De gaafste flipperkasten en de tofste pinball games

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

De gaafste flipperkasten en de tofste pinball games

10 sep 2015, 14:26

Ik heb zojuist een post aangemaakt over het onlangs geopende Dutch Pinball Museum. Dan hoort daar natuurlijk een vanzelf sprekend topic bij.

Wat vinden jullie de gaafste pinball kasten en de leukste pinball games?

Voor mij heeft Pinball dezelfde magie als oude arcade games, in sommige opzichten zelfs nog meer. De pinball kasten uit de jaren '80 en '90 waren enorm spectaculair om te zien en elke keer als ik op een plek was waar zo'n ding stond was ik daar volledig door betoverd.

De coolste kasten die ik vroeger ben tegen gekomen zijn Indiana Jones: The Pinball Adventure en Terminator 2: Judgement Day, allebei van Williams. Dit zijn de promotie video's van beide kasten.

Qua games zijn mijn favorieten Revenge of the Gator op de Game Boy en met name Devil's Crush op de PC Engine en Turbografx. Die laatste game is een verplicht nummer in mijn PC Engine voorstelrondje. Dat vind ik allebei twee erg coole virtuele kasten, al gaat Devil's Crush toch wel veel verder qua mechanics en mini games.

Welke flipper fans hebben we hier nog meer? En wat zijn jullie tofste herinneringen met deze ballen van staal?
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

Re: De gaafste flipperkasten en de tofste pinball games

10 sep 2015, 15:43

Ik heb niet genoegd geflipperd om te zeggen dat ik een favoriet hebt.

Ik heb wel mooie herinneringen aan de kast in onderstaand filmpje. De buren van een neef hadden deze vroeger in hun garage staan.
Het inwerpen van een muntje is al een feest :lol:

MotherBrain

10 sep 2015, 15:49

Mijn favoriete flipperkast is Gilligan's Island, een flipperkast van Bally, vroeger heel veel gespeeld in een lokale kantine in Puttershoek (waar?), daarna echt nóóit meer kunnen vinden om er nog een keer op te spelen helaas..

Afbeelding

Qua pinball games gaat mijn voorkeur ook uit naar Revenge of the Gator op de Gameboy. Erg toffe game !

Overigens vind ik Pinbot op de NES ook een coole pinball game, alleen is die echt vreselijk moeilijk om uit te spelen. Zoals je wel kunt zien blijf je de flippers altijd zien en 'splits' het scherm zich om de bal altijd te volgen op het veld, wat het spel goed maakt !

Afbeelding
PenPenPenguin

10 sep 2015, 16:00

en pinball FX op de handhelds en consoles

ik vond deze altijd heel tof
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 sep 2015, 16:14

Ik weet vrij zeker dat ze die Gilligan's Island bij Ton Ton Club XL hadden aan het begin van het jaar. Volgens mij heb ik hem daar gezien.
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
PenPenPenguin

10 sep 2015, 16:21

Ruud schreef:Ik heb niet genoegd geflipperd om te zeggen dat ik een favoriet hebt.

Ik heb wel mooie herinneringen aan de kast in onderstaand filmpje. De buren van een neef hadden deze vroeger in hun garage staan.
Het inwerpen van een muntje is al een feest :lol:

ik ken deze niet maar die moet er zeker komen als ik ooit de ruimte heb :P
"it's the greatest ass in pinball history"
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Dennis!

10 sep 2015, 16:45

Ah pinball machines, dat is het echte werk!! Ik heb er zelf twee gehad maar die stonden in de woonkamer en dat was toch wel erg vol met ook een piano erbij. Dat waren overigens FISH TALES ( erg toffe pin! ) En Turtles ( ook leuk zeker als je van Turtles houdt )

Vroegah heb ik echt veel flipperkasten gespeeld. Hier in Gouda had je sportland arcade en gokhal die arcades en flipperkasten had. Die hadden zeker een kast of 10 / 15 die bij tijd en wijle wisselde. Mijn toppers zijn ;

Twilight Zone
, echt een hele vette kast die erg complex en bijzonder is met een magnetisch veld en de hele vibe van de serie goed overbrengt.

Tales from the Crypt, lekker snel en toffe theme.

T2, gewoon tof, punt.

Addams Family, erg coole kast die fijn speelt en veel mogelijkheden heeft

White water, supertofspeelveld met rafting en bergen, bigfoot in een bootje en een complex spel.

Andere titels waar ik veel plezier aan beleefd heb zijn ; jurassic park, roadhouse, star wars, no fear, rocky and bullwinkle en demolition man.
----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
PenPenPenguin

10 sep 2015, 18:14

ook goud!
Galious
Moderator
Moderator

10 sep 2015, 18:23

Ik heb ook meer videogame pinball gespeeld dan op echte kasten, dus van de laatste kan ik niet echt een favoriet noemen.

Qua pinball games was ik vroeger gek op Midnight Magic op de Atari 2600, mijn allereerste pinball game. Maar de tofste pinball games vind ik Devil's Crush/Dragon's Fury (de MD versie, het PC Engine origineel heb ik nog nooit gespeeld), Jaki Crush (het derde deel van de "Crush" serie dat op de Super Famicom verscheen) en Super Pinball: Behind the Mask (SNES).
nmkl pjkl ftmch
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

10 sep 2015, 18:34

Fish Tales heb ik vorig jaar nog even gespeeld.
Die stond in een sporthalkantine. Weet alleen even niet meer waar.
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

10 sep 2015, 20:39

Er zijn echt zoveel toffe flipperkasten. Naast alle zeer toffe oudere kasten moet je ook echt eens proberen de nieuwere te spelen, ACDC, Metallica, TRON en Nederlands trots The Big Lebowski welke binnenkort verschijnt. Wat echt heel tof is is de Dutch Pinball Open die georganiseerd wordt door de NL flipperverening. Daar kun je als bezoeker ook op ontzettend veel kasten spelen tegen een hele schappelijke entreeprijs.
KillingRaptor

10 sep 2015, 21:23

Pokémon Pinball op Game Boy blijft een favorietje van mij. Qua echte kasten weet ik het niet zo, heb er een groot deel gespeeld via Pinball Arcade. Gorgar vind ik wel vet met die oude computerstemmen maar Bride of Pinbot vind ik ook helemaal super!
Afbeelding
Pius

10 sep 2015, 21:34

Revenge of the Gator heb ik extreem veel gespeeld als kind. Pokémon pinball heb ik helaas nog nooit gespeeld :(
"Come back when you can put up a fight."
segatarian

11 sep 2015, 08:58

leukste flipper kast vond ik star wars van sega.

op de saturn vind ik tilt een toffe game en op de dreamcast neo golden logies.

als het echt retro moet, heb ik mij ook wel vermaakt met sonic spinball.
Corpseblaster

05 okt 2015, 01:26

Revenge of the Gator was geweldig op de Gameboy!

Behind the mask op de SNEs vond ik ok wel ok, maar de beste videogame pinball games die ik tot dusver heb gespeeld zijn die van Pro Pinball en dan met name: Timeshock. Ik zie nog meer toffe videokasten hier in deze thread. Hoe kan je die komen te spelen? Emuleren?
KillingRaptor

05 okt 2015, 08:05

Corpseblaster schreef:Ik zie nog meer toffe videokasten hier in deze thread. Hoe kan je die komen te spelen? Emuleren?
Er is een game genaamd Pinball Arcade welke op de meeste recente platformen is verschenen. Daar verschijnen "simulaties" van echte kasten op, er blijven telkens nieuwe verschijnen en ze spelen erg goed! Deze zijn er momenteel op beschikbaar: http://www.pinballarcade.com/TablePacks/
Afbeelding
Padre_Abraham

05 okt 2015, 08:10

Er is me altijd 1 flipperkast bijgebleven en dat was Excalibur.
segatarian

05 okt 2015, 13:05

die is ook vet ja
PenPenPenguin

05 okt 2015, 13:28

KillingRaptor schreef:
Corpseblaster schreef:Ik zie nog meer toffe videokasten hier in deze thread. Hoe kan je die komen te spelen? Emuleren?
Er is een game genaamd Pinball Arcade welke op de meeste recente platformen is verschenen. Daar verschijnen "simulaties" van echte kasten op, er blijven telkens nieuwe verschijnen en ze spelen erg goed! Deze zijn er momenteel op beschikbaar: http://www.pinballarcade.com/TablePacks/

top, heb deze even gedownload voor de Xbone. ben benieuwd.

ik speelde altijd Pinball FX op xbox360, playstation 3,4 en vita. erg fijne game is dat.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 nov 2015, 08:52

De nieuwe Gamesack gaat over Pinball games. Tof!

Afbeelding
Martin

29 jan 2016, 22:17

Voor de gene die graag op de pc een versie van een echte kast willen spelen kan je eens kijken naar visual pinball. Dit is een pinball simulatie programma waarin je zelf kasten kan maken. Er zit ook een grote actieve community achter van mensen die hun eigen kasten maken of echte kasten nabouwen.
Mijn Verkooptopic: Marvel Comics Te Koop
http://button-bashers.nl/viewtopic.php?f=16&t=1270
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 jan 2016, 22:20

Dit gebruiken ze ook voor het bouwen van flipperkasten met lcd schermen als speelveld toch?
Afbeelding
Martin

29 jan 2016, 22:24

Dat zou denk ik wel kunnen. Je kan de hoek enzo allemaal instellen, dus als je zou willen zou je de kast helemaal van boven weergeven. Het is een gratis programma. Het kost wel een beetje moeite om het goed in te stellen en als je zelf kasten wil maken zit er wel een behoorlijke leercurve achter. Maar daar staat tegenover dat het een erg goed programma is (vind ik zelf dan) en echt heel veel kasten voor te downloaden zijn.
Mijn Verkooptopic: Marvel Comics Te Koop
http://button-bashers.nl/viewtopic.php?f=16&t=1270
OldSchool
Contacteer:

14 jan 2021, 20:22

Vijf jaar oud al weer dit topic! Tijd om te reviven! Er zijn toch ook wel nieuwe mensen bijgekomen in dit half jaar die hier misschien iets over kwijt willen!

Revenge of The Gator ook veel gespeeld vroeger, maar geen idee wat ik nou precies aan het doen was, er leek geen einde te komen aan de nieuwe kamers! Qua videogames moeten toch wel écht Epic Pinball en Pinball Fantasies genoemd worden. Nog niet zo heel lang geleden Pinball Fantasies op een dos laptop opgestart! Mijn favoriet was zonder twijfel deze:
Afbeelding

Ik weet dat ik als jonge jongen enorm van flipperkasten hield. Toen ik echt jong was gingen we vaak op vakantie in Ponypark Slagharen. Ik weet nog dat daar een reuze pinball kast stond, waarvoor ik echt op een krukje moest staan om er überhaupt iets mee te kunnen doen. Toen ik in Zwolle was, hadden ze er op dat moment ook iets van 7 kasten staan. Die hebben we allemaal ook uitgebreid getest. Ik weet nog dat ik altijd super blij was als ik van mijn moeder een briefje van 5 kreeg om op te maken in een Arcade. Dat ging destijds gegarandeerd naar een flipperkast. Om die echt me allemaal terug te kunnen halen, vind ik lastig. Was toen erg jong. Later verschoof ook wel de interesse naar games. Ik weet wel nog goed een vakantie in Ouddorp, Zeeland. We zaten in een huisje en aan de overkant van de weg stond een grote schuur, met daarin een arcade. En daar vond ik Genesis, van Gottlieb. Geweldige kast en onthouden als mijn persoonlijke favoriet.
Afbeelding
Fing3r

15 jan 2021, 10:32

Ik ging vroeger echt heel hard op Pinball Fantasies, vooral Stones 'n Bones heb ik ontzettend veel gespeeld. Tot ergernis van een vriend van mij had ik het scorebord helemaal opgeeisd en kon hij mijn scores niet verbeteren 😎

Afbeelding

Mijn persoonlijk favoriete fysieke flipperkast moet wel die van Starwars zijn, deze stond bij ons in Balk in de locale arcadehal en was mijn vaste plek na schooltijd om me te vermaken. Ik speelde daar dan al snel een uurtje of twee met soms maar één gulden :evil2:

Helaas bestaat de arcadehal al jaren niet meer en heb ik deze specifieke flipperkast ook nooit meer ergens anders gezien, andere favorieten waren nog Indiana Jones en Independence Day.

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”