Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

17 sep 2021, 09:52

De Neo Geo kast stond al veel te lang uit. Ik ben zo langzamerhand ook bij de 2d Fighters beland.

Far East of Eden: Kabuki Klash - Arcade

Wat een naam voor een laatste character ;)

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond deze wel heel erg tof. Toen ik deze in het menu van de Neo Geo bootleg cart zag dacht ik dat het om de RPG serie ging. Maar het was blijkbaar een 2d fighter gebaseerd op hetzelfde universum. De characters en settings van de stages springen er dan ook echt wel uit. De game ziet er prachtig uit. Het doet mij denken aan Samurai Shodown maar dan met powerups. Gaande ene gevecht valt er bijvoorbeeld Armor uit de lucht. Ben je er snel bij krijg je een defense up buff. Maar het is ook een risico om direct op de power ups af te gaan. Gaaf gevonden en hebben we eigenlijk niet veel meer gezien in opvolgende 2d fighters.
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 sep 2021, 08:49

Chicken little: Ace in Action, PS2

Deze is gewoon heel erg vermakelijk. uurtje of 6 denk ik zoet mee geweest. De hele game voelt als een budget Ratchen & Clank kloon, incl upgradesysteem van wapens en dergelijke. Afwisseling van de normale 3rd person 3d actie zit m in de ruimte vlieg missies en ook tank missies. Voeg daar ADAM WEST aan toe als voice actor en je vermaakt je prima. plot van het verhaal: de vriendengroep van de film speelt de videogame van de actiefilm over hun eigen avontuur dat ze beleven in chicken little:

Afbeelding

endshots:

Afbeelding

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 sep 2021, 21:57

Duke Nukem, PC

Ik heb vandaag de eerste game uit 1991 gespeeld via dos emulator op de pc. heerlijk, iets dat ik wilde doen nadat ik zoveel plezier heb gehad op de GameBoy Color, de 2 spellen zijn in groot gedachtegoed redelijk hetzelfde... al was die gbc game ietsje verder dan natuurlijk. ik geloof dat de gbc versie een (soort van) remake van deel 2 is van de pc games, namelijk die van 1993, maar zeker weten doe ik dat niet. misschien ga ik die op pc ook nog eens proberen, ben ik nog niet uit. enfin, endshots!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

18 sep 2021, 22:01

Productief dagje, Daan. :thumbup:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 sep 2021, 22:07

kingoftherain schreef:
18 sep 2021, 22:01
Productief dagje, Daan. :thumbup:
wie redt de wereld anders? ik kan het niet laten gebeuren dat eenieder ten onder gaat.
Afbeelding
Great awesomeness comes with great responsibility!
Afbeelding
kingoftherain

18 sep 2021, 22:32

Kunstschilder1987 schreef:
18 sep 2021, 22:07
Afbeelding
JESUS! It's staring into my soul! :omg: :omg: :omg:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Kunstschilder1987
Contacteer:

25 sep 2021, 18:23

Max Payne, Xbox (classic)

Voor het eerst een game met de duke controller uitgespeeld!
Heel apart, maar erg tof. speelt zeker niet minder dan de s controller, enige reden dat dat mn voorkeur heeft is de gewenning (en de witte en zwarte button zijn voor mij daarom makkelijker te vinden.

Afbeelding

Over de game:
erg goed gedaan, vermakelijk, en wanneer je een beetje door de logischerwijs verouderde graphics kunt kijken is de game zeker nog altijd goed te doen in deze tijd. mooie originele manier van storytelling ook, serieus, over de top maar ook met veel humor erin tegelijkertijd. Enfin, goed vermaakt!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

28 sep 2021, 01:18

Scooby-Doo! and the Spooky Swamp, PlayStation 2

Scooby-Doo! and the Spooky Swamp speelt als een erg vermakelijke 3d aflevering van de oude stijl cartoons, met de echte stemmen en zelfs de slechte slapstick-lachband en welbekende teksten (i would have gotten away with it if it weren't for you meddling kids and that pesky dog o' yours!) kwamen op het einde van de cases tevoorschijn waardoor je echt in het thema van de cartoon waande. kortom, leuke game in de legostijl met de scooby humor. voor de liefhebber!

Na t oplossen van alle drie de cases krijgen scooby en shaggy een uitgebreide maaltijd:
Afbeelding

Afbeelding

en daarna mag je vrij alle collectables gaan zoeken, maar daar ben ik niet van dus gaan we door naar de volgende.

Afbeelding

Er was nóg een mysterie terwijl ik scooby speelde op te lossen. Er was iets aan de hand met de PS2. Kunnen jullie helpen?

Onder de goede antwoorden wordt mogelijk een gloednieuwe Xbox Series X verloot... echter mogelijk ook niet. :happy: :doh:
Afbeelding
kingoftherain

28 sep 2021, 04:32

28 sep 2021, 01:18
Er was nóg een mysterie terwijl ik scooby speelde op te lossen. Er was iets aan de hand met de PS2. Kunnen jullie helpen?

Onder de goede antwoorden wordt mogelijk een gloednieuwe Xbox Series X verloot... echter mogelijk ook niet. :happy: :doh:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kunstschilder1987
Contacteer:

28 sep 2021, 04:33

Sid Meier's Pirates! Xbox

Het spel begint met beelden dat Marquis de la Montalban je familie aanvalt terwijl je zelf nog een kind bent, en je wordt al opgroeiende een piraat om wraak op hem te nemen. Daar start het spel: Je krijgt een routekaart met opdrachten om de schuilplaats van deze vijand te vinden, en wanneer je die (random) taken uitvoert naast alle andere dingen die je kunt doen in deze game (echt je kunt eindeloos doorgaan naast de storyline) komt er een gevecht met de eindbaas.

Afbeelding

vervolgens moet je dit dorpje veroveren
Afbeelding

Afbeelding

Om te eindigen met een 1-op-1 gevecht met de grote Marquis de la Montalban. Wanneer je m verslaat komt dit beeld:
Afbeelding

De main story van de game is daarmee compleet. Verder kun je dan eindeloos gevechten aangaan, handelen, dorpen aanvallen etc... waar letterlijk geen einde aan komt. ik stop dan ook bij deze om weer aan volgende games te beginnen :innocent:

als tiener had ik een obsessie met deze game, vond het heerlijk ontspannend om deze uren en uren te spelen - juist omdat er nooit een einde aan hoefde te komen... als je deze hebt liggen, probeer m eens - het is echt erg leuk en veelzijdig.
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 28 sep 2021, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

28 sep 2021, 04:34

kingoftherain schreef:
28 sep 2021, 04:32
:lol: (...) :lol:
jij vond m wel leuk geloof ik hè? hahaha :evil2: :party3: :happy: :tongue3:
Afbeelding
kingoftherain

28 sep 2021, 07:03

28 sep 2021, 04:34
jij vond m wel leuk geloof ik hè? hahaha :evil2: :party3: :happy: :tongue3:
Het was ietwat aan de komische kant. Misschien. :tongue2:

ikk
Contacteer:

30 sep 2021, 20:40

Radar Mission (Game Boy):
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 okt 2021, 05:45

Astro Boy the Videogame, PlayStation 2

interessant feitje: deze is gemaakt door "team sonic" van sega
Dankzij broeder Galious kreeg ik deze licensed game in handen, echt andermaal dank voor die toffe actie! Deze staat in recensies niet hoog aangeschreven, echter heeft het veel gave stukken. Het wisselt heel vaak van genre, en soms gebeurd het erg goed, soms helaas ook niet. Als gehele game vind ik het dan ook een beetje te makkelijk deze dan als niet goed af te schrijven. Hele goede stukken afwisselen met hele gave komt in mijn ogen eerder op een gemiddeld goede game uit.
Het verhaallijntje (ik ken de serie niet waar het vanaf komt) voelt erg mega man. Zelf ben je deels robot, professor die je helpt en improved, tegen professor met evil bots die je moet stoppen, gaandeweg megabots die als bazen fungeren.

Al met al op momenten goed mee vermaakt, geen topgame maar zeker niet zo slecht als men doet vermoeden. de shots:
hier was ik de eindbaas aan het verslaan :flex:
Afbeelding

en de credits:
Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

03 okt 2021, 09:27

Het verhaallijntje (ik ken de serie niet waar het vanaf komt) voelt erg mega man. Zelf ben je deels robot, professor die je helpt en improved, tegen professor met evil bots die je moet stoppen, gaandeweg megabots die als bazen fungeren.
Je bedoelt dat Mega Man als Astro Boy aanvoelt? :biggrin:
Astro Boy bestaat namelijk al sinds 1952.
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 okt 2021, 09:58

KillingRaptor schreef:
03 okt 2021, 09:27
Je bedoelt dat Mega Man als Astro Boy aanvoelt? :biggrin:
Astro Boy bestaat namelijk al sinds 1952.
nope. games tellen pas officieel mee wanneer ze door mij zijn gespeeld.... dus.... precies zoals ik het zei :D
daarbij is astro misschien wel astronomisch maar nog steeds slechts een knul.... terwijl die mega man niet alleen mega is maar ook een echte man!

heeft dit ook maar ergens mee te maken? nope, en daarom dus precies juist heel veel! ofzoiets.... :dontknow: :doh: :dontknow:
(anders gesteld: je hebt volledig gelijk maar ik probeer mezelf zonder al teveel succes goed te lullen :doh: )
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

03 okt 2021, 13:56

Dat is een andere, oudere Astro Boy game die door Team Sonic is ontwikkeld. Die is gebaseerd op de anime tv serie. Dus nog eentje om op te snorren voor je licensed games collection!

De Astro Boy game die bij je license zat, is gebaseerd op de 2009 film en is ontwikkeld door High Voltage Software (who?)

Maar tof dat je 'm al hebt uitgespeeld en natuurlijk nog toffer dat je er ook plezier aan hebt beleefd :smile:
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 okt 2021, 23:25

Galious schreef:
03 okt 2021, 13:56
De Astro Boy game die bij je license zat, is gebaseerd op de 2009 film en is ontwikkeld door High Voltage Software (who?)

Maar tof dat je 'm al hebt uitgespeeld en natuurlijk nog toffer dat je er ook plezier aan hebt beleefd :smile:
haha god ik zat er effe flink naast, zowel bij mij vergelijking met mega man, als de vermelding van team sonic. en inderdaad ik heb ook geen keer dat logo gezien, had het een keer gelezen... man man man kunstje toch :doh: :dontknow:
Maar zeker plezier aan beleefd ja, absoluut :)

Die andere ook maar eens meepikken wanneer ik het toevallig tegenkom, thanks voor de verheldering! :thumbup:
Afbeelding
arjen1981

04 okt 2021, 09:59

Baldures Gate Dark Alliance - XBOX original

Afbeelding

Vorig jaar speelde we deel 2 al uit. Nu was deel 1 aan de beurt. Het haalt het lange niet bij de PC RPG's natuurlijk. Maar in coop is dit echt nog steeds wel een leuke ervaring. Het nieuw deel van afgelopen maand laat ik mooi links liggen.
KillingRaptor

05 okt 2021, 17:40

Joe & Mac: Caveman Ninja (SNES/Switch)
Hij staat al in het lijstje maar ben er ook eens door gegaan op de Switch! Echt een hele toffe game dit, speelt heel lekker allemaal.

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

05 okt 2021, 19:05

KillingRaptor schreef:
Hij staat al in het lijstje maar ben er ook eens door gegaan op de Switch! Echt een hele toffe game dit, speelt heel lekker allemaal.
ik ben ook groot fan vd games!
Deel 2 is ook erg tof :) aanrader! :cool:
Afbeelding
KillingRaptor

05 okt 2021, 19:18

05 okt 2021, 19:05
KillingRaptor schreef:
ik ben ook groot fan vd games!
Deel 2 is ook erg tof :) aanrader! :cool:
Die staat ook in de SNES bibliotheek voor Switch, zal ik ook eens bekijken dan!
arjen1981

06 okt 2021, 08:29

Ik ben bezig met Lost Judgement en daar zitten weer een aantal toffe nieuwe titels in. Waaronder ook een Master System!

Sonic The Fighters - Arcade

Afbeelding

Ik ben ook erg onder de indruk hoe goed deze er uit ziet in Lost Judgement. De Emulatie is echt heel goed en zelf zet ik altijd de scanlines uit maar ik heb nog nooit zulke mooie scanlines gezien als in deze port. En speelt ook fijn. Het is natuurlijk een Fighting Vipers engine en kan daar niet veel mis aan gaan maar goed dat ik deze nu eigenlijk gezien en gespeeld hebt. Fighting Vipers en VF 5 staan trouwens ook in Kamurocho.
Kunstschilder1987
Contacteer:

08 okt 2021, 09:15

Metal Arms; Glitch in the System, XBOX

Een hele leuke third person shooter, met echt heel veel humor ook in de cutscenes. Niet in de laatste plaats door de geweldige voice cast:

Afbeelding

Echte aanrader. Ik vond m pittig maar heel erg leuk, wat bijzonder is omdat het zeker niet mijn favo genre is. Maar deze is naast absoluut goede gameplay eentje die zichzelf niet al te serieus neemt.
Denk aan wegrennende, angstige maar ook vermoeide robots.... wie implementeert zo'n functie? :doh:

Enige minpunt? af en toe was het me niet helemaal duidelijk waar ik naartoe moest waardoor ik sommige levels een half uur speeltijd moest geven terwijl het eigenlijk maar 8 min speeltijd nodig had. :dontknow:
Afbeelding
arjen1981

09 okt 2021, 00:03

Nog een arcade bezocht. Dit keer in Yokohama (Lost Judgement)

Deze Motor Raid zat ook al in Like a Dragon maar had ik daar slechts één keer geprobeerd. Nu ook even eerste geplaatst. Daar was eigenlijk ook niet veel voor nodig. Daarom snap ik ook wel dat deze nooit is uitgebracht naast Arcade. Het is Road Rash meets Extreme G. Maar boven alles volgens mij geïnspireerd door Akira. Want de bikes zien er exact zo uit.

Motor Raid - Arcade

Afbeelding

opnieuw geweldige emulatie. Maar zeker onder gemiddeld vergeleken met andere Sega Arcade racers.

Terug naar “Retro gaming”