Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Ok Impala!
Contacteer:

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

16 mar 2021, 14:23

Freddy Fish wordt hier ook nog gespeeld door de kinderen. Je kunt ze allemaal vinden op Steam. Regelmatig in de aanbieding. Ik heb de hele serie voor 10 euro gekocht! :smile:
Kunstschilder1987
Contacteer:

16 mar 2021, 20:30

New Ghostbusters II, NES
gespeeld op de retropie

Afbeelding

Wat een leuke game is dit, uurtje speeltijd ongeveer, erg simpel, maar precies waar je op hoopt met een 8 bit ghostbusters game. ik had vroeger 1 van die andere nare thuis :D Maar dit is een aanrader!

Afbeelding

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

16 mar 2021, 22:24

Kunstschilder1987 schreef:
Wat een leuke game is dit, uurtje speeltijd ongeveer, erg simpel, maar precies waar je op hoopt met een 8 bit ghostbusters game. ik had vroeger 1 van die andere nare thuis :D Maar dit is een aanrader!
I feel your pain :lol: (of is het :crying: )
Ik had vroeger Ghostbusters op de Atari 2600 uitgekozen bij Bart Smit. Mijn eerste game voor bij mijn allereerste console. Ik heb gelukkig later in het leven wel eens betere keuzes gemaakt :evil2:
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

16 mar 2021, 22:29

Galious schreef:
Ik had vroeger Ghostbusters op de Atari 2600 uitgekozen bij Bart Smit. Mijn eerste game voor bij mijn allereerste console. Ik heb gelukkig later in het leven wel eens betere keuzes gemaakt :evil2:
Ohja... dat je toch nog bent blijven gamen is bijna een wonder te noemen! haha
Ik had vroeger de C64 als eerste computer, al kan ik me daar niet heel veel meer van herinneren omdat ik té klein was. wel staat het vreselijke scherm met de upgrades van de wagen helemaal in mijn geheugen gebrand. Waarom weet ik niet :D
Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

17 mar 2021, 16:26

Nice. Een pareltje!
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 mar 2021, 18:49

LEGO The Lord of the Rings, PS3

Ze staarden me al een tijdje aan vanaf de ps3 gameplank, nu was het eindelijk weer eens zover...
Afbeelding
... in 2012 had ik m al eens uitgespeeld (zo zag ik bij de trophies, leuk dat de data er bijstaan), maar toen was ik nog geen Button Bashert.
Dit is voor mij échte comfortgaming, het voelt episch aan door de muziek en storytelling, de echte stemmen maken van de legopoppetjes zowaar échte acteurs, maar ondertussen is het heel vriendelijk omdat je zovaak kunt afgaan als maar gebeurd, je gelijk respawnt en niks op tijd gaat ofzo... de gameplay is vooral puzzelend het verhaal (her-)beleven. Hier zouden ze een film van moeten maken, misschien zelfs zonder Lego poppetjes! :doh:

Voor wie een taste van het einde wil zien (Spoilers!):
Spoiler: weergeven
Ik heb frodo ernaar moeten sleuren:
Afbeelding
Maar....
wees gerust allen, het was een zware bedoeling, maar de ring is in de lava van mount doom gegooid.

Afbeelding
Het oog keek toe... maar stortte in..
Afbeelding
En Gandalf "the White" zag dat het goed was...
Afbeelding
En is het dan nu écht voorbij?
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Nee Sam, eerst de end-credits plaatsen!
Afbeelding

Nu is het pas écht klaar :evil2: :innocent:
Afbeelding
Flozem

20 mar 2021, 07:54

The Legend of Heroes: Trails in the Sky (PSP)

Afbeelding

Na ruim drie jaar eindelijk uitgespeeld. Deze game begint enorm traag, maar met ieder hoofdstuk word je dieper in het verhaal meegezogen van deze semi-tactische JRPG. Helaas heb ik de game door die trage ontwikkeling met hele grote tussenpozen gespeeld.

Karakter ontwikkeling is top, en je raakt echt gehecht aan de hoofdrolspelers. Gigantische cliffhanger ook... op naar deel 2 van deze trilogie. :p
16 mar 2021, 22:29
Galious schreef:
... was. wel staat het vreselijke scherm met de upgrades van de wagen helemaal in mijn geheugen gebrand. Waarom weet ik niet :D
Afbeelding
OMG ja!

Deze game werd vroeger sporadisch op de MSX opgestart bij ons thuis. Typisch zo'n game met waardeloze en verwarrende gameplay die puur vanwege de soundtrack en naam werd opgestart en snel weer werd afgezet. Enige redeeming factor was dit selectie scherm... :D
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 mar 2021, 12:20

Flozem schreef:
20 mar 2021, 07:54
OMG ja!

Deze game werd vroeger sporadisch op de MSX opgestart bij ons thuis. Typisch zo'n game met waardeloze en verwarrende gameplay die puur vanwege de soundtrack en naam werd opgestart en snel weer werd afgezet. Enige redeeming factor was dit selectie scherm... :D
Haha, ja als kind was je ook tig keer gevoeliger voor de soundtrack en dat het tóch de ghostbusters waren he haha.
Afbeelding
Ribbelchips

22 mar 2021, 10:17

Actraiser voor de SNES
Uitgespeeld op: Snes Mini (game toegevoegd via Hakchi)

Afbeelding

Afbeelding

Is het nou Act Raiser of Actraiser? Ze zijn er zelf ook nog niet helemaal uit :)

Nav het 'drafts' topic deze weer eens opgepakt. Dat was alweer een tijdje geleden. Het blijft een toffe game, maar op een gegeven moment ga je je wel irriteren aan de niet-skipbare teksten. Als je bijvoorbeeld 10 velden met palmbomen moet wegbliksemen of 10 velden sneeuw moet laten smelten met de zon, dan krijg je 10 keer hetzelfde verhaaltje voorgeschoteld. "De kracht van de bliksem is zo krachtig dat het bomen en andere voorwerpen zal kunnen vernietigen, weet je ze zeker dat je bliksem wil gebruiken? Klik dan op a, selecteer nu de locatie waar je het wil laten bliksemen' en dat vakje voor vakje.. best vermoeiend

Verder een toffe game met een briljante soundtrack. De 'act' levels zijn lekker gevarieerd en soms best pittig, De bosses daarentegen zijn met de stardust magie eigenlijk allemaal eenvoudig te verslaan. Op het eind moet je ze allemaal achter elkaar doen en heb je maar 5 x magie, dus zul je wel een stuk inventiever moeten zijn. Al is dat eigenlijk ook een kwestie van aanval en beweegpatronen bestuderen.

Next stop: Chrono Trigger!
arjen1981

22 mar 2021, 11:04

Metal Slug 3 - Arcade

Afbeelding

Volgens mij één van de hoogtepunten uit de serie? Ik denk het ook wel. Wat vooral opvalt, op een paar stukken na, is dat deze gewoon veel beter en met minder slowdown draait dan de vorige twee. Niet dat er veel minder detail en sprites in zit. Ik weet niet wat exact het trucje is. Daarnaast wordt de gameplay goed afgewisseld in deze. Zelfs het onderwater level is leuk!
ikk
Contacteer:

23 mar 2021, 21:37

Donkey Kong Jungle Beat (Gamecube):
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

24 mar 2021, 02:47

Super Mario Advance 2, Game Boy Advance

Altijd leuk om deze classic effe door te spelen. :innocent:
Mij deed Super Mario Advance 2 heel erg aan Super Mario World op de snes denken :doh: :dontknow: :doh:
Mijn eerste victorie op mijn nieuwe handheld is een feit:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

28 mar 2021, 05:08

DONKEY KONG COUNTRY 2, GameBoy Advance

Ik vondhet leuk om misschien wel mijn favo game aller tijden nog eens door te spelen, maar ipv de snes versie nu eens de GBA versie. Naast het feit dat het ritme in het spel nét effe anders is (iets dat ik niet zo voelde bij de super mario world port op de gba) was het ook leuk om te zien dat er echt verschillen in zaten. De 1 na laatste eindbaas, kerozene, was niet aanwezig in de snes versie, Dat was een aangename verrassing bijvoorbeeld. ook het eindshot is anders, en dat na iedere hoofdbaas cranky effe komt crankeren is ook wel een leuke toevoeging eigenlijk.

Enfin, de kiekjes; eindshot:
Afbeelding

En nog effe een kong familypic omdat het zo'n leuk shot is :)
Afbeelding
Afbeelding
ikk
Contacteer:

28 mar 2021, 16:59

Ninjabread Man (Wii):
Afbeelding

Ik was hier al een tijd nieuwsgierig naar omdat het bekend staat als 1 van de slechtste games ooit en ondanks dat dat redelijk overdreven is, is dit zeker een slechte game. Het uur dat het kost om de 3 levels te spelen voelen veel langer. De lengte komt ook vooral door de slechte controls :thumbdown:
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

28 mar 2021, 17:22

Wonde Boy in Monster Land (Sega Master System)

Afbeelding

Uitgespeeld voor de Backlog Challenge
Kunstschilder1987
Contacteer:

28 mar 2021, 20:26

ikk schreef:
Ninjabread Man (Wii):
Ik was hier al een tijd nieuwsgierig naar omdat het bekend staat als 1 van de slechtste games ooit en ondanks dat dat redelijk overdreven is, is dit zeker een slechte game. Het uur dat het kost om de 3 levels te spelen voelen veel langer. De lengte komt ook vooral door de slechte controls :thumbdown:
ah wat zonde, ik zag het plaatje en het leek me gelijk komisch! toen las ik je tekst en weet ik dat ik dit vooral moet mijden. wel mooi aan het forum dat wel elkaar niet alleen sturen naar (instant) klassiekers maar ook de :poop: games kunnen behoeden. hopelijk is een volgende weer beter voor je :)
Afbeelding
arjen1981

29 mar 2021, 10:45

Alpha Mission 2 - Arcade

Afbeelding

Deel twee. Mijn eerste indrukken van deze shooter waren gemiddeld. De simplisme deed zelfs even Euro shooter oppoppen. Maar na mission 1 was ik wel om. Tof upgrade systeem. Ik had pas in mission 4 door dat je namelijk alle wapens teglijk kunt upgraden. Een Laser pakken betekend dus niet dat je opnieuw begint met het opbouwen en de Nuke die je spaarde vervangt. En ik juist alle upgrades avoiden omdat ik die laser wow. Nee je kunt alles sparen en wisselen. En ook bij de boss batles bleek het zeker niet simpel. Meerdere formen en en in elkaar transformerend met steeds originele patronen. Zeker weten geen Euro platformer. (Ja natuurlijk zijn er ook goede Euro platformers).
HeatherGrace

29 mar 2021, 10:50

The Land Before Time - GameBoy Advance
Laatste 3 levels zelfs 2x gedaan omdat de game blijkbaar geen credits heeft, alleen een endcard. :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

29 mar 2021, 11:10

Haha, helemaal in Platvoet stemming! Is die nog een beetje tof eigenlijk? Mijn broer had vroeger een PS1 game ervan en die was eigenlijk nog niet zo heel slecht (van wat ik me herinner toch).
Afbeelding
ikk
Contacteer:

29 mar 2021, 17:30

28 mar 2021, 20:26
ikk schreef:
Ninjabread Man (Wii):
ah wat zonde, ik zag het plaatje en het leek me gelijk komisch! toen las ik je tekst en weet ik dat ik dit vooral moet mijden. wel mooi aan het forum dat wel elkaar niet alleen sturen naar (instant) klassiekers maar ook de :poop: games kunnen behoeden. hopelijk is een volgende weer beter voor je :)
Hij leek mij inderdaad ook wel leuk toen ik de cover zag, maar helaas zegt dat duidelijk niet alles. :wallbash:
Gelukkig heb ik alweer een mooie palate cleanser gevonden.

Dragonball Z Budokai (Gamecube):
Afbeelding

Ondanks dat ik niks heb met Dragonball en ook weinig met vechtspellen, heb ik me hier toch weer mee kunnen vermaken.
Kunstschilder1987
Contacteer:

29 mar 2021, 18:19

HeatherGrace schreef:
29 mar 2021, 10:50
Laatste 3 levels zelfs 2x gedaan omdat de game blijkbaar geen credits heeft, alleen een endcard. :biggrin:
haha duidelijk een button basher met commitment!! :innocent: :thumbup:
Afbeelding
HeatherGrace

29 mar 2021, 21:07

KillingRaptor schreef:
29 mar 2021, 11:10
Haha, helemaal in Platvoet stemming! Is die nog een beetje tof eigenlijk? Mijn broer had vroeger een PS1 game ervan en die was eigenlijk nog niet zo heel slecht (van wat ik me herinner toch).
Mwah. Het is geen top-game ofzo. Waarom ik vroegah vast liep, is omdat platforms meestal buiten jouw field-of-view staan. Dus je bent constant aan het zoeken waar de weg vooruit zit en er komen zeker ook wat leaps of faith aan te pas. Maar moet zeggen dat het wel erg leuk is om die karakters te spelen! En tja, spel is een uurtje lang voor volwassenen.

Er zijn er twee op PSX. Alleen Racing Adventure heb ik gespeeld. Beetje Sonic R idee. Die andere wil ik nog op de kop tikken om te proberen!
Afbeelding
Theo79

29 mar 2021, 21:12

Gals fighters op de Nintendo Switch uitgespeeld;

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A105FN met Tapatalk

ikk
Contacteer:

02 apr 2021, 21:48

Mushroom Men: The Spore Wars (Wii):
Afbeelding

Hele toffe 3D platformer.
arjen1981

04 apr 2021, 07:40

Obscure 2 PS2

Afbeelding

De coop is het enige dat deze titel nog een beetje ok maakte in 2021. de seksistische amerikaanse highschool grappen doen het niet al te best bij mij. Until Dawn op de PS4 vond ik al niks :) deze chgaracters zijn dan maar dan uit de tijd dat American Pie in was. Verschikkelijk. We gaan nu door met Hunting Ground. En wow dat is een echt prachtige game zover!

Terug naar “Retro gaming”