NES Kloon.. welke?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Sigma

NES Kloon.. welke?

28 dec 2020, 17:50

Aangezien ik nu 3 defecte NES consoles heb en het een beetje zat ben ze elke keer aan de praat proberen te krijgen ben ik nu aan het oriënteren op een kloon apparaat. Je weet wel; een console die NES cartridges afspeelt zoals de NES maar niet zo brak is als een NES.

Heb er 2 gevonden:

Hyperkin Retron 1 HD NES
https://www.nedgame.nl/nintendo--nes-/h ... 473382221/

Retro-Bit RES+ Console
https://www.nedgame.nl/nintendo--nes-/r ... 147528531/

Van beide heb ik al reviews gelezen en er werd voornamelijk 'geklaagd' over het beeld bij de een en het geluid bij de ander.

Is er een kloon waarvan jullie zeggen; oh maar DIE moet je nemen; die is echt top! Of bestaat het niet?
MHZ

Re: NES Kloon.. welke?

28 dec 2020, 18:05

De Analogue Nt Mini is de beste. Maar het prijskaartje is best hoog.

Daarnaast zijn de clones die je al hebt gevonden ook supergoed in het draaien van NES carts.

Maar die 3 NES die kapot zijn, ligt het gewoon niet aan de 72 pin connector? Die heb je zo besteld en geplaatst :-)

Of starten helemaal niet op? Zekering kapot?
jack-deejz

28 dec 2020, 20:05

De AVS van RetroUSB is prijzig, maar net zo goed als de NT Mini en dan zonder de wiebelende cartridges.
Buffalo? No, tatanka.
KillingRaptor

28 dec 2020, 20:07

Ik kan je ook de AVS aanraden, heb die zelf een poos gebruikt en dat werkte perfect!
Afbeelding
Sigma

28 dec 2020, 22:31

MHZ schreef:
28 dec 2020, 18:05
De Analogue Nt Mini is de beste. Maar het prijskaartje is best hoog.

Daarnaast zijn de clones die je al hebt gevonden ook supergoed in het draaien van NES carts.

Maar die 3 NES die kapot zijn, ligt het gewoon niet aan de 72 pin connector? Die heb je zo besteld en geplaatst :-)

Of starten helemaal niet op? Zekering kapot?
Twee van de drie hebben, denk ik, een gare lockoutchip. Heb bij de derde het beruchte pinnetje weggehaald en die werkt nu bij 2 van de 20 games die ik heb. De 72 pins connector heb ik al een keer vervangen maar dat hielp niet. Het beeld blijft solide blauw.. Overigens zijn die niet connectors rete stroef.. je krijgt je cart er bijna niet uit. De oude connector heb ik al helemaal gereinigd en rechtgebogen daar waar nodig.

En dan houd mijn kennis van de NES een beetje op..

Overigens allen bedankt voor de suggesties. De AVS lijkt mij prachtig maar inderdaad wel bijzonder duur.. Misschien toch die Hyperkin overwegen...
Sigma

31 dec 2020, 07:59

Die AVS klinkt toch wel heel interessant. Maar is die alleen maar via import te krijgen? Op zich geen probleem maar weet niet hoe het zit met importkosten e.d. Kan een zeer duur grapje worden zo..
KillingRaptor

31 dec 2020, 08:53

Sigma schreef:
Die AVS klinkt toch wel heel interessant. Maar is die alleen maar via import te krijgen? Op zich geen probleem maar weet niet hoe het zit met importkosten e.d. Kan een zeer duur grapje worden zo..
Heb even vlug gekeken op Google maar voor zover ik zie is hij inderdaad enkel via import te krijgen. Had hem zelf ook geïmporteerd en werd gelukkig gespaard gebleven van douanekosten maar dat weet je nooit op voorhand natuurlijk.
Afbeelding
Sigma

09 jan 2021, 15:35

KillingRaptor schreef:
31 dec 2020, 08:53
Sigma schreef:
Heb even vlug gekeken op Google maar voor zover ik zie is hij inderdaad enkel via import te krijgen. Had hem zelf ook geïmporteerd en werd gelukkig gespaard gebleven van douanekosten maar dat weet je nooit op voorhand natuurlijk.

Ik heb de gok maar genomen en de AVS besteld. Ben toch wel overtuigd van de kwaliteit van dat apparaat. Wel hoop ik dat de douane een beetje mee werkt maar dat geluk zal ik wel weer niet hebben..
SeekingPower

06 feb 2021, 19:07

Analogue Nt Mini maar die zijn 500 euro op eBay

Terug naar “Retro gaming”