Philips Videopac Topic!

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Re: Philips Videopac Topic!

18 nov 2019, 17:47

Volg slechts 5 stappen voor die unieke ervaring!

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

26 mar 2020, 20:44

Afbeelding
https://pbs.twimg.com/media/EUDtfECWkAI ... name=large

Gewoon omdat het kan, een vernieuwd totaaloverzicht van mijn Philips collectie. Wat gaten opgevuld! Ik moet nu wel heel snel ook die 26 als CIB gaan vinden. En dan begint de ellende van de 9 games die ik nog mis, met de getallen boven de 40...
Fing3r

27 mar 2020, 08:52

Mooi om te zien zo'n verzameling, ik hoop dat je hem compleet kunt krijgen!
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 mar 2020, 14:12

Mooi overzicht. Heel gaaf om de collectie weer een stukje completer te zien worden, maar ergens is het toch ook wel mooi om nog iets te hebben om naar te jagen. Succes met de hunt!
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

13 jan 2021, 20:39

http://www.novahollandia.nl/reviews/ver ... -videopac/

Tof en interessant artikel over de historie van de Videopac.
OldSchool
Contacteer:

15 nov 2021, 13:42

Philips was verantwoordelijk voor de Europese distributie van de Videopac. Maar naast het feit dat de Videopac ook wel in licentie werd gegeven, was het ook een feit dat Philips vele maatschappijen had opgekocht die vervolgens ook onder eigen namen Videopac consoles en games uitbracht.

Afbeelding

Siera is er daar een van. Ik kan er vrij weinig over vinden, behalve dat dit een Belgische dochter maatschappij van Philips was. De consoles waren exacte kopieën van de Philips Videopac en de games waren exact hetzelfde. Met uitzondering van de branding. Hierboven zie je de Siera branding.

Ik moet nog 7 games voor de Videopac. Maar soms wil je toch iets aan je collectie toevoegen. Vandaar dat ik laatst een paar betaalbare Siera label games heb gekocht. Gek genoeg zag ik ze voorheen zelden, maar komen ze nu regelmatiger bovendrijven. Het is niet de intentie om ze compleet te krijgen, maar om er een aantal van te hebben vind ik wel tof.

Als Siera inderdaad in België opereerde, weet KillingRaptor er wellicht meer van?
KillingRaptor

15 nov 2021, 15:36

Dat is het echt het eerste wat ik daarvan hoor eigenlijk. Toen ik indertijd een Videopac en wat games kocht op een rommelmarkt waren die wel gewoon van Philips eigenlijk.
OldSchool
Contacteer:

15 nov 2021, 16:28

Ik vond onderstaand stukje op een website over radio’s:

De Société Indépendante pour l'Exportation d'Articles de Radio (Siera S.A.) is opgericht in juli 1932. Adres is 5 Rue des Augustines in Brussel. Gelet op de achtergrond van de oprichters Elkan Broekman en Bernard-Frans Weisman mag worden aangenomen dat het gaat om een initiatief van Philips.

In 1933 richt Pope, een Philips-dochter uit Venlo, de N.V. Siera-Radio op. Deze firma heeft waarschijnlijk als doelstelling de export van Siera toestellen.

In 1936 wordt het Belgische Siera S.A. omgedoopt in Siera Radio S.A. In 1939 is het adres Anderlechtstraat 3 in Brussel, de hoofdzetel van Philips in België. Op dat moment is Philips al 100% eigenaar van Siera.

De produktie van Siera toestellen vindt aanvankelijk plaats bij o.a. Van der Heem in Den Haag. Na 1934 worden de toestellen voornamelijk door Philips Leuven geproduceerd.

Terug naar “Retro gaming”