Wat is jouw Top 5 games of the year die NIET dit jaar uitkwamen?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat is jouw Top 5 games of the year die NIET dit jaar uitkwamen?

07 dec 2022, 23:03

HeatherGrace schreef:
07 dec 2022, 22:21
Hey, ik zie Knights of the Old Republic er tussen staan. Tof! Hoe ver ben je inmiddeld?
Uitgespeeld :)
HeatherGrace

07 dec 2022, 23:05

Apenheul schreef:
07 dec 2022, 23:03
HeatherGrace schreef:
07 dec 2022, 22:21
Hey, ik zie Knights of the Old Republic er tussen staan. Tof! Hoe ver ben je inmiddeld?
Uitgespeeld :)
Ah, kijk aan! Vlug gedaan. Blij dat ie je is bevallen.

En door naar Knights II?
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 dec 2022, 23:20

Ik wil KOTOR II ook zeker nog spelen, ergens volgend jaar waarschijnlijk pas. Deel 1 heb ik erg van genoten, laatst met Mike nog over gesproken in de podcast maar die is nog niet uit.
Swey

08 dec 2022, 03:57

Ik ben al bezig een lijstje te maken met “ langere” games die ik wil spelen volgend jaar en KOTOR staat daar samen met Witcher III als 1&2 😉
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

08 dec 2022, 08:48

Disco Elysium lijkt mij ook prachtig. En Deadly Premenition zou ik wel een keer weer opnieuw willen spelen omdat het zo lang geleden is en deel 2 nog fris in mijn geheugen zit. Mooie lijst Niels
HeatherGrace

10 dec 2022, 13:38

5.
The game that shook a generation: Dead Space (2008). Deze titaan heb ik zeer recent gespeeld en bracht mij terug naar alles wat Dead Space 2 en Alien: Isolation zo bijzonder maakt. Het was heel fijn om deze ook eindelijk te spelen en de grondbeginselen van de franchise op USG Ishimura te ontdekken (en overleven).

Afbeelding

4.
Ik had zin in nog een grote RPG en kwam uit op Fallout 4 (2015). Hoewel het niet helemaal was wat ik er van verwacht had, had ik wel de ruimte om de game zo compact te maken als ik zelf wilde. Van main quest naar main quest reizen met Piper als vaste metgezel onder het genot van een bijzondere soundtrack maakte voor een mooie ervaring. Wat de game nog meer te bieden had aan base building, crafting, side quests, factions en etc... Voor mij was het niet nodig.

Afbeelding

3.
Ik heb er nachten rare dromen van gehad: Resident Evil 7: Biohazard (2017). Maar ik heb wel wat overwonnen met deze... sodeju. In andere Resident Evil games heb je nog een beetje het idee dat je de undead aan kunt, maar in deze moet je het of maar ondergaan óf op goed geluk om het gevaar heen sluipen. En dat maakt dit één van de meest spannende horror titels die ik ooit gespeeld heb.

Afbeelding

2.
Mijn verassing van het jaar was Dino Crisis (1999). Gooi er een digitaal likje verf overheen en deze game houdt zich ook vandaag de dag nog steeds staande: zo knap! Ik was vergeten hoe leuks dino's zijn. De diversiteit aan puzzels, combat en exploration maakte iedere minuut van deze game ontzettend boeiend. Er is gewoon iets aan die 'MetroidVania' gameplay die voor mij blijvend interessant is in zowel Resident Evil als Metroid als deze game.

Afbeelding

1.
Mijn favoriete game van dit jaar is Assassin's Creed: Odyssey (2018). Dit was een samenvoeging van alles inherent aan mijn favoriete games: een hoofdpersoon met een toffe eigen persoonlijkheid, boeiende personages om haar/hem heen, diepgaande verhaallijn(en), prachtig opgevulde locaties en de keuze om je eigen gameplay stijl te ontdekken. Odyssey is een echte reis waar je een band opbouwt met de wereld en ieder die daarin leeft. Het mag dan de Assassin's Creed name dragen, ik zie het als een op zichzelf staande action RPG en absoluut één van mijn favorieten.

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

10 dec 2022, 13:46

Fallout zonder Dogmeat als companion? Ik mag er niet aan denken. :omg:
HeatherGrace

10 dec 2022, 13:57

KillingRaptor schreef:
Dogmeat praat niet. :innocent:
Afbeelding
KillingRaptor

10 dec 2022, 15:08

HeatherGrace schreef:
KillingRaptor schreef:
Maar Dogmeat is a good boy!
HeatherGrace

10 dec 2022, 17:07

KillingRaptor schreef:
HeatherGrace schreef:
KillingRaptor schreef:
In het begin heb ik met hem gereist! Tot ik later Piper ontmoette. :innocent:
Het wisselen van travel partners vond ik zo omslachtig dat ik daarna maar nooit meer gewisseld ben. :lol:
Afbeelding
KillingRaptor

10 dec 2022, 17:08

HeatherGrace schreef:
10 dec 2022, 17:07
KillingRaptor schreef:
HeatherGrace schreef:

In het begin heb ik met hem gereist! Tot ik later Piper ontmoette. :innocent:
Het wisselen van travel partners vond ik zo omslachtig dat ik daarna maar nooit meer gewisseld ben. :lol:
Haha ja het wisselen vond ik ook niet interessant, waar sowieso is Dogmeat mijn vaste Fallout companion. :biggrin:
Swey

10 dec 2022, 18:02

Zo leuk om die reacties te zien, zeker ook @HeatherGrace , dit soort games speel ik zelf nooit maar super geinig om eens goeie games in andere genres te zien dan ik zelf speel
HeatherGrace

10 dec 2022, 19:31

Swey schreef:
10 dec 2022, 18:02
Zo leuk om die reacties te zien, zeker ook @HeatherGrace , dit soort games speel ik zelf nooit maar super geinig om eens goeie games in andere genres te zien dan ik zelf speel
Ik speel films, zeg ik altijd maar :biggrin:
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

13 dec 2022, 11:55

Dit soort lijstjes zijn altijd leuk. Ik zie alweer inspiratie om volgend jaar zelf te spelen! :biggrin:

Dit jaar heb ik een stuk minder games gespeeld dan de afgelopen jaren. Zal een combinatie zijn van een steeds drukker gezinsleven, meer tijd besteden aan game development en het feit dat ik dit jaar ook een paar lange games gespeeld heb. Dit waren voor mij de absolute toppers van het jaar!

5. Alba - A Wildlife Adventure (NS)
Afbeelding
Niet zozeer voor mezelf, maar voor de kinderen was dit echt een fantastische game. Je mag een eiland verkennen en daar allerlei opdrachten oplossen. Daarnaast kun je met je fotocamera tientallen dieren vastleggen. De artstyle ziet er tof uit en het eiland voelt ook vol leven. Volledig in het Nederlands, dat helpt ook. Al met al een fantastische game voor kinderen vanaf 6 jaar.

4. Sid Meier's Pirates! (XBOX)
Afbeelding
Ik moest heel wat toeren uithalen om deze XBOX game op m'n XBOX360 aan de praat te krijgen. Maar het was het weer waard. Heerlijk klassieke game waarin je als piraat lekker aan de gang kunt gaan. Je kunt zelf kiezen hoe je je wil gedragen. Wil je meer handelen of plunderen? Ga je je ontvoerde familie redden of ga je liever al je concurrerende piraten te lijf? Nog steeds erg leuk om te spelen na al die jaren, een bewijs van een goed doordacht game design.

3. Fantasy Life (3DS)
Afbeelding
Net als Swey kan ik deze game zeer waarderen. Ik speel er op dit moment doorheen en het bevalt meer dan prima. Veel te ontdekken, leuke wereld, toffe soundtrack en gewoon overall een hele vriendelijke game. Ik ga de DLC ook zeker even op de kop tikken voor de e-shop sluit. Dit is een game die ik vast mee op vakantie ga nemen om iedere avond rustig een uurtje verder te spelen.

2. Xenoblade Chronicles 2 (NS)
Afbeelding
Ik heb enkele jaren geleden eerst Torna - The Golden Country gespeeld, omdat dit aangeraden werd door de fans. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kon er toen niet goed inkomen en ik begreep ook niet precies wat de impact van dit verhaal was, waardoor het allemaal nogal verwarrend en langdradig werd. Vanwege die ervaring heb ik XC2 lang laten liggen, maar dit jaar er dan toch aan begonnen. En wat bleek... buiten wat mindere zaken zoals de té animé karakters en grappen, was er een prachtige wereld te ontdekken en werd het verhaal van Torna ook ineens een stuk begrijpelijker. Op het eind was ik weer lekker invested in de wereld, de karakters, het verhaal etc. Er zijn te veel ruwe kantjes om het niveau van XC1 en 3 te halen, maar overall is dit zeker een fijne game om heerlijk te exploreren!

1. Xenoblade Chronicles 3 (NS)
Afbeelding
Geen enkele twijfel over deze nummer 1. Met kop en schouders stak deze game boven alle anderen uit. XC3 was niet alleen de beste game die ik dit jaar gespeeld heb, het is één van de beste JRPGs die ik ooit gespeeld heb. Zeer sterk aangeraden!
Swey

15 dec 2022, 18:33

@OK Impala: jaaaaah Fantasy Life heeft meer liefde nodig, tis zo’n goeie game. Die DLC is beperkt qua quests maar de crafting krijgt een flinke uitbreiding.
kingoftherain

15 dec 2022, 19:41

#5: Life Is Stange: True Colors

Afbeelding

Ik moet bekennen dat ik de eerdere Life Is Strange spellen niet gespeeld heb, maar toen ik een trailer van dit spel zag, klikte er gewoon iets. DIT was de game van deze reeks die ik moest spelen. Ik heb er ook totaal geen spijt van gehad. De laatste jaren heb ik steeds meer met emoties (en daar schaam ik me niet voor) en in dit spel komen die goed aan bod.

#4: The Medium

Afbeelding

Toen dit spel werd aangekondigd voor de Asbak, eh, sorry, Xbox Series X, had ik meteen interesse. Ik wilde alleen niet speciaal hiervoor een Asbak, sorry, Xbox Series X aanschaffen. Gelukkig bleek het een tijdelijke exclusive en kwam het later ook voor de PS5 uit. Ik heb hier veel klachten over gelezen. Het is traag. Het is niet eng. Boeien! Ik vind dit een hartstikke leuk spel. Op het moment is Bloober bezig met de remake van Silent Hill 2. Daarvoor zullen ze wel wat meer uit de kast moeten halen en ik hoop dat ze het waar kunnen maken.

#3: Guardians Of The Galaxy

Afbeelding

Ik ben fan van zowel de MCU films als de 2008 comic book run van Dan Abnett en Andy Lanning, waar de films een beetje op gebaseerd zijn. Deze game lijkt de twee een beetje samen te voegen en is meer dan ik op hoopte. De gameplay is dan wel wat aan de eentonige kant, maar het verhaal en de relaties tussen de teamleden maken het gewoon leuk. Oh, of je die koelkastdeur nog even dicht wil doen...

#2: Tales Of Arise

Afbeelding

De Tales serie loopt al jaren en ook al heb ik er een flink aantal in mijn collectie, dit iks de eerste die ik heb uitgespeeld. Ik heb gelezen dat de gameplay van dit spel behoorlijk afwijkt van eerdere delen, maar dat zal me worst wezen. Ik heb me hier opperbest mee vermaakt. De karakters en het verhaal waren erg tof en ik ben blij dat ik hier zo'n tachtig uur aan heb besteed.

#1: Final Fantasy VII Remake

Afbeelding

Deze had ik op de PS4 al eens gespeeld en werd uiteindelijk mijn favoriete spel van 2020. Vorig jaar kwam de PS5 versie met de Yuffie uitbreiding uit en heb ik het nog eens lekker door zitten spelen. Conclusie? Nog steeds goed! Heel benieuwd naar Rebirth. De komende tijd staat de Crisis Core remake in de planning.
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
KillingRaptor

15 dec 2022, 19:55

Tales of Arise is erg gaaf ja! Die had ik gepre-ordered en de platinum trophy op gehaald ook, topgame.
kingoftherain

15 dec 2022, 20:02

KillingRaptor schreef:
Tales of Arise is erg gaaf ja! Die had ik gepre-ordered en de platinum trophy op gehaald ook, topgame.
Ik moet voornamelijk de vis trophies nog voor de platinum. Voorlopig geen zin in, hahaha. :tongue2:
Coldplay - Fix You
KillingRaptor

15 dec 2022, 20:18

kingoftherain schreef:
15 dec 2022, 20:02
KillingRaptor schreef:
Ik moet voornamelijk de vis trophies nog voor de platinum. Voorlopig geen zin in, hahaha. :tongue2:
Ik ga eerlijk zijn, ik was meteen verslaafd aan dat vissen. Ik weet niet hoe het komt maar vissen in games vind ik altijd verslavend en gaaf. :lol:
kingoftherain

15 dec 2022, 20:32

KillingRaptor schreef:
Ik ga eerlijk zijn, ik was meteen verslaafd aan dat vissen. Ik weet niet hoe het komt maar vissen in games vind ik altijd verslavend en gaaf. :lol:
Ik ga eerlijk zijn. Ik was meteen verslaafd aan Rinwell. :heart: :heart: :heart:
Coldplay - Fix You
KillingRaptor

15 dec 2022, 22:20

kingoftherain schreef:
15 dec 2022, 20:32
KillingRaptor schreef:
Ik ga eerlijk zijn. Ik was meteen verslaafd aan Rinwell. :heart: :heart: :heart:
Haha, Rinwell ja? Kisara vond ik zelf heel gaaf!
kingoftherain

15 dec 2022, 22:37

KillingRaptor schreef:
15 dec 2022, 22:20
Haha, Rinwell ja? Kisara vond ik zelf heel gaaf!
Kisara was zeker erg gaaf, maar ik heb dan toch wat meer met de cutesy karakters. Rinwell van Tales Of Arise, Futaba van Persona 5, Aerith van Final Fantasy VII (Remake).

Speciaal voor jou, Kisara die haar schild in de vijand plant.

Afbeelding
Coldplay - Fix You
KillingRaptor

15 dec 2022, 22:45

kingoftherain schreef:
15 dec 2022, 22:37
Kisara was zeker erg gaaf, maar ik heb dan toch wat meer met de cutesy karakters. Rinwell van Tales Of Arise, Futaba van Persona 5, Aerith van Final Fantasy VII (Remake).

Speciaal voor jou, Kisara die haar schild in de vijand plant.
Haha, much obliged! :cool:
Aerith is inderdaad ook cool in de remake, vond ze veel beter dan in het origineel zelfs. Maar Tifa was dat ook!
kingoftherain

15 dec 2022, 22:51

KillingRaptor schreef:
Aerith is inderdaad ook cool in de remake, vond ze veel beter dan in het origineel zelfs. Maar Tifa was dat ook!
Die twee waren natuurlijk sowieso al tof in het origineel (al ben ik het met je eens dat ze in de remake beter werden neergezet), maar wat dacht je van Jessie, die een +5.000% increase in karakter kreeg? :tongue2: :innocent: :omg: :heart: :thumbup:
Coldplay - Fix You
KillingRaptor

15 dec 2022, 22:58

kingoftherain schreef:
15 dec 2022, 22:51
KillingRaptor schreef:
Die twee waren natuurlijk sowieso al tof in het origineel (al ben ik het met je eens dat ze in de remake beter werden neergezet), maar wat dacht je van Jessie, die een +5.000% increase in karakter kreeg? :tongue2: :innocent: :omg: :heart: :thumbup:
Haha ja dat was helemaal awesome!

Terug naar “Retro gaming”