Analogue Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Analogue Pocket

17 dec 2022, 13:06

Afbeelding

Nou, daar is ie dan! Nog 1 dag langer en het zou precies een jaar geleden zijn dat ik de Analogue Pocket besteld had. Ik heb meteen een stukje Super Mario Land 2 gespeeld met de originele cartridge, of ik er cores op ga zetten moet ik nog even aankijken. Ik heb zoveel consoles en handhelds dat ik niet per se benieuwd hiernaar ben.
Don Cannoli 79

17 dec 2022, 14:04

Damn, very nice! Mooi in het zwart en met de dock erbij. Jaartje wachten maar dan hebbie ook wat.
Veel plezier ermee.
marxkemp
Contacteer:

17 dec 2022, 15:37

Jaaaaaa. Hij is binnen! Goed man

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 dec 2022, 15:58

Thanks Don Cannoli 79, marxkemp!

Het is zeker een mooi apparaatje! Dit wordt waarschijnlijk mijn go-to retro gaming device.
KillingRaptor

17 dec 2022, 16:13

Nice! Die gaat vast veel uurtjes speelplezier opleveren.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 dec 2022, 16:27

KillingRaptor schreef:
17 dec 2022, 16:13
Nice! Die gaat vast veel uurtjes speelplezier opleveren.
Thanks KillingRaptor! :)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

17 dec 2022, 18:59

mooi hoor. welke adapter zit er nu bij helemaal rechts op de foto?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 dec 2022, 19:16

arjen1981 schreef:
17 dec 2022, 18:59
mooi hoor. welke adapter zit er nu bij helemaal rechts op de foto?
Thanks! Dat is de Game Gear adapter. Ik heb daar nog geen spellen voor maar dat kan dus in de toekomst veranderen :)
dlbyvisual

18 dec 2022, 08:10

Apenheul schreef:Afbeelding

Nou, daar is ie dan! Nog 1 dag langer en het zou precies een jaar geleden zijn dat ik de Analogue Pocket besteld had. Ik heb meteen een stukje Super Mario Land 2 gespeeld met de originele cartridge, of ik er cores op ga zetten moet ik nog even aankijken. Ik heb zoveel consoles en handhelds dat ik niet per se benieuwd hiernaar ben.
Ik heb dat wel gedaan, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit PCE of GBA games gespeeld en voor mij de ideale manier om dat nu te doen. Docked met een 8bit do controller werkt dat echt fantastisch. Portable natuurlijk ook. Krijg alleen de Neo Geo niet aan de praat.
OldSchool
Contacteer:

18 dec 2022, 11:34

Erg tof!

Ik vind het een super apparaat. Ik blijf zelf heen en weer slingeren tussen ‘gewoon doen’ en ‘het is echt te duur’. Maar zolang ik nog niet alle adapters voor de cartridges er bij kan bestellen, daar het hem sowieso niet worden.

Naast natuurlijk de usual suspects zoals Sonic en Mortal Kombat, wil ik je echt ook Factory Panic aan raden voor de Game Gear. Leuke puzzle game.

Maar mooi om te zien dat je er zo blij mee bent. Veel plezier er van!
dlbyvisual

18 dec 2022, 11:51

OldSchool schreef:Erg tof!

Ik vind het een super apparaat. Ik blijf zelf heen en weer slingeren tussen ‘gewoon doen’ en ‘het is echt te duur’. Maar zolang ik nog niet alle adapters voor de cartridges er bij kan bestellen, daar het hem sowieso niet worden.

Naast natuurlijk de usual suspects zoals Sonic en Mortal Kombat, wil ik je echt ook Factory Panic aan raden voor de Game Gear. Leuke puzzle game.

Begrijp ik man. Ik overweeg nu om m’n andere analogue apparatuur weg te doen. Super NT en de Mega. Die staan nu alleen maar stof te happen.

Ik heb een Game Gear adapter voor je die in niet ga gebruiken. Mag je zo van me hebben.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 dec 2022, 12:03

OldSchool schreef:
18 dec 2022, 11:34
Erg tof!

Dank voor de tip OldSchool! Zou zomaar eens mijn eerste Game Gear game kunnen worden, een andere waar ik benieuwd naar ben is Diry Larry. Alleen al omdat die vroeger bij PowerPlay vaak genoemd werd.
Swey

18 dec 2022, 13:11

Apenheul schreef:
17 dec 2022, 13:06
Afbeelding

Nice! Ik heb zelf deze week die game uitgespeeld, echt te gekke game ;)
OldSchool
Contacteer:

18 dec 2022, 16:42

dlbyvisual schreef:
18 dec 2022, 11:51
OldSchool schreef:Erg tof!

Begrijp ik man. Ik overweeg nu om m’n andere analogue apparatuur weg te doen. Super NT en de Mega. Die staan nu alleen maar stof te happen.

Ik heb een Game Gear adapter voor je die in niet ga gebruiken. Mag je zo van me hebben.
Oh, wauw! Dat is erg vriendelijk van je! Scheelt me toch weer 30 dollar bij bestelling. Wellicht kan ik je iets te ruil aanbieden?

Wat ik niet zo goed snap aan de store van Analogue, is dat je niet de set met drie adapters tegelijk met een pocket kunt bestellen. Beide zijn bestelbaar, maar kies je de één dan is de andere niet meer available… Vreemd, want gezien de verzendkosten, liever alles in één…
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

16 jan 2023, 09:25

De WonderSwan core is gereleased!

Ik ben totaal niet bekend met de library. Iemand hier suggesties voor wat top titels?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 jan 2023, 09:45

Oh cool, dan kan ik Super Robot Wars op de Wonderswan eens checken!
marxkemp
Contacteer:

16 jan 2023, 17:53

synergy schreef:De WonderSwan core is gereleased!

Ik ben totaal niet bekend met de library. Iemand hier suggesties voor wat top titels?
Ik heb dit is opgeslagen voor wonderswan

Buffers Evolution
Ganso Jajamura Kun
Kaze no Klonoa Moonlght Museum
Load RUnner
Magical Drop
Makai Mura
Pocket Fighter
Puyo Puyo Tsuu
Rainbow Islands Putty's Party
Rockman & Forte

Color:
Dicing Knight Period
Digimon Tamers: Battle Spirit
Golden Axe
Guilty Gear Petit 2
Judgement Silversword
Kinnikuman Nisei: Dream Tag Match
Mr Driller
One Piece: Grand Battle Swan Colosseum
Rockman EXE WS
SD Gundam Operation U.C.
synergy

16 jan 2023, 18:32

marxkemp schreef:
16 jan 2023, 17:53
Ik heb dit is opgeslagen voor wonderswan

Buffers Evolution
Ganso Jajamura Kun
Kaze no Klonoa Moonlght Museum
Load RUnner
Magical Drop
Makai Mura
Pocket Fighter
Puyo Puyo Tsuu
Rainbow Islands Putty's Party
Rockman & Forte

Color:
Dicing Knight Period
Digimon Tamers: Battle Spirit
Golden Axe
Guilty Gear Petit 2
Judgement Silversword
Kinnikuman Nisei: Dream Tag Match
Mr Driller
One Piece: Grand Battle Swan Colosseum
Rockman EXE WS
SD Gundam Operation U.C.
Thanks! Dan ga ik die eens proberen. :thumbup:
OldSchool
Contacteer:

24 jan 2023, 20:04

Ik heb dus sinds gisteren een analogue pocket. Ik wil hem graag gebruiken om originele carts mee te spelen. Nu ben ik dus van plan de set met drie overige adapters (oa Atari Lynx!) te gaan bestellen. Verzendkosten zijn natuurlijk prijzig, dus…

…is er iemand die samen met mij wil bestellen? Delen we de verzendkosten. Je betaalt uiteraard zelf de adapters en de inklaring. Ik hoor het graag!
synergy

24 jan 2023, 20:36

Ik had graag de DAC met jouw order meebesteld, maar het is weer typisch zo triest van Analogue dat ze die niet willen combineren met de adapters.

Erg jammer, anders had ik graag de shipping en import met je gedeeld!
OldSchool
Contacteer:

24 jan 2023, 22:50

Jammer inderdaad. Ze maken af en toe rare keuzes. Maar dank voor het idee iig.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jan 2023, 23:39

OldSchool schreef:
Ik heb dus sinds gisteren een analogue pocket. Ik wil hem graag gebruiken om originele carts mee te spelen. Nu ben ik dus van plan de set met drie overige adapters (oa Atari Lynx!) te gaan bestellen. Verzendkosten zijn natuurlijk prijzig, dus…

…is er iemand die samen met mij wil bestellen? Delen we de verzendkosten. Je betaalt uiteraard zelf de adapters en de inklaring. Ik hoor het graag!
Deze bedoel je dan, toch?
-TurboGrafx-16, PC Engine & SuperGrafx Adapter
-Neo Geo Pocket Color Cartridge Adapter
-Atari Lynx Cartridge Adapter

Tenzij je al heel snel wilt bestellen slaap ik er nog een paar dagen op.

Lynx is aantrekkelijk maar ik twijfel over Neo Geo Pocket en PC Engine, die spellen zou ik sowieso liever de fan translation van spelen en dan heb je niks aan die adapters.
OldSchool
Contacteer:

25 jan 2023, 07:38

Apenheul schreef:
24 jan 2023, 23:39
OldSchool schreef:

Deze bedoel je dan, toch?
-TurboGrafx-16, PC Engine & SuperGrafx Adapter
-Neo Geo Pocket Color Cartridge Adapter
-Atari Lynx Cartridge Adapter

Tenzij je al heel snel wilt bestellen slaap ik er nog een paar dagen op.

Lynx is aantrekkelijk maar ik twijfel over Neo Geo Pocket en PC Engine, die spellen zou ik sowieso liever de fan translation van spelen en dan heb je niks aan die adapters.
Ze zijn nog niet uit, dus er is geen haast bij. Maar inderdaad, de set bevat de adapters die je noemt. Atari Lynx heb ik al een aantal spellen van, dat is voor mij ook de belangrijkste. PC Engine ben ik niet zo in thuis, maar de NeoGeo Pocket color games zijn er toch ook gewoon in Pal?
OldSchool
Contacteer:

26 jan 2023, 10:27

Even een vraagje. Je kunt een save state maken door de Analogue toets en omhoog in te toetsen. Om de een of andere reden lukt me dit vaker niet dan wel. Als ik de weergave wil wijzigen (Analogue toets en naar linksonder rechts) lukt dit altijd in één keer.

Super irritant. In bezig met Pang! op de Gameboy. Gisteren na 100 pogingen eindelijk een level behaald, wil hij niet saven en ga ik af. Ik zag op internet dat ik niet de enige was die moeite had met deze toets combinatie. Heeft iemand van jullie de gouden tip?
Fing3r

26 jan 2023, 14:55

OldSchool schreef:
26 jan 2023, 10:27
Even een vraagje. Je kunt een save state maken door de Analogue toets en omhoog in te toetsen. Om de een of andere reden lukt me dit vaker niet dan wel. Als ik de weergave wil wijzigen (Analogue toets en naar linksonder rechts) lukt dit altijd in één keer.

Super irritant. In bezig met Pang! op de Gameboy. Gisteren na 100 pogingen eindelijk een level behaald, wil hij niet saven en ga ik af. Ik zag op internet dat ik niet de enige was die moeite had met deze toets combinatie. Heeft iemand van jullie de gouden tip?
Haal een Steamdek :evil2:
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Retro gaming”