Wat is jouw Retro Console Wishlist?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Re: Wat is jouw Retro Console Wishlist?

29 jan 2021, 15:53

Flozem schreef:
29 jan 2021, 14:04
Geen console wensen meer. Wél zou ik ooit nog een Commodore Amiga in goede staat willen toevoegen, evenals een MSX2. Veel herinneringen aan...

En een Arcade kast...

Tja... die Metroid 3DS die heb ik ook gemist... die misschien?
Een MSX2 zou ik ook tof vinden. Een Arcade kast ook, maar daar heb ik echt de ruimte niet voor.

Stel dat je morgen een kast zou mogen uitkiezen, welke zou dat dan zijn?
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

29 jan 2021, 16:41

Ik mag in elk geval de MVS afstrepen van mijn lijstje :)
Flozem

29 jan 2021, 16:47

OldSchool schreef:
Flozem schreef:
Geen console wensen meer. Wél zou ik ooit nog een Commodore Amiga in goede staat willen toevoegen, evenals een MSX2. Veel herinneringen aan...

En een Arcade kast...

Een MSX2 zou ik ook tof vinden. Een Arcade kast ook, maar daar heb ik echt de ruimte niet voor.

Waarschijnlijk toch een multicart variant of zelfs emu, want ik kan niet kiezen... :p
OldSchool
Contacteer:

29 jan 2021, 17:36

Flozem schreef:
29 jan 2021, 16:47
OldSchool schreef:
Flozem schreef:

En een Arcade kast...

Waarschijnlijk toch een multicart variant of zelfs emu, want ik kan niet kiezen... :p
Zou wel ook ruimte besparend zijn :).
Uit nostalgische overwegingen zou ik een PhotoPlay kast ook wel eens willen hebben.
Verder zou een Mortal Kombat kast hoog op mijn lijstje staan.

Ik heb ook ooit ergens op een multi-apparaat gespeeld, met iets van 30-40 klassiekers zoals Pac-Man en Dig Dug.

Wie weet ooit ;)
KillingRaptor

29 jan 2021, 17:42

Een arcadekast is inderdaad erg gaaf! Moest ik er eentje hebben zou ik toch liefst een originele hebben, mijn voorkeur zou vooral naar Alien vs Predator van Capcom of Metamorphic Force van Konami gaan.
Afbeelding
Ribbelchips

03 feb 2021, 13:07

Niet echt een retro-console, eigenlijk niet eens een echte console, maar de Capcom Home Arcade wil ik nog eens toevoegen aan mijn collectie. Ik had hem eigenlijk afgelopen Black Friday gekocht, maar het laatste winkelexemplaar bleek een flink beschadigde doos te hebben. Toen ik hem elders wou bestellen was ie bijna overal op en daarna ging de prijs weer naar €168, wat ik gewoon teveel vind voor het aantal games dat er op het ding zit. Het ljikt er alleen sterk op dat het ding uit productie is en dat Black Friday gebruikt is om de voorraden te lozen. Een aanbieding zit er dus niet meer in. Ik zag al vrij vlot een aantal door scalpers opgekochte exemplaren opduiken op catawiki, maar daar ga ik niet aan meewerken. Ik kom er vast wel een keer eentje tegen op Marktplaats oid voor een leuk prijsje. Is echt zo'n ding dat op een gegeven moment gruwelijk in de weg staat :D
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

03 feb 2021, 16:57

Hoewel niet echt een console, zou ik graag nog wel een keer een Amiga 500 in huis willen hebben. Verder zijn ook de Master System en PlayStation Portable systemen die ik mezelf op middellange termijn wel een keer zie aanschaffen. Dat heeft echter absoluut geen haast gezien de huidige backlog.

Arcadekasten heb ik nu absoluut geen ruimte voor (hoogstens voor een Quarter Arcade of twee :lol:), maar wellicht dat een Astro City cabinet tof is wanneer ik verhuis en ik een keer een smak geld over heb.
Ribbelchips

04 feb 2021, 10:38

Wel een Master System 1 kopen dan. De SMSII krijg je alleen met veel moeite aangesloten of je moet hem modden. Op Ali zijn Chinese Everdrives voor de SMS te koop voor zo'n €25,-. Ramvol met alle uitgebrachte games, Braziliaanse variaties, vertalingen en wat homebrew.

https://nl.aliexpress.com/item/10050018 ... hweb201603_
Gozert
Moderator
Moderator

04 feb 2021, 11:48

Ik heb een CRT, dus ik maak me weinig zorgen om het kunnen aansluiten. Als ik een Atari 2600 er op kan spelen, moet de Master System ook lukken. Echter, de Master System II ondersteunt zover ik weet enkel RF out of the box, en dat is natuurlijk karig. Een Master System I ondersteunt volgens mij gewoon RGB zonder modificatie, dus die geniet inderdaad wel de voorkeur. Een andere optie is natuurlijk de Master System Converter voor de MegaDrive. Daar heb ik al de nodige bekabeling voor en mogelijk dat mijn 50/60 Hz optie (d.m.v. een mod) doorwerkt op Master System games.

Flashcarts zijn voor mij voorlopig niet aan de orde. Deel van de appeal is om toch het fysieke object te hebben en ik heb weinig trek in het "ROM effect" waarbij je een shitload aan games hebt maar eigenlijk niets speelt omdat ik er geen waarde aan kan verbinden. Dat staat dan ook nog los van het vertrouwen dat ik heb in dubieuze bedrijven.
Ribbelchips

04 feb 2021, 16:20

Fair Enough. Master System is niet heel duur doorgaans, maar er zijn wel wat leuke titels die alleen in Brazilie enzo zijn uitgebracht. Ports van Street FIghter II, Mortal Kombat 3 en Dynamite Headdy bijvoorbeeld. Die zijn niet te betalen. Als je op CRT speelt is het inderdaad prima te doen.
Gozert
Moderator
Moderator

04 feb 2021, 17:19

Nee, klopt. Hetgeen wat me tegenhoudt is ook niet zozeer de prijs, maar vooral de waslijst aan ander spul wat ik amper aangeraakt heb. Een extra systeem om eventueel games voor te kopen maakt dat dan niet makkelijker, haha. Als ik op korte termijn wil instappen, dan zal ik toch eerst wat van de hand moeten doen om het voor mezelf te kunnen rechtvaardigen.
OldSchool
Contacteer:

04 feb 2021, 20:15

De SMS I is best nog lastig te vinden voor een redelijke prijs. Maar die retro look maakt het wel een fantastisch apparaat :).
SeekingPower

06 feb 2021, 19:05

Ik wil een Super NT van analogue. Okay niet retro maar wel voor snes spellen. Zo’n gele snes vind ik maar niks :p
kingoftherain

07 feb 2021, 00:00

SeekingPower schreef:
06 feb 2021, 19:05
Zo’n gele snes vind ik maar niks :p
:lol: :lol: :lol:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Blossom
Contacteer:

08 feb 2021, 13:04

Ik zou heel graag nog een PONG console en een oude MS-Dos

Ik ben op zoek naar een goedkope PONG vinden maar ik wacht tot en met ik weer meer kan werken
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
OldSchool
Contacteer:

08 feb 2021, 20:25

Blossom schreef:
08 feb 2021, 13:04
Ik zou heel graag nog een PONG console en een oude MS-Dos

Ik ben op zoek naar een goedkope PONG vinden maar ik wacht tot en met ik weer meer kan werken
Als je met een beetje geduld Marktplaats in de gaten houdt, dan kun je wel een ms-dos laptop of Pong apparaatje vinden. Een desktop pc wordt al een stuk lastiger als je het over het echte dos tijdperk hebt.

Beide zijn tof om te hebben, dus succes met de zoektocht!

Terug naar “Retro gaming”