To keep or not too keep: PS2 82-90

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
WonderZwaan

Re: To keep or not too keep: PS2 64-72

12 jan 2020, 17:49

Ik zou de losse Hitman 2 & die andere (contracts?) wegdoen, zo te zien zitten ze ook in dat Triple Pack toch?

Hitman: Contracts (de 3e in de reeks) vond ik destijds best spannend. Als Nederlander is dit ook wel een leuke curiositeit, omdat één van de latere levels zich in de haven van Rotterdam afspeelt. Het wordt dan ook wel echt duidelijk dat de ontwikkelaars hier nooit geweest zijn, want het is een soort rare mengelmoes tussen de Wallen en de Haven; en de rondlopende politie agenten (wel in correcte outfits!) zijn ingesproken door stemacteurs uit Oost Europa oid. Echt hilarisch hoe ze dingen als "heuj kloîdtzakk!!" proberen te roepen met hele dikke accenten.
Het 2e level is in een luguber slachthuis/SM-nachtclub setting, dat level is me altijd bijgebleven omdat er zoveel paden naar het doelwit waren. Ben wel eens verdwaald geraakt in dat level en vond toen een hele smerige kamer waar een creepy Paul Anka song speelde en een soort leatherface achtige dude achter je aan kwam. Dat kon je dus helemaal missen als je niet alle deuren openwrikte.

Hitman Blood Money is volgens mij één van de betere uit die reeks, kan me herinneren dat er een level op de Mississippi boot is (die witte raderstoomboot). Omdat Mario Kart 64 ook zo'n boot heeft in de Donkey Kong Jungle stelde ik me altijd voor dat Yoshi & co. over de boot heen sprongen terwijl je matrozen over boord duwde.
SpitseBaas

12 jan 2020, 18:25

Misschien niet mijn zaken, maar is het niet raar sat je andere laat bepalen hoe je collectie eruit gaat zien?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk

toejam

12 jan 2020, 19:18

Die triple pack van Hitman zou ik houden net als Ico en Jak. De rest zijn franchises waar je wat mee kunt hebben, of in het geval van Heroes of the Pacific als je van combat flight sims houdt.
Yo, homeboy gimme five!
ikk
Contacteer:

12 jan 2020, 21:31

SpitseBaas schreef:
12 jan 2020, 18:25
Misschien niet mijn zaken, maar is het niet raar sat je andere laat bepalen hoe je collectie eruit gaat zien?
Dat is ook niet het idee, hoewel comments wel de doorslag kunnen geven bij titels waar ik over twijfel en is er al een paar keer voorkomen dat ik een titel weg doe die beter blijkt te zijn dan ik verwacht of igv Beyond Good and Evil omdat de andere versie die ik heb gedubt is.
Het leukste voor mij is om wat info te krijgen over titels waar ik niks/weinig van weet.
SpitseBaas

12 jan 2020, 21:50

Ach een beetje hulp bij twijfel kan geen kwaad. Dat herken ik wel. Maar gaat ondertussen om een behoorlijk aantal titels, dat zou ik niet direct herkennen.

Maar succes nog even, volgens moet je nog een paar! ;) Als ik kan zal ik ook een spreekwoordelijke duid in het zakje doen :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk

kingoftherain

12 jan 2020, 22:52

Ico is natuurlijk het makkelijkst om te beslissen. Houden! Met een beetje mazzel kom je de handleiding een keer tegen op een webshop of een beurs.
Jak & Daxter: The Precursor Legacy vind ik nog steeds het leukste deel in de serie. 2 en 3 zijn wat meer open world en hebben een beetje een GTA tintje en dat hoefde vvoor mij niet zo.
My life is a chip in your pile. Ante up!
arjen1981

13 jan 2020, 10:38

Voor mij zijn het ook Ico en J&D. Ico zit in mijn top 5 en is de eerste J&D mijn favoriete Naugty Dog game. De rest zou ik zelf niet houden.
ikk
Contacteer:

Re: To keep or not too keep: PS2 73-81

14 jan 2020, 19:42

Resultaat van het vorige setje
Blijft:
Harry Potter en de Orde van de Feniks
Heroes of the Pacific - combat flight sims heb ik nooit echt geprobeerd, dus gezien deze goede reviews krijgt houd ik deze nog tot ik dat genre is een echte kans heb gegeven.
Hitman 2 Silent Assassin, Hitman Contracts en Hitman Triple Pack - deze serie is pure nostalgie voor mij, misschien dat ik juist nog op zoek ga naar Blood Money zodat ik de serie compleet heb.
Home Alone
ICO
Jak and Daxter The Precursor Legacy
Spoiler: weergeven
A2 Racer Goes USA
Ace Combat: Squadron Leader
Alien Hominid
Arc: Twilight of the Spirits
Area 51
Army Men: Green Rogue
Army Men: Sarge's War
Beyond Good & Evil
Bomberman Hardball
Burnout Dominator
Burnout Revenge
Canis Canem Edit
Cel Damage Overdrive
Chessmaster
Circuit Blasters
Commandos 2: Men of Courage
Crash Nitro Kart
Crash Tag Team Racing
CSI: 3 Dimensions of Murder
Devil May Cry
Devil May Cry 2
Devil May Cry 3
Dirge of Cerberus Final Fantasy 7
Donald Duck Power Duck (met Quack Attack PS1)
Donald Duck Quack Attack
Monsters en Co. Schrik Eiland
Dragon Ball Z Budokai 3
Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi
Dynasty Warriors 2
Eyetoy Monkey Mania
Eyetoy Platinum Box
Fifa 08
Final Fantasy 10
Final Fantasy 12
Full Spectrum Warrior
The Getaway: Black Monday
The Godfather
God of War
God of War 2
The Golden Compass
GTA 3
GTA San Andreas
GTA Vice City

Weg:
Inspector Gadget Mad Robots Invasion
24: The Game
And 1 Streetball
Arcade Action 30 Games
Avatar: De Legende van Aang: De Brandende Aarde
Call of Duty: Finest Hour
Casper and the Ghostly Trio
Cel Damage Overdrive
Chicken Little
Conflict: Desert Storm 2
Crash Bandicoot: De Wraak van Cortex
Curious George
Curse: The Eye of Isis
Stitch Experiment 626
DTM Race Driver 3
Fantastic Four
Fifa 2004
Fifa 2005
F1 04
Go Diego Go! Safari Rescue

En een nieuwe set 73-81
Afbeelding

Jak 2
Ik vond deze zeer teleurstellend na het eerste deel.
Dat het verhaal wat donkerder is en er nu geweren in zitten was prima, maar ik kon niet wennen aan de controls van de voertuigen.

Jak 3
Is deze het proberen waard na mijn geklaag over de voertuigen in Jak 2?

Jak X
Heb deze vroeger heel veel gespeeld bij een vriend, deze multiplayer is fantastisch.

007 Nightfire
Nog een spel met fantastische multiplayer, alleen heb ik deze ook op de Gamecube.

Katamari Damacy
Het eerste deel uit deze heerlijk debiele serie. Deze is nog gesealed en heb deze ook nog niet gespeeld, wel de vervolgen.

Kengo Master of Bushido
Vechtspel met nogal gemixte reviews.

Killzone
Ik heb nog nooit een Killzone gespeeld, moet daar nog is verandering in brengen.

Kingdom Hearts
Hier ben ik ooit aan begonnen, maar om 1 of andere reden nooit uitgespeeld.
Moet deze ooit nog een tweede kans geven.
Galious
Moderator
Moderator

14 jan 2020, 20:31

Ik ben alleen bekend met Kingdom Hearts. Het is een geliefde franchise en ik wilde deze game ook heel graag leuk vinden, maar het is een prestatie op zich hoe ze alle charme uit deze Disney cross-over hebben weten te zuigen met een overgecompliceerd en pretentieus onzinverhaal, een oppervlakkig combat systeem en een volkomen ruk camera, zelfs voor PS2 maatstaven. Ik kwam niet verder dan het Tarzan level, toen had ik mijn buik er wel van vol. Kortom, ik vond hem niet het houden waard :)
nmkl pjkl ftmch
toejam

14 jan 2020, 21:21

Kengo vond ik een tergend saaie game. Killzone daarentegen is wel de moeite waard om een keer doorheen te rennen. Het is voor PS2-begrippen absoluut een prestatie die daar is neergezet.

Katamari is Amerikaans, kun je die wel spelen?
Yo, homeboy gimme five!
kingoftherain

15 jan 2020, 01:26

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met Jak II. Ergens vond ik het wel gaaf, maar ik miste toch de oude platformer. Hij was voor mij ook te moeilijk. Ben nooit verder dan de helft gekomen. Jak 3 is een beetje hetzelfde.

Kingdom Hearts vond ik erg leuk, al herken ik de negatieve punten die Galious noemt.
My life is a chip in your pile. Ante up!
ikk
Contacteer:

15 jan 2020, 18:51

toejam schreef:
14 jan 2020, 21:21
Katamari is Amerikaans, kun je die wel spelen?
Helaas is die nooit PAL uitgebracht maar gelukkig heb ik een gemodde PS2, dus ook NTSC kan ik spelen :smile:
arjen1981

16 jan 2020, 12:24

Katamari steeld de show. De andere Jaxen, Kingdom Hearts en Killzone heb ik echt minder mee. Maar wel realiseer ik mij dat dat mooie titels zijn om in een collectie op de plank te hebben staan. Maar zelf zou ik die niet nog eens in de PS2 doen.
Kokos

16 jan 2020, 19:19

Wat betreft Jak II, er is een trucje voor de controls van de voertuigen: door meerdere keren met je voertuig te springen tijdens een scherpe bocht, krijg je veel meer controle.

Jak III: hangt ervan af wat de klacht is. Er is in ieder geval veel minder verkeer en de omgevingen van de open world zijn over het algemeen veel uitgestrekter.

Ik ken Kengo niet, voor de rest zou ik alles houden. Behalve Nightfire omdat je hem al hebt op GC, maar misschien wil je alle Bond-games op 1 console... Quantum of Solace is namelijk niet op de GC.
ikk
Contacteer:

Re: To keep or not too keep: PS2 82-90

18 jan 2020, 20:19

Resultaat van het vorige setje
Blijft:
Jak 2
Jak 3
Jak X
Katamari Damacy
Killzone
Kingdom Hearts
A2 Racer Goes USA
Ace Combat: Squadron Leader
Alien Hominid
Arc: Twilight of the Spirits
Area 51
Army Men: Green Rogue
Army Men: Sarge's War
Beyond Good & Evil
Bomberman Hardball
Burnout Dominator
Burnout Revenge
Canis Canem Edit
Cel Damage Overdrive
Chessmaster
Circuit Blasters
Commandos 2: Men of Courage
Crash Nitro Kart
Crash Tag Team Racing
CSI: 3 Dimensions of Murder
Devil May Cry
Devil May Cry 2
Devil May Cry 3
Dirge of Cerberus Final Fantasy 7
Donald Duck Power Duck (met Quack Attack PS1)
Donald Duck Quack Attack
Monsters en Co. Schrik Eiland
Dragon Ball Z Budokai 3
Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi
Dynasty Warriors 2
Eyetoy Monkey Mania
Eyetoy Platinum Box
Fifa 08
Final Fantasy 10
Final Fantasy 12
Full Spectrum Warrior
The Getaway: Black Monday
The Godfather
God of War
God of War 2
The Golden Compass
GTA 3
GTA San Andreas
GTA Vice City
Harry Potter en de Orde van de Feniks
Heroes of the Pacific
Hitman 2 Silent Assassin
Hitman Contracts
Hitman Triple Pack
Home Alone
ICO
Jak and Daxter The Precursor Legacy

Weg:
007 Nightfire
Kengo Master of Bushido
24: The Game
And 1 Streetball
Arcade Action 30 Games
Avatar: De Legende van Aang: De Brandende Aarde
Call of Duty: Finest Hour
Casper and the Ghostly Trio
Cel Damage Overdrive
Chicken Little
Conflict: Desert Storm 2
Crash Bandicoot: De Wraak van Cortex
Curious George
Curse: The Eye of Isis
Stitch Experiment 626
DTM Race Driver 3
Fantastic Four
Fifa 2004
Fifa 2005
F1 04
Go Diego Go! Safari Rescue
Inspector Gadget Mad Robots Invasion

En een nieuwe set 82-90
Afbeelding

Kingdom Hearts 2
Weer zo'n titel die ik ooit nog is moet spelen.

Lara Craft Tomb Raider The Angel of Darkness
Heb deze nooit gespeeld en denk niet dat ik na de nieuwe Tomb Raiders nog terug kan naar de oude, maar alsnog mag deze denk ik wel blijven.

Lara Craft Tomb Raider Legend
Heb deze ook op de Gamecube.

De Legende van Spyro: Een Draak is Geboren (A New Beginning)
Heb alleen nog het eerste deel uit deze trilogie gespeeld en die was niet heel bijzonder.
Deze heb ik ook op de Gamecube en denk niet dat die boeiend genoeg is om voor meerdere consoles te hebben.

Lego Batman The Videogame
De meeste Lego games zijn wel leuk om een keer door te spelen en deze heb ik nog niet gespeeld.

Lego Star Wars 2 The Original Trilogy
De Lego Star Wars games waren volgens mij de eerste en naar mijn mening ook de beste Lego games.

Lemmings
Dit zijn altijd wel leuke puzzelgames, heb deze versie nog niet gespeeld maar deze komt vast nog wel een keer aan de beurt.

Lucinda Green's Equestrian Challenge
Een paar jaar terug was ik op vakantie bij vrienden in Australië en had een vriendin het over de PC versie van dit spel uit haar jeugd die ze ineens weer wilde spelen en nergens kon vinden. Vervolgens zijn we wat kringlopen langs geweest en kwamen we deze tegen en ondanks dat het spel nogal tegenviel (vond ik dan, zij vond het nog wel fantastisch...) hebben we ons er een middag prima mee vermaakt.

Medal of Honor Frontline
Gaat weg.
arjen1981

18 jan 2020, 20:43

Kingdom Hearts 2 uiteraard gezien je Kingdom Hearts één ook hebt gehouden. maar ik moet zeggen dat ik ze niet meer kan spelen. voelt mij toch echt te dateert nu.

En Lemmings op de PlayStation 2 ben ik nu eigenlijk wel benieuwd naar. Ziet er tof uit. Niks geen 3d maar echt de klassieke Lemmings zo te zien.
toejam

18 jan 2020, 22:54

Tomb Raider Legend heb ik me prima mee vermaakt op de 360. Zelfs alle tijdchallenges gedaan. Deze Lego Star Wars is de enige die ik heb uitgespeeld, maar ik heb me laten vertellen dat Batman ook zeker de moeite waard is. En Lemmings is inderdaad een classic, maar de controller maakt het voor mij niet echt een ideale Lemmings game.
Yo, homeboy gimme five!
Galious
Moderator
Moderator

18 jan 2020, 23:05

Tomb Raider Legend is een prima begin van de Crystal Dynamics trilogie. Ik me er indertijd ook prima mee vermaakt op de PS2.

Medal of Honor: Frontline zal een van de laatste first-person shooters zijn geweest die ik heb gespeeld (op de GameCube). Vond het toen een prima game, maar het zal inmiddels hopeloos gedateerd zijn.
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Retro gaming”