Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Shenglong83
Contacteer:

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

17 aug 2021, 18:02

Castlevania II: Belmont's Revenge (Game Boy)
(via Castlevania Anniversary Collection op :switch:)

Afbeelding

Ik heb de smaak van het vampire hunten te pakken, dus gelijk nog maar één!
Als jochie had ik de eerste Castlevania op Game Boy en hoewel ik dat spel grijs heb gespeeld was het eigenlijk gewoon slecht.
Supertraag, slechte controls.
Deel 2 is op alle fronten een verbetering en een toppertje in de Game Boy lineup. Had ik dat 30 jaar terug maar geweten!
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 aug 2021, 05:23

Tiny Toon Adventures: Buster busts loose! SNES
gespeeld op de retropie

altijd veel goeds over gehoord, maar eigenlijk vind ik het een karakterloos middelmatige game. en ik ben die gast die weet ik hoeveel licensed gba games wél meestal tof vond. achja, het was ook geen vervelende game, maar had er meer van verwacht omdat ie op vele van die hidden gems en tiplijsten voorkomt, en van konami is.

Afbeelding

en het was weer zover.... er was weer een meisje helemaal verzot van k1987... al legde ze wel goed uit waarom!
Afbeelding

ja babs, hallo, je lijkt wel zo g*** als een konijn! :smile:
Spoiler: weergeven
Inderdaad, de term die we zochten was gretig.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

18 aug 2021, 08:52

Jammer dat hij je minder beviel want voor mij is dit wel een hele toffe game! Maar ik ben er ook mee opgegroeid, heeft er misschien ook wat mee te maken.
Kunstschilder1987
Contacteer:

19 aug 2021, 12:42

KillingRaptor schreef:
18 aug 2021, 08:52
Jammer dat hij je minder beviel want voor mij is dit wel een hele toffe game! Maar ik ben er ook mee opgegroeid, heeft er misschien ook wat mee te maken.
smaken verschillen, hij was ook niet vreselijk ofzo, zeker niet. maar had er meer van verwacht. achja, volgende keer weer beter :lit: :innocent:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

19 aug 2021, 12:47

Phineas and Ferb; Across the 2nd Dimension, Playstation 3

DOOFENSCHMIRTZ EVIL INCORPORATED!
Ik vind de cartoonreeks erg leuk om te kijken. deze game komt met 2 afleveringen van de cartoon op de disc. Das gaaf, helemaal voor kids die van de cartoon houden een hele mooie bonus.
Daarbij is de game prima gepresenteerd, je speelt als t ware een aflevering van de show, maar dan in 3d. echte voices, echte muziek, zelfde stijl grappen... precies waar je op hoopt bij een licensed 3d platformer. Gameplay is daarbij niet verkeerd gedaan. Overigens groot pluspunt: deze is coöp te spelen, lijkt me echt een game om samen met 1 van je kids op te pakken!

Verder heeft het veel weg van de Lego games, 3d puzzel platformer met enkele niet noodzakelijke collectables, ongelimiteerde levens en gelijk weer starten waar je afging. Ook deze valt dan voor mij persoonlijk onder vermakelijk comfortgaming. Een genre dat ik steeds meer begin te waarderen als afwisseling van heerlijk moeilijk uitdagende 2d platformers wat nog steeds mn favoriet is :)

enfin screenshots!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 aug 2021, 22:53

Vigilante (PC Engine)
Korte beat 'em up, maar erg leuk. Geweldige port van de arcade game!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

25 aug 2021, 08:25

Tof die wil ik ook nog graag een keer spelen.
KillingRaptor

25 aug 2021, 17:28

Shantae (Game Boy Color/Switch)
Eindelijk is het er eens van gekomen om de eerste game van deze franchise ook uit te spelen. Ik had hem al op de 3DS Virtual Console maar nooit uitgespeeld. Met de Switch versie die ze aankondigden via Limited Run wou ik hem nu toch op deze manier spelen. Het is ook gewoon de originele versie, niets fancy eraan ofzo. Echt een hele toffe game, al van het begin zaten ze goed met deze franchise. Hij is zeker ook de moeilijkste van allemaal en volgens mij heb ik ook het langst over deze gedaan.

Afbeelding
KillingRaptor

27 aug 2021, 15:53

Cotton: Fantastic Night Dreams (X68000/Switch)
Ook het origineel staat op de cart van Cotton Reboot, de X68000 versie dus. Ook gelijk maar even doorheen gegaan dus! Hij is over het algemeen wat makkelijker dan de remake maar sommige bazen vond ik dan wel lastiger in deze om de één of andere reden. Sowieso ook een hele toffe versie.

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

27 aug 2021, 18:17

Big Nose the Caveman, NES
gespeeld op de evercade codemasters collection cartridge

Gewoon retro, nes game uit 1991. dus Galious, deze kun je zonder paniekaanval bijschrijven :D

Afbeelding

Afbeelding

Een leuke budget joe en mac clone.
Geen top, maar zeker niet verkeerd. T vervolg erop staat ook op de cart, die komt ook nog weleens aan bod, maar nu weer even wat anders spelen. so far so good voor de evercade carts voor me :)
Afbeelding
Fing3r

31 aug 2021, 19:27

Quake (PC)
Vandaag deze klassieker weer eens uitgespeeld, toch bijzonder dat zo'n oude game nog steeds zo goed blijft te spelen. Nu nog even aan de slag met de uitbreidingen.

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981

01 sep 2021, 09:56

Ja echt tof! Ik vind de eerste 2 uitbreidingen niet de allersterkste maar ik heb de laatste machinegames uitbreiding nog in het moderne games uitgespeeld topic geplaats. Die doet absoluut niet onder voor moderne games. heeft zelfs mijn voorkeur.
gekkehenkie

01 sep 2021, 10:51

Weer twee spelletjes uitgespeeld op de DS:

Allereerst Touch Detective 2½, het vervolg op het eerste deel. Ook hier weer een Point 'n' Click adventure met een meisje in de hoofdrol. Goede productie maar helaas soms lastig om te weten wat je moet doen. Ik heb dit keer een walkthrough erbij genomen voor de stukken waar ik vast zat. Maakte het spel in ieder geval een stuk minder frustrerend.

Touch Detective 2½ (NDS)
Afbeelding

Daarna begonnen aan Operation Vietnam, een actiespel die doet denken aan Cannon Fodder. Je hebt hier de beschikking over één of meerdere teamleden (Sarge, Medic, Sniper, Rocket Launcher) per missie. Er zijn totaal tien missies en als je de missies met drie sterren afsluit unlock je nog eens tien extra missies. Het spel is helaas niet zo hectisch als Cannon Fodder omdat je hier meteen je hele energiebalk kwijt bent als je door wilt lopen. Het gaat dus vrij traag en de missies zijn ook vrij lang.

Operation Vietnam (NDS)
Afbeelding
Consider yourself a hero.
Fing3r

01 sep 2021, 13:40

arjen1981 schreef:
01 sep 2021, 09:56
Ja echt tof! Ik vind de eerste 2 uitbreidingen niet de allersterkste maar ik heb de laatste machinegames uitbreiding nog in het moderne games uitgespeeld topic geplaats. Die doet absoluut niet onder voor moderne games. heeft zelfs mijn voorkeur.
Ik ben nu met de eerste missionpack bezig, dus die nieuwe ga ik straks zeker ook nog doen 😁
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 sep 2021, 22:47

The Penguins of Madagascar: Dr Blowhole Returns - Again! (Playstation 3)

In 1 zin: Dit is een geweldige licensed game! ik had m in het engels gespeeld simpelweg omdat mijn console in het engels staat, en dan krijg je ook de originele stemmen erbij. Zelfs Richard Kind, die crocodil Roger inspreekt en maar 6 zinnen in de hele game heeft, is gewoon de echte voice! Dat soor dingen kan ik enorm waarderen als ik een licensed game speel die echt gericht is de sfeer goed te vangen.

De humor is hetzelfde en de levels spelen en voelen echt als missies van de pinguins uit de films. Alles is 1 grote puzzel dat uit allemaal kleine (simpele) puzzels bestaat. Geen moment voelt het echt moeilijk maar je met gaandeweg wel je concentratie er effe bij houden.
Iedere pinguin heeft, net als in de films, zijn eigen rol in de puzzels omdat ze andere eigenschappen hebben, soms heb je er ook 2/3 nodig om iets te kunnen doen en andere stukken moeten ze weer onder leiding van skipper in formatie doen. En hoewel het nu heel ingewikkeld lijkt is het dat zeker niet, het is makkelijk en daarom ook ontspannend om doorheen te spelen. geen moment verveeld, leuke cutscenes, leuke gameplay en graphics ook niks mis mee.

Er waren geen echte credits op het einde, wel een eind cutscene van de story:
Afbeelding

Afbeelding

En nog even de trophy van het uitspelen:
Afbeelding

Mijn kleine neefje van 6 heeft de pinguin film op netflix misschien wel 20x gekeken. volgende keer dat ie hier is wil ik m dit spel zeker eens laten zien, kijken of hij dat net zo leuk als "claymates" vindt om te spelen :)
Afbeelding
Fing3r

05 sep 2021, 12:06

Donkey Kong Country (SNES)

Vandaag weer eens Donkey Kong Country uitgespeeld, ondanks dat het platformen niet altijd even lekker aanvoelt blijft deze game nog steeds genieten, mede door de geweldige soundtrack is het spelen van deze game altijd een feestje!

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

05 sep 2021, 20:17

Fing3r schreef:
05 sep 2021, 12:06
...mede door de geweldige soundtrack is het spelen van deze game altijd een feestje!
Zeker te weten. Ik moet weer eens een paar nummers op de USB stick van de autoradio zetten. Heerlijk.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 sep 2021, 01:18

Ty the Tasmanian Tiger, Xbox (classic)

Afbeelding

Voor mij is een remaster/remake niet nodig, het zag er simpelweg prima uit op de xbox (via component, niet scart, dat scheelt veel geloof ik), ook op het grote moderne scherm. Heel erg leuke 3D platformer, beetje dingen verzamelen maar met veel karakter. Ook de australische (vaak voor mn gevoel wel erg karikatuur neergezet) accenten/voice-overs gaven alles echt een geheel eigen stijl en sfeer. Mijn advies pik deze game op wanneer je m voor onder een tientje tegenkomt op 1 van je retroconsoles, het is de moeite waard!

Afbeelding

ik moest wel lachen om de voice over in vet accent tijdens de aftiteling:
"What are you still doing here? The game is over, go read a book or something!"
oke, oke, ik ben al weg... djeezzzz crankee mate! :evil2: :doh:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

08 sep 2021, 14:55

The Ultimate Stuntman, NES
gespeeld op de evercade Codemasters Collection 1 Cartridge

Afbeelding

the ultimate stuntman uitgespeeld van de codemasters cart. hier moest je dr evil (zonder "lasers") verslaan om jenny aykroyd te redden (familie van????)

Afbeelding

wanneer je het redt is dat heel erg "far out!"
waarvan akte

Afbeelding

en we eindigen als beloning voor het uitspelen met een scherm dat, weliswaar met andere tekst, al 8 keer voorbij was gekomen

Afbeelding

dit is voor mij een game met goede ideetjes, veel afwisseling in de gamegenres (racing, shmup, sidescrolling run n gun, climbing, puzzel, en eindbazen) maar helaas geen enkele écht goed gedaan...
wanneer je de cart hebt kun je het eens uitproberen, maar het is geen topper. Helaas.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

08 sep 2021, 20:03

Sensible Soccer, Sega Megadrive
Gespeeld op de evercade CodeMasters Collection 1 Cartridge

Afbeelding

Hmmm natuurlijk is het altijd een beetje vreemd om een sportgame "uitgespeeld" te noemen, mocht Lord Galius het anders zien dan wordt deze gewoon niet ingeschreven, ook prima natuurlijk. maar na 38 wedstrijden van 1 competitie (de langste en grootste comp van het spel, de euro super league), 2 eindspeel schermen met zowel de stand als credits in beeld, heb ik het gevoel dat ik deze wel uitgespeeld mag noemen. Op de Evercade heb ik Sensible Soccer van de Sega Megadrive zover :smile:

Afbeelding

Afbeelding

en mijn grootste overwinning was thuis tegen praag, (inderdaad: altijd lastig!) - waar Rumario en Koeft (niet te verwarren met Romario en Wim Kieft, red.) de 12-0 eindstand vorm gaven.

Afbeelding

nu ook wel weer een beetje klaar met deze game, die vooral om nostalgische redenen me meer dan 4 uur zuivere speeltijd bezig hield (het deed me heel erg aan kick off 3 european challenge denken, die ik als basisschoolkid grijs gespeeld heb).

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

11 sep 2021, 22:27

Up (the videogame), PlayStation 2

Het werd tijd dat ik na secret santa game "el tigre" op de console die ik van Toejam the Great mocht ontvangen (waarvoor andermaal mijn zeer grote dank :love: ) nu ook weer eens wat uitspeel, en warempel het is zover!
Verrassend leuke 3d puzzelplatformer, echt eentje die eigenlijk door couch-coöp nóg beter tot haar recht zal komen... maar ook in je eentje een erg vermakelijke leuke game, met ook alleraardige graphics.
Het schijnt dat deze met 27 levels 2x zo lang is als de ps3/xb360 versie. Daarentegen volgt die versie dan weer de film strikt, enfin kennis waar u uw voordeel mee kunt doen. Ik heb de film nooit gezien maar vond dat er wel een aardig verhaal met de cutscenes naar voren kwam in deze game.

ik zet het even in een spoiler:
Kevin en de kleintjes zijn veilig, en dug heeft een nieuw baasje, meneer karlsson :)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dit is echt zon game die voor een paar euro geweldig vermakelijk is, dus kringlopers pak m gewoon mee! Maar niet een game voor 15 euro of meer. Ik had m in een spotgoedkoop bundeltje en zie het als erg aangename verrassing :)
Afbeelding
Theo79

12 sep 2021, 20:29

Street Fighter 3 2nd Impact (arcade mode) op de Nintendo Switch uitgespeeld. Deze game had ik nog nooit echt heel serieus gespeeld, maar ik vind hem een stuk beter dan op voorhand gedacht.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Kunstschilder1987
Contacteer:

13 sep 2021, 04:12

The Smurfs 2, PlayStation 3

Aardige wayforward 2.5d platformer met enkele leuke ideetjes. Echter 1 ding wat de echte gamer tegenstaat: veel te gemakkelijk. Dat maakt m wel aantrekkelijk(er) om m met de kleintjes eens te spelen (ook coöp mogelijk!), en daar is ie natuurlijk ook op gericht, dus dat zie ik zeker niet als een slecht iets. Verder slechts 1 ding op aan te merken, namelijk dat ik van wat afwisseling in genre bij platformers houd. dat deed deze game te weinig, nagenoeg niet. endshots:

Afbeelding

Afbeelding

het smurfendorp is gered, smurfin is weer veilig, en iedereen is weer blij.....
....
....
...behalve moppersmurf natuurlijk
Afbeelding
Fing3r

14 sep 2021, 11:04

Zo te zien staat er Smurfin een flinke beurt te wachten 🍑🍆
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 sep 2021, 11:24

Fing3r schreef:
14 sep 2021, 11:04
Zo te zien staat er Smurfin een flinke beurt te wachten 🍑🍆
(ik kies ervoor heel naïef en onwetend over te komen in deze, zodat ik geheel ten onrechte heel politiek correct en sympathiek over kom.)
Hè? aan de beurt waarvoor? ik snap niet goed wat je bedoelt fing3r?!?!?! :evil2: :cool: :dontknow:
ziet er wel gezond uit met al dat fruit :doh:
Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”