Wo Long: Fallen Dynasty

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Wo Long: Fallen Dynasty

24 feb 2023, 22:22

Ik heb de demo vanavond ook gedownload. Het nieuwe combat systeem met alle nieuwe mechanics is weer even wennen, maar de eerste indruk is dat speelt als een hele toffe combinatie van Nioh en Sekiro! Wat me alleen grote zorgen baart is de afwezigheid van een keuze voor Performance Mode bij de PS4 demo. Is dat bij de andere versies ook het geval? Nu ben ik doorgaans de laatste die zal zeuren over de framerate in games, maar Wo Long draait gewoon niet zoals het zou horen en zoals ik gewend ben van Nioh. En dat terwijl het grafisch ook nog lelijker is dan Nioh. Ik ga gewoon onnodig vaak kapot omdat de animaties niet goed te lezen zijn waardoor het counteren lastig wordt. Het voelt gewoon niet goed. Nee, in deze staat is de performance wel een dealbreaker voor mij, ben ik bang :sad:
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

25 feb 2023, 20:57

Ik heb de demo uitgespeeld. De Chinees mythologische setting is tof, maar voelt (vooralsnog) niet heel anders dan Nioh vond ik, maar dat kwam misschien ook doordat alles in de twee levels in deze demo wel redelijk generiek was en zo uit een Nioh game had kunnen komen (net als het onnavolgbare onzin verhaal waar in ware Team Ninja stijl weer geen touw aan vast te knopen is). Ik ben ook nog niet echt overtuigd dat het morality systeem niet meer dan een gimmick is, want erg veel impact leek het niet te hebben op de encounters, maar het is een leuke reward voor exploration, wat ik sowieso graag doe ik Nioh en Souls games. Maar ik speel een Team Ninja game in de eerste plaats natuurlijk voor de combat en die voelt wel weer heel erg goed, Het spirit systeem is een toffe mengeling van het posture systeem van Sekiro en de stamina van Nioh. Minder complex en veeleisend dan Nioh, maar wel wat dynamischer.

Al met al smaakt de demo naar meer, maar ik hoop vurig dat de retail versie beter draait dan deze demo versie, want dat is als gezegd echt niet best op de base PS4 en zeker niet wat ik van de Nioh games gewend ben. Dit wordt voor mij daarom geen day 1 purchase, want ik wacht eerst wel even af hoe de uiteindelijke launch game draait. En anders wacht ik waarschijnlijk liever tot ik wellicht ooit een next-gen console in huis heb om deze te spelen...
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

26 feb 2023, 09:45

Galious schreef:
24 feb 2023, 22:22
Ik heb de demo vanavond ook gedownload. Het nieuwe combat systeem met alle nieuwe mechanics is weer even wennen, maar de eerste indruk is dat speelt als een hele toffe combinatie van Nioh en Sekiro! Wat me alleen grote zorgen baart is de afwezigheid van een keuze voor Performance Mode bij de PS4 demo. Is dat bij de andere versies ook het geval? Nu ben ik doorgaans de laatste die zal zeuren over de framerate in games, maar Wo Long draait gewoon niet zoals het zou horen en zoals ik gewend ben van Nioh. En dat terwijl het grafisch ook nog lelijker is dan Nioh. Ik ga gewoon onnodig vaak kapot omdat de animaties niet goed te lezen zijn waardoor het counteren lastig wordt. Het voelt gewoon niet goed. Nee, in deze staat is de performance wel een dealbreaker voor mij, ben ik bang :sad:
Ai! Nee je hebt de keuze op de nieuwe consoles. Ik heb uiteraard voor frame rate gekozen. Wel heb ik in de cut scenes stutters gemerkt. Maar dat is echt enkel in cut scenes op de nieuwe consoles. Tijdens gameplay is het echt super smooth.

Je moet het deflecten leren, maar aan het eind van de demo voelde me ik me echt meester. Iets wat me bij Sekiro op het einde nog niet was gelukt. Het window die je hebt om succesvol te deflecten is flink aangepast voor mijn gevoel ten opzichte van de open beta eerder. Of wellicht dat het ook toen een framerate probleem was?

De eerste bos moest ik wel 10x doen. Bij de 10de keer had ik 1 health item gebruikt. Ik had hem door en kon hem goed lezen. Miste geen enkele deflect op een rode move. De boss van het 2e level lukte daardoor zelfs in 1 try. Misschien zelfs aan de makkelijke kant?

Daarmee bedoel ik niet om te pronken. We zijn allemaal maar amateurs. Ik wil juist even pronken voor de current gen systemen. Dat me dit lukte, betekent dat het kwa performance daar wel snor zit. Alleen dus niet 100% in de cutscenes.

Graphics zijn echt ook wel een enorme stap op tegenover de NioH collectie op ps5. Maar het is ook weer niet te vergelijken met een Deamon Souls op de ps5. Voelt als een tussenstap voor het team.
arjen1981

26 feb 2023, 10:05

Galious schreef:
25 feb 2023, 20:57
Ik heb de demo uitgespeeld. De Chinees mythologische setting is tof, maar voelt (vooralsnog) niet heel anders dan Nioh vond ik, maar dat kwam misschien ook doordat alles in de twee levels in deze demo wel redelijk generiek was en zo uit een Nioh game had kunnen komen (net als het onnavolgbare onzin verhaal waar in ware Team Ninja stijl weer geen touw aan vast te knopen is). Ik ben ook nog niet echt overtuigd dat het morality systeem niet meer dan een gimmick is, want erg veel impact leek het niet te hebben op de encounters, maar het is een leuke reward voor exploration, wat ik sowieso graag doe ik Nioh en Souls games. Maar ik speel een Team Ninja game in de eerste plaats natuurlijk voor de combat en die voelt wel weer heel erg goed, Het spirit systeem is een toffe mengeling van het posture systeem van Sekiro en de stamina van Nioh. Minder complex en veeleisend dan Nioh, maar wel wat dynamischer.

Al met al smaakt de demo naar meer, maar ik hoop vurig dat de retail versie beter draait dan deze demo versie, want dat is als gezegd echt niet best op de base PS4 en zeker niet wat ik van de Nioh games gewend ben. Dit wordt voor mij daarom geen day 1 purchase, want ik wacht eerst wel even af hoe de uiteindelijke launch game draait. En anders wacht ik waarschijnlijk liever tot ik wellicht ooit een next-gen console in huis heb om deze te spelen...
Ik zou er niet op rekenen dat de full game beter draait. Ik zou als ik jou was gaan sapren voor of een PS5 of XBOX Series X (zit ook in gamepass) En pas dan gaan. Het bederft duidelijk de fun. Of in elk geval even de review van DF afwachten. Want dit zal vast een zelfde conclusie trekken als wij nu trekken.

Ik vind het moraal systeem wel tof. Ik merkte echt wel een verschil met een vijand die 6 ranken lager is en een vijand die 6 ranken hoger is. Het balanceerde de gameplay in de demo voor mij wel. Laat die vijand nog maar even ik kom hier straks wel terug. Maar uiteindelijk heb je wel gelijk. Want je gaat wel maxen voor je bij de baas komt. En de baas is de echte uitdaging van het level.

Maar ook hoe het samenhangt met andere gesneuvelde spelers in de open online wereld vind ik leuk. Weer een nieuwe draai aan het aanvallen van andere spelers / lezen van berichten op de grond. Je weet dat je bij een plek komt waar het lastig is. Want je ziet veel gesneuvelde spelers om je heen. Je pakt de uitdaging op en jou lukt het wel. Met een rank up word je beloond. Ik vind het gaaf gevonden.

Ik heb het spel direct op chinees gezet. Zo komt het voor mij dicht bij een epische Zhang Yimou film. En dat gevoel straalt het voor mij ook wel uit. Ik denk dat het verhaal zelf en de personages ook wel goed zitten. Ik heb er wel van genoten in NioH 1 & 2. Helemaal met de cameo's van Naoto Takenaka. Het voelt voor mij wel als traditioneel Team Ninja en ben ik benieuwd welke kant het op gaat.

De levels lijken inderdaad op NioH. Alleen dan met de verticaliteit van Sekiro. Ik vind de dubbel jump op randen en daken ook strak werken. Maar meer is het niet. NioH levels met de verticaliteit van Sekiro.

Maar wat je zegt de combat is goed. En daar gaat het om. Ik vind de combat prachtig. Het deflect systeem werkt voor mij, waar ik bij Sekiro de grootse moeite had. Het werkt zo ontzettend bevredigend bij die enorme bazen. Ik houd ook ontzettend van NioH zijn combat. En samen met het nieuwe systeem hier en dan ook nog eens de martial arts zeg ik dat we hier weer een beter combat systeem hebben dan die van de tegenhanger van From Software! Het enige gevaar weer hier is dat je wellicht weer te snel overpowerd kunt raken.
arjen1981

06 mar 2023, 00:05

Ik heb nu de eerste drie levels van Wo Long gespeeld. Het derde level is het level uit de eerste beta.

Ik merk nu toch ook op Series X wel zwaardere frame rate drops. Het zal niet zijn als op een PS4. Maar ik merk het meer dan in de demo. En heb ook last van een witte flicker. Die ik ook had met Halo Infinite. Ervaren anderen dit? En iemand die hem wel op de PS5 heeft gehaald?

Bij Halo was het de combinatie met just VRR. Hier ben ik er nog niet helemaal uit met de settings.
arjen1981

08 mar 2023, 08:08

Ik heb nu wel de beste setting gevonden. Maar het is inderdaad VRR uit zetten op TV of in de XBOX. Ik heb dit tijdelijk even uitgezet op de XBOX. Jammer want dat heb je juist nodig als je geen constante framerate hebt. Maar in de "Prioritize framerate" mode is dat gelukkig minder erg. Ook XBOX Series X loopt alles dan redelijk soepel voor mijn gevoel. Zelden een hikje.

Verder speelt het heerlijk. Maar ook haast wel als NioH op een easy mode. Als je het deflecten goed door hebt dan hoef je verder weinig moeite te doen. Maar een mooi vervolg op NioH vind ik het ook zeker. Hier wil ik ook wel weer voor de 100% Achivements gaan. Dat is al wel zeker.
Galious
Moderator
Moderator

09 mar 2023, 22:42

Yep, ik ga deze maar skippen op de PS4.

nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mar 2023, 16:04

arjen1981 schreef:
Ik heb nu de eerste drie levels van Wo Long gespeeld. Het derde level is het level uit de eerste beta.

Ik merk nu toch ook op Series X wel zwaardere frame rate drops. Het zal niet zijn als op een PS4. Maar ik merk het meer dan in de demo. En heb ook last van een witte flicker. Die ik ook had met Halo Infinite. Ervaren anderen dit? En iemand die hem wel op de PS5 heeft gehaald?

Bij Halo was het de combinatie met just VRR. Hier ben ik er nog niet helemaal uit met de settings.
Aan de Digital Foundry video te zien heeft de Series X versie toch wel de beste performance van alle consoles, al ligt PS5 hooguit maar een paar FPS achter wanneer het grafisch intensief wordt. De game lijkt me gewoon nog niet helemaal geoptimaliseerd; hopelijk kunnen ze e.e.a. nog patchen.
arjen1981

13 mar 2023, 09:45

Apenheul schreef:
10 mar 2023, 16:04
arjen1981 schreef:

Aan de Digital Foundry video te zien heeft de Series X versie toch wel de beste performance van alle consoles, al ligt PS5 hooguit maar een paar FPS achter wanneer het grafisch intensief wordt. De game lijkt me gewoon nog niet helemaal geoptimaliseerd; hopelijk kunnen ze e.e.a. nog patchen.
Ja klopt. Ik ga de video nog even kijken. Met de moderne LG tv's is het VRR uitzetten en dan op framerate mode. Dan gaat het redelijk smooth. Zeldne een tikje.

Ik ben nu echt een heel eind en zie meer en meer NioH in het spel. In level opbouw en vijanden. Het window voor deflecten is heel royaal wat het echt wel een stuk simpeler maakt dan NioH. Het voelt alsof je NioH speeld met een super kracht. Ik heb nu 1 maal vast gezeten bij Bu Lu (die vermoed ik nog vaker terug komt). Maar de andere bazen lukken over het algemeen bij de eerste try. Voor de echte die hard Souls fans kan ik me daarom voorstellen dat het wat tegen valt omdat het net niet die challenge geeft die je zoekt. Maar dat kan nog komen natuurlijk. En was natuurlijk ook iets wat we hadden met Elden Ring door al die summons.
arjen1981

26 mar 2023, 18:41

Alle achievements in de pocket en zelf al halverwege een nieuw game plus. Voor wie nog niet weet of Wo Long het is heb ik een uitgebreide impressie geschreven in mijn 2023 thread: viewtopic.php?f=10&t=7318&p=327888#p327888

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”