Analogue Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Analogue Pocket

17 aug 2022, 20:57

Ik heb de Pocket dock aangesloten op m'n TV en begonnen aan Metroid: Zero Mission via de GBA core.

Had verwacht dat een opgeblazen GBA resolutie er op een 65'' niet uit zou zien, maar integendeel! Echt tof om op deze manier te spelen.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 aug 2022, 21:24

Damn dat ziet er goed uit!
synergy

17 aug 2022, 22:32

Ja ontzettend vet! Door die nieuwe firmware update met de OpenFPGA core zijn de mogelijkheden eindeloos geworden.

Hier bijvoorbeeld de Neo Geo via de dock:

Afbeelding

Als je klaar bent met het spelen via de dock kan je zo handheld verder. Het Nintendo Switch principe maar dan met een multi-platform FPGA.

Ik wacht met smart op de TG16/PCE(CD) core die er uiteraard ook komt. :party1:
c4ke

18 aug 2022, 13:27

synergy schreef:
11 aug 2022, 20:32
Er is een firmware update die toegang geeft tot de OpenFPGA core en er zijn inmiddels wat cores verschenen (o.a. Gameboy/Color/Advance, Neo Geo, Sega Master System, Game Gear en nog meer). Zojuist ook bevestigd dat een bekende MiSTer FPGA dev bezig is zijn cores te porten naar de Pocket (Capcom CPS systemen en andere arcade boards).
Nice! Precies waar ik stiekem al een beetje op hoopte. Nog heel eventjes geduld hebben en dan kan ik daar ook mee aan de slag. :-)
(。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
Don Cannoli 79

19 aug 2022, 08:29

Het leek me al zo'n tof ding die Pocket en nu is ie nog toffer met die extra cores. Handheldgamen met FPGA moet toch wel de tofste manier zijn. En docked ziet het er ook erg nice uit. Die Metroid ziet er awesome uit ! :perfect:
Ribbelchips

14 sep 2022, 12:55

Het is vloeken in de kerk en ik ga ook niet vragen naar allerlei illegale praktijken, maar speelt de Analogue Pocket ook carts af waar je een micro SD kaart met rommetjes in kunt steken? Ik heb wel een paar orignele GB en GBA carts liggen, maar ik heb geen zin om een fortuin uit te geven aan obscure titels die ik alleen even wil spelen en na een kwartier niet meer aan raak...
Afbeelding
synergy

14 sep 2022, 13:07

Ribbelchips schreef:
14 sep 2022, 12:55
Het is vloeken in de kerk en ik ga ook niet vragen naar allerlei illegale praktijken, maar speelt de Analogue Pocket ook carts af waar je een micro SD kaart met rommetjes in kunt steken? Ik heb wel een paar orignele GB en GBA carts liggen, maar ik heb geen zin om een fortuin uit te geven aan obscure titels die ik alleen even wil spelen en na een kwartier niet meer aan raak...
Ja, een Everdrive werkt. Maar nog mooier, je kan ze ook afspelen via een microSD kaart die je in de Pocket stopt, dus zonder flashcart.
Swey

16 sep 2022, 20:05

Er zijn allerlei cores vrijgegeven voor de Pocket, op De analogue pocket reddit zijn ze te vinden
synergy

17 sep 2022, 08:27

En een SNES core is zojuist verschenen! :lit:

OldSchool
Contacteer:

17 sep 2022, 11:39

Ik heb net nog even zitten lezen over dit apparaat. En als ik hier dan de magnifieke beelden zie, ben ik echt helemaal om.

Ik. Moet. Hebben.
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2022, 11:44

Hoe zit het trouwens met het invoeren? Komen er dan nog kosten bij?
synergy

17 sep 2022, 11:52

OldSchool schreef:
Helaas wel. Ik was naast $360 voor 't apparaat & accessoires + $35 shipping ook nog een behoorlijk bedrag kwijt door die boeven van de douane/belastingdienst. Weet het exacte bedrag niet meer, maar kun je wel uitrekenen. Denk dat je snel richting de €100 gaat. Ze versturen met FedEx (die doet de inklaring voor je) dus je krijgt dan achteraf nog die factuur.

Maar, het is wel echt een geweldig apparaat. :smile:

Houd wel rekening met lange levertijden trouwens.
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2022, 12:08

synergy schreef:
17 sep 2022, 11:52
OldSchool schreef:
Helaas wel. Ik was naast $360 voor 't apparaat & accessoires + $35 shipping ook nog een behoorlijk bedrag kwijt door die boeven van de douane/belastingdienst. Weet het exacte bedrag niet meer, maar kun je wel uitrekenen. Denk dat je snel richting de €100 gaat. Ze versturen met FedEx (die doet de inklaring voor je) dus je krijgt dan achteraf nog die factuur.

Maar, het is wel echt een geweldig apparaat. :smile:

Houd wel rekening met lange levertijden trouwens.
Dank voor de snelle reactie! Ik zag dat de Atari Lynx adapter nog niet te krijgen was. Iemand enig idee wanneer die in de shop komt? Want dat zou toch wel een adapter zijn die ik er meteen bij wil hebben.

En ik wist inderdaad dat het om pre-orders ging en dat je ergens in 2023 dan misschien het apparaat krijgt. Maar dat is mooi, hebben we tijd om te sparen voor de inklaring 😂.

Ik zit iig te denken aan de zwarte Pocket, Dock, hard case, game gear adapter en Atari Lynx adapter. Dan is het prijskaartje al wel schrikken 😬.

Mis ik dan nog iets essentieels? Of heb ik dan genoeg om lekker te spelen en te genieten?
synergy

17 sep 2022, 12:24

Tenzij je echt heel graag je carts wilt spelen, dan moet je inderdaad wachten op die adapters. Maar voor de Game Gear is er al een (open)core, dus kun je gewoon je Game Gear roms van de SD kaart spelen. Ik gok dat de Lynx core ook wel komt.

Ik heb zelf de Pocket, dock en case gekocht. Verder nog de nanoloop kabel en ook een screenprotector. Die laatste kan ik zeker aanraden, maar er zijn ook 3rd party protectors. Weet alleen niet hoe goed die kwaliteit is. Die van Analogue zelf zit er mooi op en is erg stevig.
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2022, 13:57

De aantrekkingskracht zit hem voor mij in het kunnen gebruiken van originele cartridges. Zoals KillingRaptor me op Discord al duidelijk probeerde te maken: heb je nóg meer manieren nodig om je games te kunnen spelen? Nee, in principe niet. Ik heb al veel plezier gehaald uit de Anbernic en ik merk dat ik tegenwoordig games koop om ze vervolgens te emuleren op de Anbernic. De reden waarom de Pocket me aanspreekt, is dat juist alle voordelen van modern hebt, maar gewoon je old school cartridge gebruikt.

Misschien als ik dat ding eenmaal heb, ik ook gewoon ga emuleren. Ik sluit iets uit, zeker niet als dat ding lekkerder in de hand blijkt te liggen dan de Anbernic. Maar voor puur een emulatie device, kost het te veel. Het gaat me echt om het gebruik van originele hardware.

Ik ben in november jarig, dan kan ik een financiële impuls geven aan het budget en wellicht dat dan de lynx adapter er is. Aangezien ze toch pas in 2023 komen, kan ik de pre-order nog wel even uit stellen.
Swey

17 sep 2022, 16:52

Ik zat bij de eerste golf pre orders en het ding is echt geweldig na wat opstartproblemen bleek het aan mijn te oude tv van Samsung te liggen dat de dock het niet deed. Dus eerder dan verwacht moeten upgraden naar een nieuwere TV en hij loopt als een droom. Echt geweldig om de oude carts op een tv te spelen. Het wordt bizar mooi weergegeven op een groot scherm. Dikke aanrader.
Als ik zelf handiger was met de pc zou ik er ook rond op knallen maar dat zit er voor mij niet in. Gelukkig heb ik een prachtige anbernic bij daarvoor die al pre loaded was :)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

17 sep 2022, 17:05

Mocht je niet zoveel behoefte hebben aan een handheld vorm of fysieke carts moet je toch ook echt wel even het Mister project bekijken. De producten van Analog zijn op het zelfde principe van FPGA gebaseerd.

De hardware is dan een DE10 Nano maar heb je vele uitbreiding opties. Maar standaard ondersteund deze direct al meer cores dan de Analog Pocket. En met een extra SD ram module en een IO board wordt het nog veel leuker.

https://youtu.be/rhT6YYRH1EI
synergy

17 sep 2022, 17:28

OldSchool schreef:
17 sep 2022, 13:57
De aantrekkingskracht zit hem voor mij in het kunnen gebruiken van originele cartridges. Zoals KillingRaptor me op Discord al duidelijk probeerde te maken: heb je nóg meer manieren nodig om je games te kunnen spelen? Nee, in principe niet. Ik heb al veel plezier gehaald uit de Anbernic en ik merk dat ik tegenwoordig games koop om ze vervolgens te emuleren op de Anbernic. De reden waarom de Pocket me aanspreekt, is dat juist alle voordelen van modern hebt, maar gewoon je old school cartridge gebruikt.

Misschien als ik dat ding eenmaal heb, ik ook gewoon ga emuleren. Ik sluit iets uit, zeker niet als dat ding lekkerder in de hand blijkt te liggen dan de Anbernic. Maar voor puur een emulatie device, kost het te veel. Het gaat me echt om het gebruik van originele hardware.

Ik ben in november jarig, dan kan ik een financiële impuls geven aan het budget en wellicht dat dan de lynx adapter er is. Aangezien ze toch pas in 2023 komen, kan ik de pre-order nog wel even uit stellen.
Ah duidelijk, dan zou ik zeker even wachten op de adapters! Even een kanttekening; het is geen emulatie he, maar allemaal FPGA, dus het functioneert exact hetzelfde als de originele hardware. Metal Slug bijvoorbeeld heeft ook last van slowdown tijdens veel enemies op het scherm als je met de Neo Geo core speelt, net als de Neo Geo zelf. :smile:

Succes met de bestelling, je krijgt er geen spijt van!

Swey schreef: Als ik zelf handiger was met de pc zou ik er ook rond op knallen maar dat zit er voor mij niet in. Gelukkig heb ik een prachtige anbernic bij daarvoor die al pre loaded was :)
Het is echt reuze makkelijk om die cores te installeren hoor. Gewoon een SD kaartje kopen en de cores + roms in een bepaalde map zetten en je kan los! Als je hulp nodig hebt, laat maar weten. Is zo gepiept!

arjen1981 schreef: Mocht je niet zoveel behoefte hebben aan een handheld vorm of fysieke carts moet je toch ook echt wel even het Mister project bekijken. De producten van Analog zijn op het zelfde principe van FPGA gebaseerd.

De hardware is dan een DE10 Nano maar heb je vele uitbreiding opties. Maar standaard ondersteund deze direct al meer cores dan de Analog Pocket. En met een extra SD ram module en een IO board wordt het nog veel leuker.

https://youtu.be/rhT6YYRH1EI
De MiSTer is inderdaad krachtiger, maar ook wat lastiger te configureren van wat ik zo lees. Verder zijn de cores die nu op de Pocket verschijnen 1:1 ports van de MiSTer cores, dus wat dat betreft hetzelfde. Alleen kan de MiSTer hoogstwaarschijnlijk de moeilijkere cores draaien (PS1/Saturn/etc) en de Pocket niet. Dat de Pocket uberhaupt al moeiteloos de Neo Geo kan draaien vind al heel wat. :smile:

Devs zijn al druk bezig met andere cores van de MiSTer naar de Pocket te porten, dus ik verwacht alleen maar meer mogelijkheden in de toekomst.
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2022, 18:28

synergy schreef:
17 sep 2022, 17:28
Even een kanttekening; het is geen emulatie he, maar allemaal FPGA, dus het functioneert exact hetzelfde als de originele hardware. Metal Slug bijvoorbeeld heeft ook last van slowdown tijdens veel enemies op het scherm als je met de Neo Geo core speelt, net als de Neo Geo zelf. :smile:
Ik snap inderdaad het verschil tussen emulatie en fpga. Alleen gevoelsmatig voelt het als emuleren als je geen originele hardware gebruikt. In die context bedoelde ik het.
synergy

27 sep 2022, 12:47

Vandaag is er een NES core verschenen en een paar dagen geleden een Genesis core (nog niet helemaal goed werkend)! Gaat hard met die cores nu. Hopelijk volgt de PC Engine (CD) snel. :thumbup: :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”