 'em up genre! Shredder's Revenge was dan ook één van mijn favoriete titels die dit jaar is verschenen. Maar een andere die ik dit jaar voor het eerst heb gespeeld die mij enorm heeft verrast was Fight 'n Rage. De game heeft echt wel een diepgaand combat systeem en hij is ook behoorlijk lang voor het genre. Dit speelde echt zo lekker en het zag er nog eens heel goed uit ook. Echt een toppertje wat mij betreft.

Afbeelding

3. Forgotton Anne (Switch)
Ook deze sprak mij al een hele tijd aan en toen hij eindelijk in sale was heb ik de knoop doorgehakt en hem gespeeld. Hetgeen wat mij enorm aantrok in deze game was de stijl die enorm aan Studio Ghibli deed denken. En jawel, ik ben echt een fan van Ghibli! Wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb gemaakt want ik heb enorm genoten van deze game. Het is een puzzel platformer met een mooi verhaal in verwerkt ook, de animaties waren heel goed in deze game en ik was dan ook verkocht aan deze game van begin tot einde.

Afbeelding

2. Dragon Quest: Journey of the Cursed King (PS2)
Hier kwam het moeilijk voor mij, welke van deze volgende titels was nummer 2 voor mij en welke was de grote topper? Heel moeilijk kiezen en ik ben nog steeds niet zeker van de posities. Deze Dragon Quest ben ik jaren geleden eens aan begonnen (echt 10+ jaar geleden) maar om de één of andere reden nooit uitgespeeld. Dit jaar volledig opnieuw begonnen en nu dus wel uitgespeeld. Wat een topper is dit zeg! Speelt erg lekker, hele toffe personages, mooi verhaal, ziet er goed uit en een fantastische soundtrack. Een lange game ook maar ik heb mij echt geen seconde verveeld met deze.

Afbeelding

1. Dark Souls Remastered (PS4)
En dan nu de grote nummer 1! Of is het toch nummer 2? Argh, ik ben er nog steeds niet aan uit! Dark Souls was ik vroeger aan begonnen aan PC maar ook weer niet doorgespeeld. Dit jaar de remaster voor PS4 begonnen en deze keer was het echt wel prijs, verslaafd! De sfeer die ze weten neer te zetten in deze game is fantastisch. Het speelt ook zo verdomd goed allemaal en de uitdaging is real! Oh Ornstein and Smough, how I loathe thee! In a good way. Eenmaal ik een bepaalde build (Havel ftw) had ben ik die blijven houden gedurende de ganse game en dat voelde zo goed aan om al die bazen te overwinnen zo inclusief de DLC. Fantastische game, geen twijfel over!

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

16 dec 2022, 18:32

Flozem schreef:
16 dec 2022, 07:38
arjen1981 schreef:
25 dec 2021, 14:45
Ik ben een echt fan voor dit soort topics op het forum. Mooi om te lezen wat iedereen zijn favorieten waren en waarom. Ik zal die voor 2021 releases ook snel aanmaken.

1. Yakuza Like a Dragon - XBOX One

Afbeelding

Nog nooit heb ik zoveel uren in een Yakuza deel gestopt. Ik speel ze al vanaf de PS2 maar dit is de eerste keer dat ik ook elke subquest (min eentje) heb gedaan. De backlog bleef zich maar opstapelen maar toch kon ik Yakuza niet aan de kant leggen of rushen. Het beste van twee werelden. Yakuza en Dragon Quests. En een prachtig begin voor nog 5 delen om de saga compleet te maken. Van mij mag het want dit is een geweldig vertrekpunt!

De grappen zijn weer kei goed en voegt een party daar een extra dimensie aan toe. Ook de inside gamefandom is geweldig gedaan. Als RPG werkt Yakuza perfect. na nog 5 delen zal ik de beat am up aspecten van Yakuza vast ook wel weer missen maar nar 70 uren hierin te hebben gestopt ben ik nog niet vlouw van het levelen. En dat komt vooral door de wereld, gekheid en toch wel weer prachtige Yakuza personages en storyline.

Ook de minigames hebben mij weer goed vermaakt in deze. Vooral de Ichiban Holdings management games. En dat terwijl ik het nooit zo had op management games. Een prachtig begin voor een nieuwe serie Yakuza games.

2. Valkyria Chronicles 4 - PS4

Afbeelding

En dat was mijn mei vakantie. Wow prachtig. Na een teleurstellende 2e deel en een deel 3 die ik bewust volledig heb laten liggen is Valkyria Chronicles helemaal terug. Dit is weer precies deel 1. Het zelfde recept met een paar nieuwe units en een nieuwe setting. Kon niet veel beter deze.

3. Death Stranding - PS4

Afbeelding

Heel erg mee vermaakt. Zit veel meer in dan je in eerste stantie verwacht. En ja het is ook wel echt een Kojima production. Ben echt nog wel vlink van de standaard paden afgeweken. En dat is iets dat ik echt nooit doe in een game die ook maar een beetje open wereld is. Voor de Metal Gear fans is dit niet veel anders dan Metal Gear. Moet je spelen om te geloven.

5. Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise

Afbeelding

Oh heerlijk deze. Must play voor elke fan van deel 1. Prachtig geschreven weer met mooie inspiratie. Technisch is het een ramp, helemaal op een switch. Maar daar moet je echt door heen en dan is dit voor de kenners gegarandeerd een top 10.
Mooie lijst. Wat is jouw nummer 4 eigenlijk?
Absoluut een mooi lijstje. Maar hoe ben ik de nummer 4 vergeten. wow? Maar ik weet het ook niet meer! Want dit is mijn lijstje van 2021 :P Binnenkort zal ik de 2022 lijst plaatsen :P Ik gok dat daar de Neo Geo hoog scored. Maar dat moet ik nog even goed bekijken.
arjen1981

16 dec 2022, 18:35

KillingRaptor schreef:
16 dec 2022, 10:16
Na veel wikken en wegen ben ik er aan uitgekomen! Ik heb wel gekozen voor games die ik ook effectief heb uitgespeeld en die ik origineel heb liggen. Ook als ik een game vroeger ooit eens begonnen maar niet heb uitgespeeld en dit jaar dus wel tel ik ze mee. Dat waren mijn voorwaarden. Na mijn lijst van uitgespeelde games te hebben overlopen van dit jaar ben ik aan deze top 5 uitgekomen.

5. Voice of Cards: The Isle Dragon Roars (Switch)
Deze had ik gekocht dit jaar omdat het concept mij wel intrigeerde. Ik was dan ook meteen hooked aan de game, alles is opgebouwd uit kaarten en dat vond ik erg gaaf gedaan. Wat ook enorm hielp om deze in de top 5 te krijgen is de verteller in de game die dat heel goed doet. Verder speelt de game als een turn based RPG en daar ben ik nog steeds liefhebber van.

Afbeelding

4. Fight 'n Rage (Switch)
Laat het geen geheim zijn, ik ben een liefhebber van het beat 'em up genre! Shredder's Revenge was dan ook één van mijn favoriete titels die dit jaar is verschenen. Maar een andere die ik dit jaar voor het eerst heb gespeeld die mij enorm heeft verrast was Fight 'n Rage. De game heeft echt wel een diepgaand combat systeem en hij is ook behoorlijk lang voor het genre. Dit speelde echt zo lekker en het zag er nog eens heel goed uit ook. Echt een toppertje wat mij betreft.

Afbeelding

3. Forgotton Anne (Switch)
Ook deze sprak mij al een hele tijd aan en toen hij eindelijk in sale was heb ik de knoop doorgehakt en hem gespeeld. Hetgeen wat mij enorm aantrok in deze game was de stijl die enorm aan Studio Ghibli deed denken. En jawel, ik ben echt een fan van Ghibli! Wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb gemaakt want ik heb enorm genoten van deze game. Het is een puzzel platformer met een mooi verhaal in verwerkt ook, de animaties waren heel goed in deze game en ik was dan ook verkocht aan deze game van begin tot einde.

Afbeelding

2. Dragon Quest: Journey of the Cursed King (PS2)
Hier kwam het moeilijk voor mij, welke van deze volgende titels was nummer 2 voor mij en welke was de grote topper? Heel moeilijk kiezen en ik ben nog steeds niet zeker van de posities. Deze Dragon Quest ben ik jaren geleden eens aan begonnen (echt 10+ jaar geleden) maar om de één of andere reden nooit uitgespeeld. Dit jaar volledig opnieuw begonnen en nu dus wel uitgespeeld. Wat een topper is dit zeg! Speelt erg lekker, hele toffe personages, mooi verhaal, ziet er goed uit en een fantastische soundtrack. Een lange game ook maar ik heb mij echt geen seconde verveeld met deze.

Afbeelding

1. Dark Souls Remastered (PS4)
En dan nu de grote nummer 1! Of is het toch nummer 2? Argh, ik ben er nog steeds niet aan uit! Dark Souls was ik vroeger aan begonnen aan PC maar ook weer niet doorgespeeld. Dit jaar de remaster voor PS4 begonnen en deze keer was het echt wel prijs, verslaafd! De sfeer die ze weten neer te zetten in deze game is fantastisch. Het speelt ook zo verdomd goed allemaal en de uitdaging is real! Oh Ornstein and Smough, how I loathe thee! In a good way. Eenmaal ik een bepaalde build (Havel ftw) had ben ik die blijven houden gedurende de ganse game en dat voelde zo goed aan om al die bazen te overwinnen zo inclusief de DLC. Fantastische game, geen twijfel over!

Afbeelding
Nice! Ook alleen maar iets als Dark Souls kan Dragon Quest VIII van zijn troon stoten. 1 van de beste RPG's ooit en 1 van de beste Souls ooit. Geweldig game jaar is het dan!
Don Cannoli 79

03 jan 2023, 12:14

Er komen weer een hoop mooie games voorbij, er zit genoeg tussen wat ik nog wel eens wil spelen.

Ik ben net als vroeger op school wat aan de late kant met mijn huiswerk maar heb ook een lijstje kunnen maken.
Als ik kijk naar de games die ik in 2021 had genoteerd zou ik die eigenlijk zo weer over kunnen nemen want die games speel ik allemaal nog regelmatig.
Spoiler: weergeven
Don Cannoli 79 schreef:
05 jan 2022, 19:18
Afbeelding

Twisted Metal (PS3) Je hoort er nooit iemand over maar dit blijft gewoon een verdomd leuk spelletje. Zeker in 2 player splitscreen !

Afbeelding

Huntdown (PS4 ) Deze heb ik hier al vaak genoemd en geroemd. Awesome run
n gun actie. Controls, graphics en soundtrack , alles klopt aan deze game. Ik kom er steeds weer naar terug.

Afbeelding

Dirt Rally ( PS4 +PSVR+ Racing wheel) Deze game in VR met een stuurtje is :perfect:

Afbeelding

Paprium (Mega Drive) Deze beat 'em up is zeker niet perfect maar ik vind hem gewoon heel erg nice om te spelen. Zo nice zelfs dat ik de recente Kickstarter heb gebackt voor een PS4 versie en een Dreamcast versie. Ook de Mega Wire dongle waarmee je dlc op je Mega Drive kunt krijgen heb ik in bestelling staan. Ja ja, ik weet het, duurt vast jaren voor ik het krijg...als ik al wat krijg. Ik blijf er net als de vorige keer gewoon positief over. Het is toen uiteindelijk ook goed gekomen :biggrin:

Afbeelding

Earth Defense Force 4.1 (PS4) EDF EDF EDF ! Nuff said

Afbeelding

Hyper Duel (Saturn) Ik heb de disc drive in m'n Japanse Saturn verruild voor een ODE. Daarmee kan ik dus games vanaf een SD-kaartje spelen. De gene die ik het vaakst speel is Hyper Duel. Een 2d side- scrolling shoot 'em up van Technosoft up die fijn speelt ,er waanzinning uitziet en eigenlijk best makkelijk is. Vooral dat laatste vind ik erg fijn. Shoot 'em ups zijn vaakt te moeilijk vind ik. Dan moet je eerst maanden trainen voordat je een keer verder dan level 2 komt. Niks aan!

Afbeelding

REZ infinite (PS4+PSVR) Deze game in VR met de headset op full blast. :lit:

Dit zijn wel ruim 5 games geloof ik :wink:
Maar gelukkig heb ik ook genoeg andere games gepeeld.

Afbeelding

Prey (2017)
In 2017 heb ik de demo gespeeld en wist ik dat ik deze game een keer moest gaan spelen. Nu is het er eindelijk van gekomen en ik vond hem echt de moeite waard. Het voelde voor mij als een mix van Bioshock, Half-Life ,System Shock en ook wel een beetje Alien Isolation.
Ik heb de PS4 versie vd game op dePS5 gespeeld. En daarop heeft ie helaas geen 60fps gekregen maar ook op 30 fps vond ik hem prima spelen.

Afbeelding

Skyrim VR (PSVR) 2011/ 2017
Echt zo'n game die bijna iedereen heeft gespeeld. Ik had wel aardig wat uurtjes in Oblivion gestoken en wilde Skyrim ook wel spelen maar het kwam er nooit van. Dus om hem nu dan eindelijk te spelen en dan ook nog eens in VR is wel awesome.
Ja de graphics zijn gedateerd en het ziet er in de verte allemaal wat korrelig uit maar ik vind het juist bij deze game wel passen.
Ik speel hem met de Move controllers met smooth walking/turning en het is niet eens zo heel slecht qua besturing. Ik zag dat als je echt wil deze game ook met 2 move controllers + ps3 nav controller kunt spelen zodat je een analoge stick hebt maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Afbeelding

Elevator Action Returns 1994/1997
Dit is een awesome run n gun-achtige arcade game die 1997 naar de Saturn is geport. Als ik weinig tijd heb speel ik ff snel een paar leveltjes op m'n trusty old Saturn. De game is door de jaren heen op meerdere systemen verschenen. Nu volgens mij ook op Switch maar heb geen idee of de emulatie daarop goed is. Anders is er nog altijd MAME.

Afbeelding

ZeroRanger (2018)
Heerlijke verticale shoot'em up die tot nu toe helaas alleen op PC is verschenen.

Afbeelding

Ghost of Tsushima (Director's Cut) 2021
De grote verrassing voor mij. Ik hou niet van echt van Open World games en zie eigenlijk liever een sci-fi setting maar alles klikte gewoon. Inmiddels weet ik dat ie voor veel mensen vaak in de standaard "open world game traps" valt maar aangezien ik niet heel veel open world games speel voelde het voor mij fris en fruitig aan.

Afbeelding

Demon Front 2002
Als laatste noem ik Demon Front. Dit is overduidelijk een Metal Slug clone die in 2002 in de arcades is verschenen op het PGM arcadesysteem van IGS.
Maar wel de beste clone ever. En het heeft ook wel een aantal eigen mechanics waardoor de game uniek aanvoelt.
Ik heb de orignele aracade gamecartridge jaren geleden voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken. Via een supergun kan ik de game nu spelen. En dat doe ik dan ook regelmatig.

Ik denk dat de game nog wel een keer een re-release gaat krijgen voor moderne systemen maar tot die tijd kan het anders via emulatie. Voor MiSter/FPGA mensen; ik zag dat er aan core wordt gewerkt voor alle PGM games. Waar deze game dus ook onder valt.
arjen1981

06 jan 2023, 09:25

Nice Don. Elevator Action Returns en Prey zijn beide twee hidden gems en de beste in hun soort!

Demon Front kende ik nogniet maar lijkt mij erg interessant en goed nieuws van die core! Ik ben benieuwd. Daarmee over Elevator Action Returns gesproken!!! Er wordt ook gewerkt aan een Taito F3 System core! Dus ook die kunnen we zeer binnenkort op onze Mister spelen! F3 is een prachtig systeem en ook daar gaan gewoon crats in dus: https://en.wikipedia.org/wiki/Taito_F3_System
arjen1981

06 jan 2023, 10:44

Mijn top 5 niet dit jaar uitgekomen (2022) editie:

1. Deadly Premonition 2

Afbeelding

"A blessing in disguise". Dat is de subtitel van Deadly Premonition 2. Maar niet alleen een subtitel want dat is het ook exact. Het valt nog meer op dan het eerste deel. De techniek en vaak ook gameplay is een ramp. Maar er zit weer iets prachtigs onder verstopt.

2. Megadrive Shoor ém up rivival (1. Battle Mania Daiginjō , 2. Fire Shark en 3. ThunderForce 3)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een top 3 in een top 5. Thunder Forece 3 is de beste in de serie. Duidelijk maar een Fire Shark vond ik leuker om te spelen. Toaplan 194x gameplay. En nog beter dan Fire Shark is Battle Mania Daiginjō. Battle Mania Daiginjō! Forgotten Worlds door Vic Tokai met prachtige karakters veel detail en vooral heel veel plezier.

3. Hunting Ground

Afbeelding

De ps2 in zijn piek. De zelfde kwaliteit als een Ico of Shadow wordt hier op het scherm getoverd. Leuke gameplay met een leuk metgezel. Allemaal een stuk vager wel dan RE. Maar dat maakt het juist leuk vind ik. Je verdwaalt. Je dwaalt. En er wordt op je gejaagd.

4. Adventure games (1. Blade Runner & 2. Indi And the Fate of Atlantis

Afbeelding

Afbeelding

We zagen een remaster van Blade Runner maar ik heb zelf mooi het origineel gespeeld op een Pentium. Fate of Atlantis had ik nooit gespeeld en dat maakte mijn eerste playtrough een feest. Wat een prachtige spel. En ik sluit me aan bij de fans. Dit deel is de films meer dan waardig en hoort daar zeker gewoon in thuis. En dat geld ook voor Bladerunner. We hebben nu op film ook een vervolg. En die is ook erg goed. Maar de adventure game is een must play voor Blade Runner fans. Vroeger en nog steeds een favoriet.

5. Binary domain

Afbeelding

Gespeeld voor de draft en voor mij de leukste game gespeeld voor de draft: viewtopic.php?f=11&t=7225&p=323338&hili ... in#p323338

6. Ori Will of The Wisp en Ori and the Blind Forest Definitve Edition - Series X

Afbeelding

Hier heb ik lang op gewacht. Ze stonden al jaren op mijn radar. Leuk is dat ze een stuk toegankelijker zijn dan de meeste in zijn soort. Ik beide delen daarom ook samen met mijn vrouw kunnen spelen. En dat spelen doet het prachtig. Zo smooth en zo mooi. Knap level design en een gewoon een fijn gevoel. Deel 2 is ook echt wel materiaal om je tv mee te testen. HDR 4k 120hz!

O dat was al 6. Moeilijk om te stoppen want ik nog een hele lijst runner ups:

Kyatto Ninden Teyandee - NES
Bruce Lee SMS 2015 - SMS
New Ghostbusters 2 - NES
Raiden Fighters serie - 360
Ninja Five O - GBA
Another World - Amiga
Lotus 2 - Amiga
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 jan 2023, 10:56

Ik krijg nu wel onwijs veel zin in Deadly Premonition 2, maar ik laat die even liggen tot mijn volgende vakantie. De vorige heb ik ook tijdens een vakantie gespeeld en dan kun je halve dagen doortrekken wat heerlijk is bij dit soort games. Indiana Jones and the Fate of Atlantis is mijn #1 of #2 point and click adventure, zo gaaf ook dat je drie routes hebt; welle had jij?
arjen1981

06 jan 2023, 11:20

Dat moest ik even opzoeken. Ik ben ontsnapt met Sofia. Ik ben nu ook wel benieuwd naar het einde waar Indi een God wordt :)
HeatherGrace

06 jan 2023, 13:47

Ha, Binary Domain! Met release stond die op mijn lijst, maar uiteindelijk nooit opgepikt. Deze screenshot intrigeert mij wel weer om deze even in de gaten te houden. 3rd person shooter, toch? Cover-based?
Afbeelding
arjen1981

06 jan 2023, 18:50

HeatherGrace

06 jan 2023, 19:49

Mooi geschreven!! En klinkt goed. Ik ga deze weer even op mijn lijstje zetten!
Afbeelding
Don Cannoli 79

10 jan 2023, 10:09

arjen1981 schreef:
06 jan 2023, 09:25
Nice Don. Elevator Action Returns en Prey zijn beide twee hidden gems en de beste in hun soort!

Demon Front kende ik nogniet maar lijkt mij erg interessant en goed nieuws van die core! Ik ben benieuwd. Daarmee over Elevator Action Returns gesproken!!! Er wordt ook gewerkt aan een Taito F3 System core! Dus ook die kunnen we zeer binnenkort op onze Mister spelen! F3 is een prachtig systeem en ook daar gaan gewoon crats in dus: https://en.wikipedia.org/wiki/Taito_F3_System
Demon Front is echt de moeite waard om eens te spelen.
Ik heb ooit bijna een Taito F3 gekocht op Ebay. Echt wel gaaf dat er een FPGA core voor komt. Ik heb nog steeds geen MiSTer setup maar die gaat er echt wel komen. Zeker als ze steeds meer van dit soort cores gaan krijgen.
Don Cannoli 79

10 jan 2023, 10:23

arjen1981 schreef:
06 jan 2023, 10:44
Mijn top 5 niet dit jaar uitgekomen (2022) editie:
Spoiler: weergeven
1. Deadly Premonition 2

Afbeelding

"A blessing in disguise". Dat is de subtitel van Deadly Premonition 2. Maar niet alleen een subtitel want dat is het ook exact. Het valt nog meer op dan het eerste deel. De techniek en vaak ook gameplay is een ramp. Maar er zit weer iets prachtigs onder verstopt.

2. Megadrive Shoor ém up rivival (1. Battle Mania Daiginjō , 2. Fire Shark en 3. ThunderForce 3)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een top 3 in een top 5. Thunder Forece 3 is de beste in de serie. Duidelijk maar een Fire Shark vond ik leuker om te spelen. Toaplan 194x gameplay. En nog beter dan Fire Shark is Battle Mania Daiginjō. Battle Mania Daiginjō! Forgotten Worlds door Vic Tokai met prachtige karakters veel detail en vooral heel veel plezier.

3. Hunting Ground

Afbeelding

De ps2 in zijn piek. De zelfde kwaliteit als een Ico of Shadow wordt hier op het scherm getoverd. Leuke gameplay met een leuk metgezel. Allemaal een stuk vager wel dan RE. Maar dat maakt het juist leuk vind ik. Je verdwaalt. Je dwaalt. En er wordt op je gejaagd.

4. Adventure games (1. Blade Runner & 2. Indi And the Fate of Atlantis

Afbeelding

Afbeelding

We zagen een remaster van Blade Runner maar ik heb zelf mooi het origineel gespeeld op een Pentium. Fate of Atlantis had ik nooit gespeeld en dat maakte mijn eerste playtrough een feest. Wat een prachtige spel. En ik sluit me aan bij de fans. Dit deel is de films meer dan waardig en hoort daar zeker gewoon in thuis. En dat geld ook voor Bladerunner. We hebben nu op film ook een vervolg. En die is ook erg goed. Maar de adventure game is een must play voor Blade Runner fans. Vroeger en nog steeds een favoriet.

5. Binary domain

Afbeelding

Gespeeld voor de draft en voor mij de leukste game gespeeld voor de draft: viewtopic.php?f=11&t=7225&p=323338&hili ... in#p323338

6. Ori Will of The Wisp en Ori and the Blind Forest Definitve Edition - Series X

Afbeelding

Hier heb ik lang op gewacht. Ze stonden al jaren op mijn radar. Leuk is dat ze een stuk toegankelijker zijn dan de meeste in zijn soort. Ik beide delen daarom ook samen met mijn vrouw kunnen spelen. En dat spelen doet het prachtig. Zo smooth en zo mooi. Knap level design en een gewoon een fijn gevoel. Deel 2 is ook echt wel materiaal om je tv mee te testen. HDR 4k 120hz!

O dat was al 6. Moeilijk om te stoppen want ik nog een hele lijst runner ups:

Kyatto Ninden Teyandee - NES
Bruce Lee SMS 2015 - SMS
New Ghostbusters 2 - NES
Raiden Fighters serie - 360
Ninja Five O - GBA
Another World - Amiga
Lotus 2 - Amiga

Leuke set games Arjen !
Mooi om ook wat Mega Drive love te zien. Met name Battle Mania vind ik erg tof. Deel 2 vind ik wel nog net iets toffer maar ook het origineel speel ik regelmatig.

En Ori Will of the Wisps heb ik ook laatst zitten spelen op PC. Ziet er idd heel mooi uit in 4k. En die 120hz is idd heel vloeiend maar als ik eerlijk ben merk ik zelf niet echt verschil met games gewoon die gewoon op 60 zitten. Monster Boy kan bijvoorbeeld ook in 4k /120hz op PS5 maar merkte geen verschil als ik daarna gewoon op PS4 op 60 fps speelde.
Ben er niet supergevoelig voor. Van 60 naar 30 merk ik wel duidelijk.
facap

15 mar 2023, 16:34

Nu wil ik ook graag mijn ervaring delen op het gebied van ouderschap. Ik kwam onlangs een forum tegen op https://www.oudersvannu.nl/forums/onder ... rinternet/ . Er wordt gesproken over opvoeding, zwangerschap en andere dingen die met kinderen te maken hebben. En dit forum heeft mij erg geholpen omdat er belangrijke dingen worden besproken, zoals hoe je je kind veilig online kunt houden. Het was een heel belangrijk onderwerp voor mij. Hartelijk dank aan de makers van het forum voor deze informatie, die ik nog lang zal gebruiken!

Terug naar “Retro gaming”