Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

03 mar 2021, 21:58

TheDarkWanderer schreef:
03 mar 2021, 21:35
The Great Waldo Search (SNES)
Het is dat ik deze game een keer goedkoop op de kop getikt heb, want als je deze full price gekocht hebt kom je toch bedrogen uit. Het principe van zoekhetplaatje is best leuk, maar de 4(!) levels bieden echt maar weinig gameplay.
Na level 4 is het ook allemaal maar gauw bergafwaarts gegaan met onze vriend waldo:
Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ok Impala!
Contacteer:

04 mar 2021, 09:04

TheDarkWanderer schreef:

Het is dat ik deze game een keer goedkoop op de kop getikt heb, want als je deze full price gekocht hebt kom je toch bedrogen uit. Het principe van zoekhetplaatje is best leuk, maar de 4(!) levels bieden echt maar weinig gameplay.
Maar je krijgt wel "another challenge".... :happy: Of bedoelen ze dan gewoon, begin weer lekker opnieuw?! :investigate:
Ok Impala!
Contacteer:

04 mar 2021, 09:21

Als research voor mijn Zelda II (NES) mod heb ik de originele game nog eens helemaal doorgespeeld. Nou ja... origineel... ik heb de Redux versie gespeeld. Deze mod maakt Zelda II een stuk beter speelbaar door een beter exp system, betere balancing van monsters en een custom save functie. En wat ook zeer tof is, de animaties uit de Japanse Zelda II versie zijn weer toegevoegd. Door ruimtegebruik zijn die animaties indertijd uit de Engelstalige versies gehaald door Nintendo. Maar nu kun je dus weer Zelda II spelen met bewegend water en gras! Er komt zelfs rook uit de schoorsteen van het dorp-icoon! :smile:

Link naar Redux versie voor geïnteresseerden: https://www.romhacking.net/hacks/5440/

Afbeelding

Een fantastische ervaring had ik met Legend of Zelda: The Missing Link (N64). Dit is een mod van Ocarina of Time. Feitelijk gebruiken ze de engine van OOT om een nieuwe side-story te creëren. Je speelt als kid Link, en het verhaal speel zich af tussen Ocarina of Time en het begin van Majora's Mask. Deze mod voelt in alles als een originele Nintendo expansion. Prachtige nieuwe omgevingen, nieuwe NPCs, goed dungeon design en een compleet nieuw item met bijbehorende gameplay! Supertof is ook de nieuwe soundtrack. Het nummer "Deep Woods" blijft al dagen door mijn hoofd spoken. Zeldzaam goede kwaliteit van een fan team. Mocht je Ocarina of Time een warm hart toedragen, dan is "The Missing Link" van harte aan te bevelen! (Ook te spelen op originele hardware).

Link: https://www.romhacking.net/hacks/5334/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TheDarkWanderer

04 mar 2021, 12:20

Ok Impala! schreef:
04 mar 2021, 09:04
TheDarkWanderer schreef:

Maar je krijgt wel "another challenge".... :happy: Of bedoelen ze dan gewoon, begin weer lekker opnieuw?! :investigate:
Dat tweede dus helaas. Beetje vreemde beslissing wat betreft gamedesign. Je speelt deze 'levels' onder tijddruk. Daardoor ga je er snel doorheen. Of je gaat af. Als je dan maar 4 'levels' hebt, dan is het automatisch snel voorbij.
I sense a soul in search of answers...
TheDarkWanderer

04 mar 2021, 15:51

Vandaag een van mijn allereerste gameboy games die ik ooit had kunnen uitspelen: Super Mario Land.

Eerste 2 werelden zijn appeltje-eitje. Die daarna heb ik toch beter moeten leren kennen alvorens ik ze kon voltooien. Leuke game, aardige soundtrack en uren vermaak omdat het niet zo makkelijk is als de modernere Mario games, waarin ze je helemaal bedelven onder extra levens

Afbeelding
KillingRaptor

05 mar 2021, 11:37

Tekken 5 (PS2/PC)
Ik heb nog eens de PS2 emulator op mijn PC opgestart, even kijken of hij het nog goed deed en jawel hoor! Ik gebruik weliswaar geen ISO's ofzo voor de games maar speel vanaf de originele discs. Aangezien ik al mijn PS2 games terug hier heb nu zal er waarschijnlijk wel regelmatig eentje verschijnen hier. Als eerste nog eens door Tekken 5 gegaan, met Yoshimitsu uiteraard! Blijft echt een vette game dit.

Afbeelding

Afbeelding

SNK vs. Capcom: SVC Chaos (PS2/PC)
En ook deze nog eens opgestart. Tekken Tag Tournament krijg ik maar niet draaiende en ik dacht eerst dat het was omdat het zo'n blauwe disc is, meer deze SNK vs. Capcom is dat ook en die werkt perfect. Met Mai uitgespeeld deze. Ik speel liever de andere versus games tussen Capcom en SNK maar hij is zeker niet slecht.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

05 mar 2021, 20:16

Super Mario Bros 3 (van Super Mario All Stars), SNES
gespeeld op de retropie

blijft natuurlijk een leuke en mooie game :), dus verdiende een playtrough.
Afbeelding

Er is al jarenlang discussie waarom er weinig geslaagde vrouwelijke caberatiers zijn. Perzikkie doet de hele discussie geen goed....
Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

06 mar 2021, 10:38

Capcom Fighting Jam (PS2/PC)
Nog eens door deze gegaan ook. Hij is echt niet slecht maar het is vreemd dat ze zo'n mix van sprites hebben gebruikt (SFII, SFIII, SFA, Darkstalkers en Red Earth). Maarreuh... Best Ryu ending? Best Ryu ending!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mark

06 mar 2021, 12:04

Afbeelding

Lamborghini: American Challenge op de Super Nintendo. Leuke game, al diverse keren uitgespeeld. Was een van de eerste games die ik had.
TheDarkWanderer

06 mar 2021, 14:26

Yu-Gi-Oh: The Sacred Cards (Gameboy Advance)

Heerlijke card rpg. Alleen de beschrijvingen van de effecten van de kaarten laten soms te wensen over.

Afbeelding
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

06 mar 2021, 14:57

Mark schreef:
Afbeelding

Lamborghini: American Challenge op de Super Nintendo. Leuke game, al diverse keren uitgespeeld. Was een van de eerste games die ik had.
Die kan je met de Scope spelen toch? Heb je dat ook gedaan?
Mark

07 mar 2021, 08:46

Ruud schreef:
06 mar 2021, 14:57
Mark schreef:
Afbeelding

Die kan je met de Scope spelen toch? Heb je dat ook gedaan?
Dat wist ik niet, maar het internet zegt dat je gelijk hebt. Je kunt zelfs met de SNES-muis spelen. Voor de Scope-functionaliteit heb je wel een tweede speler nodig zag ik, waarbij P1 de auto bestuurt en P2 de andere auto's van de weg kan knallen. Best vet.
Xenafan1985
Contacteer:

07 mar 2021, 22:06

Disney Party (Gamecube)

Een Mario Party kloon met Mickey en zijn vrienden in de hoofdrol, helaas hebben ze de game onnodig ingewikkeld en bovendien erg traag gemaakt, kreeg na het spelen van deze vooral zin in Mario Party.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Galious
Moderator
Moderator

08 mar 2021, 23:38

Long overdue update time! De beginpost is weer helemaal bijgewerkt. Het gaat als een speer met de retro games. Eind januari stond de teller nog op 22 uitgespeelde games, en nu zitten we al op 90! Mooi om te zien dat retro nog behoorlijk leeft op het forum :joystick: :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

09 mar 2021, 06:50

Retro will never die! Inderdaad mooi om te zien dat het zo omhoog geschoten is. Ben zelf ook blij dat ik terug meer into retro aan het raken ben. :biggrin:
Afbeelding
TheDarkWanderer

09 mar 2021, 09:28

Donkey Kong 3 (NES, gespeeld op de Switch)

Soort van Donkey Kong goes Asteroids. Leuke game, maar zoals bij vrijwel iedere NES game, als je het spel eenmaal doorhebt, is het een eindeloze loop. Terwijl ik denk dat met een beetje meer variatie de game echt langer leuk zou kunnen blijven. Zal later vandaag even wat screenshots posten.

Ik heb met NES games wel vaker dat ik het leuker vind om het spel te 'leren' spelen dan dat ik het graag speel als ik het eenmaal onder de knie heb. Terwijl de basis, de gameplay, vaak vrij goed in elkaar zit.
KillingRaptor

09 mar 2021, 16:25

Aladdin (SNES/SNES Mini)
Dat was al even geleden dat ik deze nog eens heb gespeeld. Blijft een erg toffe game die goed te doen is al heb ik persoonlijk altijd moeite met de levels in de lamp van Genie, daar toch een aantal keer het wachtwoord systeem voor moeten gebruiken. Ik wist niet meer zeker of ik deze vroeger ook al eens had uitgespeeld tot ik het eindgevecht deed, dan kwamen de herinneringen terug naar boven.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

10 mar 2021, 11:57

Fatal Fury Special (SNES/SNES Mini)
Dit blijft ook een hele toffe game om te spelen! Billy Kane is de grootste asshole van een tegenstander met zijn stom stafje... De eindbaas was dan weer een pushover vond ik. Of hij was gewoon omver geblazen door Mai. :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

10 mar 2021, 17:40

Metal Slug 2 - arcade
Afbeelding

Ik ga het rijtje af en vertel jullie uiteindelijk wat ik de beste vond. Deze is in elk geval goed. Ik zie een stijgende lijn. De level in Hong Kong en New York spraken mij het meeste aan. Nieuw was in deze geloof ik ook de gedaante verandering. De mummy en de dikke versie (die zien we in de meeste delen hierna volgens mij ook terug. En die soundtrack van het Hong Kong level. Oh die vind ik echt gaaf:

Die synths en die disco vibe die er in zit. Deze is echt wel wat anders vergeleken met de rest van de OST.
KillingRaptor

10 mar 2021, 18:05

Ghost Sweeper Mikami: Joreishi wa Nice Body (SNES/SNES Mini)
Even deze Super Famicom game gespeeld op de SNES Mini, ik weet nu niet meer of die hier aangeraden werd of als ik hem ergens zag online maar vond het wel een toffe game! Zeker niet moeilijk maar prima vermaak dus. Als ik hiervan ooit eens een exemplaar zie denk ik wel dat ik hem zal aanschaffen als de prijs te doen is.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Swey

10 mar 2021, 23:31

Dragon Warrior III (switch port)

En de trilogie is compleet! Heel interessant en verhelderend om dit af te sluiten, dit laatste deel is de prequel voor I en II met een verassend einde.
Aan te raden voor diehard fans van jrpg’s of mensen die meer van dragon quest zijn roots willen weten. Blij dat ik ze gespeeld heb, maar ook heel blij dat het erop zit want deze games zijn wel erg gedateerd qua gameplay. Deel III is geen kleine rpg, ik tikte hem af op 27 uur en ik moest mij echt door de laatste 10 heen slepen. De moeite waard wat mij betreft , maar no way in hell dat ik deze trilogie nog een keer ga spelen
Mark

13 mar 2021, 17:26

Afbeelding

Blackhawk (SNES)
Zoveelste keer, maar blijft geweldig.
Blossom
Contacteer:

16 mar 2021, 12:40

Ik heb Putt-Putt saves the zoo uitgespeeld (1995) op de PC
Als bewijs, een video

Technisch gezien is het met behulp van een emulator gespeeld aangezien de software niet werkend is op windows 10 :crying:
Ik heb ook de originele disk maar die werkt ook niet op windows 10
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
KillingRaptor

16 mar 2021, 12:58

Blossom schreef:
Als bewijs, een video

Technisch gezien is het met behulp van een emulator gespeeld aangezien de software niet werkend is op windows 10 :crying:
Oh my god, de nostalgie! Ik heb deze zo vaak gespeeld als kind. :lol: Denk dat ik hem ook nog ergens origineel heb liggen. Op Windows 10 werkt die inderdaad niet maar via ScummVM werkt die wel volgens mij.
Afbeelding
Blossom
Contacteer:

16 mar 2021, 13:02

KillingRaptor schreef:
16 mar 2021, 12:58
Blossom schreef:
Als bewijs, een video

Oh my god, de nostalgie! Ik heb deze zo vaak gespeeld als kind. :lol: Denk dat ik hem ook nog ergens origineel heb liggen. Op Windows 10 werkt die inderdaad niet maar via ScummVM werkt die wel volgens mij.
Ik heb een disk gevonden in de kringloop winkel, en volgens mijn ouders ligt er ergens in de garage/zolder een boekje met discs van Putt-Putt en freddie fish. Ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat ik die ga terugvinden.

Ik heb het ook gekocht als nostalgie dingetje en het eerste game die ik heb gespeeld is uit de putt-putt serie.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN

Terug naar “Retro gaming”