Het grote Playstation 2 topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
toejam

Re: Het grote Playstation 2 topic

09 jan 2020, 19:24

Ik zou het bijna gaan kijken om te zien of het compleet is :) Wel tof dat het ook echt gameplay footage is, dat zal een beste klus zijn geweest om allemaal op te nemen.
Professional dabbler
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 jan 2020, 09:46

Damn, dit is wel gaaf zeg. Ik kende dit hele kanaal niet, maar wel cool om de libraries zo te zijn. Maar die 12 uur is me wel wat gortig om te kijken :D
Afbeelding
Zach

10 jan 2020, 09:50

Ik ben sinds kort in bezit van een pound hdmi cable voor de ps2. Het ziet er een stuk scherper uit dan gewone av-kabels, makkelijk in gebruik, en is een hele verbetering vergeleken met een goedkopere av2hdmi, maar de games zijn toch nog vrij donker. Het contrast moet ik dan wel steeds bijstellen.

Iemand anders ervaringen of tips?
marxkemp
Contacteer:

10 jan 2020, 10:12

Zach schreef:Ik ben sinds kort in bezit van een pound hdmi cable voor de ps2. Het ziet er een stuk scherper uit dan gewone av-kabels, makkelijk in gebruik, en is een hele verbetering vergeleken met een goedkopere av2hdmi, maar de games zijn toch nog vrij donker. Het contrast moet ik dan wel steeds bijstellen.

Iemand anders ervaringen of tips?
Is dat juist niet het euvel bij die 'budget' kabels?
Zach

08 feb 2020, 15:16

Hey, klopt.

Misschien toch maar eens op zoek naar component kabel, alhoewel heb ik ook al genoeg kabels.
Don Cannoli 79

09 feb 2020, 11:46

Ik vind de Ps2 echt een gave console maar oh boy wat een slechte video output zeg!
Ik heb van retrogamingcables een dure scart kabel en dat ziet er dan wel ok uit maar bijvoorbeeld de Dreamcast doet het out of the box echt een heel stuk beter.

Als je echt mooi beeld met Ps2 games wil hebben moet je een launch ps3 60gb hebben. Daarop kan je een groot deel van de ps2 games op spelen en dat ziet er echt mooi uit. Helaas zijn niet alle games compatible
toejam

09 feb 2020, 11:53

Ik ben geen pietlut als het over beeldkwaliteit gaat en heb de ps2 dan ook via een el cheapo componentkabel uit China aangesloten maar dat ziet er voor mij echt prima uit. De Amerikaanse versie van Gran Turismo 4 doet gewoon 1080i out of the box, wil nog wel eens een Dreamcast game native op die resolutie zien draaien ;)
Professional dabbler
Don Cannoli 79

09 feb 2020, 13:24

Haha, ik vind het zelf ook echt vervelend om veel geld aan kabels uit te geven maar zo zachtjes aan ben ik met de helft van mijn consoles toch overstag gegaan. De Dreamcasts heb ik nog wél met de originele bijgeleverde kabel aangesloten., al wil ik die wel upgraden. Maar ik vind het er toch echt wat mooier uitzien dan op de PS2 met dure scartkabel. Ik heb 2 originele (dikke ) PS2's die onderling ook nog wat in beeldkwaliteit veranderen maar ik weet niet, het beeld is te donker , te blurry , dat moet toch beter kunnen dacht ik. Als je de ps2 games op de PS3 afspeelt zie je pas hoe goed het er eigenlijk kon uitzien. Al zul je ook dingen tegenkomen die lelijk in het oog springen omdat het op de PS2 juist verborgen was in dat donkere en wazige beeld :evil2:

Resolutie is natuurlijk maar een deel van het totale plaatje he maar het is wel indrukwekkend dat de PS2 1080i doet. Heel gaaf !

Overigens ben ik echt een PS2 fan van het eerste uur hoor. De PS1 en PS2 zijn de enige consoles die ik op release heb gekocht. De PS2 library is echt tof en uitgebreid en er is altijd weer iets nieuws te ontdekken maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen :smile:
Zach

08 jan 2021, 19:25

Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe aanwinsten. :biggrin: Zijn niet mijn foto's trouwens.
VFstick vind ik wel tof, maar games als DOA2 en SC2 vind ik niet fijn om te spelen met maar drie knoppen.
Ook maar de SC2 stick besteld, die lijkt mij nog wel beter voor mij. Erg benieuwd hoe mij die stick gaat bevallen.
Zach

27 jan 2021, 18:14

Zojuist een converter gekocht voor 6 euro om deze arcade sticks te gebruiken voor de PS3. Virtua fighter 5 is goed speelbaar.
Alleen werkt deze converter niet op de ps4. Iemand een idee waar je dat kan kopen? Een google search komt alleen uit op ps3 compatible converter.
Zach

17 mei 2021, 23:03

Zach schreef:
27 jan 2021, 18:14
Zojuist een converter gekocht voor 6 euro om deze arcade sticks te gebruiken voor de PS3. Virtua fighter 5 is goed speelbaar.
Alleen werkt deze converter niet op de ps4. Iemand een idee waar je dat kan kopen? Een google search komt alleen uit op ps3 compatible converter.
Zelf maar opgelost. Ik heb een brook converter gekocht op amazon. Firmware moest ik even updaten en het werkte meteen. Heerlijk om mijn soul calibur II arcade stick te gebruiken voor de PS4. Werkt ook op de PS3. Misschien dat ik de Tekken 5 stick ook nog even ga aanschaffen.

Terug naar “Retro gaming”