Ik ben ook echt benieuwd wat ze met Rebirth gaan doen.

Ik ben ook echt benieuwd wat ze met Rebirth gaan doen.
Mooie lijst. Wat is jouw nummer 4 eigenlijk?arjen1981 schreef: ↑25 dec 2021, 14:45Ik ben een echt fan voor dit soort topics op het forum. Mooi om te lezen wat iedereen zijn favorieten waren en waarom. Ik zal die voor 2021 releases ook snel aanmaken.
1. Yakuza Like a Dragon - XBOX One
Nog nooit heb ik zoveel uren in een Yakuza deel gestopt. Ik speel ze al vanaf de PS2 maar dit is de eerste keer dat ik ook elke subquest (min eentje) heb gedaan. De backlog bleef zich maar opstapelen maar toch kon ik Yakuza niet aan de kant leggen of rushen. Het beste van twee werelden. Yakuza en Dragon Quests. En een prachtig begin voor nog 5 delen om de saga compleet te maken. Van mij mag het want dit is een geweldig vertrekpunt!
De grappen zijn weer kei goed en voegt een party daar een extra dimensie aan toe. Ook de inside gamefandom is geweldig gedaan. Als RPG werkt Yakuza perfect. na nog 5 delen zal ik de beat am up aspecten van Yakuza vast ook wel weer missen maar nar 70 uren hierin te hebben gestopt ben ik nog niet vlouw van het levelen. En dat komt vooral door de wereld, gekheid en toch wel weer prachtige Yakuza personages en storyline.
Ook de minigames hebben mij weer goed vermaakt in deze. Vooral de Ichiban Holdings management games. En dat terwijl ik het nooit zo had op management games. Een prachtig begin voor een nieuwe serie Yakuza games.
2. Valkyria Chronicles 4 - PS4
En dat was mijn mei vakantie. Wow prachtig. Na een teleurstellende 2e deel en een deel 3 die ik bewust volledig heb laten liggen is Valkyria Chronicles helemaal terug. Dit is weer precies deel 1. Het zelfde recept met een paar nieuwe units en een nieuwe setting. Kon niet veel beter deze.
3. Death Stranding - PS4
Heel erg mee vermaakt. Zit veel meer in dan je in eerste stantie verwacht. En ja het is ook wel echt een Kojima production. Ben echt nog wel vlink van de standaard paden afgeweken. En dat is iets dat ik echt nooit doe in een game die ook maar een beetje open wereld is. Voor de Metal Gear fans is dit niet veel anders dan Metal Gear. Moet je spelen om te geloven.
5. Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise
Oh heerlijk deze. Must play voor elke fan van deel 1. Prachtig geschreven weer met mooie inspiratie. Technisch is het een ramp, helemaal op een switch. Maar daar moet je echt door heen en dan is dit voor de kenners gegarandeerd een top 10.
Absoluut een mooi lijstje. Maar hoe ben ik de nummer 4 vergeten. wow? Maar ik weet het ook niet meer! Want dit is mijn lijstje van 2021 :P Binnenkort zal ik de 2022 lijst plaatsen :P Ik gok dat daar de Neo Geo hoog scored. Maar dat moet ik nog even goed bekijken.Flozem schreef: ↑16 dec 2022, 07:38Mooie lijst. Wat is jouw nummer 4 eigenlijk?arjen1981 schreef: ↑25 dec 2021, 14:45Ik ben een echt fan voor dit soort topics op het forum. Mooi om te lezen wat iedereen zijn favorieten waren en waarom. Ik zal die voor 2021 releases ook snel aanmaken.
1. Yakuza Like a Dragon - XBOX One
Nog nooit heb ik zoveel uren in een Yakuza deel gestopt. Ik speel ze al vanaf de PS2 maar dit is de eerste keer dat ik ook elke subquest (min eentje) heb gedaan. De backlog bleef zich maar opstapelen maar toch kon ik Yakuza niet aan de kant leggen of rushen. Het beste van twee werelden. Yakuza en Dragon Quests. En een prachtig begin voor nog 5 delen om de saga compleet te maken. Van mij mag het want dit is een geweldig vertrekpunt!
De grappen zijn weer kei goed en voegt een party daar een extra dimensie aan toe. Ook de inside gamefandom is geweldig gedaan. Als RPG werkt Yakuza perfect. na nog 5 delen zal ik de beat am up aspecten van Yakuza vast ook wel weer missen maar nar 70 uren hierin te hebben gestopt ben ik nog niet vlouw van het levelen. En dat komt vooral door de wereld, gekheid en toch wel weer prachtige Yakuza personages en storyline.
Ook de minigames hebben mij weer goed vermaakt in deze. Vooral de Ichiban Holdings management games. En dat terwijl ik het nooit zo had op management games. Een prachtig begin voor een nieuwe serie Yakuza games.
2. Valkyria Chronicles 4 - PS4
En dat was mijn mei vakantie. Wow prachtig. Na een teleurstellende 2e deel en een deel 3 die ik bewust volledig heb laten liggen is Valkyria Chronicles helemaal terug. Dit is weer precies deel 1. Het zelfde recept met een paar nieuwe units en een nieuwe setting. Kon niet veel beter deze.
3. Death Stranding - PS4
Heel erg mee vermaakt. Zit veel meer in dan je in eerste stantie verwacht. En ja het is ook wel echt een Kojima production. Ben echt nog wel vlink van de standaard paden afgeweken. En dat is iets dat ik echt nooit doe in een game die ook maar een beetje open wereld is. Voor de Metal Gear fans is dit niet veel anders dan Metal Gear. Moet je spelen om te geloven.
5. Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise
Oh heerlijk deze. Must play voor elke fan van deel 1. Prachtig geschreven weer met mooie inspiratie. Technisch is het een ramp, helemaal op een switch. Maar daar moet je echt door heen en dan is dit voor de kenners gegarandeerd een top 10.
Nice! Ook alleen maar iets als Dark Souls kan Dragon Quest VIII van zijn troon stoten. 1 van de beste RPG's ooit en 1 van de beste Souls ooit. Geweldig game jaar is het dan!KillingRaptor schreef: ↑16 dec 2022, 10:16Na veel wikken en wegen ben ik er aan uitgekomen! Ik heb wel gekozen voor games die ik ook effectief heb uitgespeeld en die ik origineel heb liggen. Ook als ik een game vroeger ooit eens begonnen maar niet heb uitgespeeld en dit jaar dus wel tel ik ze mee. Dat waren mijn voorwaarden. Na mijn lijst van uitgespeelde games te hebben overlopen van dit jaar ben ik aan deze top 5 uitgekomen.
5. Voice of Cards: The Isle Dragon Roars (Switch)
Deze had ik gekocht dit jaar omdat het concept mij wel intrigeerde. Ik was dan ook meteen hooked aan de game, alles is opgebouwd uit kaarten en dat vond ik erg gaaf gedaan. Wat ook enorm hielp om deze in de top 5 te krijgen is de verteller in de game die dat heel goed doet. Verder speelt de game als een turn based RPG en daar ben ik nog steeds liefhebber van.
4. Fight 'n Rage (Switch)
Laat het geen geheim zijn, ik ben een liefhebber van het beat 'em up genre! Shredder's Revenge was dan ook één van mijn favoriete titels die dit jaar is verschenen. Maar een andere die ik dit jaar voor het eerst heb gespeeld die mij enorm heeft verrast was Fight 'n Rage. De game heeft echt wel een diepgaand combat systeem en hij is ook behoorlijk lang voor het genre. Dit speelde echt zo lekker en het zag er nog eens heel goed uit ook. Echt een toppertje wat mij betreft.
3. Forgotton Anne (Switch)
Ook deze sprak mij al een hele tijd aan en toen hij eindelijk in sale was heb ik de knoop doorgehakt en hem gespeeld. Hetgeen wat mij enorm aantrok in deze game was de stijl die enorm aan Studio Ghibli deed denken. En jawel, ik ben echt een fan van Ghibli! Wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb gemaakt want ik heb enorm genoten van deze game. Het is een puzzel platformer met een mooi verhaal in verwerkt ook, de animaties waren heel goed in deze game en ik was dan ook verkocht aan deze game van begin tot einde.
2. Dragon Quest: Journey of the Cursed King (PS2)
Hier kwam het moeilijk voor mij, welke van deze volgende titels was nummer 2 voor mij en welke was de grote topper? Heel moeilijk kiezen en ik ben nog steeds niet zeker van de posities. Deze Dragon Quest ben ik jaren geleden eens aan begonnen (echt 10+ jaar geleden) maar om de één of andere reden nooit uitgespeeld. Dit jaar volledig opnieuw begonnen en nu dus wel uitgespeeld. Wat een topper is dit zeg! Speelt erg lekker, hele toffe personages, mooi verhaal, ziet er goed uit en een fantastische soundtrack. Een lange game ook maar ik heb mij echt geen seconde verveeld met deze.
1. Dark Souls Remastered (PS4)
En dan nu de grote nummer 1! Of is het toch nummer 2? Argh, ik ben er nog steeds niet aan uit! Dark Souls was ik vroeger aan begonnen aan PC maar ook weer niet doorgespeeld. Dit jaar de remaster voor PS4 begonnen en deze keer was het echt wel prijs, verslaafd! De sfeer die ze weten neer te zetten in deze game is fantastisch. Het speelt ook zo verdomd goed allemaal en de uitdaging is real! Oh Ornstein and Smough, how I loathe thee! In a good way. Eenmaal ik een bepaalde build (Havel ftw) had ben ik die blijven houden gedurende de ganse game en dat voelde zo goed aan om al die bazen te overwinnen zo inclusief de DLC. Fantastische game, geen twijfel over!
![]()
Mooi geschreven!! En klinkt goed. Ik ga deze weer even op mijn lijstje zetten!arjen1981 schreef: ↑06 jan 2023, 18:50Ja klopt viewtopic.php?f=11&t=7225&p=323338&hili ... in#p323338
Demon Front is echt de moeite waard om eens te spelen.arjen1981 schreef: ↑06 jan 2023, 09:25Nice Don. Elevator Action Returns en Prey zijn beide twee hidden gems en de beste in hun soort!
Demon Front kende ik nogniet maar lijkt mij erg interessant en goed nieuws van die core! Ik ben benieuwd. Daarmee over Elevator Action Returns gesproken!!! Er wordt ook gewerkt aan een Taito F3 System core! Dus ook die kunnen we zeer binnenkort op onze Mister spelen! F3 is een prachtig systeem en ook daar gaan gewoon crats in dus: https://en.wikipedia.org/wiki/Taito_F3_System