Wat is jouw Retro Console Wishlist?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Wat is jouw Retro Console Wishlist?

01 okt 2020, 21:24

Ik las de reactie van Toejam op mijn nieuwe aanwinst, de SMS I. Deze console staat ook op zijn lijstje, zij het ergens onder aan. Daardoor vroeg ik me wel af, welke consoles wil jij nog? Waar speur je actief naar? En natuurlijk: waarom?

Ik heb uiteraard een wish list die langer is dan mijn portemonnee aan kan, maar dit zijn de dingen waar ik momenteel actief naar zoek.

Commodore Amiga
Ik ben opgegroeid met de Commodore 64, maar de Amiga is compleet langs me heen gegaan. Ik ken het bestaan, ik heb er wel eens eentje aangeraakt, maar dat was het dan ook. Verder is het nog een wereld die ik helemaal kan ontdekken. En rommelen met floppies, dat alleen al is een goede reden om zo’n apparaat te willen. Ze zijn helaas niet bepaald goedkoop, maar ik kijk regelmatig op marktplaats en hoop op een mazzeltje.

Atari Jaguar
Ik probeer met aankopen me te houden aan de regel dat iets nooit meer dan 50€ kosten. Dat is met de Amiga eigenlijk al niet te doen, en met een Jaguar al helemaal niet. Maar één keer per jaar laat ik die regel los en gun ik me rond mijn verjaardag een duurdere aankoop. Dit systeem heb ik leren kennen bij familie en de interesse is er al heel lang. Natuurlijk een geflopt systeem, de tijd tikt door en je stapt over op andere apparaten. En even was ik dat ding vergeten. Tot ik geïnteresseerd raakte in retro games. De Jaguar maakt dit jaar een hele goede kans, dus ik hou mijn ogen open!

1292 Advanced Programmable Video System
Dit is een verzamelnaam voor een aantal primitieve systemen, die onderling compatible waren, van eind jaren 70. Meest bekende voorbeeld is denk ik de Duitse Interton VC 4000. Ik heb deze enkele keren voorbij zien komen, maar het is me tot nog toe niet gelukt er eentje te bemachtigen. Ik hou van primitief, ik heb altijd veel bewondering voor wat sommige systemen presteerden met de beperkingen van de tijd waarin ze vervaardigd zijn.

Naast dat ik altijd naar goede deals zoek, zijn dit denk ik de drie systemen waarvan ik momenteel het meest hoop ze te vinden.

Maar nu jullie! Wat staat er aan de top van jouw wish list?
TheDarkWanderer

Re: Wat is jouw Retro Console Wishlist?

02 okt 2020, 08:17

Gameboy SP

Dit vooral om GB games met een backlight te kunnen spelen. En de SP is wat mij betreft extreem portable. Dus er is altijd nog ruimte om een SP mee te nemen.

Xbox 360

Er zijn wat console exclusives, Fable, Halo, PGR, Blue Dragon die ik graag eens zou willen spelen.
I sense a soul in search of answers...
toejam

02 okt 2020, 08:37

Commodore 16

De trifecta van mijn vroege jeugd bestaat uit de Atari 600 XL, Commodore 64 en Commodore 16. De eerste twee heb ik werkend staan, van de C16 heb ik alleen een displaymodel. Dankzij OldSchool weet ik wel dat de CPU stuk is.

PC Engine

Deze twijfel ik nog het meest over. De console zelf is goed te betalen, als je gewoon een standaard hu-card Japans beestje zoekt. En er zijn ook een aantal heel aardige games voor die goed te betalen zijn. Maar ik ken mezelf, en dan wordt de wensenlijst alleen maar weer langer.

Sega Master System

Ondanks dat ik niet ben opgegroeid met consoles en de SMS niet echt een wereldwonder is, heb ik er wel een paar games voor gekocht en die zijn best heel aardig. Maar eigenlijk wil ik gewoon een excuus om Golden Axe Warrior een keer te gaan spelen.

Neo Geo AES

Dit is puur een jeugdtrauma. In de boekjes stond dit ding wel eens aangeprezen voor een belachelijk bedrag en dan denk je later als ik groot ben ga ik gewoon zo'n ding kopen. En dat zou ik ook prima kunnen doen. Maar ik weet ook dat ik er niets mee ga doen.
Professional dabbler
segatarian

02 okt 2020, 14:19

Ik mis niks meer van sega,alleen de pico, maar daar heb ik echt niks mee.
wel zou ik de astro city mini willen toevoegen tzt.
Mark

02 okt 2020, 15:05

Leuk topic! Ik heb er al veel vind ik zelf en ben bang dat ik met nog meer consoles uiteindelijk nog meer met geld ga smijten, dus ik hou het voorlopig bij wat ik al heb. Maar toch:

PS Vita
Mijn favoriete genre is de RPG en de Vita heeft toch wel een aantal mooie ontvangen. Daarnaast vind ik het een mooi ogende console met een zeer fraai scherm. Die komt er hopelijk ooit nog.
Swey

02 okt 2020, 15:20

De majoras mask limited edition 3DS, that’s it, voor de rest ben ik compleet voorzien
HeatherGrace

02 okt 2020, 15:28

Ik zou nog graag een GameBoy Advance SP 101 modelletje vinden. Ik speel nu voornamelijk op een Micro vanwege de backlight, maar liever zou ik datzelfde op een SP ervaren.

Verder heb ik alleen twee "editions" die me heel gaaf lijken. Namelijk de Samus Returns 3DS en de Battlefront II PS4. Niet retro, maar toch even de plaatjes want ze zijn beiden super cool. :innocent:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
TheDarkWanderer

02 okt 2020, 22:08

HeatherGrace schreef:
02 okt 2020, 15:28
Ik zou nog graag een GameBoy Advance SP 101 modelletje vinden. Ik speel nu voornamelijk op een Micro vanwege de backlight, maar liever zou ik datzelfde op een SP ervaren.

Verder heb ik alleen twee "editions" die me heel gaaf lijken. Namelijk de Samus Returns 3DS en de Battlefront II PS4. Niet retro, maar toch even de plaatjes want ze zijn beiden super cool. :innocent:

Afbeelding

Afbeelding
Die 3DS XL ziet er wel erg tof uit! Skins voor consoles heb ik zelf wat minder mee, aangezien die consoles bij mij veelal uit het zicht staan
I sense a soul in search of answers...
kingoftherain

03 okt 2020, 00:14

Echt actief op zoek ben ik eerlijk gezegd niet op het moment, maar ik heb wel een paar apparaten waarvan het me leuk lijkt om die in de loop van de jaren op te pikken.

Nintendo Famicom
Het zou puur voor de heb zijn en zou gewoon tof op de kast staan. Het is sowieso een stukje gaming geschiedenis en het apparaat ziet er gewoon apart uit, zeker voor wat we hier gewend zijn. Ik heb er al wel twee spellen voor, Super Mario Bros 1 en 3, dus die zijn eventueel wel leuk om er om en om in te stoppen.

Afbeelding

Nintendo Famicom Disk System
De "floppy" disk uitbreiding voor de Famicom. Zelfde verhaal eigenlijk, staat heel gaaf op de kast en ik vind de kleur heel mooi.

Afbeelding

Sharp Twin Famicom
Eigenlijk is dit de bovenstaande apparaten in één. Het ziet er ook wel leuk uit. Vind ik zelf tenminste.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kingoftherain op 21 okt 2020, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

05 okt 2020, 15:22

Met stip op nummer 1 staat de X68000. Wat een prachtig uitziend systeem. Geweldige en onbetaalbare arcade ports. Daarmee weet ik ook dat deze nooit in het echt gaat komen. Maar daarom is het een wish list:

Afbeelding

Toch ook echt wel de Neo Geo AES. Nog liever zou ik voor een MVS gaan in een stand-up cabinet maat dat rijmt niet helemaal met Console Wishlist. Vroeger wel veel op gespeeld (zowel MVS als AES) maar nooit zelf gehad:

Afbeelding

En op 3 hebben we een pc engine Duo R. R omdat deze de robuste lijkt te zijn in de familie en zowel cd als cards speelt (DUO). Ik heb nu een Turbogrfx16 maar een PC Engine zal de library een stuk completer en toegankelijker maken. (Al is dat laatste inmiddels ook wel verleden tijd. 5 jaar terug wel ;))

Afbeelding
arjen1981

09 okt 2020, 12:15

Op het moment dat je het er over hebt zet Mawa er eentje op.

https://link.marktplaats.nl/m1610094998 ... nt=app_ios

En maakt die je ook nog lekker met een r-type
OldSchool
Contacteer:

09 okt 2020, 17:33

arjen1981 schreef:

Ik weet niet wie of wat mawa is, maar ik hoop voor je dat je je vakantiegeld nog niet helemaal hebt opgemaakt!
arjen1981

09 okt 2020, 18:19

OldSchool schreef:
09 okt 2020, 17:33
arjen1981 schreef:

Ik weet niet wie of wat mawa is, maar ik hoop voor je dat je je vakantiegeld nog niet helemaal hebt opgemaakt!
Nee klopt dit wordt hem niet want zoveel vakantiegeld heb ik niet liggen. Mawa kreeg ik volgens mij als tip van Don Cannoli 79 om te volgen. Die zet regelmatig prachtige Japanse items op Marktplaats.
Don Cannoli 79

10 okt 2020, 20:38

Ja klopt Arjen, dat was ik :smile:
Aardige gast en containers vol met Japans spul.

Ik zie een hoop mooie dingen voorbij komen in dit topic.

Zelf heb de laatste jaren een hoop van m'n lijstje kunnen wegstrepen. Zoals bijvoorbeeld de Neo Geo aes en een Nec core grafx (pc engine).

Eigenlijk wil ik geen retro meer kopen omdat ik het te prijzig vind worden maar stiekem zou ik ook de hier al genoemde Atari Jaguar wel willen. M'n broertje had er vroeger 1.

Ook de X68000 staat hoog op mijn lijst.

En eigenlijk wil ik ook nog wel de wat goedkope consoles hebben. Zoals Nes, wiiu en de Master system.

Ik weet alleen niet of het er nog van gaat komen.
arjen1981

11 okt 2020, 09:24

Er is ook een goede x68000 Core voor Retroarch maar dat is toch niet hetzelfde natuurlijk.
Don Cannoli 79

11 okt 2020, 13:40

Ik heb een paar keer een X68000 setup in het echt gezien en ik werd er behoorlijk hebberig van maar ja, ik denk dat ik gewoon die retroarch core maar eens moet proberen.
Thanks voor de tip Arjen!
Gebruikersnaam

11 okt 2020, 16:25

Ik wil nog steeds een keer een Intellivision hebben, staat er nu één op MP maar voor 130 euro vind ik persoonlijk te veel. Verder heb ik niet echt een wishlist.
Rarara wie zit er in die struiken als een ninja?
OldSchool
Contacteer:

11 okt 2020, 17:12

Gebruikersnaam schreef:
11 okt 2020, 16:25
Ik wil nog steeds een keer een Intellivision hebben, staat er nu één op MP maar voor 130 euro vind ik persoonlijk te veel. Verder heb ik niet echt een wishlist.
Ik heb een Intellivision, gelukkig voor veel minder gekocht dan dat MP bedrag. Die dingen zijn niet bepaald flawless. Die van mij heeft moeite met de controllers. Die dingen zijn niet best. Ik heb er een aantal keren op kunnen spelen, maar spellen liepen ook vast (of reageerden niet meer op de controllers). Ik kan natuurlijk pech hebben, maar mijn gevoel zegt me: koop er nooit meer één van...
Gebruikersnaam

11 okt 2020, 18:13

OldSchool schreef:
11 okt 2020, 17:12

Ik heb een Intellivision, gelukkig voor veel minder gekocht dan dat MP bedrag. Die dingen zijn niet bepaald flawless. Die van mij heeft moeite met de controllers. Die dingen zijn niet best. Ik heb er een aantal keren op kunnen spelen, maar spellen liepen ook vast (of reageerden niet meer op de controllers). Ik kan natuurlijk pech hebben, maar mijn gevoel zegt me: koop er nooit meer één van...
Ik heb twee (2) Colecovision's.. De eerste kocht ik met een stuk of 10 spellen, werkte goed maar toen ineens niet meer.. Uitelkaar gehaald en de powerswitch vervangen maar deed nog steeds niks..

De andere Coleco had ik gekocht voor 30 euro (zonder voeding) die deed het wel, maar met strepen in het beeld en verstoord geluid..

Ik wil de Intellivision hebben gewoon voor het hebben, het liefst wel werkend natuurlijk. Want wie weet, in de toekomst kun je het misschien wel maken en is het ding misschien veel meer waard.

Misschien ga ik nog een keer proberen de Coleco te maken, waarschijnlijk moeten de video ram chips vervangen worden..
OldSchool
Contacteer:

11 okt 2020, 19:56

Gebruikersnaam schreef:
11 okt 2020, 18:13
Ik heb twee (2) Colecovision's.. De eerste kocht ik met een stuk of 10 spellen, werkte goed maar toen ineens niet meer.. Uitelkaar gehaald en de powerswitch vervangen maar deed nog steeds niks..

De andere Coleco had ik gekocht voor 30 euro (zonder voeding) die deed het wel, maar met strepen in het beeld en verstoord geluid..

Ik wil de Intellivision hebben gewoon voor het hebben, het liefst wel werkend natuurlijk. Want wie weet, in de toekomst kun je het misschien wel maken en is het ding misschien veel meer waard.

Misschien ga ik nog een keer proberen de Coleco te maken, waarschijnlijk moeten de video ram chips vervangen worden..
Ik heb drie Coleco’s die voor zover ik weet gewoon goed werken. Is inmiddels even geleden dat ik er op speelde, maar ik was een tijdje enorm fan van Pepper II en Mouse Trap. Ik sloot ze aan via een vcr op de hd tv. Die oude machines geven prima beeld 👍. Dacht eigenlijk dat ColecoVision’s, net als Atari 2600’s, niet kapot te krijgen waren...

De voeding is vaak het eerste dat dood gaat bij een ColecoVision. Als het goed is er nu inmiddels een aftermarket variant. Deze consoles zijn inmiddels ook behoorlijk prijzig. Gelukkig vallen de games nog steeds wel mee voor dit systeem. Ik heb nog nooit een Colecovision open hoeven maken, maar het klinkt als een RF modulator probleem. Misschien kun je die overzetten van de een naar de ander?

Voor wat betreft de intellivision: zo kijk ik er nu ook naar, leuk voor de heb. Maar ga em toch binnenkort eens afstoffen en kijken hoe goed (of slecht) hij nog werkt. Ik vond we het kleurgebruik zoveel beter dan dat van de Atari. De 2600 heeft vaak deprimerende kleuren en de Intellivision juist felle en vrolijke kleuren.
Gebruikersnaam

11 okt 2020, 21:28

OldSchool schreef:
11 okt 2020, 19:56

het klinkt als een RF modulator probleem. Misschien kun je die overzetten van de een naar de ander?
Dat is een idee, heb ik laatst ook gehoord ergens op Youtube, als ik een keer zin en tijd heb kan ik dat eens gaan proberen. Niet kapot te krijgen.. Tja, ik denk dat ik gewoon heel veel pech gehad heb dan?
OldSchool
Contacteer:

29 jan 2021, 12:51

OldSchool schreef:
01 okt 2020, 21:24
Commodore Amiga
Ik ben opgegroeid met de Commodore 64, maar de Amiga is compleet langs me heen gegaan. Ik ken het bestaan, ik heb er wel eens eentje aangeraakt, maar dat was het dan ook. Verder is het nog een wereld die ik helemaal kan ontdekken. En rommelen met floppies, dat alleen al is een goede reden om zo’n apparaat te willen. Ze zijn helaas niet bepaald goedkoop, maar ik kijk regelmatig op marktplaats en hoop op een mazzeltje.

Atari Jaguar
Ik probeer met aankopen me te houden aan de regel dat iets nooit meer dan 50€ kosten. Dat is met de Amiga eigenlijk al niet te doen, en met een Jaguar al helemaal niet. Maar één keer per jaar laat ik die regel los en gun ik me rond mijn verjaardag een duurdere aankoop. Dit systeem heb ik leren kennen bij familie en de interesse is er al heel lang. Natuurlijk een geflopt systeem, de tijd tikt door en je stapt over op andere apparaten. En even was ik dat ding vergeten. Tot ik geïnteresseerd raakte in retro games. De Jaguar maakt dit jaar een hele goede kans, dus ik hou mijn ogen open!

1292 Advanced Programmable Video System
Dit is een verzamelnaam voor een aantal primitieve systemen, die onderling compatible waren, van eind jaren 70. Meest bekende voorbeeld is denk ik de Duitse Interton VC 4000. Ik heb deze enkele keren voorbij zien komen, maar het is me tot nog toe niet gelukt er eentje te bemachtigen. Ik hou van primitief, ik heb altijd veel bewondering voor wat sommige systemen presteerden met de beperkingen van de tijd waarin ze vervaardigd zijn.
Ik dacht even terug aan dit topic door het nieuwe topic over games die al langer op je lijstje staan. Het goede nieuws is, dat ik met de aankoop van de Interton VC4000 een console van mijn lijstje heb kunnen strepen.

Op het moment ben ik zo in beslag genomen door de Oculus dat mijn retro behoefte op een laag pitje staat. Ik struin wel regelmatig nog over Marktplaats, dus er is nog wel enige aanvoer. Ben momenteel ook met iets interessants bezig, als het lukt laat ik het weten.
Flozem

29 jan 2021, 14:04

Geen console wensen meer. Wél zou ik ooit nog een Commodore Amiga in goede staat willen toevoegen, evenals een MSX2. Veel herinneringen aan...

En een Arcade kast...

Tja... die Metroid 3DS die heb ik ook gemist... die misschien?
marxkemp
Contacteer:

29 jan 2021, 14:26

Een Sega Game Gear
OldSchool
Contacteer:

29 jan 2021, 15:50

marxkemp schreef:
29 jan 2021, 14:26
Een Sega Game Gear