MISTer FPGA console

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Gebruikersavatar
Kunstschilder1987
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 3682
Lid geworden op: 09 nov 2019, 01:10

Re: MISTer FPGA console

23 apr 2020, 19:56

helemaal waar :) en dat maakt het ook zo leuk om bij elkaar te kijken wat we ervan maken!
Als tiener droomde ik altijd weg... wat nu als ik ALLE snes spellen ooit zou hebben! en nu heb je (zo ongeveer) alles op een mini snesje voor je staan, haha. heel bijzondere tijd leven we in wat dat betreft. ik blijf je topic met veel aandacht volgen :)
Echt heel tof hoe uitgebreid je verslag doet van alle voor- en nadelen, opties etc. Thanks daarvoor :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Gebruikersavatar
Don Cannoli 79
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 jan 2016, 12:55

Re: MISTer FPGA console

26 apr 2020, 11:10

Zo te lezen zijn er dus hier en daar nog wat dingetjes die aan sommige cores verbeterd kunnen worden. Maar al met al dus al echt hele mooie resultaten. Echt cool dat de community steeds met updates en verbeteringen komt.
Gebruikersavatar
jack-deejz
Locatie: Groningen
Berichten: 1080
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11

Re: MISTer FPGA console

09 mei 2020, 12:59

Het gedoe met de Japanse Samurai Spirits voor de Mega Drive lag blijkbaar aan mijn usb hub. Heb verder geen last meer gehad van het verdwijnen van mijn inputs.

Status (zoals het er nu voor staat bij mij):

Mega Drive/Genesis core
X-Men 2: Clone Wars (geen geluid)
125 games goed werkend

SNES core
geen probleem gevallen (ook de games met add-on chips lijken geen problemen te vertonen)
125 games goed werkend

NES core
Commando (vertoont glitches)
Famicom Wars (start niet goed op)
105 games goed werkend

PC-Engine/TurboGrafx-16 core
Street Fighter II': Champion Edition (vertoont in sommige stages af en toe heel kort wat glitches)
+ een aantal games die dit ook, maar in lichtere mate vertonen (spelen verder allemaal goed)
51 games goed werkend (met soms wat lichte glitches dus)

Vectrex core
geen probleem gevallen
21 games goed werkend

Atari 2600 core
sommige games doen het helemaal niet, maar de games die het doen werken perfect lijkt het
11 games goed werkend

Ik ga niet zomaar alle games downloaden en proberen en laat het hier dus eerst bij. Later komt Neo Geo en ander spul wel aan de beurt.
Buffalo? No, tatanka.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 5748
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: MISTer FPGA console

09 mei 2020, 17:23

Zo te lezen heb jij je goed vermaakt. Wat een games heb je geprobeerd zeg. Kun je nu ook gemakkelijk wisselen tussen de verschillende cores? Of is dat een kwestie van memory card er uit en andere memory card er in en opnieuw booten ofzo?
Gebruikersavatar
jack-deejz
Locatie: Groningen
Berichten: 1080
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11

Re: MISTer FPGA console

13 mei 2020, 17:11

Ja, ik vermaak me goed ermee! Heb de meeste games eventjes snel geprobeerd, maar ook al wat games verder gespeeld of uitgespeeld en niets vreemds vernomen. Toch lijkt soms de NES core bepaalde tonen in de muziek iets te ruw af te kappen als die bepaalde toon stopt. Kan ook zijn dat het bij die games hoort, want heb al bijna 30 jaar niet geen originele NES aangeraakt. Het valt me voornamelijk op bij Double Dragon II en Batman, waarin sommige tonen stoppen (of soms beginnen) met een zacht "tikje". Hoort dit zo?

Wisselen tussen verschillende cores is makkelijk, sd kaar hoeft er niet uit. Gewoon even booten en dan via het menu een andere core opstarten. In feite secondewerk, maar ik doe hiermee rustig aan voor de zekerheid.
Buffalo? No, tatanka.
Gebruikersavatar
jack-deejz
Locatie: Groningen
Berichten: 1080
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11

Re: MISTer FPGA console

22 mei 2020, 21:28

Support voor de MiSTer blijft maar komen. Alle cores die ik gebruik hebben in de afgelopen 2 weken eens of al meerdere keren een update gekregen. Eén van die updates is dat de PC-Engine/TurboGrafx-16 core nu niet alleen flink is verbeterd, maar ook CD games kan draaien, met support voor arcade card games. Heb ondertussen vijf games geprobeerd, waaronder Rondo Of Blood, Gate Of Thunder en Winds Of Thunder, de Japanse versie van Lords Of Thunder. Lijken perfect te spelen en heb geen gekke dingen gezien. SuperGrafx games konden al gespeeld worden en met deze laatste update erbij is nu de gehele PC-Engine/TurboGrafx-16 library beschikbaar.

Verder heb ik de Neo Geo core ook maar eens toegevoegd en ben er ZEER blij mee. Gelijk een hoop games geprobeerd en een stuk Metal Slug X gespeeld. Speelt heerlijk met een usb 6 button Mega Drive controller van Retro-Bit.

Hieronder een filmpje over de TGFX16 core update:

https://www.youtube.com/watch?v=IkqlbJ5-6Go&t=632s
Buffalo? No, tatanka.
Gebruikersavatar
Don Cannoli 79
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 jan 2016, 12:55

Re: MISTer FPGA console

23 mei 2020, 09:47

Dat is wel heel cool he met support voor de CD games! Ik had dat YT filmpje toevaliig ook al bekeken.

Neo Geo is natuurlijk echt een must. Zoveel lekkere games voor te vinden en Metal Slug X is daar een heel goed voorbeeld van.

De Retro Bit 6 Button is een fijne controller. De D-pad en de buttons voelen als de 'real deal' alleen heb ik in sommige gevallen wat problemen.

Ik heb de wireless 2.4Ghz versie en bijvoorbeeld bij de onlangs verschenen game Ultracore op de Mega Drive doet ie rare dingen. Hij ziet hem niet echt als een 6 button controller en hij geeft zelf de input 'up' bij deuren zodat ie constant in- en uitloopt. De game wordt helaas zo onspeelbaar met die controller. En bijvoorbeeld Xeno Crisis wordt op de Mega Drive wel als 6 button herkend maar op Mega Drive mini niet.
Dus op de Mega Drive , de MD mini maar ook op de PC en PI3 loop ik tegen problemen aan. De controller werd in eerste instantie als generic 6 button pad gezien maar later als Switch controller en soms als standaard 3 button pad ookal staat ie echt in 6 button mode.

Kon er online geen oplossing voor vinden en het lijkt erop dat ik gewoon zo'n maandagochtend controller heb ontvangen helaas. Ik heb nog garantie maar ben eigenlijk te lui om in actie te komen.

Jij geen issues gehad?
Gebruikersavatar
jack-deejz
Locatie: Groningen
Berichten: 1080
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11

Re: MISTer FPGA console

24 mei 2020, 20:37

Geen idee. Geen ervaring eigenlijk met wireless controllers, behalve dan PlayStation en Xbox. Oh ja, en heb een wireless muis. Voor de rest alles bedraad, vooral voor retro. Ik weet wel dat er een aantal Mega Drive spellen zijn waarbij je de mode knop ingedrukt moet houden tijdens het opstarten, anders is de besturing helemaal van slag. Dit zijn maar een paar games. Ik weet niet of Ultracore daar één van is, dacht het niet zo. Mijn ervaringen met de bedraade Sega/Retro-Bit controllers zijn over het algemeen goed. Heb er een stuk of negen in totaal in mijn bezit gehad, heb er nu nog vier. Eentje had het zomaar begeven en een andere vond ik de knoppen minder aanvoelen, een beetje lam of zo, lichtjes. De anderen geen problemen mee gehad, een paar verkocht en weggeven. De kwaliteitscontrole mag in ieder geval nog wat beter vind ik, maar verder niks te klagen.

Trouwens de Mega-CD core ook nog even toegevoegd. Werkt erg goed, maar het beeld is iets donkerder dan die van de Mega Drive core. Dit zijn twee aparte cores, ondanks dezelfde opties hebben, en werken dus apart i.p.v. met b.v. de PC-Engine core CD's kunnen laden. Heb alleen Snatcher (US) voor de Mega-CD core en heb de PC-Engine CD games terug gebracht van vijf naar drie. Die CD games vreten geheugen. Met vijf zit je al gauw over de twee gieg.

Capcom CPS1 core is next! Het is al aangekondigd dat deze in de komende weken officieel zal verschijnen, misschien nog iets later.
Buffalo? No, tatanka.
Gebruikersavatar
jack-deejz
Locatie: Groningen
Berichten: 1080
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11

Re: MISTer FPGA console

26 sep 2020, 16:41

---THE MISTER REPORT---

Onder het genot van één van de beste game soundtracks aller tijden, namelijk Icewind Dale, heb ik besloten maar weer eens verslag te doen over het MiSTer project. Ik heb de console nu meer dan een half jaar in mijn bezit en al vele uren plezier mee gehad. In het begin wel wat geklooid met het ini bestand voor de globale settings, maar dat was niet nodig. Deze is gewoon toegankelijk via het "system settings" menu van de console, onder "scripts", waar ook de "updater" te vinden is. Die laatste is ook zeer handig. Gewoon internet kabel aansluiten, updater draaien en dan zijn alle officiële releases up to date. Het enige waar wel echt wat werk in heeft gezeten, was het vinden van de roms en bios bestanden (voor sommige systemen), en de settings naar smaak instellen voor b.v. beeld en geluid.
(daarnaast hebben de Neo Geo core en de verschillende arcade cores nog wat andere bestanden nodig om te kunnen draaien)

Zelf heb ik de globale (ini) settings op 720p, low lag en integer scaling only staan, en laat mijn 4k scherm het opschalen van het beeld zelf doen. Voor de rest hoef ik in dat menu nergens aan te zitten. Voor settings per console zijn er een paar die ik even wil noemen:

Mega Drive/Genesis
320x224 Aspect:
Heb ik op "corrected" gezet. Geeft een wijder beeld voor bepaalde games, zonder te vervormen lijkt het. Veel Mega Drive games draaien namelijk in een hogere resolutie vergeleken met de meeste andere consoles uit die tijd.
Composite Blend:
Heb voor "adaptive" gekozen. Zet je deze namelijk uit, dan is alles super scherp, maar verlies je de effecten die voor beeldbuis schermen bedoeld waren. Zet je deze aan, dan word alles een beetje wazig. De "adaptive" mode zoekt naar bepaalde pixel patronen en maakt alleen deze waziger, om b.v. de illusie van doorzichtige effecten te creëren. De rest blijft scherp en werkt over het algemeen heel erg goed.
Audio Filter:
Te kiezen uit model 1 (console), model 2 (console), minimal en off. Ik heb gekozen voor "minimal" en is in combinatie met de volgende opties in dat rijtje, namelijk "FM Chip" (YM2612 of YM3438) en "HiFi PCM" (no of yes), zeer aangenaam.

Neo Geo
Voor deze core gebruik ik de nieuwste unibios en kan hiermee makkelijk de regio kiezen, en kiezen tussen console (AES) of arcade (MVS). Daarnaast kan ik nog de "game softdip settings" voor MVS aanpassen, kiezen uit verschillende Neo Geo moederborden/revisies en biedt een jukebox player voor gekozen game. Er is ook een "game cart crc check" optie.
Width:
De Neo Geo gebruikt dezelfde resolutie als de Mega Drive, maar niet alle games maken hier gebruik van, voornamelijk de vele fighting games, waardoor er overtollige horizontale resolutie aan de zijkanten te zien is. Door deze optie op "304px" i.p.v. "320px" te zetten lijkt het beeld voor deze games zoals het hoort.

NES
Palette:
Heb ik op "PVM" staan en laten de kleuren zien zoals ik denk dat ze horen te zijn.
Hide Overscan:
Op "On" gezet, omdat dit overtollige beeld informatie buiten het bedoelde speelveld maskeert. Lijkt wel zo netjes.
Mask Edges:
Staat bij mij op "Auto". Om NES games in verschillende richtingen te kunnen laten scrollen, dus b.v. horizontaal plus verticaal tegelijk, daar waren programmeer trucjes voor nodig, met als nadeel dat er "rotzooi" aan de zijkant van het scherm te zien was. Een goed v.b. hiervan is Super Mario Bros. 3. Dit kun je met deze optie maskeren, maar werkt voor sommige games op de "Auto" stand niet trouwens.
Extra Sprites:
Op "On". De enige core waarbij deze optie zo goed als foutloos lijkt te werken. Bij andere cores die deze optie bieden, zoals de Mega Drive, vertonen sommige games, zoals Alien Soldier, hier en daar sprite glitches, zoals b.v. objecten voor anderen plaatsen terwijl dat niet zo hoort. Daarentegen is het ook wel de NES core die het meest belang bij deze optie heeft.
Audio Enable:
Heb ik op "both" gezet. Sommige Japanse games gebruiken extra sound chips in de cartridges die alleen compatible zijn met de Japanse Famicom. Dankzij deze optie kan ik nu van de extra geluidskanalen van Akumajou Densetsu (Castlevania III) genieten. Deze soundtrack klinkt nu voller dan ooit en kan ik niet meer terug naar de Westerse versie.

SNES
Met deze core word eigenlijk een beetje vals gespeeld. Deze draait namelijk in de "high res" (512x224) mode van de SNES, dat toen alleen voor b.v. menu's en text werd gebruikt, vanwege de vele nadelen die deze modus met zich meebracht. Er schijnt wel een SNES game te zijn die volledig in deze resolutie draait, met als gevolg maar iets van 16 kleuren tegelijk op het scherm. Het nadeel hiervan op de MiSTer console is dat er minder keus is aan "Scale Filters", waaronder ook de scanlines zich bevinden. De SNES core heeft zijn eigen setje filters gekregen door het gebruik van de hogere resolutie. Terwijl andere cores de keuze hebben uit tientallen scanline opties, heeft de SNES er maar vier. Toch zijn de filters voor de SNES goed genoeg en heb ik eigenlijk niet echt belang bij meer voor deze core.

PC-Engine/TurboGrafx-16
Overscan:
Op "hidden" staan. Hetzelfde idee als "Hide Overscan" van de NES core.
Master Audio Boost:
Op "2x" gezet, omdat het geluid van dit systeem wat zachter is vergeleken met de anderen.

Waar ook wel wat werk in zat, was het vinden van de juiste controller voor al die verschillende consoles. Ik heb verschillende geprobeerd, waaronder een arcade stick. Mijn keus is uiteindelijk gevallen op de "Sega Mega Drive 8 Button Arcade Pad with USB" van Retro-Bit. Dit zijn eigenlijk gewoon originele Sega 6 Button Controllers, maar hebben twee extra vuurknoppen,in de vorm van shoulder buttons. Deze moeten wel aanwezig zijn voor bepaalde SNES games, want die games waren zo goed als onspeelbaar met een arcade stick. Heb er gelijk maar vier van gekocht. Daarnaast heb ik nu al een tijdje een prachtige metalen usb hub van Renkforce en kan eventueel aan oppervlakten vast geschroefd worden. Zit er zelfs aan te denken een soort van "portable" table top gaming box van deze set-up te maken, inclusief 24 of 27 inch scherm met minimale input lag. Gewoon een platte box met het beeldscherm en eventueel speakers ingebouwd, met de usb hub aansluitingen aan de voorkant en de console aansluitingen aan de achterkant. Misschien.

Al met al een heerlijk makkelijk ding om te gebruiken (als je alles een beetje door hebt) en naar mijn mening waarschijnlijk wel de beste manier om deze oude 2D games te kunnen spelen, naast originele hardware. Het is niet alleen maar allemaal rooskleurig, er zijn nadelen. Zo zijn er cores waarmee nog niet alle games willen werken (b.v. Atari 2600), of kan een modern scherm synchronisatie verliezen als het een bepaalde resolutie of refresh rate (Hz) niet ondersteunt. Meestal is dit of tijdelijk, of helemaal geen beeld. Ook kan de MiSTer console zelf soms onstabiel zijn. Soms als ik vaak en snel van cores wissel kan dit gebeuren, maar soms ook als ik de console aan doe. Dit is te zien in de achtergrond van het opstart menu, wat bij mij gewoon de standaard tv ruis is (je kan ook een eigen image als achtergrond gebruiken). De achtergrond word dan vertekend weergegeven (het menu zelf overigens niet, want dat is een overlay). Een game opstarten heeft dan geen zin, want het beeld is dan vertekend. Even snelle of een cold reboot verhelpt dit probleem vrijwel direct.

Voor de rest raad ik aan alleen de officiële cores te gebruiken, die te vinden zijn op de MiSTer-devel page van GitHub. Ik heb even de onofficiële Capcom CPS1 core geprobeerd en was in eerste instantie wel onder de indruk. De core deed al een beetje moeilijk met games laden en ergens voelde het niet goed. Toch wilde ik die games aan de praat krijgen en dat lukte met Street Fighter II: The World Warrior. Ik was blijkbaar vergeten hoe mooi deze arcade game uit 1991 eruit ziet. Mijn mond viel even op toen ik het zag draaien op mijn beeldscherm, met scanlines. Ik wilde de Ghouls 'N Ghosts rom toevoegen aan de map en... toegang tot de map werd geweigerd, want deze was beschadigd. Oei! Heb de sd kaart moeten formatteren en alles er opnieuw op gezet, minus de onofficiële CPS1 core. Ik heb trouwens ergens gelezen dat de man achter het MiSTer project de onofficiële CPS1 core niet wil ondersteunen. Dit zou je eigenlijk al een rode vlag kunnen noemen.

Het grootste nadeel op dit moment is dan ook wel de hoeveelheid beschikbare games, tenminste vergeleken met b.v. software emulators zoals de RetroPi of MAME. De games die draaien doen dat heerlijk. Voor de rest is het wachten op de rest, maar met wat er al is word dat wachten meer iets van ik zie wel wanneer het komt. Al hoop ik toch dat het in sommige gevallen wel snel zal gaan (CPS1).

CONCLUSIE
Voor mensen die het geld hebben en even de tijd willen nemen om de boel op te zetten, dan zeg ik helemaal ja, ga er voor. Je krijgt waar voor je geld, mits je wel een beeldscherm hebt die er het meeste uit kan halen. Heb je die niet en heb je ook geld daarvoor, dan is ook dat de moeite waard om te halen. Ok, het systeem is nog niet helemaal perfect, maar de updates blijven komen. Ik heb zelfs al wat geld gedoneerd aan de maker van de MiSTer. Ook mensen die willen gamen op een beeldbuis scherm kunnen blij worden van deze console, al moet er wel een add-on board bij gekocht worden om dit mogelijk te maken (had ik er meteen bij besteld, voor de zekerheid). Neem wel in acht, dat de MiSTer console alleen consoles tot een bepaalde generatie zal gaan ondersteunen, waarschijnlijk maximaal het PS1/Saturn/N64 tijdperk. Neemt men hier genoegen mee, dan is de MiSTer console zeker een top keuze.

Voor mensen die minder geven om input lag of de weergave van het beeld/geluid, of gewoon niet het geld hebben, gelukkig zijn er genoeg andere keuzes, waarvan sommige steeds beter lijken te worden. Voor mensen die kunnen sparen, eh ja, proberen? Silly jokes aside, ik ben erg blij met deze console en heb eigenlijk nog geen moment spijt gehad. Nu nog een scherm kopen met nog minder input lag.

HIDDEN GEMS (lang niet alle, gewoon een paar voorbeelden)

Atari 2600
Tunnel Runner
Een first-person game op de Atari 2600, uit 1983? Ja, en deze is erg goed ook nog. De besturing is simpel: links/rechts draait je view 90 graden naar links of rechts, vooruit/achteruit om te bewegen en de enige vuurknop is voor de map. Het spel zelf is ook simpel: zoek de sleutel en dan de juiste uitgang, met nadruk op juiste, want elke andere uitgang stuurt je terug naar het begin van de level. Gelukkig is op de map meestal wel duidelijk te zien welke uitgang het level uitgaat. Er is echter wel een probleem, of beter gezegd, er zijn meerdere probleempjes. Elk level is een mini-doolhof en er dwalen monsters rond. Aangezien je jezelf niet kunt verweren moet je ze ontwijken. Nu is het eindelijk eens een keer handig dat er geen muziek in een spel is, want de aanwezigheid van een monster word begeleid door een jingle. Deze jingle word steeds harder naarmate het monster dichterbij jou komt. Er zijn zelfs verschillende monsters met verschillend klinkende jingles, al zijn het visueel gezien gewoon color swaps. Naarmate je verder in het spel komt dwalen er steeds meer monsters rond en moet je de map ook nog eerst eens open leggen t.o.v. gelijk alles kunnen zien. Kom je nog verder, dan kun je de map niet eens meer open leggen en blijft deze voor het grootste gedeelte verborgen. Nog verder verdwijnt je eigen sprite van de map etc. Naast dit alles kost elke stap die je zet ook nog eens energie, wat uiteindelijk dus werkt als een soort timer. Deze game heeft mij een aantal keer werkelijke paniek bezorgd, ondanks de simpele presentatie. Aanrader!

Solar Jetman: Hunt For The Golden Warpship (NES)
Yu Yu Hakusho: Makyou Toitsusen (Mega Drive - voornamelijk de multi-player modi)
Alien Crush (PC-Engine/TurboGrafx-16)
Sengoku 2 (Neo Geo)
Berzerk (Arcade)

Misschien dat ik in de toekomst af en toe eens een game review hier in dit topic ga plaatsen. Wil er dan wel zelfgemaakte screenshots bij kunnen zetten, dus voorlopig zit dat er nog niet in.
Buffalo? No, tatanka.
Gebruikersavatar
segatarian
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 4594
Lid geworden op: 22 dec 2013, 17:29

Re: MISTer FPGA console

27 sep 2020, 11:40

Bedankt voor je update !
Interessant wel allemaal, denk dat ik toch het liefst eigenwijs op de originele hardware blijf gamen.
Heb in mijn Game room 3 consoles staan waar ik eigenlijk alles van Sega op kan doen. De megadrive is gelijk 4 in 1. Met zijn mega cd, 32x en sms convertor.

Bedoel je trouwens niet de MK2 Saturn controller van retrobit, qua vormgeving? Deze lijkt een beetje op de MD 6 knops , maar met schouderknoppen.

Wel lijkt me deze console erg makkelijk, alles in 1 en geschikt voor moderne schermen. Kan mij voorstellen dat dat voor veel mensen een score is
Gebruikersavatar
jack-deejz
Locatie: Groningen
Berichten: 1080
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11

Re: MISTer FPGA console

28 sep 2020, 17:38

Hey segatarian, lang niet gesproken! D'r is helemaal niks eigenwijs aan originele hardware gebruiken, heb m'n Japanse Mega Drive collectie nog steeds en zit er soms aan te denken die toch maar weer een keer aan te sluiten. Had 'em na een tijdje aan de kant gezet vanwege al die kabels. Op dit scherm heb ik nu m'n PC en MiSTer aangesloten, en alles is aangesloten op mijn versterker, die twee grote pyramide boxen geluid geeft. En nog een usb hub. Alles aangesloten op twee stekkerdozen, ieder in een ander stopcontact. Dan zijn er nog de internetkabels, de controllers etc. Kabels zat! Toch wil ik de MD wel weer eens aansluiten. Heeft wel wat, even naar die mooie Japanse box art kijken voordat de cartridge d'r in gaat, en geeft prachtig beeld via de OSSC. Maar ja, dat zijn weer twee dingen met allerlei kabels erbij. Ik zie wel. Misschien toch een apart schermpje halen voor alleen de consoles.

Heb de Saturn controller van Retro-bit ook gehad, maar vond die nogal losjes aanvoelen vergeleken met de MD controllers, dus die is ondertussen ook weg. Hoop wel dat de controllers die ik nu heb tenminste nog een behoorlijke tijd goed blijven.

De MiSTer is inderdaad erg makkelijk in gebruik. Van aanzetten tot een core geladen hebben is secondewerk. Alle officiële cores en andere bestanden die daar bij horen, plus het MiSTer programma en menu, kun je updaten met een druk op de knop. Er zijn vele en echt handige opties per core etc. Er is een goed product van gemaakt. Er zijn wat kleine nadelen, die ik eerder al had genoemd, en je moet er ooik het meeste uit kunnen halen, wil je de aanschaf het waard laten zijn, vind ik. Het is niet iets wat je zo even koopt en maar gewoon ergens op aansluit, en dan maar tevreden zijn. Dan zijn er genoeg andere opties. Ik ben er in ieder geval blij mee.
Buffalo? No, tatanka.
Gebruikersavatar
segatarian
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 4594
Lid geworden op: 22 dec 2013, 17:29

Re: MISTer FPGA console

30 sep 2020, 14:36

Ik ben inderdaad wat minder actief geweest op t forum.
Maar blijf sws terug komen.
Ik snap wel en vind t ook interessant, dat je nu bezig bent alternatieven als de MISTer, het zal best minder kabelzooi maken en er goed uitzien op moderne schermen.
Ik heb een apparte kamer voor m'n retro spullen en heb daar alleen een ctv staan. 3 consoles staan permanent aangesloten, dus ik overzie de kabel rommel nog wel.
Frisse controllers zijn altijd lekker. Ik had gedacht dat die retrobit controllers wel goed zouden zijn? Volgens mij heeft Sega er zelfs aan meegeholpen of hun toestemming gegeven. De Saturn pads zijn naast de md6 knops iig wel geliefd bij veel gamers. Incl ik zelf
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 5748
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: MISTer FPGA console

23 mei 2022, 14:08

Hey Allemaal, Wat is nu een goed adres om in Nederland een MISTer aan te schaffen? Ik ben opzoek naar de D10 NANO + SDRAM MODULE + JAMMA Expander
Gebruikersavatar
the_knives
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 aug 2019, 10:36

Re: MISTer FPGA console

23 mei 2022, 15:06

Geen antwoord op je vraag, maar ik heb 'm hier gekocht vanwege leveringsproblemen:
https://www.terasic.com.tw/cgi-bin/page ... 67&No=1046
Gewoon bij de fabriek. Er komt nog best wat bij op invoerrechten etc., dus zet je schrap.

Maar wat een fantastisch apparaat!! Ben er erg gelukkig mee.

Ik had ook een Mistercade gekocht (om hem in een arcade cabinet te kunnen gebruiken). Ik moest alleen nog een Astro City vinden. Nou dat valt dus tegen. Ik ben al ff aan het zoek, maar vanwege de containercrisis wordt er momenteel weinig verscheept (is erg duur nu). Als iemand nog een Astro te koop heeft, PM me!

Ik zou er sowieso ook zo'n micro-toetsenbordje bij kopen. Essentieel wat mij betreft

Terug naar “Retro gaming”