Wo Long: Fallen Dynasty

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Wo Long: Fallen Dynasty

16 sep 2022, 21:37

Wo Long: Fallen Dynasty is de nieuwe actie rpg ontwikkeld door Team Ninja en uitgebracht door Koei Tecmo.

Afbeelding

Aan de hoofd staat Fumihiko Yasuda wie ook de director rol had in NioH 1 en 2. In de producer rol work Fumihiko onderstend door Masaaki Yamagiwa in de producent rol. Masaaki Yamagiwa had ook een Producer rol voor Bloodborne.

Afbeelding

Nu ik ook de demo heb gespeeld kan ik met 100% zekerheid zeggen dat de spirituele opvolger is op NioH 1 & 2. Wat wil je ook met die namen.

In Augustus verscheen de eerste Gameplay trailer augustus:

Gelijk was duidelijk dat we niet langer in het oude Japan waren maar China. Het historische Three Kingdoms om precies te zijn. Gebaseerd op het boek van Guanzhong Luo. Een omgeving die Koei natuurlijk al erg goed kent.

Gister tijdens Tokyo gameshow verscheen een nieuwe trailer:

Welke ook de live broadcast aankondigde op het officiele TGS kanaal:

Met overigens veel interessante details. En beelden van stukken voorbij de demo. Mocht je echt zo ver willen gaan. Maar beter nog. Een aankondiging voor een demo! En die demo is op dit moment (16-9) live. Voor 10 dagen tot 26-9. Heb je een XBOX Series X / S of Playstation 5 en ben je een Soulslike fan. Dan is dit echt een must download. En een reden om nu alles te laten vallen. Want de demo stelt niet teleur. Team Ninja lanceerde ook nog een video met wat tips om door de demo te komen:

Ja het blijft een nieuwe NioH en dan zijn deze steuntjes in de rug niet verkeerd.
arjen1981

Re: Wo Long: Fallen Dynasty

16 sep 2022, 22:04

Mijn demo ervaring.

Ja ik ben er door. En het is geen kleine demo. Ik begon rond half 5 en was rond 9 uur helemaal klaar. De demo bevat een karakter creatie tool, een tutorial en 1 best wel groot level. Die ook in multiplayer of co-op gespeeld kan worden.

Ik heb er van genoten. Ik kan bevestigen dat dit een nieuwe NioH is. Het kent veel vergelijkingen. Je herkent het in het level design, de vijanden, de menu systemen, de loot maar ook vooral de snelle gameplay.

Wat is het zelfde:

- Ja bij de eerste normale vijand die je tegen komt was ik direct dood
- Ja bij de tweede ging ik ook dood...
- Daarna had ik het door en ging het vrij moeiteloos met hier en daar een foutje
- Tot ik bij een subboss kwam. weer dood
- Oke dit nu ook onder de knie
- Tot ik bij de level boss kwam
- plusminus 30 keer dood
- Victory!
- Wat een geweldig gevoel! Pracht game

Ik heb hierna ook nog twee potjes multiplayer gespeeld door andere spelers te assisteren. Dit is ook vanouds NioH. Ik hoop de Co-op mode dit weekend ook nog te spelen. Heb je de demo uit krijg je overigens een bonus in de volledige game. En een enquete die je een wallpaper geeft.

Wat is er echt anders:

- Verreweg het mooiste is het moraal systeem (hieronder meer)
- Ja je kunt nu ook springen. Team Ninja kon niet achterblijven.
- De levels zijn ook veel verticaler. Met veel jumps op vijanden voor veel damage
- Net als in sekiro is het deflecten en counteren veel belangrijker geworden. Helemaal is boss fights
- De setting. En die is heel gaaf. En fris. En nieuw.
- Je hebt naast een heel uitgebreid assortiment aan wapens ook Kung-Fu en Magische moves. Die helemaal passen in het universum.

De demo level is erg tof. Erg knappe design met veel routes en shortcuts. Maar ook veel verschillende vijanden en omgevingen. En dat is mooi want je wordt in Wo Long uitgedaagd om alles te verkennen vanwege het moraal systeem.

Moraal
Vereweg het mooiste aan de demo. Eindelijk een nieuwe toevoeging aan Soulsgames die anders is en haast beter. Ja je doet nog steeds een corps run. Maar het is anders. Je bouwt namelijk moraal op. Deze loopt van 1 tot 20. Versla je vijanden, met name die sterker zijn dan jou, dan gaat je moraal snel omhoog. Wordt je echter verslagen door een vijand dan gaat jou moraal ook omlaag. Sterker nog. Het moraal van de vijand gaat omhoog! Dit geeft jou de mogelijkheid om wraak te nemen. Daarmee pak je je moraal terug. De corps run. Ook zijn er over het level heen plekken waar je een banner in de grond kunt steken. De bonfire. Wat dit doet naast punt om te levelen is dat deze banners ook je moraal vast zetten zodat je niet helemaal naar beneden zakt mocht je worden verslagen. Maar zou je dus direct naar de baas rennen dan is je moraal laag. En ben je zelf ook minder sterk. Want hoe meer moraal hoe meer je groeit in kracht. En samen met die banners vraagt het spel je dus om het level te verkennen. Dit systeem is een prachtige toevoeging.

De hele demo is prachtig. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van jullie?
Galious
Moderator
Moderator

16 sep 2022, 22:46

Klinkt goed! Ik wou dat ik de demo kon proberen :)

Ik las op Eurogamer een vergelijking van het moraal systeem met de world tendency van Demon's Souls. Klinkt in elk geval als een interessante mechanic.

Zijn het trouwens weer losse levels/missies, of hebben we dit keer een connected wereld zoals in Souls/Sekiro?
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

16 sep 2022, 23:08

Nee het zijn zoals het nu lijkt losse levels met op het eind een duidelijke boss arena inc cut scene. waarna dat level ook dood lijkt te lopen. Ik verwacht dan een world-map of iets dergelijks. Dus gelijk aan NioH.

Tendency klopt wel. Alleen dan met veel meer dynamiek omdat het snel kan stijgen en ook zaken als je dood gaat of wint.

Er is ook nog een tweede spirit systeem. Je hebt een hoge of lage spirit. En de vijand eveneens. Van elk zie je een balk. Dit lijkt op een stagger systeem maar ook weer met meer dynamiek. Wanneer je bevoordeeld magie gebruikt gaat deze ook naar beneden omdat het laf is. Tenminste zo interpreteer ik het zelf dat het bedoeld is ;)
toejam

17 sep 2022, 08:23

Ik heb de download van de demo aangezet. Ik heb Nioh nooit gespeeld want PS maar de setting vond ik altijd wel interessant. Toevallig gisteren de TGS-trailer gezien dus wil deze zeker wel even proberen.
Professional dabbler
toejam

17 sep 2022, 12:51

Ik vind de setting heel gaaf, de manier van verkennen, verticaliteit en loot ook. Wat minder vind ik dat je op 2 meter van een vijand een ander staat af te slachten en dat ze vaak niets in de gaten hebben. Wat voor mij echter wel een probleem gaat zijn zijn de hoeveelheid meters en systemen in de gameplay. Je moet met zoveel dingen rekening houden en ik ben al druk genoeg met overleven. Het eerste stuk kwam ik er redelijk mee weg maar merk dat de gewone dodge/melee combat die ik bijv. ook in Elden Ring gebruik hier lang niet zo effectief is.
Professional dabbler
OldSchool
Contacteer:

17 sep 2022, 13:53

Het is allemaal niet zo mijn ding, maar wel een compliment voor het topic en de review! 👍
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 sep 2022, 23:07

Vanavond aan de demo begonnen. En laten we eerst de minpunten maar eens pakken. De demo is technisch niet van het hoogste niveau. Hij is driemaal gecrasht in 2 uurtjes. Jet is beta, dus je mag niet zeuren, maar dat haalde wel het speelplezier uit de demo voor mij. Dat is 1.

Iets wat Toejam ook aangaf: heel veel systemen. X en Y om aan te vallen. B om te deflecten. Maar dubbel B doet dodgen. R1/RB met X of Y doet special, RT met X en Y en A en B doet magic. X en A doet een summon en Y en B ook. Dat is rommelig vind ik.

Een stapje erger is het healen. D-pad omhoog is zo onnatuurlijk en je personage moet volledig stilstaan. Anders kan je niet healen. Ben heel vaak doodgegaan omdat healing gewoon niet aftrapte. Tijdens een boss-battle is dat dodelijk. Al die metertjes zijn ook nog onhandig, maar goed, dat went wel als je een beetje doorhebt waar wat voor is. Maar er is een hoop om op te letten.

De verticaliteit is wel erg leuk in de game is wel tof net als de combat als je die doorhebt. Het level systeem is wel boeiend met de keuze voor wapens, skills en armor. Dus daar zitten ze wel op het juiste pad. Net als de wereld. Er zijn veel zijwegen en paadjes.

Grafisch is het prima, maar tegenstanders in de achtergrond bewegen op 10fps in performance mode. En hun pathing is soms wat vreemd. Al met al denk ik dat deze game wel op de goede weg is en aangezien hij in Game Pass zit, ga ik het zeker spelen als die uitkomt.
Afbeelding
arjen1981

19 sep 2022, 08:28

toejam schreef:
17 sep 2022, 12:51
Ik vind de setting heel gaaf, de manier van verkennen, verticaliteit en loot ook. Wat minder vind ik dat je op 2 meter van een vijand een ander staat af te slachten en dat ze vaak niets in de gaten hebben. Wat voor mij echter wel een probleem gaat zijn zijn de hoeveelheid meters en systemen in de gameplay. Je moet met zoveel dingen rekening houden en ik ben al druk genoeg met overleven. Het eerste stuk kwam ik er redelijk mee weg maar merk dat de gewone dodge/melee combat die ik bijv. ook in Elden Ring gebruik hier lang niet zo effectief is.
Ja, ik snap je punt wat betreft de afstand en het niet opgevallen worden door een andere NPC. Maar ik denk toch dat, dit een overwogen gameplay keuze is die het tactisch spelen bevorderd.

Maar inderdaad het zijn veel systemen. Ik zie dat als plus want voor mij mogen de Soulslike games niet diep genoeg zijn. En het is net als met Sekiro hier dat het echt belangrijk is om te kunnen deflecten en counteren.
OldSchool schreef:
17 sep 2022, 13:53
Het is allemaal niet zo mijn ding, maar wel een compliment voor het topic en de review! 👍
Bedankt :smile:
Dynamike schreef:
Vanavond aan de demo begonnen. En laten we eerst de minpunten maar eens pakken. De demo is technisch niet van het hoogste niveau. Hij is driemaal gecrasht in 2 uurtjes. Jet is beta, dus je mag niet zeuren, maar dat haalde wel het speelplezier uit de demo voor mij. Dat is 1.

Iets wat Toejam ook aangaf: heel veel systemen. X en Y om aan te vallen. B om te deflecten. Maar dubbel B doet dodgen. R1/RB met X of Y doet special, RT met X en Y en A en B doet magic. X en A doet een summon en Y en B ook. Dat is rommelig vind ik.

Een stapje erger is het healen. D-pad omhoog is zo onnatuurlijk en je personage moet volledig stilstaan. Anders kan je niet healen. Ben heel vaak doodgegaan omdat healing gewoon niet aftrapte. Tijdens een boss-battle is dat dodelijk. Al die metertjes zijn ook nog onhandig, maar goed, dat went wel als je een beetje doorhebt waar wat voor is. Maar er is een hoop om op te letten.

De verticaliteit is wel erg leuk in de game is wel tof net als de combat als je die doorhebt. Het level systeem is wel boeiend met de keuze voor wapens, skills en armor. Dus daar zitten ze wel op het juiste pad. Net als de wereld. Er zijn veel zijwegen en paadjes.

Grafisch is het prima, maar tegenstanders in de achtergrond bewegen op 10fps in performance mode. En hun pathing is soms wat vreemd. Al met al denk ik dat deze game wel op de goede weg is en aangezien hij in Game Pass zit, ga ik het zeker spelen als die uitkomt.
Dat is wel vaak een vastloper. Ik heb toch wel zo'n 5 uur gespeeld, maar niks geen problemen gehad. Ook de sleepstate pakte die zelfs goed op toen ik de PS5 voor het eten in slaapmodes zette.

De knoppen combinaties die je noemt, ben ik zelf maar al te blij mee. Deze zijn namelijk 1 op 1 gelijk aan NioH 1 & 2. Behalve dan het deflecten en counteren. Dat is echt wel nieuw. Maar voor de rest komt het overeen. Zou niet best zijn als de hardcore NioH fans nu compleet iets anders moeten leren. Ik kan me wel voorstellen dat als je geen NioH hebt gespeeld het wennen is. Ik weet nog goed toen ik de eerste Beta van NioH speelde.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 19 sep 2022, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 sep 2022, 08:37

Fijn dat ie op Game Pass komt want anders had ik de game denk ik voorlopig niet uitgeprobeerd. Voor mij zijn dit soort games erg hit-or-miss, al geeft het team wel vertrouwen want Nioh klikte bij mijn tweede poging pas en toen vond ik de combat eigenlijk nog wel leuker dan in From Software games.
toejam

20 sep 2022, 08:01

Dynamike schreef:
Oh kun je healen :sick: Ik dacht eerlijk gezegd omdat die palen allemaal zo dicht bij elkaar staan dat het de bedoeling was dat je het overleefde van de ene naar de andere.
Professional dabbler
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 sep 2022, 10:37

arjen1981 schreef:
19 sep 2022, 08:28
Dat is wel vaak een vastloper. Ik heb toch wel zo'n 5 uur gespeeld, maar niks geen problemen gehad. Ook de sleepstate pakte die zelfs goed op toen ik de PS5 voor het eten in slaapmodes zette.

De knoppen combinaties die je noemt, ben ik zelf maar al te blij mee. Deze zijn namelijk 1 op 1 gelijk aan NioH 1 & 2. Behalve dan het deflecten en counteren. Dat is echt wel nieuw. Maar voor de rest komt het overeen. Zou niet best zijn als de hardcore NioH fans nu compleet iets anders moeten leren. Ik kan me wel voorstellen dat als je geen NioH hebt gespeeld het wennen is. Ik weet nog goed toen ik de eerste Beta van NioH speelde.
Ja, NioH heb ik wel gespeeld, maar echt heel weinig. Dit is de game die nu op mijn lijstje staat om binnenkort aan te gaan beginnen. Ik heb ooit de demo van NioH 2 gespeeld, maar ik vond dat ook extreem veel knoppen-combinaties. Dus als ik nu aan NioH 1 begin, dan ease ik er hopelijk een beetje in. Maar wat @Apenheul zegt; doordat deze in Game Pass zit ga ik hem 100% spelen.
Afbeelding
RKR

22 sep 2022, 18:11

Goede game, betere mechanics, level design en loot dan Nioh maar ik kwam dus nauwelijks door Nioh heen (niet dat ie te moeilijk was, integendeel, maar in de laatste wereld was ik de game gewoon zat). Vanwege GP zal ik het wel een kans gaan geven op de XSS.
arjen1981

23 sep 2022, 08:45

RKR schreef:
Goede game, betere mechanics, level design en loot dan Nioh maar ik kwam dus nauwelijks door Nioh heen (niet dat ie te moeilijk was, integendeel, maar in de laatste wereld was ik de game gewoon zat). Vanwege GP zal ik het wel een kans gaan geven op de XSS.
Ik heb het tegendeel. Ik heb ze beiden platinum en ook alle expansies tot het einde gespeeld. Zowel de PS4 als PS5 titels in huis. Ik ben echt helemaal weg van de serie. Voor mij gaat het allemaal om de gameplay en combat, welke ik zelf beter dan Bloodborne, Elden Ring of Dar Souls. Het is een loop die voor mij heel goed werkt en ik opnieuw wil blijven ervaren en mijn eigen skills in wil laten groeien. Ik denk dat ik dat met Wo Long ook ga hebben. En denk ik dat ik daarmee voor het eerst het deflecten goed ga leren. Want met Sekiro ben ik daar nooit goed in geworden.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 sep 2022, 10:11

Ik las trouwens dat de producer van Bloodborne ban het voormalige Sony Japan Studio hier ook aan werkt.
arjen1981

29 sep 2022, 06:33

Ja klopt Masaaki Yamagiwa. De linker persoon op de foto uit de eerste post. Hij was net even voor het opdoeken van Japan Studio al vertrokken naar Team Ninja begreep ik.
RKR

27 okt 2022, 22:37

arjen1981 schreef:
23 sep 2022, 08:45
RKR schreef:
Ik heb het tegendeel. Ik heb ze beiden platinum en ook alle expansies tot het einde gespeeld. Zowel de PS4 als PS5 titels in huis. Ik ben echt helemaal weg van de serie. Voor mij gaat het allemaal om de gameplay en combat, welke ik zelf beter dan Bloodborne, Elden Ring of Dar Souls. Het is een loop die voor mij heel goed werkt en ik opnieuw wil blijven ervaren en mijn eigen skills in wil laten groeien. Ik denk dat ik dat met Wo Long ook ga hebben. En denk ik dat ik daarmee voor het eerst het deflecten goed ga leren. Want met Sekiro ben ik daar nooit goed in geworden.
Sekiro is heel makkelijk eigenlijk. Als je het speelt als een Bloodborne ofzo, dan ga je dood en denk je wtf. Als je het defensive speelt en op damage dealen speelt gaat het ook niet lekker.

In Sekiro moet je gewoon deflecten inderdaad. En je mindset veranderen. Het kwartje viel bij mij zo ongeveer na een uur of 4 in de game. Die oude vrouw versloeg ik nog met geluk eigenlijk. Daarna viel het kwartje. In plaats van wegduiken bij flurries, want dat doe je in Soulsborne, moet je er juist op hopen dat ze dat doen. Ik begon te hopen dat een enemy een lange, snelle combo deed. Want zo nauw komt de timing van deflects ook weer niet en voor je het weet break je hun posture als je een aantal hits op rij deflect. Dat is de key. Je hebt daarnaast eigenlijk 2 dingen die een enemy met een sign aangeeft, een sweep en een thrust. Dat is het enige lastige en komt neer op de animaties kennen, maar je moet of springen (sweep), of naar voren dash spammen + evade button (thrust).

Van alle From games, vind ik dat Sekiro de beste gameplay heeft. Het enige is dat er niet echt builds zijn (met die secondary weapon tools misschien), het is een story driven game. Daarom heb ik hem maar 1x uitgespeeld. Maar de bosses, zoals Genishiro en ISS, zijn de beste van From full stop.
arjen1981

28 okt 2022, 09:45

Wo Long heeft inmiddels een release data: March 3, 2023!

Ik ben er al helemaal aan toe.
Galious
Moderator
Moderator

17 dec 2022, 12:00

Nieuwe action trailer. Looking good!

nmkl pjkl ftmch
arjen1981

17 dec 2022, 13:23

:thumbup:
Don Cannoli 79

17 dec 2022, 14:07

Yep, deze game heb ik echt wel interesse in. Zier er goed uit. Ik haal hem in eerste instantie wel meestal door de war met (Black Myth;) Wukong. Ook een game waar ik zeker interesse in heb.
arjen1981

24 feb 2023, 09:08

Bijna!

Gaat een geweldige ervaring worden!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 feb 2023, 10:00

Ik hoop dat het een geweldige ervaring wordt. De demo had mij nog niet overtuigd, maar dat kwam op de XSX vooral door de technische mankementen die ik tegenkwam. Maar de preload staat al een tijdje!
Afbeelding
arjen1981

24 feb 2023, 11:11

Ja ik ga ook voor de XBOX versie. Want ja Game Pass. Ik heb het met de PS5 Demo gedaan en die beviel mij erg goed! Maar nu ben ik ook wel behoorlijk opgeleid door alle keren dat ik NioH heb gespeeld. Alles expansies en ook alles Platinum voor beide delen. Het voelt voor mij direct als ik ben weer thuis toen ik die Demo speelde ;)
arjen1981

24 feb 2023, 13:17

Demo in de stores! En de progress gaat over naar de final game.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”