retro gaming met je kids

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Fing3r

Re: retro gaming met je kids

17 apr 2022, 21:13

Mijn oudste zoon en ik zijn beide met Demon's Souls bezig op de PS5, helaas heeft hij mij al ingehaald (komt natuurlijk ook omdat hij er meer tijd voor heeft 😇). Maar ik vind het ontzettend tof om tijdens het eten met hem erover te praten, al begint mijn vrouw haar er al wel aan te storen 😁

Doet mij weer denken aan mijn jeugd dat je op het schoolplein je ervaringen met je klasgenoten deelt!

The Minish Cap is ook een fantastische game knives, ook heel geschikt om met de kids te spelen al zullen ze soms misschien wel wat in de goede richting geduwd moeten worden.
AfbeeldingAfbeelding
Slati

20 apr 2022, 09:47

We zijn sinds kort helemaal verslaafd aan Tetris op de SNES mini. Om de zoveel jaar heb ik een Tetris fase (Ik ben helemaal niet goed hoor) en dit keer spelen de kinderen het ook veel.

Ik had meer mijn best moeten doen om ze de oude spelletjes te laten spelen toen ze klein waren. Daar hadden ze toen geen interesse voor. Alleen maar voor spelen op de iPad.
Nu speel ik vooral wat nieuwere spellen met ze, zoals It Takes Two. En dan moet ik dus telkens de y-as omdraaien. Zo irritant! Ik denk dat als ik ze meer oude spellen had laten spelen met een joystick dat ze misschien nu ook "inverted" ("Inverted! Inverted is juist inverted!") zouden spelen.

Samen met mijn zoon speel ik Horizon Chase Turbo (beetje retro, vooral de uitbreiding is net Out Run) en nu ik sinds kort voor het eerst in mijn leven een race stuur heb, spelen we samen Outrun 2006: Coast 2 Coast. Wat een lol zo'n stuurtje!

Het meest retro dat ik de afgelopen maanden speel, terwijl mijn dochter meekijkt, is Baldur's Gate II. We vinden het vooral leuk om de dialogen hardop uit te spreken. Zo gaat het veel meer leven dan wanneer de personages zelf praten. Ik merk zelfs dat ik alleen maar verder wil spelen als zij meekijkt. Misschien hierna samen Divinity Original Sin II. Maar da's natuurlijk alsnog geen retro game.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Ok Impala!
Contacteer:

22 apr 2022, 08:59

the_knives schreef:
17 apr 2022, 20:57
dag mannen,

Na het grote succes van Zelda op de SNES bij mijn kinderen heb ik na het uitspelen daarvan Zelda Windwaker gekocht voor de Gamecube die ik nog had. Nou, dat werkte helaas niet. Net nog te ingewikkeld en te eng voor mijn kinderen (mijn jongste van 5 vond die grote vogel echt te spannend).

Inmiddels heb ik ook een Mister FPGA aangeschaft. En de GBA-core is een mega-hit bij de kinderen. We spelen namelijk Legend of Zelda: Minish Cap (op een gewoon scherm). Weer dezelfde lol als met A Link to the past. Erg toffe game. Ik zie nu al uit om strak Metroid Zero Mission voor de GBA te gaan spelen met mijn zoon (ik speel, hij kijkt). Hij vond Metroid voor de SNES ook helemaal fantastisch...

Zo lang ik dit met ze kan doen (en ze geïnteresseerd blijven), ga ik door!
Als je een Switch hebt, zou ik ook Link's Awakening zeker proberen (die is nu officieel vertaald naar het Nederlands door Nintendo). Anders via de GBC core op je Mister is ook een prima optie (maar dan dus wel in het Engels). De Oracle games zijn overigens ook zeker aan te raden! :smile:
the_knives

23 apr 2022, 23:39

goeie tip! Ik heb idd gelezen dat dit een hele goede game was, maar dat was weer weggezakt. Ik had van die Oracle games nog niet eerder gehoord. Net ff opgezocht. Klinkt idd leuk.

Maar nu eerst de Minish cap doorspelen
Arnold

12 jun 2022, 16:29

Meestal gamen mijn tieners op de moderne consoles. Maar regelmatig wordt er een gameparty gegeven waar juist ook de Arcadekast en de 8, 16 en 64 bits gespeeld worden. Een zapper en Snes Scope doen het altijd nog goed bij gasten van 12-15.
Gameroom: 3 x 5.5 meter
Vooral Playstation en Nintendo, maar ook Atari, Sega en een arcadekast.

Terug naar “Retro gaming”