We hebben natuurlijk al diverse topics over Youtube kanalen. Topics met de mooiste docu's, of verzamel kanalen of room toor kanalen.
Maar ik dacht ipv daar weer een post te doen gewoon even opnieuw en open vraag aan iedereen:
Wat zijn nu jullie frisse nieuwe youtube ontdekkingen?
Ja tuurlijk LGR blijft fantastisch, maar er zijn ook echt wel nieuwe interessante kanalen bij gekomen het afgelopen jaar. Of ben je er juist helemaal niet meer zo mee bezig. Of ben je geswiched naar Twitch of wellicht wel Tic Tok? Ik ben heel nieuwd.
Zelf besteed ik elke dag echt nog wel een uur aan Youtube. Minimaal :P Met 231 subscriptions.... pfft
Ik heb er drie:
Morts Garage
Dit is de nieuwe Pat the NES Punk. Ik denk dat dat genoeg zegt. Leuke markt video's en knap geedit en gewoon heel vermakelijk om naar te kijken.
https://www.youtube.com/@MortsGarage
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... p72ybgLa0c
Gabbo The Giver
Opereerd in dezelfde omgeving als Mort en is ook gewoon een hele sympathieke man. Vermaak me er goed mee.
https://www.youtube.com/@gabbothegiver3852
https://www.youtube.com/@gabbothegiver3852/videos
Video Game Esoterica
Super informatied. Veel Sega en Konami arcade games. Helemaal mijn straatje. En helemaal fan van geworden en zet ik zijn video's als eerste op wanneer ze in de feed zitten. Ook veel Mister FPGA nieuws. En een stuk leuker gebracht dan de andere kanalen die Mister updates brengen zoals het populairdere RetroRGB. Hij heeft ook een enorme collectie aan Arcade PCB's.
https://www.youtube.com/@VideoGameEsoterica/videos
https://www.youtube.com/@VideoGameEsoterica/playlists
De voor jou nieuwe Youtube kanalen en ontdekkingen
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Re: De voor jou nieuwe Youtube kanalen en ontdekkingen
Ik kende MVG al van naam maar had nog geen video van hem gezien, totdat de titel "The Story of Quake on the Gameboy Advance" werd aangeraden door Youtube.
Ik heb er een tip van opgestoken die ik nog niet wist. Namelijk dat je de cpu mode kun switchten om extra registers te gebruiken om data die je vaak nodig hebt op te slaan.
Ik heb er een tip van opgestoken die ik nog niet wist. Namelijk dat je de cpu mode kun switchten om extra registers te gebruiken om data die je vaak nodig hebt op te slaan.
- KillingRaptor
Bericht
De meeste van mijn abbo's zijn nog dezelfe van vroeger eigenlijk. Cinemassacre, Retro Rick, Happy Console Gamer, Game Chasers,...
Welke er wel zijn bijgekomen voor mij zijn That Videogame Show, Pixel Squad en Maximilian Dood (samen met Yo Videogames ook die laatste). Ik zit ook heel vaak YT te kijken dus. Twitch live kijken doe ik niet en Tik Tok vind ik al helemaal belachelijk.
Welke er wel zijn bijgekomen voor mij zijn That Videogame Show, Pixel Squad en Maximilian Dood (samen met Yo Videogames ook die laatste). Ik zit ook heel vaak YT te kijken dus. Twitch live kijken doe ik niet en Tik Tok vind ik al helemaal belachelijk.

- HeatherGrace
Bericht
Mijn huidige lijst lijkt erg op degene die nu boven mij staat. Ik heb in het verleden veel gekeken naar ProJared, Caddicarus, JonTron, Brutalmoose, PeanutButterGamer, The Completionist en Game Theory. Maar deze heb ik al lang niet meer gevolgt. Ze gingen een andere kant op of het was gewoon mijn ding niet meer.
Tegenwoordig ziet mijn mijn lijst er heel anders uit. Charlotte Dobre wie reageert op Bridezilla's, LetMeExplainStudios die dmv animatie verteld over ongemakkelijke situaties uit haar leven, Disney Beat wie laat zien hoe Disneyland attracties in elkaar zitten door breakdowns te ontleden en verder BOOS, Jaiden Animations, Retro Rick en Pixel Game Squad. AVGN en Game Chasers zijn uiteraard altijd nog gebleven! Die heb ik beiden sinds de eerste afleveringen in mijn lijst staan. Blijven geweldig.
Enne. Nee. Geen TikTok of Twitch. YouTube zie ik als een gratis streamingdienst a la Netflix, haha. Die andere 2 niet.
Tegenwoordig ziet mijn mijn lijst er heel anders uit. Charlotte Dobre wie reageert op Bridezilla's, LetMeExplainStudios die dmv animatie verteld over ongemakkelijke situaties uit haar leven, Disney Beat wie laat zien hoe Disneyland attracties in elkaar zitten door breakdowns te ontleden en verder BOOS, Jaiden Animations, Retro Rick en Pixel Game Squad. AVGN en Game Chasers zijn uiteraard altijd nog gebleven! Die heb ik beiden sinds de eerste afleveringen in mijn lijst staan. Blijven geweldig.

Enne. Nee. Geen TikTok of Twitch. YouTube zie ik als een gratis streamingdienst a la Netflix, haha. Die andere 2 niet.

- KillingRaptor
Bericht
Jaiden Animations heb ik ook nog dingen van gezien! Ik vond haar animaties van haar Pokémon Nuzlock Challenges echt heel tof.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Ik kijk nu meer naar essays over games of een specifiek element (design, animatie, etc) uitlichten, kanelen als eurothug4000, Errant Signal, Design Doc, New Frame Plus en Architect of Games.
Wat minder games gerelateerd kijk ik sinds kort naar Jordan Persegati een horrortekenaar die oa in kleurboeken voor kinderen tekent en North of the Border die van klei figuren uit games/films/etc namaakt, maar altijd met een twist.
Waar ik al jaren naar kijk, maar die ik altijd aanraad is World War Two zij maken een documentaire over WW2. Elke week posten ze een video over 1 week van de oorlog in chronologische volgorde en ze zijn bijna bij D-Day.
Ik heb precies hetzelfde, zoveel naar al die gasten gekeken maar het trekt me nu gewoon niet meer.HeatherGrace schreef: ↑05 mei 2023, 19:29Ik heb in het verleden veel gekeken naar ProJared, Caddicarus, JonTron, Brutalmoose, PeanutButterGamer, The Completionist en Game Theory. Maar deze heb ik al lang niet meer gevolgt. Ze gingen een andere kant op of het was gewoon mijn ding niet meer.
Ik kijk nu meer naar essays over games of een specifiek element (design, animatie, etc) uitlichten, kanelen als eurothug4000, Errant Signal, Design Doc, New Frame Plus en Architect of Games.
Wat minder games gerelateerd kijk ik sinds kort naar Jordan Persegati een horrortekenaar die oa in kleurboeken voor kinderen tekent en North of the Border die van klei figuren uit games/films/etc namaakt, maar altijd met een twist.
Waar ik al jaren naar kijk, maar die ik altijd aanraad is World War Two zij maken een documentaire over WW2. Elke week posten ze een video over 1 week van de oorlog in chronologische volgorde en ze zijn bijna bij D-Day.
- arjen1981
Bericht
MVG volg ik ook al langere tijd. Ik vind de gehele emulatie scene ook erg interessant (ook waarom video Game Esoterica mij zo boeit) en is het ook mooi om te horen over zijn eigen projecten en werk. Hij heeft het goed voor elkaar, maar geeft ook een eerlijk beeld van wanneer het niet goed zit. Zoals de Blade Runner remake. Hij werkt nu als Lead Engine designer voor LRG en River City Girls Zero is dan het perfecte voorbeeld. Nagaat dat het allemaal bovenop de SFC titel is gemaakt. Dat is hoe je je remakes / remasters wilt zien. Met veel nieuwe content en niet gewoon een emulator.Apenheul schreef: ↑05 mei 2023, 12:24Ik kende MVG al van naam maar had nog geen video van hem gezien, totdat de titel "The Story of Quake on the Gameboy Advance" werd aangeraden door Youtube.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik had ook gezien in een video dat hij ook aan de moderne Quake-poort heeft gewerkt. Die is echt fantastisch, er zit zelfs een Horde Mode mod in die erg leuk is om split-screen met vrienden te spelen.
- arjen1981
Bericht
Ik ga het even proberen. Ik vind dit soort rommelmarkt video's altijd erg leuk. Gamechasers is natuurlijk erg bekend, maar ik vind deze meer natuurlijke speur video's veel leuker. Mijn favorieten waren Juan SecretGameStash en Dave van Blue Bus Dave. De kanalen zijn nog live maar ze zijn er helaas beiden mee gestopt op youtube. Morts Garage kan ik je dan ook echt wel aanraden raptor.
Pixel Squad lijkt mij vooral interessant. Ik kende deze niet. Al komt deze kwa naam wel bekend voorKillingRaptor schreef: ↑05 mei 2023, 14:25De meeste van mijn abbo's zijn nog dezelfe van vroeger eigenlijk. Cinemassacre, Retro Rick, Happy Console Gamer, Game Chasers,...
Welke er wel zijn bijgekomen voor mij zijn That Videogame Show, Pixel Squad en Maximilian Dood (samen met Yo Videogames ook die laatste). Ik zit ook heel vaak YT te kijken dus. Twitch live kijken doe ik niet en Tik Tok vind ik al helemaal belachelijk.![]()

- arjen1981
- HeatherGrace
Bericht
Waarschijnlijk omdat Gabbo The Giver vaak met ze mee gaat.

- Galious
- Moderator
Bericht
The Game Chasers, Flea Market Madness van Pat the NES Punk en LGR's thrift video's zijn eigenlijk de enige rommelmarkt video's die ik nog wel volg.
Mijn meeste nieuwere youtube ontdekkingen hebben ook niets met games te maken, enkele uitzonderingen daargelaten zoals Chef Fitaurus (met wekelijks een shmup review), witchfinder1976 (voor home computer nostalgie), Shmup Junkie (voor shmup junkies), CarbotAnimations (voor de heerlijke Elden Ring animaties) en kanalen als The Tarnished Archeologist en The Lore Hunter (voor Soulslike lore video's).
Pixel Game Squad is min of meer de voortzetting van The NES Pursuit van het kanaal Retro Liberty, met Aaron (nu Riff?) en Ricky. Eerlijk gezegd trek ik Pixel Game Squad een stuk minder, het komt naar mijn smaak toch veel geforceerder en gemaakt over vergeleken met de originele serie.HeatherGrace schreef: ↑06 mei 2023, 14:04Waarschijnlijk omdat Gabbo The Giver vaak met ze mee gaat.![]()
The Game Chasers, Flea Market Madness van Pat the NES Punk en LGR's thrift video's zijn eigenlijk de enige rommelmarkt video's die ik nog wel volg.
De meeste hiervan keek ik ook vroeger, maar ik heb er nu niets meer mee.HeatherGrace schreef: ↑05 mei 2023, 19:29Mijn huidige lijst lijkt erg op degene die nu boven mij staat. Ik heb in het verleden veel gekeken naar ProJared, Caddicarus, JonTron, Brutalmoose, PeanutButterGamer, The Completionist en Game Theory. Maar deze heb ik al lang niet meer gevolgt. Ze gingen een andere kant op of het was gewoon mijn ding niet meer.
Mijn meeste nieuwere youtube ontdekkingen hebben ook niets met games te maken, enkele uitzonderingen daargelaten zoals Chef Fitaurus (met wekelijks een shmup review), witchfinder1976 (voor home computer nostalgie), Shmup Junkie (voor shmup junkies), CarbotAnimations (voor de heerlijke Elden Ring animaties) en kanalen als The Tarnished Archeologist en The Lore Hunter (voor Soulslike lore video's).
nmkl pjkl ftmch
- arjen1981
Bericht
A precies heather dan heb ik het via die weg wel geprobeerd en weer unsubscribed. En ja LGR Thrifts is natuurlijk helemaal een hoogtepunt. Al Maar wie weer wat we onbewust nog missen. Ik heb retro rick ook subscribed en zal binnenkort ook wel langs komen in de feed. Jaiden Animations Zie je ook direct wel dat, dat kwaliteit is maar zijn het niet helemaal onderwerpen die mij direct aanspreken 

- arjen1981
Bericht
Ikk voor video game essays kan ik je pandamonium van harte aanraden: https://youtube.com/@PandaMoniumReviews
Voor mij staat hij aan de absolute top. Bijvoorbeeld zij. Video over NBA Jam of Virtua Cop. Werkelijk enorm boeiend en verteld hij ook echt nieuwe dingen die je nog niet wist omdat hij ook echt ontzettend veel research doet. Veel andere kanalen vertellen niks nieuws. NoClio vind ik ook mooi en is ook echt kwaliteit maar pandamonium gaat nog vele malen verder. Een video kan dan ook snel meerdere / vele uren lang zijn. Ben heel ben heel benieuwd naar zijn volgende grote docu!
Voor mij staat hij aan de absolute top. Bijvoorbeeld zij. Video over NBA Jam of Virtua Cop. Werkelijk enorm boeiend en verteld hij ook echt nieuwe dingen die je nog niet wist omdat hij ook echt ontzettend veel research doet. Veel andere kanalen vertellen niks nieuws. NoClio vind ik ook mooi en is ook echt kwaliteit maar pandamonium gaat nog vele malen verder. Een video kan dan ook snel meerdere / vele uren lang zijn. Ben heel ben heel benieuwd naar zijn volgende grote docu!
- ikk
- Contacteer:
Bericht
PandaMonium maakt bijna alleen video's over de Sega Saturn, een console waar ik niks mee heb.
NoClip zal ik komende week wat van gaan kijken.
NoClip zal ik komende week wat van gaan kijken.
- arjen1981
Bericht
haha, ik zag laatst dat ik er rond de 170 had. Waarvan er een stuk of 30 met gaming te maken hebben. Ik heb er laatst wel een paar opgezegd die ik niet echt meer bekeek.
en m'n 'later bekijken' map is ook een probleem aan het worden. Daar heb ik bijna 1800 video's klaarstaan. Die ga ik realistisch gezien natuurlijk nooit allemaal bekijken. Ik ben ook zo'n uitsteller.
Don Procrastinator !
Maar goed, OT: Er zijn voor mij de laatste jaren op gaming gebied niet veel nieuwe kanalen bij gekomen.
Ik heb er een aantal die ik echt actief volg zoals Digital Foundry, Bithead1000, Mystic (Playstation), SEGA Lord X en Paul's Hardware (vooral PC stuff).
Één die er wel in de laatste jaren bij is gekomen is Shmup Junkie. Die maakt niet veel video's maar wat ie doet is absoluut high quality. De naam zegt het al , voornamelijk gericht op shoot'em ups maar ook bijvoorbeels Run 'n guns.
Hij doet af en toe wel een irritant typetje bijvoorbeeld van Cotton ofzo maar dat is hem vergeven.
Wow, 231 subscriptions

en m'n 'later bekijken' map is ook een probleem aan het worden. Daar heb ik bijna 1800 video's klaarstaan. Die ga ik realistisch gezien natuurlijk nooit allemaal bekijken. Ik ben ook zo'n uitsteller.
Don Procrastinator !

Maar goed, OT: Er zijn voor mij de laatste jaren op gaming gebied niet veel nieuwe kanalen bij gekomen.
Ik heb er een aantal die ik echt actief volg zoals Digital Foundry, Bithead1000, Mystic (Playstation), SEGA Lord X en Paul's Hardware (vooral PC stuff).
Één die er wel in de laatste jaren bij is gekomen is Shmup Junkie. Die maakt niet veel video's maar wat ie doet is absoluut high quality. De naam zegt het al , voornamelijk gericht op shoot'em ups maar ook bijvoorbeels Run 'n guns.
Hij doet af en toe wel een irritant typetje bijvoorbeeld van Cotton ofzo maar dat is hem vergeven.
- Gozert
- Moderator
- eBay gebruikersnaam: gozert
Bericht
Razbuten
Vooral bekend van zijn Gaming for A Non Gamer serie, waarbij hij zijn vrouw die (in ieder geval destijds) vrijwel geen ervaring heeft met games enkele van zijn favoriete games laat spelen en observaties maakt hoe zo iemand het medium leert eigen maken. Heel verfrissend om games vanuit een dergelijk perspectief te bekijken voor iemand die is opgegroeid met games en daardoor veel aspecten van het medium voor lief neemt. Daarnaast heeft Razbuten ook behoorlijk wat video's waarbij hij kijkt naar bepaalde trends, ontwerpkeuzes en spelmechanismes in brede zin. Denk daarbij aan craften, consumables, fast travel, mini-maps, etc. Vaak erg interessante en vermakelijke video's.
Daryl Talks Games
Daryl heeft een bachelor in psychologie en probeert bepaalde emoties en gedrag met betrekking tot games (en alles er om heen) te verklaren. Dit doet hij aan de hand van peer-reviewed wetenschappelijke literatuur (met links in de beschrijving), maar vanwege zijn manier van presenteren (waarbij hij zelfspot absoluut niet schuwt) is het allemaal prima behapbaar voor de gemiddelde kijker en naast leerzaam ook nog eens erg amusant.
MattMcMuscles
Matt heeft twee grote series. De eerste is What Happened? waarbij hij kijkt naar de geschiedenis van games (en soms consoles of films) waarbij de ontwikkeling en/of uitgave niet bepaald vlekkeloos is verlopen. Vaak zijn dit games die berucht zijn om hun negatieve ontvangst (denk aan Fallout 76, Cyberpunk 2077, Duke Nukem Forever, Anthem, etc.), maar af en toe ook games die ondanks hun bewogen geschiedenis juist erg geliefd zijn (denk aan Metroid Prime, Killer Instinct 2013, Doom 2016, etc.). Daarnaast is er The Worst Fighting Game waar hij de meest beruchte vechtgames onder de loep neemt om te kijken of die allemaal daadwerkelijk zo slecht zijn en welke nou echt de allerslechtste is. Daarbij gaat hij best de diepte in en wordt hij regelmatig bijgestaan door andere populaire YouTubers met affiniteit voor vechtgames zoals Maximilian Dood, Justin Wong en Ketchup & Mustard. Verder maakt hij ook regelmatig retrospectives van z'n favoriete games en series, vaak vechtgames en beat 'em ups, en willekeurige video's waar hij gewoon zin in heeft.
Stop Skeletons From Fighting
Derek Alexander, voor de oudgedienden onder ons voorheen bekend als de Happy Video Game Nerd, heeft een fascinatie met (in zijn eigen woorden) vreemde, ambitieuze en onnodige games en hardware. Denk daarbij aan obscure consoles zoals de Zeebo, nauwelijks gebruikte accessoires zoals de Nintendo 64 muis of games die meer uit hun hardware proberen te halen dan er stiekem in zit (Symphony of the Night op de Game.com, iemand?). Er zijn weinig video's van hem waar ik niet iets tofs geleerd heb.
Vooral bekend van zijn Gaming for A Non Gamer serie, waarbij hij zijn vrouw die (in ieder geval destijds) vrijwel geen ervaring heeft met games enkele van zijn favoriete games laat spelen en observaties maakt hoe zo iemand het medium leert eigen maken. Heel verfrissend om games vanuit een dergelijk perspectief te bekijken voor iemand die is opgegroeid met games en daardoor veel aspecten van het medium voor lief neemt. Daarnaast heeft Razbuten ook behoorlijk wat video's waarbij hij kijkt naar bepaalde trends, ontwerpkeuzes en spelmechanismes in brede zin. Denk daarbij aan craften, consumables, fast travel, mini-maps, etc. Vaak erg interessante en vermakelijke video's.
Daryl Talks Games
Daryl heeft een bachelor in psychologie en probeert bepaalde emoties en gedrag met betrekking tot games (en alles er om heen) te verklaren. Dit doet hij aan de hand van peer-reviewed wetenschappelijke literatuur (met links in de beschrijving), maar vanwege zijn manier van presenteren (waarbij hij zelfspot absoluut niet schuwt) is het allemaal prima behapbaar voor de gemiddelde kijker en naast leerzaam ook nog eens erg amusant.
MattMcMuscles
Matt heeft twee grote series. De eerste is What Happened? waarbij hij kijkt naar de geschiedenis van games (en soms consoles of films) waarbij de ontwikkeling en/of uitgave niet bepaald vlekkeloos is verlopen. Vaak zijn dit games die berucht zijn om hun negatieve ontvangst (denk aan Fallout 76, Cyberpunk 2077, Duke Nukem Forever, Anthem, etc.), maar af en toe ook games die ondanks hun bewogen geschiedenis juist erg geliefd zijn (denk aan Metroid Prime, Killer Instinct 2013, Doom 2016, etc.). Daarnaast is er The Worst Fighting Game waar hij de meest beruchte vechtgames onder de loep neemt om te kijken of die allemaal daadwerkelijk zo slecht zijn en welke nou echt de allerslechtste is. Daarbij gaat hij best de diepte in en wordt hij regelmatig bijgestaan door andere populaire YouTubers met affiniteit voor vechtgames zoals Maximilian Dood, Justin Wong en Ketchup & Mustard. Verder maakt hij ook regelmatig retrospectives van z'n favoriete games en series, vaak vechtgames en beat 'em ups, en willekeurige video's waar hij gewoon zin in heeft.
Stop Skeletons From Fighting
Derek Alexander, voor de oudgedienden onder ons voorheen bekend als de Happy Video Game Nerd, heeft een fascinatie met (in zijn eigen woorden) vreemde, ambitieuze en onnodige games en hardware. Denk daarbij aan obscure consoles zoals de Zeebo, nauwelijks gebruikte accessoires zoals de Nintendo 64 muis of games die meer uit hun hardware proberen te halen dan er stiekem in zit (Symphony of the Night op de Game.com, iemand?). Er zijn weinig video's van hem waar ik niet iets tofs geleerd heb.
- arjen1981
Bericht
Digital Foundry blijft ook geweldig inderdaad.
1800! Daar zeg ik dan weer wow tegen. Bithead1000 wordt hier ook nog altijd gekeken. Ik zit zo op de 250 watch later video's maar daar zit altijd maar 1 of 2 van Bithead in en dan ben ik weer bijDon Cannoli 79 schreef: ↑09 mei 2023, 09:46en m'n 'later bekijken' map is ook een probleem aan het worden. Daar heb ik bijna 1800 video's klaarstaan. Die ga ik realistisch gezien natuurlijk nooit allemaal bekijken. Ik ben ook zo'n uitsteller.
Don Procrastinator !![]()

- arjen1981
Bericht
Ik was ook echt wel fan van zijn auto video's

Bericht
de Game Chasers kunnen ook flauw zijn, maar lang zo erg niet als die idioten.
ik heb voorheen naar ze gekeken toen het nog de NES Pursuit was,
maar zag o.a. hun kinderachtige gedrag sinds hun terugkeer onder PGS, en ook hoe ze met de Corona regels omgingen, deze gasten snapten er niks van, en samen met dat kleutergedrag van ze, daarom ook gestopt hun aandacht te geven.
gezien dat zo goed als de enige video's zijn die hij uberhaupt nog doet.
met misschien 1 of 2 flea market video's per jaar er tussen gegooid.
die gast is al lang niet meer een NES punk, maar tegenwoordig meer een gewone punk.
die gasten (Aaron en Ricky) zijn ook extreem kinderachtig, als het goed is zijn ze inmiddels een jaar of 35? maar gedragen zich alsof ze 10 zijn, en net de puberteit hebben ontdekt.Galious schreef: ↑06 mei 2023, 15:57Pixel Game Squad is min of meer de voortzetting van The NES Pursuit van het kanaal Retro Liberty, met Aaron (nu Riff) en Ricky. Eerlijk gezegd trek ik Pixel Game Squad een stuk minder, het komt naar mijn smaak toch veel geforceerder en gemaakt over vergeleken met de originele serie.
de Game Chasers kunnen ook flauw zijn, maar lang zo erg niet als die idioten.
ik heb voorheen naar ze gekeken toen het nog de NES Pursuit was,
maar zag o.a. hun kinderachtige gedrag sinds hun terugkeer onder PGS, en ook hoe ze met de Corona regels omgingen, deze gasten snapten er niks van, en samen met dat kleutergedrag van ze, daarom ook gestopt hun aandacht te geven.
ik heb het al eerder gezegd, die gast kan zich net zo goed "Pat the Podcast Punk" noemen,
gezien dat zo goed als de enige video's zijn die hij uberhaupt nog doet.
met misschien 1 of 2 flea market video's per jaar er tussen gegooid.
die gast is al lang niet meer een NES punk, maar tegenwoordig meer een gewone punk.
Bericht