Retroblox / Polymega

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Niets

Retroblox / Polymega

01 feb 2017, 22:11

Een mogelijke nieuwe manier om in de toekomst je ouwe retrogames te spelen:de RetroBlox. Wat ik ervan gezien heb tot nu toe is dat het een modulair systeem is dat meerdere platformen kan afspelen, waaronder ook cd-rom discs. Playstation 1 en Sega CD worden genoemd.

Tenminste, nu is het alleen nog maar een concept en over een paar maanden zal er wel een kickstarter van komen, maar misschien dat er interesse is hier om het te volgen.

Hoe ik er achter gekomen ben:

En nog wat linkjes:
http://retroblox.com/
http://www.retrocollect.com/News/modula ... ealed.html

Wat denken jullie? Interessant? Ik heb mij iig ingeschreven voor de nieuwsbrief, mocht het ooit wat worden... :evil2:
Laatst gewijzigd door Niets op 20 jun 2018, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
"Earth" without art is just "eh"...
Gurtus

Re: RetroBlox

01 feb 2017, 22:17

Dit kon wel eens de eerste kickstater worden die ik ga backen dit lijkt mij echt vet
I’M HERE TO KICK ASS AND CHEW BUBBLEGUM, AND I’M ALL OUTTA GUM
Rikske

01 feb 2017, 23:01

Ben benieuwd hoe die disc-based game dan afgespeeld gaan worden. Moet haast wel emulatie zijn toch? Dan gaat er best een aardig computertje in schuil, de prijs zal er dan ook wel naar worden.
DySsUn

02 feb 2017, 17:52

Slick! Zal best wat gaan kosten.
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
jack-deejz

02 feb 2017, 20:05

Echt heel interessant concept. Ik hoop dat niet alleen de games ook goed spelen en eruit zien, maar dat het geluid ook goed nagebootst word. Sommige van die oude soundchips zijn erg tricky om te na te doen. Deze ga ik misschien wel steunen.
Buffalo? No, tatanka.
Carl2
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

03 feb 2017, 07:42

Ik vind dit wel een mooi systeem.
Ik had de video gisteravond ook gevonden op Youtube en ben eigenlijk wel enthousiast. Hopelijk valt de prijs mee.
Padre_Abraham

03 feb 2017, 08:10

Ik vind dit een mooi systeem en gelukkig ondersteund deze flink wat systemen. Ik hou het in ieder geval in de gaten en neig ernaar om voor het eerst een crowdfund project te steunen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 feb 2017, 09:36

Nice... ben erg benieuwd wat de hardware is waar het op draait. Ik gok emulatie, maar dat is met CD's wel erg tof. Eens in de gaten houden.
Afbeelding
Cekootje

03 feb 2017, 22:19

Ziet er heel gaaf uit, dit zou ik wel waarderen :-)

Wat een klerebende bij die vent in huis trouwens!
Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 feb 2017, 22:33

Wat een ontzettend gaaf idee, zo hoef ik geen Saturn en 32X te kopen ^_^
Don Cannoli 79

24 jul 2017, 10:37

Dit ding heeft inmiddels een andere naam gekregen. Polymega. http://www.polymega.com
Hij draait nu naast de al bekende systemen zoals Playstation 1 , Sega-cd en TurboGrafx -cd ook Neo-Geo CD discs met verkorte laadtijden.

Verder wordt er veel om Sega Saturn support gevraagd. Polymega geeft zelf aan ook een fan te zijn van de Saturn dus er is best een kans dat het er gaat komen.

De games schijn je ook ook te kunnen back-uppen naar het systeem zodat je niet steeds een disc hoeft te wisselen. Awesome !

Al met al, is dit wel iets wat ik in de gaten blijf houden.
PenPenPenguin

24 jul 2017, 11:41

ik hoop echt dat dat ding er uiteindelijk zo komt. zou heel gaaf zijn :)
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Marth Daul

24 jul 2017, 12:03

LTGreenBean schreef:ik hoop echt dat dat ding er uiteindelijk zo komt. zou heel gaaf zijn :)
Als het goed is uitgewerkt, een dikke + 1 !

Maar ik vrees altijd wat voor zaken als de deze, denk dat de Retron 5 tot nu één van de weinige redelijk geslaagde multi-consoles is en nu ze er ook nog cd's bij gaan steken van verschillende merken wordt het nog ingewikkelder. Het idee staat me heel aan, maar de uitwerking moet Top zijn en geen half werk en daar schuilt vaak het punt van teleurstelling .
May the Force be Cute :cool:
Swey

24 jul 2017, 12:13

ehrmahgawd, dat ziet er veelbelovend uit! zat net te bedenken dat ik misschien een retron 5 aan wilde schaffen, stel ik toch maar even uit om te kijken hoe dit van de grond komt, thanks voor de info!
Don Cannoli 79

24 jul 2017, 13:04

Ja als het goed wordt uitgewerkt wordt dit gaaf. Vaak is het een teleurstelling , dat klopt ook. Maarrr...ik ben een positief ingesteld mensch dus ik ga er gewoon vanuit dat dit heel goed wordt uitgewerkt.

De mensen achter dit poroject hebben bij Insomniac aan de Ratchet & Clank games gewerkt. Ik geloof een producer en een engineer of zo.
Dat betekent niet gelijk dat ze daarom een goede console kunnen lanceren maar er zit in ieder geval kennis (en hopelijk wat love) van de gaming-industrie. Het lijkt erop dat het niet zomaar een low quality product wordt die een graantje mee wil pikken in de snelgroeiende retro-scene.

Verder, is prijs ook wel belangrijk. Ik lees hier en daar dat de cd-basis ongeveer de prijs van een Nintendo Switch (330,-) gaat kosten. De losse elementen ongeveer de prijs van een AAA-game (60-70,-).
Dit zijn uiteraard slechts speculaties.
PenPenPenguin

24 jul 2017, 13:36

voor mij zou ik alleen al heel blij zijn als er een console komt die juist alle discs zou kunnen spelen en dat regio vrij.

alle andere cart consoles heb ik origineel en dat werkt gewoon.

dus ja we blijven hopen :)
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Don Cannoli 79

24 jul 2017, 14:37

LTGreenBean schreef:voor mij zou ik alleen al heel blij zijn als er een console komt die juist alle discs zou kunnen spelen en dat regio vrij.

alle andere cart consoles heb ik origineel en dat werkt gewoon.

dus ja we blijven hopen :)
Ja dat begrijp ik wel ja. Ik zelf wil minder systemen in de huiskamer hebben opgesteld. Op de 1 of andere manier vind ik het fijner om te gamen in de huiskamer dan in de gameroom waardoor ik vaak de helft vd systemen beneden heb opgesteld. Met de Polymega hoop ik dat voor een deel te kunnen oplossen. Dan heb ik bijvoorbeeld alleen nog een PS4 en een Polymega beneden staan. Als ik dan een keer op de originele hardware wil gamen dan ik altijd nog naar de gameroom gaan.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

24 jul 2017, 15:29

Dit kan heel interessant worden, mits inderdaad goed uitgewerkt en de prijs schappelijk blijft. Veel hangt af van de kwaliteit van emulators, al had ik liever gezien dat ze gebruik maakten van FPGA's voor nagenoeg perfecte accuraatheid. Deze zijn echter nog volop in ontwikkeling en lang niet alle systemen zijn daar al klaar voor. Ook zou het waarschijnlijk de prijs omhoog krikken.
Don Cannoli 79

24 jul 2017, 16:09

Ja idd, ze noemen het zelf "Hybrid -emulation " omdat ze wel de originele discs/carts lezen. Bij de FX-chip op de SNES hoeven ze dan niet die chip te emuleren maar kunnen ze die "gewoon"uitlezen. Zulk soort games zijn dan gelijk een uitzondering want die kun je dan ook niet vanuit de back-up opstarten. In dat geval moet de cartridge er dus wel echt in zitten.
Ze trekken zelf ook de vergelijking met FPGA's maar dit moest dan wel goedkoper gaan worden. Ik weet niet in hoeverre die vergelijking opgaat.
Voor ik zoiets ga aanschaffen wil ik eerst alles weten mbt kwaliteit, compatibility etc.
Gozert
Moderator
Moderator

24 jul 2017, 16:14

Ja, precies. Het wordt toch eerst de kat uit de boom kijken bij zulke projecten. Zo'n Retron 5 klonk heel leuk, maar daar zitten ook wat haken en ogen aan.
Don Cannoli 79

24 jul 2017, 20:14

Zeker eerst de kat uit de boom kijken. Die Retron 5 is helemaal niet verkeerd idd. Volgens mij is dat wel met een FPGA board. Helaas heeft ie ook wel wat issues. Ergste is geloof ik de pin-connectors die nogal snel game-over zijn. De Polymega is dus nog ff afwachten allemaal.
Marth Daul

24 jul 2017, 20:24

Don Cannoli 79 schreef:Zeker eerst de kat uit de boom kijken. Die Retron 5 is helemaal niet verkeerd idd. Volgens mij is dat wel met een FPGA board. Helaas heeft ie ook wel wat issues. Ergste is geloof ik de pin-connectors die nogal snel game-over zijn. De Polymega is dus nog ff afwachten allemaal.
Ik denk dat hun grootste vijand de prijs is. Willen ze echt iets kwalitatief afleveren gaat dat veel te duur zijn waardoor de afzetmarkt weer te klein is. Willen ze de prijs betaalbaar houden moeten ze veel toegevingen doen.
Daarom vrees ik zeker bij deze console voor de toegevingen tenzij ze een prijs van een 300 dollar naar voren schuiven wat dan weer veel te duur is in verhouding met de Xbox One en de PS4.

Het is een moeilijke niche markt vrees ik.
May the Force be Cute :cool:
Don Cannoli 79

24 jul 2017, 22:02

Marth Daul schreef:
Don Cannoli 79 schreef:Zeker eerst de kat uit de boom kijken. Die Retron 5 is helemaal niet verkeerd idd. Volgens mij is dat wel met een FPGA board. Helaas heeft ie ook wel wat issues. Ergste is geloof ik de pin-connectors die nogal snel game-over zijn. De Polymega is dus nog ff afwachten allemaal.
Ik denk dat hun grootste vijand de prijs is. Willen ze echt iets kwalitatief afleveren gaat dat veel te duur zijn waardoor de afzetmarkt weer te klein is. Willen ze de prijs betaalbaar houden moeten ze veel toegevingen doen.
Daarom vrees ik zeker bij deze console voor de toegevingen tenzij ze een prijs van een 300 dollar naar voren schuiven wat dan weer veel te duur is in verhouding met de Xbox One en de PS4.

Het is een moeilijke niche markt vrees ik.
Ja dat ben ik wel met je eens. Ik weet niet hoeveel ze er hopen te verkopen. Voor mij persoonlijk is het gewoon als het echt een heel goed produkt is wil ik daar best PS4 geld aan uitgeven maar ik snap heel goed dat dat niet voor iedereen geldt.
Gozert
Moderator
Moderator

26 jul 2017, 02:28

De Retron 5 werkt met emulators. Er was zelfs nog heel veel ophef over omdat Hyperkin freeware emulators gebruikte voor een commercieel product zonder expliciete toestemming van de ontwikkelaars.
Don Cannoli 79

27 jul 2017, 12:23

Gozert schreef:
De Retron 5 werkt met emulators. Er was zelfs nog heel veel ophef over omdat Hyperkin freeware emulators gebruikte voor een commercieel product zonder expliciete toestemming van de ontwikkelaars.
Hahaha, boefjes !! Ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat er een Spartan (nog wattes) FPGA in zat ofzo maar het is dus gewoon met freeware emulators begrijp ik nu dus.

Terug naar “Retro gaming”