Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

10 jun 2021, 07:00

KillingRaptor schreef:
09 jun 2021, 14:08
Gojira approves this game!

Afbeelding
hahaha wist niet dat een raptor en een gojira vrienden konden zijn! weer wat geleerd :cool:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Kunstschilder1987
Contacteer:

10 jun 2021, 07:06

Disney's Chicken Little, GameBoy Advance

Nu was het de beurt aan:
Afbeelding

Het volgt de film redelijk, wat ik wel leuk vind. Mocht je de film net als ik ook wel vermakelijk vinden (het was niet de beste ooit ofzo maar toch ook niet heel verkeerd) dan is dat altijd best een pluspuntje. De bios, de superkip fantasie, het honkbalveld, op tijd racen voor je pa thuis is... je pa die niet in je gelooft tot het einde, de vis in de kom die vanalles voor elkaar krijgt, en zelfs een potje trefbal horen allemaal bij de main story :)

endshot:
Afbeelding

en na het verslaan van het grote alienschip weer een echte chickie duck gekust, recht op die lekkere voortandjes! :love:
Afbeelding

grrrrr ik ben een beest! nouja, een kleintje dan :party: :doh:
🐣🐥🐣🐥🐣🐥🐣
Afbeelding
KillingRaptor

10 jun 2021, 10:20

Street Fighter Alpha 3 (GBA)
Ook nog eens door deze gegaan, for the sake of the topic! Best wel een indrukwekkende port eigenlijk dit. Speelt ook gewoon lekker maar man... Bison is een echt a-hole in deze.

Afbeelding

Afbeelding
KillingRaptor

10 jun 2021, 15:30

DuckTales 2 (NES/PS4)
Toffe sequel dit maar het origineel blijf ik toch nog beter vinden. Waarschijnlijk omdat ik die ook meer heb gespeeld, het is de eerste keer ik deze deed nu.

Afbeelding

Afbeelding
ikk
Contacteer:

11 jun 2021, 22:02

Fire Emblem: Path of Radiance (Gamecube):
Afbeelding

Mijn eerste Fire Emblem maar zeker niet de laatste. Hoewel het wel weer even kan duren voor ik tijd en zin heb in zo'n lange game.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 jun 2021, 22:24

ikk schreef:
11 jun 2021, 22:02
Fire Emblem: Path of Radiance (Gamecube):
Afbeelding

Mijn eerste Fire Emblem maar zeker niet de laatste. Hoewel het wel weer even kan duren voor ik tijd en zin heb in zo'n lange game.
Je hebt ook wel meteen de moeilijkste in de serie uitgespeeld, mocht je Radiant Dawn op de Wii gaan spelen zet de moeilijkheidsgraad dan op easy want ze hebben de moeilijkheidsgraden van de westerse release verkeerd gelabeled :)
ikk
Contacteer:

11 jun 2021, 23:11

Apenheul schreef:
11 jun 2021, 22:24
Je hebt ook wel meteen de moeilijkste in de serie uitgespeeld, mocht je Radiant Dawn op de Wii gaan spelen zet de moeilijkheidsgraad dan op easy want ze hebben de moeilijkheidsgraden van de westerse release verkeerd gelabeled :)
Goed om te weten, want dat zal inderdaad de volgende worden.
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 08:05

Crash Bandicoot: the Huge Adventure, GameBoy Advance

in een moeilijk weekend gewoon al gamend geprobeerd mn depressie te lijf te gaan en wat afleiding te zoeken, niet helemaal gelukt eerlijk gezegd. ik plaats mijn uitspeel momenten maar effe gelijk achter elkaar, beginnend bij crash.

In europa heet deze "Crash Bandicoot XS", ik heb de amerikaanse versie in huis, verder precies dezelfde game. leuke 2d platformer, flink lang voor een gba game (ik ben de licensed games de laatste tijd gewend natuurlijk :evil2: ). Het voelt als een volwassen crash-game, dat is knap voor een gba game. Enige wat me tegenviel, het gebrek aan karakter in de presentatie en verhaalvertelling. korte storypieces met foto's/tekst zonder echt erop in te gaan. iets dat ik juist goed gedaan vind bij consoleversies van de franchise. maar goed, gba limitaties waarschijnlijk.

Afbeelding

Dr Cortex ziet er ook gewoon niet mooi uit vind ik:
Afbeelding

enfin: endshot:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 14 jun 2021, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 08:19

RANGO, PS3

Blijft een van mijn favoriete ps3 games om eerlijk te zijn. het is een hele karaktervolle goede 3d action platformer, met veel verschillende genres in de gameplay ook. echt een absolute aanrader, zeker wanneer je m voor een klein prijsje voorbij ziet komen. De game is verdeeld in levels op basis van sterke verhalen van Rango (ook hier ingesproken door de echte acteurs o.a. johnny depp) waardoor het helemaal de feel van de film heeft.

Afbeelding

De verhalen sluiten aan op de universe van de film. topgame! ik heb een korte youtube review op het einde gezet zodat geïnteresseerden een beter beeld kunnen vormen. enfin, screenshot!

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 14 jun 2021, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 08:35

Super Street Fighter 2 TURBO HD Remix, PS3

Afbeelding

Toen ik deze jaren geleden digitaal kocht in de ps store (is alleen digitaal verschenen zover ik weet), was ik super excited. 1 van de redenen dat ik altijd spijt had van de verkoop van mijn snes als beginnend tienertje, was Super Street Fighter 2, en nu kwam deze voorbij, dezelfde game in HD met cellshaded graphics!
En daarna speelde ik m. Het voelt allemaal net even anders en vervelender, en heb deze dan zelden gespeeld - wat een teleurstelling! ik was wat aan mijn PS3 hori mini fightstick aan het knutselen en bij het uitproberen een rondje gespeeld, en nu jaren later vind ik het nog altijd niet veel beter.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

VIERKANTJE VIERKANTJE! zolang Chunneke single is maak ik nog een kans :evil2: :lol:

Afbeelding

Oh en... hoe dit afliep?......
Afbeelding

laten we zeggen1 jankende blondine later!

Afbeelding

#TEAM-CHUN-LI!!! #Chunneke4Life
#Cammy?morelikeCRAPPY!!!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 14 jun 2021, 08:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 08:39

TMNT: the Hyperstone Heist, SEGA MEGADRIVE
gespeeld op mijn retropie met een arcadestick

Ik heb geen continue nodig gehad, maar had wel het aantal levens van 3 naar 5 per continue gezet, anders gezegd bij de standaard opties zou ik 1 continue nodig hebben gehad.
Deze is niet zo goed als Turtles in time op de snes, maar the next best thing:

Afbeelding
COWABUNGA!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 08:44

Brütal Legend, PS3

Hartstikke gave game natuurlijk. Jack black in een weirde open world metal hell met vele echte muziekhelden gaandeweg als character met de echte voices, absoluut heerlijk natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

En het einde heb ik de story ending bewust even in een spoiler gezet, voor degenen die deze nog willen uitspelen:
Spoiler: weergeven
Heerlijke mortal kombat referentie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

14 jun 2021, 10:23

Hele toffe game inderdaad, voornamelijk door de muziek en de performance van Jack Black.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

15 jun 2021, 05:49

klopt helemaal, jack black zn performance draagt de hele game. ben dan ook wel benieuwd naar de nieuwe psychonauts of het opnieuw zo goed wordt met hem in de hoofdrol.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

15 jun 2021, 07:28

Pinky and The Brain: The Masterplan, GameBoy Advance

Deze op mijn flashcart gezet op aanraden van broeder Toejam, en hij had groot gelijk me deze aan te raden! :innocent:
Als kind was dit 1 van mijn favoriete cartoons, en nog steeds kan ik het enorm waarderen. De game had in de storytelling gewoonweg een mogelijke episode kunnen zijn. Enige minpuntje in de presentatie? de bekende themesong was er helaas niet, en ook geen voice-opnames die bvb alleen al "NARF!" riepen. verder kwamen alle catchphrases wel in deze terug, zij het geschreven.

Afbeelding

Brain had een meesterplan op papier gezet, dat gestolen werd door Goofus & Doofus, 2 labratten die erg veel op onze lievelingsmuisjes lijken, maar dan net wat grijzer. In de game ga je deze 2 achterna om de plannen te achterhalen, en nét wanneer je ze op de maan hebt terug veroverd, ontploft alles, inclusief de meesterplan-blauwdrukken! :omg: :lol: :omg:
Pinky and the Brain ontsnappen nét op tijd, en vliegen in een raket terug naar het lab. Daar vind dit gesprek plaats wat als een beloning voelt voor iedere fan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard ligt het blurry beeld aan mijn onvoldoende fotoneemkwaliteiten, niet aan de game ofzo.

Ik heb me enorm vermaakt met deze toch wel verrassend lange actieplatformer, met een beetje puzzel in de main levels, echter vooral bij de eindbazen was er veel afwisseling, dat waren echt puzzel-based "gevechten"

Afbeelding
NARF!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

16 jun 2021, 23:42

Warioland (Super Mario Land 3), GameBoy
gespeeld op mijn GameBoy Advance middels de flashcart.

als kind had ik nooit het geduld deze uit te spelen, maar nu dus alsnog wel uitgespeeld. op zich een leuk spel, maar ik mis wat snelheid en ritme erin, het voelt wat te traag.
Na het verslaan van de eindbaas mag je bij diezelfde baas, een geest in een fles, een wens doen en wenst Wario een groot kasteel.

Afbeelding

Dit kost echter geld dat je met collectables had moeten verzamelen. Nu had ik pas halverwege door dat je schatten moest vinden eigenlijk, dat werd je niet verteld. ook was ik er niet mee bezig als ik het wel wist, ik wil altijd door een spel spelen en niet eindeloos zoeken persoonlijk. Enfin, uitgespeeld met een weliswaar karig kasteeltje :evil2:

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

16 jun 2021, 23:52

Kunstschilder1987 schreef: Na het verslaan van de eindbaas mag je bij diezelfde baas, een geest in een fles, een wens doen en wenst Wario een groot kasteel.

Dit kost echter geld dat je met collectables had moeten verzamelen. Nu had ik pas halverwege door dat je schatten moest vinden eigenlijk, dat werd je niet verteld. ook was ik er niet mee bezig als ik het wel wist, ik wil altijd door een spel spelen en niet eindeloos zoeken persoonlijk. Enfin, uitgespeeld met een weliswaar karig kasteeltje :evil2:
Die geest in de fles heeft Wario gewoon keihard geflest! Wat nou "wens vervullen" als Wario gewoon moet dokken voor het kasteel dat 'ie "wenst"? Als ik Wario was, zou ik even contact opnemen met Jaap Jongbloed van Opgelicht?! :doh:

Nu ben ik overigens wel benieuwd wat die 2-verdiepings uitgeholde boomstam nog heeft moeten kosten, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Wario geen waario voor z'n geld heeft gekregen! :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 jun 2021, 00:14

Galious schreef:
16 jun 2021, 23:52
Die geest in de fles heeft Wario gewoon keihard geflest! Wat nou "wens vervullen" als Wario gewoon moet dokken voor het kasteel dat 'ie "wenst"? Als ik Wario was, zou ik even contact opnemen met Jaap Jongbloed van Opgelicht?! :doh:

Nu ben ik overigens wel benieuwd wat die 2-verdiepings uitgeholde boomstam nog heeft moeten kosten, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Wario geen waario voor z'n geld heeft gekregen! :biggrin:
Hahaha
Hallo Jaap? hier met wario, hallo! de aannemer heeft mijn aanbetaling ontvangen, hier een kale boomhut neergezet maar de rest van mijn kasteel levert ie maar niet, en nu neemt ie zelfs geen telefoon meer op! Kunnen jullie die boeven eens confronteren, dat ze hier niet mee wegkomen???!!!???!!! :cursing: :cursing: :cursing:

Het erge is dat ik je een exact antwoord kan geven, na het optellen van de muntjes en de paar schatten die ik pardoes wel was tegengekomen kwam ik op dit bedrag uit:
Afbeelding

Inderdaad, dat wilde je weten! hahaha, welke valuta dit precies is, is mij een raadsel.
Overigens, zelf voel ik me inmiddels ook "aardig geflest", maar dat terzijde:
Afbeelding

deze flessies zijn de centjes dan weer wel hartstikke waard naar mijn bescheiden mening. :perfect:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

17 jun 2021, 13:51

3D Dot Game Heroes (PS3)
Erg leuke action adventure helemaal in de stijl van de klassieke 8- en 16-bit topdown Zelda games. Als de overworld wat makkelijker te navigeren was, had ik er misschien nog wat meer uurtjes ingestopt om meer collectibles en sidequests te doen, maar nu was ik na een uurtje of 11-12 er echt wel klaar mee. De laatste dungeon was ook wel een uitputtingsslag waarin de voorgaande 6 dungeons nog eens dunnetjes werden overgedaan per verdieping, inclusief de bosses. Gelukkig was de final final boss niet al te pittig, zelfs zonder alle upgrades. Maar al met al zeker mee vermaakt en ik ben blij dat ik deze eindelijk uit de backlog weg kan strepen!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 jun 2021, 15:36

Galious schreef:
17 jun 2021, 13:51
3D Dot Game Heroes (PS3)
Erg leuke action adventure helemaal in de stijl van de klassieke 8- en 16-bit topdown Zelda games. Als de overworld wat makkelijker te navigeren was, had ik er misschien nog wat meer uurtjes ingestopt om meer collectibles en sidequests te doen, maar nu was ik na een uurtje of 11-12 er echt wel klaar mee. De laatste dungeon was ook wel een uitputtingsslag waarin de voorgaande 6 dungeons nog eens dunnetjes werden overgedaan per verdieping, inclusief de bosses. Gelukkig was de final final boss niet al te pittig, zelfs zonder alle upgrades. Maar al met al zeker mee vermaakt en ik ben blij dat ik deze eindelijk uit de backlog weg kan strepen!
ah gaaf man! ik hou enorm van de game maar inderdaad gaandeweg verloor ook ik mijn aandacht. ik ben nooit tot die laatste "we doen de dungeons effe over streak" gekomen. eigenlijk wel jammer dat ze dat erin verwerkt hebben, geeft mij de reden nooit alsnog het te verslaan eigenlijk.
Maar man wat een overwinning Galious! Hulde!
Ik moet altijd zo lachen om die grap in het begin, dat de vrouwen in het dorp zijn aan het klagen sinds alles van 2d naar 3d is verworden ze de hele dag moeten poetsen, het is zoveel meer werk vanaf dat moment :evil2:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

17 jun 2021, 16:25

Haha, ja daar moest ik ook om lachen. De From Cave met alle Demon's Souls referenties heb ik officieel geadopteerd als mijn in-game home :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
ikk
Contacteer:

17 jun 2021, 19:36

Wario World (Gamecube):
Afbeelding

Aardige platformer met leuke boss fights. Flink minpunt is wel dat de levels vol zitten met vijanden terwijl de combat totaal niet boeiend is.
Galious
Moderator
Moderator

17 jun 2021, 22:33

Vasara (arcade, gespeeld op PS4)
Toffe shoot 'em up!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

18 jun 2021, 09:38

Stubbs the Zombie, XBOX
Gespeeld op de xb1 met backwards compatibility.

je speelt als een zombie die "de perfecte stad" terroriseert en de vrouw van zijn dromen probeert te heroveren ondanks dat ie een zombie is. hoe het verhaal precies verder verloopt en samenkomt laat ik in het midden, dit is een heerlijk gekke wacky crazy storyline die ik zeker niet wil verpesten, dus ik zeg verder niks.

Mijn favoriete moment? door de autofocus op mijn foon moest ik snel zijn:
Afbeelding
hier ben je het waterzuiveringssysteem van de stad binnen gedrongen om het met je zombie pis te bevuilen zodat de hele stad in zombies veranderd... ondertussen proberen wetenschappers je ervan af te houden en roepen ze "oh my god, even i wouldn't do that - and I have no ethics at all!"
nou, als zon stuk game je niet overtuigd, weet ik t ook niet meer :evil2: :lol: :tongue2: :happy:

Afbeelding

En hoe speel je zo'n toffe game? JUIST!
Met je bloody hand zombie bloody controller you bloody do!

Afbeelding

Absolute aanrader voor iedereen die van wat humor in een game houdt, maar wél ook goede gameplay verwacht. op een paar glitches na zit het ook gewoon écht heel goed in elkaar en bestuurt het lekker, heeft het ook tactische elementen in de gameplay en verrassend veel diepgang en mogelijkheden.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

21 jun 2021, 17:15

Super Mario Advance 3: Yoshi's Island, GameBoy Advance

Als we lekker irritant en bijdehand gaan doen is het: Super Mario Advance 3: Super Mario World 2: Yoshi's Island.
Ik had deze ook nog nooit op de snes gespeeld, dus een nieuw avontuur voor mij persoonlijk. Sommige stukken vind ik geweldig, de omgeving vind ik prachtig maar ook enkele dingen heel irritant. Dat sprongetje - door het mikken/schieten krijg je ook maar echt zelden een snel ritme... en dat gekrijs :rolleyes: . als ik dat thuis wilde horen had ik zelf wel een paar vingerverfkliederaars thuis rondlopen, kunstschildertjes to be, met een dom hoofd, stoppelbaardje en een eigen gameboy :evil2:

Enfin: Yoshi heeft Luigi en de ooievaar gered:
Afbeelding

en de boys zijn bij de ouders terecht gekomen:
Afbeelding

Eind goed, al goed!
Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”