Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2020?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Fing3r

Re: Hoeveel retro games kunnen we uitspelen in 2020?

07 feb 2020, 10:29

Castlevania: Portrait of Ruin (DS)
Game nu toch uitgespeeld, na veel trial en error eindelijk in staat om Dracula te vernietigen. Raakte eindelijk in een flow waardoor ik zelfs amper potions heb hoeven gebruiken Afbeelding
Zeer toffe game en net als Dawn of Sorrow een pareltje voor op de DS. De muziek, graphics en gameplay zijn nagenoeg perfect en ik blijf het bijzonder vinden hoe ze zoveel detail op het scherm kunnen toveren.
Het enge smetje is volgens mij wel het verschil in difficulty wat betreft het eindgevecht, de gehele game had wat mij betreft wel wat uitdagender mogen zijn om het een beetje gelijk te trekken met dat laatste gevecht.
Ondanks deze kanttekening zeer zeker een aanrader voor wie graag op zijn (3)DS mag spelen en een must voor wie een zwak heeft voor het metroidvania genre.
Afbeelding

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
arjen1981

09 feb 2020, 10:22

Galious schreef:
05 feb 2020, 22:30
arjen1981 schreef:
05 feb 2020, 18:24
Is na de credits anders of ook daarvoor al? Want vooral net voor de laatste levels vond ik een mooi moment.
Je hebt volgens mij zowel verschillende eindes voordat de credits rollen als verschillende post-credits epilogues.
Ik had het einde waar Catherine een Succubus blijkt en is ingezet om de mensheid te redden van zij die zich minder snel zullen voortplanten. Dit doet zij door mannen bij hun vrouw weg te trekken zodat de vrouw een ander vind waarmee zij wel voortplant. Ik vond die plot wending erg goed gevonden.
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

09 feb 2020, 21:11

Chiki Chiki Boys (Sega Mega Drive)

Uitgespeeld op Normal (met beide broers een keertje)

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

09 feb 2020, 22:32

arjen1981 schreef:
Ik had het einde waar Catherine een Succubus blijkt en is ingezet om de mensheid te redden van zij die zich minder snel zullen voortplanten. Dit doet zij door mannen bij hun vrouw weg te trekken zodat de vrouw een ander vind waarmee zij wel voortplant. Ik vond die plot wending erg goed gevonden.

Catherine blijkt altijd een Succubus, welke einde je ook krijgt. Dat is gewoon standaard onderdeel van het verhaal. De verschillende eindes gaan meer over met wie Vincent eindigt, bijvoorbeeld in het huwelijksbootje met Katherine of zelfs aan de zijde van Catherine (in haar ware Succubus gedaante) in de onderwereld, of hij wordt gedumpt door een van beide of hij blijft single by choice. Zo zijn er iets van 8 variaties.

Bij mijn einde had Vincent uiteindelijk toch (nipt) voor Katherine gekozen, maar zij maakte het uit :sad:
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

10 feb 2020, 10:28

Chrono Trigger uitgespeeld op de DS. Dit was de eerste keer dat ik het spel speelde en ik ben er ruim 40 uur mee bezig geweest mede door exploratie en grinden. Ik wilde vooral zelf alles uitzoeken en dat heeft me toch veel tijd gekost. Op een gegeven moment de main quest even op een zijspoor gezet omdat ik niet meer wist waar ik naartoe moest en gelijk voor alle karakters de speciale aanvallen gegrind. Voordat ik de eindbaas te lijf ging heb ik er ook nog voor gezorgd dat iedereen max HP en max MP had. Hierdoor ging het eindgevecht van een leien dakje.

Het spel is ontzettend uitgebreid en alles werkt perfect. De spaarzame animaties zien er ontzettend goed uit, deze kunnen zo uit een TV-serie komen. Na het (eerste) einde krijg je nog een berg aan extra's waaronder een logboek die alle dertien verschillende eindes bijhoudt en een treasure map waar de lokaties op staan van alle schatkistjes in het spel. Ik ga nog wel een keer verder spelen maar nu gaat ie even terug in de kast.

Chrono Trigger (NDS)
Afbeelding
Consider yourself a hero.
Ok Impala!

10 feb 2020, 16:51

Kirby's Dreamland 3 (SNES) is uitgespeeld. Geen aanrader in de Kirby serie. Kirby bestuurt zeer moeizaam in dit spel en de levels voelen tegen het einde erg ongeïnspireerd. Om het "echte" einde te zien moet je het spel opnieuw spelen en in elk level een obscure opdracht uitvoeren. Daar pas ik lekker voor. Die tijd steek ik liever in een leuke Kirby game! :tongue3:

Afbeelding
Tamerlane

14 feb 2020, 20:26

Naruto Clash of Ninja Revolution III European version (Wii)

Leuke, makkelijk in te stappen fighting game in het Naruto-universum. De vele characters en unlockables zorgen ervoor dat je jezelf lekker lang kan vermaken met deze solide game. Vroeger ook veel Naruto gekeken dus dat helpt ook wel.

De final boss fight schijnt bijzonder zwaar te zijn maar ondanks aardig wat pogingen 'gewoon' binnen 2 uur spelen verslagen ;)

Afbeelding
Tamerlane

14 feb 2020, 20:36

Tatsunoko vs. Capcom: Ultimate All-Stars (Wii)

Om nog even verder te gaan met fighting games met anime characters hebben we dit pareltje, die vanwege licensing woes naar alle waarschijnlijkheid nooit opnieuw kan worden uitgebracht. Capcom heeft weer een grote prestatie geleverd door een game af te leveren waar je makkelijk in kunt stappen maar waar best wat diepgang in zit. Ook goeie balance tussen toch aardig wat characters met heel verschillende stijlen. Best bijzondere mix.

Afbeelding

Edit: hmm, om een of andere reden draaien de plaatjes automatisch.. heb overigens inmiddels wel een stuk meer tijd in deze game zitten, screenshot ff snel genomen na eerste clear
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 feb 2020, 23:19

Journey to Silius (NES / Switch)
Afbeelding

Een uurtje of 4 gespeeld. Een korte en gave maar toch tamelijk lastige game. Het doet een beetje aan Mega Man denken in dat je allemaal wapens krijgt waar je energie voor nodig hebt (die ook af en toe uit vijanden dropt) maar soms voelt het erg oneerlijk wanneer je ergens naar beneden springt en daar blijkt een vijand te staan, of je wordt meteen begroet door een regen aan kogels. Ik heb wel tussen-saves gebruikt na elk level.
reactor

15 feb 2020, 22:13

Eindelijk ook nog eens een retro game uitgespeeld !

Afbeelding

Oddworld Stranger's Wrath op de Xbox original.

collectie

I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society

:party: collectie :party:
Xenafan1985
Contacteer:

19 feb 2020, 12:45

Tekken 1 (PS1)

Vandaag onderweg Tekken 1 met Nina uitgespeeld voor de PS1 op mijn Vita.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Theo79

24 feb 2020, 14:48

Zojuist Return of Double Dragon, oftewel Super Double dragon uigespeeld. Toffe beat em up waarbij je behoorlijk wat toffe moves kan uitvoeren om je vijanden mee te verslaan. Onderweg kun je ook gebruik maken van een aantal wapens die op je pad komen. Het spel is niet enorm lang waardoor je het klusje in ongeveer een uur kan klaren.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A105FN met Tapatalk

arjen1981

25 feb 2020, 12:21

Galious schreef:
09 feb 2020, 22:32
arjen1981 schreef:

Catherine blijkt altijd een Succubus, welke einde je ook krijgt. Dat is gewoon standaard onderdeel van het verhaal. De verschillende eindes gaan meer over met wie Vincent eindigt, bijvoorbeeld in het huwelijksbootje met Katherine of zelfs aan de zijde van Catherine (in haar ware Succubus gedaante) in de onderwereld, of hij wordt gedumpt door een van beide of hij blijft single by choice. Zo zijn er iets van 8 variaties.

Bij mijn einde had Vincent uiteindelijk toch (nipt) voor Katherine gekozen, maar zij maakte het uit :sad:
Ai bij mij ging eindigde het in een geslaagde bruiloft ;)
arjen1981

25 feb 2020, 13:46

Project Zero 3 PS2

Na deel één kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik de volle mep van 50 euro betaald voor het derde deel. Nu allen nog deel 4 te gaan. Er zijn fan subs dus wellicht toch eens met die Dolphin emulator aan de gang.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

25 feb 2020, 16:55

arjen1981 schreef:
Project Zero 3 PS2

Na deel één kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik de volle mep van 50 euro betaald voor het derde deel. Nu allen nog deel 4 te gaan. Er zijn fan subs dus wellicht toch eens met die Dolphin emulator aan de gang.
Awesome. Wat vond je van dit derde deel?
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

28 feb 2020, 12:04

Galious schreef:
25 feb 2020, 16:55
arjen1981 schreef:
Project Zero 3 PS2

Awesome. Wat vond je van dit derde deel?
Deel 2 blijft wel mijn absolute favoriet. Ik ben wel onder de indruk van hoe de engine een upgrade heeft gehad na net deel 1 gespeeld te hebben. Je kunt zien dat deze veel later op de PS2 uit kwam. Ook is het leuk om meerdere characters te spelen en is het een veel completere Fatal Frame. Gaat dieper in in de eerdere gebeurtenissen.

Maar het is juist wel deel 2 vanwege de afwisseling. Ik vind deel 3 juist door de verschillende personages veel repetitie heeft. Niet dat ik het gevoel had dat deel 3 rekte en te lang duurde maar meer in vergelijking met deel 2 heeft deze een stuk minder variatie. Deel 3 heeft toch teveel dezelfde setting en te vaak dezelfde vijanden waar deel 2 de meeste originaliteit heeft. Ook in de locaties buiten bijvoorbeeld.

Terug naar “Retro gaming”