Games waar je 100+ uur in gestoken hebt

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
TheDarkWanderer

Re: Games waar je 100+ uur in gestoken hebt

24 jan 2021, 14:55

Apenheul schreef:
24 jan 2021, 11:51
TheDarkWanderer schreef: Dat is echt wel knetterveel tijd in Mario Kart op de Wii. Veel online gespeeld neem ik aan?
Met vrienden speelde ik altijd extreem vaak Double Dash maar die game is zo gemakkelijk dat CPU spelers eigenlijk nooit in de buurt van je tijden kwamen, Mario Kart Wii was heel erg customizable waardoor we toch weer uitdaging konden vinden (al vlakte dat ja een tijdje ook af). Oorspronkelijk wilde ik Mario Kart Wii helemaal niet kopen en toen ik de game in huis haalde was ie al ruim een jaar uit, maar ik denk dat juist daarom mijn vrienden allemaal wel interesse hadden om het eens te proberen (gamen stond op een lager pitje) en dat zorgde voor kritieke massa en continuïteit.

Persoonlijk vind ik het een van de mindere Mario Karts qua courses, maar de competitie er omheen met al die vehicle-combinaties en instelbaarheid maakte veel goed.
Ik vond een aantal courses in die game wel oke en vooral in de eerste paar uur is het leuk dat er ook motoren inzitten als optie. Ik vond juist de floaty controls van Double Dash erg wennen.
I sense a soul in search of answers...
Ok Impala!
Contacteer:

25 jan 2021, 08:08

Mark schreef:
23 jan 2021, 18:31
Ik kan inmiddels ISS Pro Evolution Soccer 2 voor de PS1 ook wel toevoegen aan dit topic denk ik. Heb je daar toevallig ook wat ervaring mee?
Nee, ik koos indertijd voor een N64. Dus wel veel ISS64 gespeeld (wat ook een heel toffe game is). De Playstation line heb ik uiteindelijk dus nooit gespeeld. :unsure:
gekkehenkie

26 jan 2021, 17:37

Eigenlijk nooit echt lange spellen gespeeld. Laatst wel nog Hollow Knight uitgespeeld met 77 uur op de teller. Er zijn wel enkele spellen die ik zo vaak heb herhaald dat ik daarmee dik over de honderd uur ga:

- Probotector (NES)
- Super Mario Bros (NES)
- Tetris (Gameboy)
- Picross 3D (DS)
Consider yourself a hero.
Rikske

27 jan 2021, 10:55

Voor mij zijn er een aantal games waar ik erg veel tijd in gestoken heb. Waren periodes dat ik alleen die spellen speelde, eigenlijk alleen maar multiplayer games:

1000+
Counterstrike Source
World of Warcraft

500+
League of Legends

100+
Age of Empires 2
SmCity 3000
Rollercoaster Tycoon (verspreidt over vele jaren, speel het nog af en toe een paar uur)
Call of Duty 4
Call of Duty MW 2
Mariokart Double Dash!!
Mark

03 feb 2021, 16:32

Ik kan inmiddels Ghost of Tsushima ook aan mijn lijst toevoegen. In anderhalve week tijd heb ik 'm voor de tweede keer opgestart en uitgespeeld, nu met alle collections compleet. De eerste keer doorspelen kostte me 65 uur en de tweede 63, maar nu dus wel compleet.

Ik ben ergens wel blij dat het erop zit. Dit is een van de weinige games (en zeker de laatste pak 'm beet 10 jaar) waarbij ik echt 8 uur lang achter elkaar kan spelen (en op een vrije dag ook gewoon doe). Gelukkig is het nu klaar. De laatste 5 - 10 uur was weinig anders dan fetch quests, al is dat met die prachtige omgeving geen hele grote straf (hoogstens wat saai).
Blossom
Contacteer:

05 feb 2021, 20:12

Team fortress 2 3000+
Super smash bros ultimate 1500
Minecraft (Wordt niet bijgehouden maar meer dan 1000)
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
SeekingPower

06 feb 2021, 19:01

Diablo 2
Path of Exile
MHZ

16 feb 2021, 10:22

Warioware DIY voor de DS. Yep de enige game waarin ik toch wel wat uren aan heb versleten.

Voor de rest heb ik wel RPG's gespeeld zoals Valkyrie Profile, maar daar heb ik geen 100 uur in gestoken. Ik had een ending maar niet zo'n goeie, wist ik veel dat je een bepaalde strategie moest naleven om de beste ending te krijgen. Het blijft wel een top spel.
SegaMegaPlayer

04 mar 2021, 22:08

Nou, hier mijn eerste opzetje...
Age of Empires
Anno 1602
Anno 1503
Civilization
Civilization II
Civilization IV
Civilization V
Cicilization VI
Clash Royale
Columns
Command & Conquer
Crazy Taxi
Crusaders of the lost idols
Death Rally
Diablo
Fortnite
Golden Axe
Goldeneye
GTA 2
KKND
Mario Kart 64
Phantasy Star Online
Pharaoh
Railroad Tycoon 2
Rick Dangerous
Rollercoaster Tycoon
SEGA Rally
Simcity
Starcraft
State of Survival
Tokyo HighwayRacer
Tony Hawk
Total Annihilation
War Inc.
Warcraft
Warcraft 3
Wonderboy
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 mar 2021, 09:54

Tamelijk wat 4X games in dat lijstje, SegaMegaPlayer. Herkenbaar dat daar veel tijd in gaat zitten.
SegaMegaPlayer

05 mar 2021, 17:49

Vroeger... Als het donker werd ging de CRT aan en gamen maar, en ongetwijfeld is dit de helft van het verhaal ;-)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

05 mar 2021, 19:40

Phantasy Star Online was de eerste game die mij opviel! Daar heb ik ook heel wat uren ingespeeld. Diablo staat er ook tussen dat is een mooie combo. Maar toen zag ik Golden Axe. Ik ben heel benieuwd naar dat verhaal? Sega Rally snap ik volkomen want dat kun je echt wel meester worden na 100den uren en blijft het beter worden. Maar Golden Axe?
SegaMegaPlayer

06 mar 2021, 01:59

arjen1981 schreef:
05 mar 2021, 19:40
Phantasy Star Online was de eerste game die mij opviel! Daar heb ik ook heel wat uren ingespeeld. Diablo staat er ook tussen dat is een mooie combo. Maar toen zag ik Golden Axe. Ik ben heel benieuwd naar dat verhaal? Sega Rally snap ik volkomen want dat kun je echt wel meester worden na 100den uren en blijft het beter worden. Maar Golden Axe?
Niet (heel) vel te vertellen over Golden Axe, net als Streets of Rage en Wonderboy jarenlang overal in de arcades gespeeld. Daarna op cartridges en later zelfs nog op de PC. Die geluiden, groene mannetjes en blauwe flesjes :party:
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

06 mar 2021, 23:21

Apenheul schreef:
05 mar 2021, 09:54
Tamelijk wat 4X games in dat lijstje, SegaMegaPlayer. Herkenbaar dat daar veel tijd in gaat zitten.
Ja, die games zijn echt digitale crack. Hoeveel Civilization IV ik wel niet heb gespeeld in 2006-2007... Mijn huisgenoot destijds vond dat ook fantastisch. Ik wil niet eens weten hoe vaak we ergens in de ochtend een potje opstartten om dan 's nachts er achter te komen dat we misschien toch boodschappen voor avondeten hadden moeten doen... :lol:

Nu ik er over nadenk, mag Sid Meier's Alpha Centauri ook wel in mijn lijstje met games die ik ruim 100 uur gespeeld heb. Dat was echt een heerlijke spin-off met interessante facties, ontzettend veel mogelijkheden en een beklemmende doch grijpende sfeer. :love:
LesserMagic
Contacteer:

06 mar 2021, 23:40

Volgens mij heb ik nooit gereageerd in dit topic. Maar voor mij is het lijstje een stuk korter.

- Championship Manager/Football Manager (alle edities van 1995 tot pakweg 2017).
- Project Gotham Racing 2 (op Xbox Live was dat tevens onze 'hangplek')
- Star Wars: The Old Republic
- World of Tanks
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Elite Dangerous
- The Witcher III: Wild Hunt
- Assassin's Creed: Origins
- Assassin's Creed: Odyssey
- Assassin's Creed: Valhalla
- Final Fantasy XV
- Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

En ik vergeet vast nog wel wat, maar dit is wat me zo even te binnen schiet en wat Steam me laat zien.
KillingRaptor

07 mar 2021, 08:46

Super Smash Bros. Ultimate mag aan mijn lijstje toegevoegd worden, net voorbij de 100 uren nu. Weer wat online zitten spelen met Sephiroth. :biggrin:
Afbeelding
SegaMegaPlayer

07 mar 2021, 12:36

Gozert schreef:
Ja, die games zijn echt digitale crack. Hoeveel Civilization IV ik wel niet heb gespeeld in 2006-2007... Mijn huisgenoot destijds vond dat ook fantastisch. Ik wil niet eens weten hoe vaak we ergens in de ochtend een potje opstartten om dan 's nachts er achter te komen dat we misschien toch boodschappen voor avondeten hadden moeten doen... :lol:

Nu ik er over nadenk, mag Sid Meier's Alpha Centauri ook wel in mijn lijstje met games die ik ruim 100 uur gespeeld heb. Dat was echt een heerlijke spin-off met interessante facties, ontzettend veel mogelijkheden en een beklemmende doch grijpende sfeer. :love:
Inderdaad ja, heb nog eens beter gekeken en kan deze ook toevoegen, al moet ik zeggen dat met name de Settlers heel veel tijd als serie hebben gekost :rolleyes:

Alpha Centauri
Ancient Art of War at Sea
B-17 Flying Fortress
Battle Isle
Beasts & Bumpkins
Covert Action
Grand Prix Manager 2
Grandia II
Gunboat
Gunship 2000
Heroes of Might & Magic
History Line 1914-1918
Midwinter II
North & South
Redneck Rampage
Settlers
Settlers II
Settlers III
Skies of Arcadia
Test Drive
Gozert
Moderator
Moderator

07 mar 2021, 13:12

Ja, games waarin je iets moet bouwen zijn altijd wel vrij verslavend; of het nou gaat om een pretpark, ziekenhuis, kerker, nederzetting, stad of compleet rijk. Het is altijd tof om iets uit het niets op te zetten en dat te zien groeien. Het duurt nooit heel lang tot het bereiken van je subdoelen en bijbehorende beloningen. Het is dus altijd heel aanlokkelijk om nog heel eventjes door te spelen. En daarna nog heel eventjes. Nee, echt nog vijf minuten! Ik maak alleen nog even dit af! Ach, ik ben nu toch zo dichtbij het volgende doel, dan kan ik net zo goed even doorgaan. Etcetera.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 mar 2021, 13:20

Gozert schreef:

Civilization is ook zo'n rijke game ervaring met emergente storytelling, het spel begint met een resource-engine opzetten die je in staat stelt om snel uit te breiden maar op een gegeven moment slaat het om in backstab politics, koude oorlogen, vriendjespolitiek en soms enorme veldslagen. Mjin eerste weekend met Civ 5 tikte de 20 uur speeltijd al aan, zo verslingerd kan ik er aan raken.

Een game die ik trouwens minder vaak tegen kom maar die ik vroeger wel veel gespeeld heb was Caesar 3. Dat hield een soort midden tussen The Settlers en Sim City maar blieef beperkt binnen 1 tijdsbeeld.

Afbeelding
Gozert
Moderator
Moderator

07 mar 2021, 14:57

Er is ook gewoon iets aan de look van die isometrische management games, waardoor ik altijd meteen zin krijg om ze te spelen wanneer ik een screenshot of filmpje zie. Dit geldt vooral voor de periode eind jaren '90. Caesar III is daar inderdaad een goed voorbeeld van, maar ook games als SimCity 3000, Anno 1602, Rollercoaster Tycoon en de overige vergelijkbare games van de ontwikkelaar van Caesar III (Pharaoh, Zeus en Emperor). Het heeft gewoon een bepaalde charme waar ik meteen vrolijk van word. :)
SegaMegaPlayer

08 mar 2021, 15:10

Apenheul schreef:
Gozert schreef:

Civilization is ook zo'n rijke game ervaring met emergente storytelling, het spel begint met een resource-engine opzetten die je in staat stelt om snel uit te breiden maar op een gegeven moment slaat het om in backstab politics, koude oorlogen, vriendjespolitiek en soms enorme veldslagen. Mjin eerste weekend met Civ 5 tikte de 20 uur speeltijd al aan, zo verslingerd kan ik er aan raken.

Een game die ik trouwens minder vaak tegen kom maar die ik vroeger wel veel gespeeld heb was Caesar 3. Dat hield een soort midden tussen The Settlers en Sim City maar blieef beperkt binnen 1 tijdsbeeld.
Ja! Caesar 3! Mooi, mooi. En nauurlijk Theme Hospital, was ik even vergeten :wink:
segatarian

09 mar 2021, 12:10

Civ is geweldig idd.
Wel heb ik een probleempje met civ 6.
Ik merk dat als je al je bommenwerpers gewoon in de steden parkeert ipv. op het vliegveld, dat de computer zelf daar niks mee doet.
Op een vliegveld word je gelijk aangepakt, maar stal je ze in je steden na een bombardement dan blijft de computer passief, hierdoor blijft tegen een mens spelen de enige optie.
Want anders blijf ik toch terug grijpen naar dit truckje als het even tegenzit. Inmiddels betrap ik mij erop dat ik al weer eerder civ revolution aanzet dan civ 6
segatarian

09 mar 2021, 12:11

leuk lijstje segamegaplayer
Vind je columns 3 minder dan columns 1? of nog niet geprobeerd.
Het is 1 van mijn favo puzzle games voor de megadrive
Ribbelchips

09 mar 2021, 15:22

Gozert schreef:
07 mar 2021, 14:57
Er is ook gewoon iets aan de look van die isometrische management games, waardoor ik altijd meteen zin krijg om ze te spelen wanneer ik een screenshot of filmpje zie. Dit geldt vooral voor de periode eind jaren '90. Caesar III is daar inderdaad een goed voorbeeld van, maar ook games als SimCity 3000, Anno 1602, Rollercoaster Tycoon en de overige vergelijkbare games van de ontwikkelaar van Caesar III (Pharaoh, Zeus en Emperor). Het heeft gewoon een bepaalde charme waar ik meteen vrolijk van word. :)
Dit herken ik enorm ja. Ondanks de vele menuutjes en complex ogende UI spreekt de gameplay vaak voor zich en ben je snel hooked. Ik heb ook ontelbare uren in de Command & Conquer serie zitten. Eerst alleen de singleplayer en skirmish maar daarna ook heel veel via LAN en uiteindelijk natuurlijk online. Red Alert 2... man man man... online werd het op een gegeven moment verpest met allerlei cheats en tegenstanders die gingen tankrushen of een leger rocketeers op je afstuurden. Maar via LAN spraken we dan af dat we een half uur mochten bouwen aan onze basis en elkaar pas daarna mochten aanvallen enzo. Gouden tijden.

Ook Theme Hospital heb ik veel gespeeld. Al was het in de latere levels echt wel lastig om je targets te halen, dus uitgespeeld heb ik hem nooit. Dat soort games hadden vaak wel moneycheats waardoor het allemaal makkelijker werd, maar cheaten is nooit echt mijn ding geweest. Behalve dan bij Sim City op de SNES. Dat was volgens mij praktisch onmogelijk om uit te spelen zonder de 'belasting cheat'.
Kunstschilder1987
Contacteer:

09 mar 2021, 15:24

Apenheul schreef:
Gozert schreef:

Afbeelding
Oh caesar!!!! die games speelde ik tig uren als tiener inderdaad. ik had destijds ook een variant van dezelfde makers met egypte als thema, ik geloof dat het Cleopatra heette en speelde exact hetzelfde.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:

Terug naar “Retro gaming”