Gezocht Dreamcast bootdisc

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
segatarian

Gezocht Dreamcast bootdisc

26 mei 2021, 17:42

Mijn bootdisc is op en versleten.
Heeft iemand nog een goede liggen of de wil om er 1 of meer te branden? :smile: ik heb helaas geen brander meer. Voorheen haalde ik de file van dcisozone.

Graag een pbtje als je iets wilt aanbieden, ik heb er een vergoeding voor over, doe maar een voorstel :wink:
RKR

Re: Gezocht Dreamcast bootdisc

28 mei 2021, 22:55

Bootdisc? is dat voor imports? Niet dat ik tegen piracy ben ofzo, boeit me geen reet voor oude games waar je alleen scalpers nog mee spekt, maar die zijn allemaal selfboot.

Wat ik zou doen is de Codebreaker googlen. Die gebruikte destijds voor mijn originals. Want forceert ook 60hz. Die worden vast nog wel ergens aangeboden of kan iemand fikken. Tja, zo werden branders geintegreerd en zo zitten er geen drives meer in PC's. Heb zelf ook niks meer nee :D

Of een gemodde DC, zodat je chill zonder boot disc kunt starten.
OldSchool
Contacteer:

28 mei 2021, 23:39

Heb je er inmiddels al eentje?

Anders stuur me een pb met een link naar de iso op wetransfer, dan brand ik hem wel voor je.
segatarian

29 mei 2021, 14:59

Bedankt voor de hulp en aanbod! Mike is bereid er een paar te branden, helemaal top!! :)
@rkr het is idd om de regio te kraken, al heb ik ook nog wel een bak vol getipte games , heb ik inmiddels zoveel origineel dat het vooral is om de regio te kraken, zoals die van mijn laatste aanwinst ikaruga.
Sommige download games zijn niet selfboot trouwens.
Anderzijds kan het mij ook niet boeien of iemand games origineel wilt of niet, maar net wat je doelstelling is. Sega word niet rijker meer van mijn originele DC games
OldSchool
Contacteer:

29 mei 2021, 17:46

segatarian schreef:
Bedankt voor de hulp en aanbod! Mike is bereid er een paar te branden, helemaal top!! :)
@rkr het is idd om de regio te kraken, al heb ik ook nog wel een bak vol getipte games , heb ik inmiddels zoveel origineel dat het vooral is om de regio te kraken, zoals die van mijn laatste aanwinst ikaruga.
Anderzijds kan het mij ook niet boeien of iemand games origineel wilt of niet, maar net wat je doelstelling is. Sega word niet rijker meer van mijn originele DC games
Ik heb wel geprobeerd om games te kopiëren, naast mijn originele games. Gewoon om op ver ziek games aan te kunnen bieden (mijn neef wilde bijvoorbeeld graag crazy taxi spelen), maar met dat branden gaat vaak iets mis. De iso is dan te groot en schijn je te moeten “overbranden “. Bij Sonic en Crazy taxi is het gelukt, maar veel games ook niet.

Als iemand de gouden tip voor me heeft...
segatarian

29 mei 2021, 21:33

Hmmm ik ben daar ook nooit erg goed in geweest. Mijn kopietjes zijn mij vooral aan komen waaien bij overname van setjes. Wel een keer mega Cd,s gebrand. Was destijds allemaal op dcisozone.com of wellicht theisozone.com al jaren niet meer bezocht. Ik weet alleen nog dat het belangrijk was om hem als .iso te branden. Een Dreamcast kon max 1gb op een cd'tje kwijt, hoe je dit op een 800mb cdr stopt durf ik niet te zeggen. Lang niet elke titel zal de volle GB gebruiken. Er zat ook een forum aan dcizo vast, wellicht wil daar iemand helpen, als het nog actief is. Oja heb mijn emulators van de sms,MD,nes SNES en Gameboy voor Dreamcast daar wel ooit vandaan gehaald. Ook veel homebrew en fanstuff daar. Hopelijk is het er nog..😉
segatarian

11 jun 2021, 18:29

Ik heb van Mike maar liefst 3 door hem geteste bootdiscs gekregen, waarvoor mijn dank!!

Nu blijkt dat mijn speel en reserve DC de bootdiscs niet wil lezen. In het verleden deden ze dit gewoon.

Iemand nog tips? Kun je bijvoorbeeld je DC regiovrij laten modden of andere alternatieven?
Mijn hoofddoel is originele games uit alle regio's van de wereld te kunnen spelen. Wil dus liever geen backups oid, omdat ik een leuke verzameling origineel heb.
Mijn pal games spelen beide dc,s zonder problemen af trouwens.
Ik hoor het graag, zou er erg mee geholpen zijn.
KillingRaptor

11 jun 2021, 18:52

Welke bootdisc gebruik je? Ik gebruik zelf DC-X en had er nooit problemen mee eigenlijk.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

11 jun 2021, 20:40

Ik zou Blaasvis een berichtje sturen, misschien is het slechts een kwestie van de laser kalibreren. Daar zijn wel videos van te vinden op YouTube als je zelf handig bent (ik niet in ieder geval).

En als je alsnog je originele games kan laten staan, kan je ook overwegen om te kijken naar bijv. de GDEMU (games spelen vanaf een SD kaart) en tegelijk een DCHDMI mod. Maar zo te lezen is dit misschien te drastisch voor jou.
segatarian

13 jun 2021, 11:14

KillingRaptor schreef:
11 jun 2021, 18:52
Welke bootdisc gebruik je? Ik gebruik zelf DC-X en had er nooit problemen mee eigenlijk.
Ik gebruik de utopia 1.2 en 1.5 versie's deze hebben in het verleden ook gewerkt op de zelfde machines.
dcx ken ik volgens mij niet. of is dat ook met de ronddraaiende hert in het menu?
Laatst gewijzigd door segatarian op 13 jun 2021, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
segatarian

13 jun 2021, 11:18

synergy schreef:
11 jun 2021, 20:40
Ik zou Blaasvis een berichtje sturen, misschien is het slechts een kwestie van de laser kalibreren. Daar zijn wel videos van te vinden op YouTube als je zelf handig bent (ik niet in ieder geval).

En als je alsnog je originele games kan laten staan, kan je ook overwegen om te kijken naar bijv. de GDEMU (games spelen vanaf een SD kaart) en tegelijk een DCHDMI mod. Maar zo te lezen is dit misschien te drastisch voor jou.
Ja ik had er ook over gelezen, wellicht een optie inderdaad. Wel appart dat beide dc's het ineens hebben met alleen cd-r's , maar het zal wel puur toeval kunnen zijn.
Ik heb blaasvis ook even een bericht gestuurd, hij melde dat de dreamcast ook met een nieuwe bios regiovrij gemaakt kan worden, dat klinkt mij ook als een interessante optie.

Ik snap de geachte helemaal wbt de gdemu, maar dat maakt mijn collectie ergens zo zinloos :lol:
als ik nu net zou beginnen met verzalen, had ik dat wel gedaan :perfect:
synergy

13 jun 2021, 14:43

segatarian schreef:
13 jun 2021, 11:18
Ik heb blaasvis ook even een bericht gestuurd, hij melde dat de dreamcast ook met een nieuwe bios regiovrij gemaakt kan worden, dat klinkt mij ook als een interessante optie.
Check! Ik heb bij hem ook m'n DC regiovrij laten maken met die bios. Werkt als een trein. :smile:

Succes!
segatarian

13 jun 2021, 15:55

Top, goed om te weten!
RKR

14 jun 2021, 11:55

DC-X doet exact hetzelfde als codebreaker maar was destijds duur (kon ik vroeger alleen origineel vinden). Dit zijn de beste 2 boot discs. Ik geloof dat ze beide ook VGA kunnen forceren.

GD emu en SD is ideaal. In principe scheelt het wear n tear op je lens en je hebt alles beschikbaar vanuit een front end. Net als de moderne consoles en hun digitale content. Het heeft ook wel wat om originele discs te spelen maar zelfs voor mijn AES denk ik wel eens aan zo'n NeoSD.
OldSchool schreef:
29 mei 2021, 17:46
segatarian schreef:
Ik heb wel geprobeerd om games te kopiëren, naast mijn originele games. Gewoon om op ver ziek games aan te kunnen bieden (mijn neef wilde bijvoorbeeld graag crazy taxi spelen), maar met dat branden gaat vaak iets mis. De iso is dan te groot en schijn je te moeten “overbranden “. Bij Sonic en Crazy taxi is het gelukt, maar veel games ook niet.

Als iemand de gouden tip voor me heeft...
Kopieren als in rechtstreeks van de GD-Rom? Dat gaat niet. Je moest isos van het net plukken.

Ik kon ze vroeger goed fikken met Discjuggler. In feite zijn de meeste DC games kleiner dan een CD. Maar zit er een dummy file op om de CD te vullen zodat de lens niet wordt verneukt. Crazy Taxi is, als ik het goed heb, een game van pakweg 100mb. Ikaruga weet ik nog, want die stuurde we zelfs via MSN. Die was 17mb lol.

Ik had een vrij grote collectie originals. Maar sommige games waren te duur of te obscuur. En die fikte ik. Zo heb ik best wel wat gems kunnen spelen die ik nooit gekocht zou hebben. Cosmic Smash bijvoorbeeld is geweldig. Je kon ze ook 60hz patchen op een bepaalde manier. Al gebruikte ik later dus de codebreaker voor al mijn DC games. Had een Japanse DC, dat scheelde wel, meeste wat ik had was JP import lekker goedkoop van ebay destijds.
OldSchool
Contacteer:

14 jun 2021, 23:45

Ik kreeg ook ooit het advies: gewoon branden, ook al is de image te groot.

Dan stopt je brander er op een gegeven moment vanzelf mee, maar als je geluk hebt werk de game gewoon. Dat is me onder andere gelukt met Spnic en Crazy Taxi. Maar na een stuk of tien onbruikbare discs, toch maar gestopt met proberen.
segatarian

15 jun 2021, 18:36

klopt wel allemaal.
het moest een iso file zijn idd.

17 mb voor ikaruga? wow wat konden ze er toen veel uitpersen dan. vind het nog steeds een prachtige game

Terug naar “Retro gaming”