Arcadekast informatie

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Arnold

Arcadekast informatie

13 nov 2021, 09:50

Ik ben geïnteresseerd in een arcadekast voor onze gameroom. Nu zie ik diverse kasten voorbij komen, met:
- Pandorabox
- Rasperry

Nu vraag ik mij af of er nog meer systemen zijn en hoe dat nou allemaal werkt qua software. Hoe is het te onderhouden of te updaten?

Kortom. Waar moet ik op letten als ik op zoek ga naar een arcadekast.

Zelf maken sta ik ook niet negatief tegenover. Maar ook dan heb ik informatie nodig.

Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen melden.

Oja, ik heb wel graag een kast met meerdere games i.p.v. 1 tof spel.
Gameroom: 3 x 5.5 meter
Vooral Playstation en Nintendo, maar ook Atari, Sega en een arcadekast.
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: Arcadekast informatie

13 nov 2021, 10:48

even in het kort:
pandorabox is een alles in 1 voorgeprogrammeerde box met besturingssysteem en games ingebouwd.... met alle goede en slechte kanten die de programmeur erin heeft aangebracht. niet alles is te customizen. Vaak komen deze in een arcadestick vorm (voor 2 spelers). deze kun je wel weer als stick ook voor de pc meestal gebruiken. De kwaliteit van pandora wisselt enorm, het is niet 1 bedrijf die deze maakt... en er zijn vele verschillende versies met verschillende prestaties.

Raspberry is een losse "mini pc" waarmee je zelf aan de gang moet, en je echt zelf moet bouwen. echter dingen als beeldschermverhouding, menu, achtergrondmuziek in menu, en de games die erop staan zijn ten alle tijde aan te passen, ook kun je makkelijk controllers en derg erop aanpassen. meer werk maar volledige vrijheid. Al valt het werk ook weer erg mee als je bvb een voorgemaakte sd kaart image van arcadepunks.com download en op de sd card zet. daarna hoef je alleen even de control input 1x aan te geven. elke emulator is vervolgens weer apart te customizen.

kort gezegd: pandora is gemak maar overgeleverd aan de maker ervan, nooit meer te updaten of customizen
raspberrie isvolledig maakbaar maar ook meer werk. en hoe groter de sd card hoe meer games erop kunnen...

Ik vond het dat dubbel en dwars waard, heb nog altijd heel erg veel plezier van mn mini arcadekastje :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Arnold

14 nov 2021, 16:26

Bedankt voor je informatie. Ik heb een systeem op basis van de Rasperry gekocht. Om precies te zijn…. De Zelda Custom arcade van Dragonfly.

https://youtu.be/nb0AJ0fMxJA
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 nov 2021, 17:32

ziet er mooi uit Arnold! en aanpassen/customizen in de software is echt heel gemakkelijk wanneer je een beetje feel ervoor krijgt. Heel veel plezier ermee!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Arnold

14 nov 2021, 20:06

Bedankt…. Vandaag al lekker doorheen gescrolld en geprobeerd. Dan krijg je bijna het idee dat veel games nog beter tot z’n recht komen…. Ja, ik ben blij met deze mooie aanvulling.

Terug naar “Retro gaming”