Echter, terwijl ik mijn geliefde Donkey Kong Country 2 aan het plaatsen was, een game die ik al vanaf mijn 10 zo ongeveer speel (als mijn wiskunde knobbel niet enkel uit pus bestaat), is dit er eentje die ik heel vaak heb uitgespeeld in mijn leven en daarna weer een jaartje, soms 2, wegleg om m dan weer effe door te spelen. En iedere keer ben ik er daarna weer "effe klaar mee".
Niks mis mee ook, maar er zijn ook een páár van die games, die ik nooit heb uitgespeeld. En ja met savestates en weet ik het allemaal kun je wat foetelen en verder komen, maar dan is er ook gelijk de lol en uitdaging van af. en ik speel om lol te hebben, dus wat is dan the point?
Een paar games vind ik dan ook heerlijk dat ik die (nog) nooit echt heb uitgespeeld. En hoewel ik iedere keer tot t uiterste ga om het voor elkaar te krijgen, vind ik het stiekem ook HEERLIJK dat het me tot nog toe nooit gelukt is. Ze blijven daardoor juist leuk! een paar voorbeelden van mij uit:
Castlevania - Rondo of Blood (PC ENGINE)
Super Ghouls 'n Ghosts (SNES)
Ghouls 'n Ghosts (Megadrive)
Rygar (NES)
BattleToads (NES)
Contra - Hard Corps (megadrive, al is dit geloof ik de titel van de GENESIS versie, NTSC)
De laatste is echt een obsessie van me geworden... Metal Slug 1 en 2 gaan me bvb wel makkelijk af, Alien Hominid is vooral patronen uit het hoofd leren en dat gaat erg vlug, Gunstar Heroes kom ik ook wel doorheen, maar deze run 'n gun gaat me soms nét te snel of te hectisch. Nu speel ik deze nog niet zo lang en lukt alles beter met veel oefening uiteraard.
Ook Rondo of Blood.... Super castlevania heb ik wel vaker uitgespeeld, pittig -héél pittig- maar wel te doen. zelfde voor de megadrive castlevania. Maar deze lukt me gewoonweg niet zonder savestates ofzo. En mede daarom vind ik dit wel de gaafste van de 3! al sinds ik retropies in huis heb is het echt een heerlijke obsessie, haha, om het zonder savestate foetelen voor elkaar te krijgen.
Hebben jullie van die games waar t dubbel zou voelen om ze ooit écht uit te spelen? Of herkennen jullie t gevoel helemaal niet? Achja, zo eens iets dat in me opkwam.