Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
KillingRaptor

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2021?

14 feb 2021, 20:14

Kunstschilder1987 schreef:
14 feb 2021, 20:09
KillingRaptor schreef:
14 feb 2021, 14:38
Samurai Shodown (SNES/SNES Mini)
Deze had ik nog nooit gespeeld, moet zeggen dat ik hem echt niet slecht vond! Speelt wel lekker en de muziek is erg goed. Eindbaas is wel een asshole, hij kan je in 3 slagen knockout slaan... :happy:
misschien was je vervelend en heb je het ernaar gemaakt :D :evil2: :investigate: :confused1: :giggle: :glare: :dontknow:
Afbeelding

Pestkop!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 feb 2021, 20:15

KillingRaptor schreef:
14 feb 2021, 20:14
Pestkop!
hahaha daar zit wel wat in :flex: :doh:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

15 feb 2021, 09:29

Mutant Nation - Arcade

Afbeelding

De impact en sound design van de klappen die je bij deze geeft aan je tegenstanders voelt heel bevredigend. Maar daarnaast haalt deze brawler het niet bij de Burning City die ik een paar weken terug poste. Met name de herhaling van sprites en boss fights in deze gaat echt even te ver. Veel meer dan je gemiddeld ziet.
arjen1981

15 feb 2021, 10:01

ZUPAPA! - Arcade

Afbeelding

Wat is het genre eigenlijk van deze? Bubble Bobble, Rainbow Island? Van die single screen platformers. ZUPAPA! is leuk om één keer te spelen maar dat is het eigenlijk wel. Doet niet bepaald wat speciaals voor mijn gevoel. Rodland dat is pas een game op de arcade! Daar moest ik vooral aan denken toen ik deze speelde. Binnenkort maar weer eens opzetten.
KillingRaptor

18 feb 2021, 14:45

1943 (Arcade/Switch)
Dit is voor mij de eerste game uit de 19xx reeks van Capcom die ik speel, prima mee vermaakt maar wordt na een tijdje toch wel wat eentonig. Constant dezelfde vijanden enzo.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981

18 feb 2021, 15:50

Haha je bent me voor! Ik was ook van plan deze vanavond te posten. Het is een vroege dus ja. Ik viind het best wel bizar om RE engine in de splash schermen bij langs te zien komen. Maar tof gedaan met die cabinets. Al moet ik zeggen dat ik wel enige lag voelde tijdens het spelen. Had jij dit ook? En die rewind knop zit net aan de verkeerde kant voor mijn gevoel.
KillingRaptor

18 feb 2021, 16:21

arjen1981 schreef:
Haha je bent me voor! Ik was ook van plan deze vanavond te posten. Het is een vroege dus ja. Ik viind het best wel bizar om RE engine in de splash schermen bij langs te zien komen. Maar tof gedaan met die cabinets. Al moet ik zeggen dat ik wel enige lag voelde tijdens het spelen. Had jij dit ook? En die rewind knop zit net aan de verkeerde kant voor mijn gevoel.
Die lag merkte ik niet echt eigenlijk, kan ook aan mij liggen hoor. Je kan de rewind knop wel elders plaatsen tussen de opties. Zelf heb ik er geen last van want gebruik mijn arcadestick voor Switch. En bij 1943 had ik die ook niet nodig, gewoon genoeg credits erin pompen. :lol:

Wist je dat Ghosts 'n Goblins ook gratis is tot eind februari?
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

19 feb 2021, 04:40

New Super Mario Bros, NDS
gespeeld op mn nintendo dsiXL

Volgens mij de eerste keer dat ik een ds game post. Ik heb deze met zon goedkope chinese versie van een R4 kaartje, met alle roms op een sd, maar hier zitten geen savestates en derg in, het speelt dus als 'normale software'. wel kun je gewoon op het sd kaartje je ingame-savegames kwijt.
Ik heb vroeger nooit een DS gehad, dus nooit nostalgie voor gevoeld, en daarom vermoed ik dat ik altijd eerder mijn new 3DS XL vastheb of de psVita. En toch ben ik de laatste dagen hier een beetje mee aan het aankloten, er is veel voetbal op tv en regelmatig speel ik dan een handheld op de bank daarbij.

Nu dus deze uitgespeeld. ik vond het leveldesign aardig maar er was een groot gapend gat voor me in dit geheel: weinig échte powerups. je hebt die supergrote mario, maar die heb je maar zelden waaronder in het eerste level, je hebt de vuurbloem, oké prima, je hebt een blauw schild waarmee je kunt glijden waar eigenlijk nooit een echte reden voor is, en als laatste een soort mini mario waar je wat meer geheimen en plekken mee kan bereiken als bonus.
Echter al deze dingen hebben nauwelijks invloed op het leveldesign gehad, dat is waar deze mario stukken eentoniger voelde dan alle andere sinds super mario bros 3. Dat maakte dit geen verkeerde game gelijk, maar zorgde er wel voor dat ik meer in etappes speelde dan uren achter elkaar.

Enfin, de beelden!
ik vond het eindkasteel wel erg gaaf eruit zien:
Afbeelding
uiteraard scoor ik de tjik van de game... ik blijf het vreemd vinden dat family friendly nintendo haar "Peach" noemt.... maar dat terzijde:
Afbeelding
In de eindcredits bleek dat er foto's van dat moment rondwaakten gemaakt door paparazzi's, krijg je nu eenmaal als BBB'er (bekende button basher zoals we allen hier zijn):
Afbeelding
na de credits krijg je een sterretje achter de savegame dat ie uitgespeeld is, maar kun je wel verder spelen. Dat is wel goed want er zijn verschillende routes door de werelden te volgen. Zelf heb ik even genoeg mario voor nu dus laat ik het voor wat het is.
Afbeelding
Afbeelding
TheDarkWanderer

19 feb 2021, 07:33

Mario Golf: Advance Tour (GBA)

Afbeelding

Vanochtend het laatste toernooi kunnen winnen. Op zichzelf een aardige golf game die wel goed bij de mogelijkheden van de GBA past. Wat ik jammer vond is dat je de story mode niet gewoon met een Nintendo personage kunt spelen, maar verplicht wordt een generiek personage te spelen. Men heeft nog wel grappige minigames bedacht, ben wel benieuwd hoe leuk bijvoorbeeld de versie op de Gamecube is.
I sense a soul in search of answers...
arjen1981

19 feb 2021, 08:46

KillingRaptor schreef:
arjen1981 schreef:
Die lag merkte ik niet echt eigenlijk, kan ook aan mij liggen hoor. Je kan de rewind knop wel elders plaatsen tussen de opties. Zelf heb ik er geen last van want gebruik mijn arcadestick voor Switch. En bij 1943 had ik die ook niet nodig, gewoon genoeg credits erin pompen. :lol:

Wow nee dat wist ik niet. Dat is wel heel tof. Wat betreft de rewind. Ja bij 1943 niet maar voor Ghosts 'n Goblins komt die wel echt van pas :P
KillingRaptor

19 feb 2021, 08:55

arjen1981 schreef:
KillingRaptor schreef:
arjen1981 schreef:

Wow nee dat wist ik niet. Dat is wel heel tof. Wat betreft de rewind. Ja bij 1943 niet maar voor Ghosts 'n Goblins komt die wel echt van pas :P
Oh is dat zo eentje waar je terug gegooid word in het level als je af gaat? Dan komt dat inderdaad wel van pas, zeker met Ghosts 'n Goblins! :lol:
Ik las dat hij gratis is omdat die Ghosts 'n Goblins Resurrection eind deze maand verschijnt.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 feb 2021, 12:52

KillingRaptor schreef:
19 feb 2021, 08:55
arjen1981 schreef:
KillingRaptor schreef:

Oh is dat zo eentje waar je terug gegooid word in het level als je af gaat? Dan komt dat inderdaad wel van pas, zeker met Ghosts 'n Goblins! :lol:
Ik las dat hij gratis is omdat die Ghosts 'n Goblins Resurrection eind deze maand verschijnt.
pfff zie dat nu voor het eerst... nu doet het wel even pijn dat ik geen switch heb, ghosts 'n goblins is een van mijn favo franchises aller tijden... :unsure: :crying: waarom niet ook op steam!!!
Afbeelding
arjen1981

20 feb 2021, 13:03

Ghost n Goblins - Arcade:
Afbeelding

Voor het eerst dat ik deze uit speel. Op diverse systemen geprobeerd maar was het voor mij altijd onmogelijk zonder de rewind feature.
KillingRaptor

20 feb 2021, 15:08

Chrono Trigger (SNES/SNES Mini)
Eindelijk deze pracht van een RPG volledig doorgespeeld! Vroeger ooit eens begonnen, dan de Super Famicom versie gekocht en nu de game dus uitgespeeld via de SNES Mini. Zoals al gezegd, een pracht van een game dit waar ik van begin tot einde van heb genoten. Ik denk dat ik de meeste of zelfs alle side quests heb gedaan ook. Eindbaas in twee keer plat gekregen, de eerste keer wist ik nog niet zo goed hoe of wat met de laatste vorm (zat de verkeerde dingen aan te vallen uiteindelijk).

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

20 feb 2021, 17:00

arjen1981 schreef:
Afbeelding

Voor het eerst dat ik deze uit speel. Op diverse systemen geprobeerd maar was het voor mij altijd onmogelijk zonder de rewind feature.
Hoezo uitgespeeld? Je zit pas op de helft, man! :tongue3: :lol:
nmkl pjkl ftmch
Theo79

21 feb 2021, 20:37

Snk vs Capcom Match of the Millennium (oorspronkelijk Neo Geo Pocket spel) uitgespeeld op de Nintendo Switch.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A105FN met Tapatalk

TheDarkWanderer

21 feb 2021, 22:46

Pokemon Ruby uitgespeeld op de Gameboy Advance. Heerlijke game.

Afbeelding

Afbeelding
I sense a soul in search of answers...
arjen1981

22 feb 2021, 12:07

Galious schreef:
20 feb 2021, 17:00
arjen1981 schreef:
Afbeelding

Hoezo uitgespeeld? Je zit pas op de helft, man! :tongue3: :lol:
Haha succes! Ga ik liever verder met mijn NioH 2 Platinum ;)
Ok Impala!
Contacteer:

22 feb 2021, 13:13

KillingRaptor schreef:
20 feb 2021, 15:08
Chrono Trigger (SNES/SNES Mini)
Eindelijk deze pracht van een RPG volledig doorgespeeld! Vroeger ooit eens begonnen, dan de Super Famicom versie gekocht en nu de game dus uitgespeeld via de SNES Mini. Zoals al gezegd, een pracht van een game dit waar ik van begin tot einde van heb genoten. Ik denk dat ik de meeste of zelfs alle side quests heb gedaan ook. Eindbaas in twee keer plat gekregen, de eerste keer wist ik nog niet zo goed hoe of wat met de laatste vorm (zat de verkeerde dingen aan te vallen uiteindelijk).

Afbeelding
Goed te horen dat je er van genoten hebt! Welk einde heb je gehaald? En ga je nog andere eindes proberen te halen? :smile:

Persoonlijk merkte ik dat de laatste eindbaas veel makkelijker wordt als je de snelheid van de battles zo laag mogelijk zet. Andersom, als je een uitdaging wil, zet dan het tempo op maximaal! :cool:
KillingRaptor

22 feb 2021, 14:49

Ik heb geen idee welke verschillende eindes er eigenlijk allemaal zijn. Denk dat ik het meest voorkomende einde heb gehaald?
Spoiler: weergeven
Alles goed afgelopen en iedereen terug naar zijn eigen tijd. Ik had wel begrepen dat Magus een optioneel party member is? Ik had hem eigenlijk wel.
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

22 feb 2021, 17:12

Volgens mij zijn er iets van 8 verschillende eindes. Afhankelijk van wie je bij je hebt, in welke tijd je de game uitspeelt en welke keuzes je maakt op enkele cruciale momenten. Sommige eindes ga je niet zo snel vinden, maar een guide kan je dan altijd op weg helpen. Het is een aardige motivatie om nog eens opnieuw de game op te starten! :smile:
KillingRaptor

22 feb 2021, 18:01

Ok Impala! schreef:
22 feb 2021, 17:12
Volgens mij zijn er iets van 8 verschillende eindes. Afhankelijk van wie je bij je hebt, in welke tijd je de game uitspeelt en welke keuzes je maakt op enkele cruciale momenten. Sommige eindes ga je niet zo snel vinden, maar een guide kan je dan altijd op weg helpen. Het is een aardige motivatie om nog eens opnieuw de game op te starten! :smile:
Heb het even allemaal bekeken en er zijn er inderdaad nog aardig wat!
Spoiler: weergeven
Ik had Crono, Marle en Lucca bij me. Die Black Omen heb ik ook gedaan (geen idee of dat eigenlijk optioneel is of niet), was even stressen daar op het einde met al die bazen na elkaar. :lol: Bij mijn eerste poging tegen Lavos ben ik afgegaan tijdens zijn laatste vorm, de tweede poging ben ik via die emmer gegaan.
Afbeelding
KillingRaptor

22 feb 2021, 19:06

Kid Icarus (NES/Switch)
Even wat van deze klassiekertjes spelen als tussendoortje gecombineerd met Persona 5. Kid Icarus gedaan, eerste keer dat ik deze heb doorgespeeld. Thank god for the rewind functie, dit ging me anders nooit lukken (ik ben niet zo goed in de meeste NES games eigenlijk). :lol: Vond hem wel tof eigenlijk!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 feb 2021, 22:31

Castlevania Chronicles, PSX
Gespeeld op de retropie

Pfff pittig maar mijn god wat gaaf! samen met rondo of blood (en de remake op psp) de mooiste Castlevania denk ik die er is. Ik hou minder van de metroidgames in deze franchise.
De kleuren, de audio, de graphics... alles was geweldig. al een hele tijd heb ik deze op de verlanglijst staan uit te spelen, maar nu eindelijk! ik heb wel savestates gebruikt, maar telkens alleen bij het begin van een level en de eindbaas. Anders kon het gewoonweg niet.

Ik heb de Arrange mode gespeeld, voor wie bekend is met de game daar zitten wat meer visuele en audio upgrades in. De hele game is, als ik het goed begrepen heb van mr wikipedia, een remake van the Sharp X68000 home computer versie van Castlevania 1 in 1993.

Als je een beetje fan bent van castlevania, zet m op je pie of emulator, en geniet van deze prachtige versie van castlevania.

In 1 level kwam ik met 2 seconden over maar nét goed uit!
Afbeelding

En de eindcredits:
Afbeelding

Overigens het slotfilmpje waar het kasteel valt was geweldig gaaf gedaan in deze game, maar een foto doet dat geen recht.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 feb 2021, 22:37

New Super Mario Land, Snes
Gespeeld op de retropie

Hè? wat is dit voor iets vaags?
Afbeelding
Dit is een fanmade remake van de originele mario land op de oude gameboy. Ze hebben de ds graphics verwerkt in een snesrom en verder het leveldesign en alles zo exact mogelijk nagemaakt, wat erg aardig gelukt is. Het resultaat is een mooie fun om te spelen platformer naar mijn mening. met veel plezier gespeeld.

Afbeelding
na het redden van peach kust ze je en stap je samen in een soort ruimteschipje vliegtuig raket achtig ding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”