Het grote Playstation 2 topic

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Arjan Gameboyman
Marktplaats ID: 0

Het grote Playstation 2 topic

24 mei 2017, 22:12

Hoi,

Ik heb geen Playstation 2 topic gevonden, dus maak ik er maar een aan. :smile:

De Playstation 2 is awesome. Hij is snel, makkelijk, speelt DVD, CD, PS1, en al dat soort dingen.
Maar t belangrijkste is, dat er ZOVEEL goede PS2 titels zijn uitgekomen hier. En veel goede titels zijn ontzettend cheap (op dit moment dan). :thumbup:

Maar hoe speel je t beste PS2 games af?
Via een zeldzame PS3 FAT met 4 USB ports, Component, HDMI apater of AV to HDMI adapter?

Ik ga er zo achterkomen, op mn eigen TV dan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arjan Gameboyman op 25 mei 2017, 01:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

Re: Het grote Playstation 2 topic

24 mei 2017, 22:15

Much love voor de PS2! Die console heeft inderdaad een geweldige en ongelofelijk gevarieerde library aan games :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

24 mei 2017, 22:22

Van alle consoles die ik ooit hebt gehad heb ik aan de PS2 denk ik wel het meeste plezier beleefd. Er is een tijd geweest dat ik zawel een US als EU systeem had aangesloten.

Zelf zou ik zeggen dat op originele hardware het beste resultaat nog altijd op een goede CRT is met scart.

Wel is het zo dat de US PS2 modellen ook component mogelijkheid hadden. Maar waren er maar een handje vol titels die echt op 1080i werden weer gegeven. GT4 herninner ik mij nog.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

24 mei 2017, 22:24

Ik zou zeggen met RGB op een BVM. :tongue1:
Tom
Moderator
Moderator

24 mei 2017, 22:34

Leuk topic! De Playstation 2 heb ik eigenlijk helemaal langs mij laten gaan toen.

Dus, voor een beginnende Playstation 2 man misschien een antwoord op de vraag: Welke uitgave van de Playstation 2 (slim?) en welke games zijn aan re raden?

En is het een console die makkelijk te spelen is nu of zit je met updates die je eerst zal installeren etc.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

24 mei 2017, 22:50

Ik ben ook geen expert op het gebied van de PS2, maar gelukkig kwam de console nog uit voordat internet gemeengoed was op consoles. Last van updates zul je dus vrijwel niet hebben.
Galious
Moderator
Moderator

24 mei 2017, 22:52

De PS2 is gewoon net als de GameCube: plug 'n play. Geen updates om te installeren
Welke games aan te raden zijn, hangt natuurlijk helemaal af van je smaak, maar de PS2 heeft net als de SNES in dat opzicht ruimschoots voor elk wat wils. Misschien kun je hier wat leuke ideetjes opdoen *cue schaamteloze plug naar mijn PS2 Collectie topic*:

https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=13&t=3180.
nmkl pjkl ftmch
Arjan Gameboyman

24 mei 2017, 23:02

arjen1981 schreef:Van alle consoles die ik ooit hebt gehad heb ik aan de PS2 denk ik wel het meeste plezier beleefd. Er is een tijd geweest dat ik zawel een US als EU systeem had aangesloten.

Zelf zou ik zeggen dat op originele hardware het beste resultaat nog altijd op een goede CRT is met scart.

Wel is het zo dat de US PS2 modellen ook component mogelijkheid hadden. Maar waren er maar een handje vol titels die echt op 1080i werden weer gegeven. GT4 herninner ik mij nog.
Klopt.
Toch hebben veel gamers maar 1 TV in de kamer/huis. Vaak is dan zn vieze platte :biggrin: .
Hoe kun je nou op een platte TV t beste PS2 games afspelen? Dat zoek ik nu uit.

Wel een dom onderzoek, want t schijnt dat elke platte TV anders reageert op inputs, de ene vind zn HDMI converter fijner, de ander component kabel.
Afbeelding
Arjan Gameboyman

24 mei 2017, 23:06

Tom schreef:Leuk topic! De Playstation 2 heb ik eigenlijk helemaal langs mij laten gaan toen.

Dus, voor een beginnende Playstation 2 man misschien een antwoord op de vraag: Welke uitgave van de Playstation 2 (slim?) en welke games zijn aan re raden?

En is het een console die makkelijk te spelen is nu of zit je met updates die je eerst zal installeren etc.
Alles wat een laser heeft gaat stuk na een tijdje. Zo ook de PS2.
Geen stress, er zijn genoeg lasers op ebay voor 5 dollar. Waarom vertel ik dit? Stel je gaat nu beginnen en koopt een oude PS2 die er na 2 maanden mee op houd, dan weet je dat er niks aan de hand is.

De PS2 heeft eigenlijk maar 2 versies, FAT en Slim. Ik heb wel exemplaren gezien die afwijken, geen idee hoe t daarmee zit.
De PS2 slim is super klein, maakt geen geluid en geeft niet vaak problemen. Die raad ik daarom aan boven de PS2 Fat (bovendien gaat de disc tray van de PS2 Fat nog wel eens stuk).
Maar nogsteeds, hoe "nieuwer" een console, hoe makkelijker ie stuk gaat.

En inderdaad, plug en play. Super nice.
Afbeelding
KillingRaptor

24 mei 2017, 23:07

Arjan Gameboyman schreef:Klopt.
Toch hebben veel gamers maar 1 TV in de kamer/huis. Vaak is dan zn vieze platte :biggrin: .

Wel een dom onderzoek, want t schijnt dat elke platte TV anders reageert op inputs, de ene vind zn HDMI converter fijner, de ander component kabel.
Component is echt een aanrader voor PS2, ik heb even zo gespeeld (voor ik gestopt ben met PS2 games te spelen eigenlijk) en dat was echt een wereld van verschil op mijn LED televisie! Voorheen werkte ik met scart.
Afbeelding
Arjan Gameboyman

24 mei 2017, 23:22

KillingRaptor schreef:

Component is echt een aanrader voor PS2, ik heb even zo gespeeld (voor ik gestopt ben met PS2 games te spelen eigenlijk) en dat was echt een wereld van verschil op mijn LED televisie! Voorheen werkte ik met scart.

Nee nee nee. :thumbdown:
Je bedoeld dat component een aanrader is op jouw TV.
En je hebt vast niet zn HDMI ding geprobeerd. :tongue2:

Als je wat aanraad moet je wel alles geprobeerd hebben he!

Maar zelf had ik dus problemen met PS1 games op de TV via mn PS2 Slim console met scart.
Toen ben ik deze zoektocht begonnen, en component maakt de PS1 games 100x beter.
PS2 games zien er ook nog mooi uit. Dus component is zeker beter dan Scart.

Maar k ben wel benieuwd wat dat HDMI dingetje doet en of dat beter is dan via een PS3.
Afbeelding
Tom
Moderator
Moderator

24 mei 2017, 23:46

Ok mooi! Die slim lijkt me wel wat. Hoe zit het met de laadtijden van PS2 games ten opzichte van PS1 games? Bij de PS1 was dat wel erg lang, en ik neem aan dat opslag nog steeds gaat via die memory cards?

(Ik kan makkelijk een google search doen maar het hier plaatsen is natuurlijk veel leuker ;) )
Arjan Gameboyman

25 mei 2017, 00:25

Laden duurt best lang volgens mij. Ik heb t niet getimed naast Gamecube ofzo.
Het systeem is ook minder sterk dan de Xbox en Gamecube. Maar dat is niet zo super belangrijk. Het grote voordeel van de ps2 is dat er zo belachelijk veel goede games cheap te krijgen zijn.

En met memory card ja. Ik vind dat persoon super chil.
Ga ik naar een vriend, hoef ik alleen zn memery card en misschien een game of controller mee te nemen, en we kunnen aan de slag.
Afbeelding
KillingRaptor

25 mei 2017, 12:34

Arjan Gameboyman schreef:
KillingRaptor schreef:

Nee nee nee. :thumbdown:
Je bedoeld dat component een aanrader is op jouw TV.
En je hebt vast niet zn HDMI ding geprobeerd. :tongue2:

Als je wat aanraad moet je wel alles geprobeerd hebben he!

Maar zelf had ik dus problemen met PS1 games op de TV via mn PS2 Slim console met scart.
Toen ben ik deze zoektocht begonnen, en component maakt de PS1 games 100x beter.
PS2 games zien er ook nog mooi uit. Dus component is zeker beter dan Scart.

Maar k ben wel benieuwd wat dat HDMI dingetje doet en of dat beter is dan via een PS3.
Daarom dat ik er ook bij vermeldde dat ik voorheen op scart werkte, component is al een enorm verschil. ;) HDMI inderdaad nooit geprobeerd omdat ik nooit meer op mijn PS2 speelde daarna.
Wat PS1 games betreft heb ik altijd meer problemen gehad om ze op PS3 te spelen dan op PS2, ik had de indruk dat de PS3 veel sneller krasjes las in de discs. Geluid dat hapert enzo terwijl ik dat met diezelfde games nooit had op de PS2.

Wat ik ook wel regelmatig had is dat de kabels van de PS2 controllers zeer fragiel zijn, na een tijdje had ik met verschillende dat ze geen connectie meer maakten of ik moest ze precies goed houden (één kleine beweging en de connectie was weg). Met verschillende officiële controllers gehad.
Afbeelding
Arjan Gameboyman

25 mei 2017, 13:02

Ja precies.
Volgens mij zijn Dual Shock 1 controllers ook robuuster dan de common Dual Shock 2.
Vaak kabelbreukjes enzo.

Op welke versie van de PS3 console heb je problemen gehad met PS1 games? Ik heb op de PS3 FAT (die PS2 leest) en op de Super Slim geen problemen ondervonden.
De PS2 consoles lezen inderdaad naar mijn ervaring netjes de PS1 games. Alleen ik kreeg lelijk beeld op mn TV via Scart, maar t werkte wel. Toen de lens van mn PS2 Slim aan ouderdom overleed gingen wel eerst de PS1 games eruit. Die las hij niet meer.

Misschien is een PS1 schijfje gewoon lastiger te lezen in t algemeen.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

25 mei 2017, 13:06

Ik heb echt nog nooit een probleem gehad met mijn PS2 controller :confused1:
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

25 mei 2017, 18:33

Arjan Gameboyman schreef:Ja precies.
Volgens mij zijn Dual Shock 1 controllers ook robuuster dan de common Dual Shock 2.
Vaak kabelbreukjes enzo.

Op welke versie van de PS3 console heb je problemen gehad met PS1 games? Ik heb op de PS3 FAT (die PS2 leest) en op de Super Slim geen problemen ondervonden.
De PS2 consoles lezen inderdaad naar mijn ervaring netjes de PS1 games. Alleen ik kreeg lelijk beeld op mn TV via Scart, maar t werkte wel. Toen de lens van mn PS2 Slim aan ouderdom overleed gingen wel eerst de PS1 games eruit. Die las hij niet meer.

Misschien is een PS1 schijfje gewoon lastiger te lezen in t algemeen.
De fat PS3 maar kon aan de discs liggen. Wel raar dat PS2 ze wel goed las.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 mei 2017, 18:37

Sing Star, dat was de reden dat ik een PS2 kocht, in eerste instantie als console naast mijn Xbox. Pas veel later ben ik me echt in de library gaan verdiepen maar mijn interesse vond niet zo vaak aansluiting met de games die populair waren op PS2. Ik ben nu nog steeds bezig met PS2 games ontdekken waar ik altijd benieuwd naar was.
toejam

01 jun 2017, 10:38

Gisteren de platinum versie van Resident Evil Outbreak gekregen. Ik dacht dat er een verkeerde manual in zat, want die is van File #2.

Afbeelding

Echter was mijn zoon zo scherp om op te merken dat op de achterkant van de manual normaliter de bijbehorende S?ES code staat, en die klopt met die van de disc en het doosje. Dus deze manual hoort hier wel bij, maar naar mijn idee niet bij dit spel.

Afbeelding

Klopt mijn idee en is dit een productiefout of is dit een andere game dan de originele Outbreak?
Professional dabbler
KillingRaptor

01 jun 2017, 10:45

Outbreak en Outbreak File 2 zijn twee verschillende games. File 2 wordt blijkbaar bekeken als een standalone expansion van de eerste game.
Afbeelding
zwaardgast

01 jun 2017, 10:57

Resident evil outbreak file 2 heeft een andere code + de achterkant ziet er niet zo uit als mijn exemplaar

Misschien heb je hier een andere manual geplaatst die van outbreak 1 :wink:

Overigens los van die code werden er soms in de winkels verkeerde boekjes bijgestopt met name van games met meerdere delen. Heb het vaak genoeg gezien of bij de eigenaar zelf uiteraard.

Afbeelding
toejam

01 jun 2017, 11:29

Hmm, misschien heeft iemand anders hier ook een platinum van Resident Evil outbreak (SLES-51589). Ben benieuwd welke manual daar bij zit. Op basis van de SLES-codes hoort mijn setje bij elkaar. Kan dus ook gewoon een domme fout bij de master geweest zijn en dat ze allemaal zo zijn, of dat het regiogebonden is.
Professional dabbler
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 jun 2017, 12:07

toejam schreef:Hmm, misschien heeft iemand anders hier ook een platinum van Resident Evil outbreak (SLES-51589). Ben benieuwd welke manual daar bij zit. Op basis van de SLES-codes hoort mijn setje bij elkaar. Kan dus ook gewoon een domme fout bij de master geweest zijn en dat ze allemaal zo zijn, of dat het regiogebonden is.
Toevallig heb ik deze, en ook de SLES-51589 maar ik lees in mijn database:
Opmerking: Disc redelijk bekrast en mist manual

Dus opzoek naar een volgende slachtoffer :)
Afbeelding
toejam

01 jun 2017, 13:19

Dynamike schreef:Toevallig heb ik deze, en ook de SLES-51589 maar ik lees in mijn database:
Opmerking: Disc redelijk bekrast en mist manual

Dus opzoek naar een volgende slachtoffer :)
Klinkt alsof je in het geheel een beter exemplaar kunt gebruiken :wink: Wel bedankt voor het opzoeken..
Professional dabbler
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 jun 2017, 13:30

toejam schreef:Klinkt alsof je in het geheel een beter exemplaar kunt gebruiken :wink: Wel bedankt voor het opzoeken..
Haha, als ik hem nog een keer tegenkom dan neem ik hem vast wel mee :) Maar het heeft geen hoge prio ;)
Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”