Het grote Playstation 2 topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
PenPenPenguin

Re: Het grote Playstation 2 topic

09 okt 2017, 11:02

Mashed fully loaded

Koop die game

Koop de multitap en 3 extra controllers

Huur 3 vrienden in

Madness galore ! <3
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Sp33dFr34k

09 okt 2017, 16:32

Snap niet waarom iedereen bezig blijft over composiet... bedoelen we component of...?

Die Mashed ziet er fun uit inderdaad, zal eens kijken of ik hem voor de Xdoos kan vinden, scheelt een multitap :P
Afbeelding
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

09 okt 2017, 16:36

Composiet is zo'n beetje het lelijkste wat je uit je PS2 kunt krijgen.

Component is het beste voor een HDTV, inderdaad.
Zach

20 okt 2017, 18:31

Ik heb zo'n av2hdmi gekocht, maar vind het wel een stuk donkerder.

Ik heb Shadow Hearts uitgeprobeerd, misschien niet de beste keuze.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Shantomio

26 okt 2017, 12:18

LTGreenBean schreef:Mashed fully loaded

Koop die game

Huur 3 vrienden in

Madness galore ! <3
Of koop gewoon een originele xbox, heeft al 4 poorten en die (slim) controllers gaan iets langer mee
****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
PenPenPenguin

26 okt 2017, 16:40

Shantomio schreef:

Koop die game

Huur 3 vrienden in

Madness galore ! <3
Of koop gewoon een originele xbox, heeft al 4 poorten en die (slim) controllers gaan iets langer mee
Ja kan maar dan zit jij nu in het verkeerde topic lekker ding :tongue3:
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Shantomio

26 okt 2017, 18:47

LTGreenBean schreef:
Shantomio schreef:

Koop die game

Huur 3 vrienden in

Madness galore ! <3
Ja kan maar dan zit jij nu in het verkeerde topic lekker ding :tongue3:
Sorry my bad, PS2 is relaxttttt
****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Kokos

28 okt 2017, 21:40

Zach schreef:
Sigma schreef:Helaas zijn er een aantal titels wel steeds zeldzamer en beginnen de prijzen van de PS2 games ook langzaam te stijgen. Misschien moeten we een lijstje maken met de "MUST HAVES!" voor de PS2?

Mijn eerste gooi;

- Final Fantasy X
- Final Fantasy X-2 (Ja die vond ik erg leuk :P)
- Final Fantasy XII
- Castlevania - Lament of Innocence
- Castlevania - Curse of Darkness
- Eigenlijk alle GTA titels incl. de "stories"
- Ratchet & Clank 1, 2 & 3
- Jax & Daxter (alleen deel 1 denk ik zo)
- Megaman Anniversary
- Kingdom Hearts I + II

Vul maar aan :)
Kleine persoonlijke aanvulling:
Soul Calibur II
Virtua Fighter 4: Evolution
Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga
Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2
Shin Megami Tensei: Devil Summoner: Raidou 1
Shin Megami Tensei: Devil Summoner: Raidou 2
The Thing
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Zone of The Enders
Zone of The Enders 2
Silent Hill 2
Silent Hill 3
Silent Hill 4
Shadow Hearts
Dragon Quest: Journey of The Cursed King
Persona 3: FES
Persona 4
Ico
Shadow of The Colossus
Killer 7
Okami
Resident Evil 4
Psychonauts
Fahrenheit
Katamari Damacy
Beyond Good And Evil
Viewtiful Joe
Viewtiful Joe 2
Maximo
Maximo 2
God Hand
Timesplitter 2
Xenosaga 3
Breath of Fire: Dragon Quarter
Bully
Dark Chronicle
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3
Freedom Fighters
Hitman: Contracts & Blood Money
Klonoa 2: Lunatea's Veil
Okage: Shadow King
Project Zero II: Crimson Butterfly
Romancing Saga
Shadow Tower: Abyss
Sly-trilogie (voor mij vooral Sly 2, maar als je toch gaat beginnen, kun je ze evengoed allemaal proberen)
Splinter Cell: Chaos Theory

Sommigen wat subjectievere must-haves dan anderen, maar het is de moeite om ze te checken. Als het je ding lijkt, zal je het waarschijnlijk erg waarderen.
Galious
Moderator
Moderator

20 nov 2017, 19:11

Is iemand dit al eens tegengekomen? Ik heb om de een of andere reden twee exemplaren van SNK vs Capcom, beide met Nederlands-/Franstalige cover en handleiding, maar met verschillende discs. De ene heeft een USK age classification op de voorkant en de cd-rom is zilver aan de onderzijde, de andere heeft geen classificatie op de voorzijde en is blauw aan de onderzijde (zoals ik altijd aannam dat alle CD-Rom games op de PS2 dat waren).

Afbeelding

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Arjan Gameboyman
Marktplaats ID: 0

20 nov 2017, 19:56

Ik heb beide kleuren disc in mijn verzameling. Maar niet van t zelfde spel want ik heb geen enkel spel dubbel.

Het kan zijn dat ik nu onzin ga lullen, maar ik dacht dat de wat eerdere PS2 games, net als PS1 games op CD gebrand werden en de latere PS2 games op DVD. Not sure, kan onzin zijn. Maar misschien is t dus een vroege druk en een latere druk.
Maar ik heb dus wel die twee kleuren discs zitten in mn ps2 collectie.
Afbeelding
zwaardgast

20 nov 2017, 20:12

Je hebt een reprint te pakken de bovenste is de nieuwe reprint

Dit is ook gedaan voor titels als persona 4, okami kingdom hearts shin megami tensei digital devil saga 1 en 2 en nog wat andere zijn er niet heel veel. Persona 4 is de enige die volgens mij vrij identiek is gereprint binnen een veel kortere tijd

De meeste bekende is de shin megami tensei digital devil saga 1 en 2 standaard varianten die zijn het meeste gereprint ebay staat er vol mee.

Als je verder kijkt bij de jaartallen van de boekjes doosjes en disks zul je zien wanneer hij is gereprint en dat dat vaak jaren na de release datum is tenopzichte van een origineel. op een origineel staat bijvoorbeeld 1997 - 2000 de laatste jaartal is de jaar van de release van het spel op een reprint 1997 - 2010 vele jaren later met nog extra tekst eronder met de originele release datum dit is te zien op de achter zijde van de doos, disk en manual.

Deze reprints zijn niet de meest nieuwe ps2 games dus zijn de zware doosjes en memory kaart houders vervangen door de lichte doosjes zonder memory kaart houder zoals het voorbeeld hierboven.

Print kwaliteit en kleuren zijn vaak ook net iets anders,

Blauwe disks zijn er trouwens niet zo heel veel met ps2 enkel voor een korte tijd gezien veel ps2 consoles problemen hebben met het afspelen van deze blauwe disks en met name harder moesten werken en er sneller stuk door gaan.
Galious
Moderator
Moderator

20 nov 2017, 22:37

Ik zat ook te denken aan een reprint, maar ik vind dit wel een vrij vreemde keuze voor een reprint. Lijkt me niet dat dit een titel is die erg in demand is of was :dontknow:

Ik heb gekeken bij de small print en de jaartallen in de boekjes en op de doosjes, maar die zijn identiek. Op geen van beide discs kan ik zo gauw geen jaartal ontdekken.
Arjan Gameboyman schreef:Ik heb beide kleuren disc in mijn verzameling. Maar niet van t zelfde spel want ik heb geen enkel spel dubbel.

Het kan zijn dat ik nu onzin ga lullen, maar ik dacht dat de wat eerdere PS2 games, net als PS1 games op CD gebrand werden en de latere PS2 games op DVD. Not sure, kan onzin zijn. Maar misschien is t dus een vroege druk en een latere druk.
Maar ik heb dus wel die twee kleuren discs zitten in mn ps2 collectie.
Het klopt dat vroege PS2 games op CD zijn gebrand, dat zijn de blauwe discs. Maar de zilveren disc is in dit geval ook een CD. Ik zal eens mijn andere PS2 titels die op CD staan checken of daar nog meer zilveren tussen zitten, maar ik dacht dat ze voor de rest allemaal blauw zijn.
nmkl pjkl ftmch
zwaardgast

20 nov 2017, 23:28

Galious schreef:Ik zat ook te denken aan een reprint, maar ik vind dit wel een vrij vreemde keuze voor een reprint. Lijkt me niet dat dit een titel is die erg in demand is of was :dontknow:

Ik heb gekeken bij de small print en de jaartallen in de boekjes en op de doosjes, maar die zijn identiek. Op geen van beide discs kan ik zo gauw geen jaartal ontdekken.
Kan ook een nieuwere reprint zijn, persona 4 is bijvoorbeeld wel vaak gereprint met als verschil dat hij identiek is zoals de eerste run.

Dat was bij andere reprints niet het geval

Moet zelf zeggen dat ik nog geen reprint ben tegen gekomen van dit spel inderdaad.
toejam

21 nov 2017, 07:47

Ik zal ook eens grasduinen, volgens mij heb ik er een stuk of 4 van deze titel. Die USK-classificatie kan er ook op duiden dat er een separate batch is geweest voor de Duitse markt waar ze geen Duits doosje of boekje bij hebben gedrukt, al lijkt me dat onwaarschijnlijk.

De PS2 versie van SVC Chaos zal ergens van 2005 zijn? Ik heb volgens mij nog wel blauwe discs van spellen die later uitgekomen zijn. Heel veel van die arcade ports zijn maar een paar honderd MB. Gok dat die blauwe discs toen gewoon goedkoper waren.
Professional dabbler
Zach

07 mar 2018, 17:37

Door de switch kwam ik op het idee om eens te verdiepen in portable lcd schermen voor de ps2. Niet perfect, maar wel ideaal om eens door de ps2 backlog te worstelen, aangezien ik niet altijd beschikking heb over de tv.

Nu vraag ik mij af of een europese lcd scherm op een amerikaanse slim ps2 past of is er dan weer sprake van andere uitgangen?

Helaas heb ik een phat us ps2, dus dat past natuurlijk niet.
Arjan Gameboyman

07 mar 2018, 17:53

Zach schreef:Door de switch kwam ik op het idee om eens te verdiepen in portable lcd schermen voor de ps2. Niet perfect, maar wel ideaal om eens door de ps2 backlog te worstelen, aangezien ik niet altijd beschikking heb over de tv.

Nu vraag ik mij af of een europese lcd scherm op een amerikaanse slim ps2 past of is er dan weer sprake van andere uitgangen?

Helaas heb ik een phat us ps2, dus dat past natuurlijk niet.
Waarschijnlijk heb je hier al aan gedacht maar ik vraag t toch maar. Kun je niet gewoon de meeste ps2 titels op de PSvita of PSP spelen?
Afbeelding
Zach

07 mar 2018, 18:24

Een gedeelte misschien, maar veel jrpgs niet.
zwaardgast

08 mar 2018, 20:55

De psp is zeker een koning wat console ports betreft in vergelijking met andere handhelds echter is een groot gedeelte toch wel de nodige shovel ware slecht verouderd wat ps2 ports betreft. Uiteindelijk is het slechts een fractie wat je qua goede games op de psp kunt spelen van de ps2 qua jrpg's zul je echter niet tekort komen op de psp ook al zijn er haast geen ports van ps2 jrp'g op de psp.
Zach

09 mar 2018, 13:23

zwaardgast schreef:De psp is zeker een koning wat console ports betreft in vergelijking met andere handhelds echter is een groot gedeelte toch wel de nodige shovel ware slecht verouderd wat ps2 ports betreft. Uiteindelijk is het slechts een fractie wat je qua goede games op de psp kunt spelen van de ps2 qua jrpg's zul je echter niet tekort komen op de psp ook al zijn er haast geen ports van ps2 jrp'g op de psp.
Psp en vita wel in bezit.
OldSchool
Contacteer:

12 aug 2018, 17:32

Afbeelding

Morgen avond gaan een met een paar mensen ouderwets gamen! Ik ben van plan om in ieder geval ook de PS2 er bij te pakken en gezien het feit we allemaal darten (3 zelfs competitie ooit), gaat deze game zeker gespeeld worden.

Welke andere fun 4 player games kunnen jullie aanraden? Er is een multitap, dus dat behoort ook tot de mogelijkheden.

(Ik kan natuurlijk alle PS2 doosjes omdraaien en kijken of ze geschikt zijn voor 4 spelers, maar dit gaat hoop ik sneller :) )
c4ke

12 aug 2018, 18:06

Bij PS2 multitap spellen denk ik gelijk aan Mashed en TimeSplitters. Misschien kan je daar iets mee. :)
Spoiler: weergeven
Je kunt natuurlijk ook een PS1 game als Crash Team Racing pakken. Je moet schijnbaar dan wel de PS1 multitap op je PS2 aansluiten ivm comptabiliteit.
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
PenPenPenguin

13 aug 2018, 09:03

Toevallig van het weekend nog 4 player couch gedaan met 3 bierdrinkers... dat is bijna hetzelfde als darters!
We hadden geen mashed bij helaas maar wel timesplitters future perfect. Die game is echt goud omdat je ook bots aan kan zetten voor maximale chaos!
Roadkill is ook briljant. Racen en schieten in een arena ala Twisted metal.
En als je party mode wil doen, steeds de controller doorgeven aan de volgende player, zijn flatout en Burnout takedown ook gaaf!

Als iemand heel toevallig een oude xbox heeft staan met Deathrow, dan kan je ook helemaal los gaan.
WildCard

15 aug 2018, 22:39

Ik kies van alle playstation consoles altijd de PS2
niet alleen dat er veel goede games zijn maar ook
dat ik uit de voeten kan met PSX games
en ik speel zelfs op de dag toe nog steeds mee.

Titels die ik aan wil vullen op de lijst zijn:
Sly Racoon (vooral deel 1)
Ty the Tasmanian Tiger (alle 3)
Rocket power: Beach bandits
Activision Antology
Lego games (zijn goeie co-op games)
Fur Fighters
Gran Turismo 3 A-spec

er zijn meer maar daar moet ik in me kast kijken =^.^=
OldSchool
Contacteer:

15 aug 2018, 23:25

Thanks! Na het “darten” overgegaan op Buzz, daarna overgegaan op de NES.

Cel Damage Overdrive had ik trouwens ook nog klaargelegd, net als Worms 3D. Beide dus nog niet gespeeld, bewaren we voor een volgende keer.

Dank voor de tips!
Galious
Moderator
Moderator

09 jan 2020, 18:55

Als je even een uurtje of 12 hebt, kun je hier alle(?) PS2 games voorbij zien komen :)

Ik blijf erbij dat er maar weinig consoles zijn met zo'n enorm uitgebreide en gevarieerde library :thumbup1:

nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Retro gaming”