PlayStation 4

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: PlayStation 4

17 feb 2021, 21:07

Galious schreef:
17 feb 2021, 20:32
KillingRaptor schreef:
17 feb 2021, 19:58
Galious schreef:
17 feb 2021, 18:36

Nu vraagt youtube zelfs om verificatie op PC :cursing: :poop:
Zelfs op je PC? Heb je een linkje van zo'n video? Eens kijken of het hier ook zo is.
Hier bijvoorbeeld (de film The Black Cat uit 1981):

https://www.youtube.com/watch?v=GNth3gFICfk
Hmm... Hier speelt hij gewoon af hoor. Heb je een account op YouTube of kijk je gewoon als gast?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

17 feb 2021, 22:34

KillingRaptor schreef:
17 feb 2021, 21:07
Galious schreef:
17 feb 2021, 20:32
KillingRaptor schreef:
17 feb 2021, 19:58

Zelfs op je PC? Heb je een linkje van zo'n video? Eens kijken of het hier ook zo is.
Hier bijvoorbeeld (de film The Black Cat uit 1981):

https://www.youtube.com/watch?v=GNth3gFICfk
Hmm... Hier speelt hij gewoon af hoor. Heb je een account op YouTube of kijk je gewoon als gast?
Ik heb een account. Op m'n tablet kan ik de video nog wel kijken, maar dat zal ook niet lang meer duren, vrees ik:

https://blog.youtube/news-and-events/us ... strictions

:sad:

Misschien is deze uitbreiding van de age-verification in België nog niet doorgevoerd. Dat zal dan waarschijnlijk ook slechts een kwestie van tijd zijn...
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

23 feb 2021, 17:53

In het kader van Play At Home geeft Sony in maart t/m juni weer een aantal gratis games weg, te beginnen met Ratchet & Clank voor de PS4. Die is vanaf 2 maart tot 1 april 2021 gratis te downloaden in de PS Store.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

23 feb 2021, 17:54

Voor iedereen dit of enkel voor PS Plus gebruikers? Ratchet heb ik wel al liggen maar erg mooi dat ze dit doen! En de games blijven dan ook gratis na deze actie?
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

23 feb 2021, 18:31

De game is gratis voor iedereen, je hoeft er geen PS Plus voor te hebben. En als je de game geclaimd hebt, behoud je hem ook na afloop van de actie :)
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 feb 2021, 18:34

Net als de Nathan Drake collection vorig jaar idd.
Galious
Moderator
Moderator

26 feb 2021, 17:35

De PS Plus games voor maart zijn bekend gemaakt:

- Final Fantasy VII Remake (PS4)
- Remnant: From the Ashes (PS4)
- Maquette (PS5)
- Farpoint (PSVR)

Afbeelding

Geen slechte maand!
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 feb 2021, 18:40

Zeker een hele goede maand met FF7R zo binnen een jaar na release, Farpoint vond ik ook nog wel aardig als curiositeit voor PSVR. Slechte shooter maar je hebt niet veel van dit soort spellen in VR.
RKR

26 feb 2021, 18:57

Slimme move om FFVII te doen. je krijgt de upgrade niet via deze versie dus die moet je kopen, de DLC krijg je ook niet tenzij je de PS5 versie koopt.
TheDarkWanderer

26 feb 2021, 19:01

Die FF remake zou ik zelf nooit kopen, maar ben wel heel benieuwd naar de andere games. mooie maand zo hoor! FF is trouwens een echte aanrader, kreeg m van de Sint als verrassing en het is een fijne game.
I sense a soul in search of answers...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 mar 2021, 19:11

Mooie actie weer:

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 mar 2021, 09:11

Zeker weten! Rez Infinite ben ik vooral blij mee want die zat nog niet eerder in plus of in de VR bundels die heel gangbaar waren.
Don Cannoli 79

18 mar 2021, 14:57

Goeie actie van Sony.
Het meeste heb ik al gespeeld maar dat geeft niks.
Oh en REZ Infinte : :love: Het was altijd al een een gave game maar in VR komt ie pas echt goed tot z'n recht.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2021, 12:42

In de aankomende BB Bulletin noem ik dit nieuws al, maar een modder/hacker heeft ontdekt dat fysieke PS4 games in de (verre) toekomst onspeelbaar zullen zijn op PS4 consoles wanneer de clock het begeeft. In feite zijn Trophies een soort DRM, en wanneer Trophies niet gesynct kunnen worden omdat je clock gereset is stoppen zowel digitale als fysieke games met werken:

Er zijn wel mogelijke oplossingen:

1) Je PS4 jailbreaken zodat geen connectie met PSN meer gemaakt hoeft te worden en trophies uitgeschakeld worden;
2) Hopen dat Sony een End-Of-Life patch released voor PS4 waarmee PSN volledig ontkoppelt wordt (en dan werken je trophies ook niet meer);
3) Alles migreren naar PS5 / PS6 en hopen dat je fysieke aankopen compatible blijven.

Ik denk dat optie (1) het meest kansrijk is omdat Sony niet eerder een EOL firmware patch heeft uitgebracht, en omdat backwards compatibility laag op de agenda staat.
arjen1981

26 mar 2021, 13:31

Ik hoop er op dat we vanaf nu gewoon de backwards compatibility houden. toen ik eenmaal een ps2 had speelde ik nooit meer op de psx. zo zie ik het nu ook met de ps5 en ps4. ik zou geen reden weten waarom ik nog een ps4 zou moeten aansluiten.
RKR

28 mar 2021, 11:29

arjen1981 schreef:
26 mar 2021, 13:31
Ik hoop er op dat we vanaf nu gewoon de backwards compatibility houden. toen ik eenmaal een ps2 had speelde ik nooit meer op de psx. zo zie ik het nu ook met de ps5 en ps4. ik zou geen reden weten waarom ik nog een ps4 zou moeten aansluiten.
Had ik ook. Het kwam omdat de PS2 de PS1 hardware gewoon had, en natuurlijk dezelfde controller en zelfs memorycard. Het was gewoon een PS1. De BC van de PS2 is waarschijnlijk de meest indrukwekkende, het is niet zo vet als Xbox later deed met upscales, maar het was 100% compatibel en authentiek. Foutloos gewoon. Hardwarematig.

De PS5 BC is eigenlijk zoals de PS2. Het is niet zo foutloos, er is een dozijn games dat niet (goed) werkt, maar wederom dezelfde controller en als bonus krijg je een 60fps in unlocked games en snellere laadtijden. Het voordeel van Sony's approach is de compatibiliteit, het nadeel is dat bepaalde games totaal geen framerate boost krijgen. De PS3 is niet voor niets het zwarte schaap, zelfs voor BC is het een ramp. Onding.

Xbox heeft wel de beste BC vind ik (als je Orta en NG2 op een One X of Series draait...), maar er zijn heel veel games die niet werken. Denk aan de geliefde Project Gotham Racing. Dit was met de 360 ook al zo.
arjen1981

29 mar 2021, 18:43

Ik heb mijn PS3 bewust geïmporteerd uit de VS. De allereerste levering. Dus had ik ook wel degelijk gewoon een nieuwe PS2 in huis. Helaas is die PS3 op dit moment defect YLOD. Op een gegeven moment gaat toch emulatie al onze problemen oplost. Helemaal met FPGA als oplossing van Emulatie. Maar goed een Cell Emuleren. Dat zal wel geen enkele fanatieke hobbyist aan durven. ook niet als FPGA nog veel veel veel krachtiger wordt.

De Mister core voor de PSX is nog verre van stabiel maar PS3 emulatie op de PC is al een heel eind op weg.
Zach

29 mar 2021, 19:30

Ik heb 2 Phat PS3's gehad, allebei YLOD. Nu een super slim en werkt perfect. Eerste PS4 pro was een straaljager, die ik vorig jaar heb vervangen.
Nu is alles gelukkig redelijk geruisloos.

Oja mijn 4 ps2's werken allemaal nog perfect. Hoewel ik nu op een gemodde ps2 speel waar ik alle regio's mee kan draaien. Voor sommige usa ps1 games moet ik toch mijn ntsc ps2 uit de kast halen.

PS3 shop ben ik niet zo rouwig om, ik heb mijn favoriete games wel in bezit en een handjevol psn games heb ik gedownload.
Nu de Vita shop ook gaat verdwijnen, meteen maar een extra memory card aangeschaft, zodat ik mijn games kan behouden. Op de Vita heb ik alles digitaal, wat ik op zich wel erg prettig vind. Die fysieke exemplaren is immers maar een hoesje een een schijfje tegenwoordig, maar natuurlijk is het dure vorm van bruikleen.
Hoe werkt het eigenlijk voor de PS4? Externe harde schijf aanschaffen of iets anders? Alvast voorbereiden op wat komen gaat, haha.

Ps5 vind ik voor mij nog niet echt nodig op het moment. Er is nog genoeg moois op de PS4. Hardware is waarschijnlijk de komende twee jaar nog best brak en het is een gigantisch systeem. Ik wacht wel een op een slim-versie. En ik heb Demon's Souls op de PS3.
Laatst gewijzigd door Zach op 29 mar 2021, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

29 mar 2021, 19:32

Zach schreef:
Hoe werkt het eigenlijk voor de PS4? Externe harde schijf aanschaffen of iets anders? Alvast voorbereiden op wat komen gaat, haha.
Ik heb er een externe harde schijf aanhangen, werkt perfect! Is een Seagate als ik me niet vergis. Het is ook gewoon nodig aangezien alle games moeten geïnstalleerd worden vanaf disc ook. En sommige worden behoorlijk groot tegenwoordig.
Afbeelding
Zach

29 mar 2021, 19:41

KillingRaptor schreef:
Zach schreef:
Ik heb er een externe harde schijf aanhangen, werkt perfect! Is een Seagate als ik me niet vergis. Het is ook gewoon nodig aangezien alle games moeten geïnstalleerd worden vanaf disc ook. En sommige worden behoorlijk groot tegenwoordig.
Hoeveel TB?
KillingRaptor

29 mar 2021, 19:57

Zach schreef:
29 mar 2021, 19:41
KillingRaptor schreef:
Zach schreef:
Hoeveel TB?
3TB als ik het goed heb. Als je besluit het ook te doen moet je de harde schijf wel aansluiten via controllerpoort 1, het is de enige die hem las van mij. Zit wel nog met de originele PS4, misschien dat dat met de Pro alweer anders is.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 mar 2021, 21:00

Zojuist in de mail ontvangen:

Vanaf 2 juli 2021 zal PlayStation™Store voor PlayStation®3 niet meer beschikbaar zijn en vanaf 27 augustus ook niet meer voor PlayStation®Vita. Ook de nu nog resterende aankoopopties voor PSP™ (PlayStation®Portable) worden vanaf 2 juli 2021 beëindigd. We voeren deze wijzigingen door om onze focus te verleggen naar PlayStation Store voor PlayStation®4 en PlayStation®5 en de ervaring van onze spelers op deze platforms nog verder te verbeteren. We willen hierbij bedanken voor alle jaren dat je hebt gespeeld op deze platforms.

Wat zijn hiervan de gevolgen?
Je kunt vanaf de genoemde datums geen digitale content meer kopen voor PS3, PS Vita en PSP, waaronder games en videocontent.

Je kunt ook geen ingame-aankopen meer doen in je PS3-, PS Vita- en PSP-games.

De store-interface voor PSP werd al in 2016 gesloten. De resterende aankoopopties voor PSP, zoals ingame-aankopen, worden nu volledig beëindigd.

Gevolgen voor de content die je al bezit
• Je kunt content die je al in bezit hebt voor PS3, PS Vita en PSP, zoals games en videocontent, nog steeds downloaden.
• Je kunt de content naar je PS3, PS Vita of PSP downloaden via de Downloadlijst op het betreffende apparaat.
• Als je met Cross-Buy een bundel voor zowel PS3 als PS Vita hebt aangeschaft en je alleen de versie voor PS3 of PS Vita hebt gedownload, dan moet je de versie voor het andere platform downloaden voordat PlayStation™Store voor het betreffende apparaat wordt beëindigd.
• Videocontent die je bezit kun je streamen via de Mijn video's-app voor PS3, PS4 or PS5, of met de PlayStation™Video-app voor mobiele apparaten.
• Je kunt alle games die je met PlayStation®Plus hebt geclaimd nog steeds opnieuw downloaden en spelen, zolang je over een actief lidmaatschap beschikt.

Vouchers, portemonneesaldo en Cross-Buy-content
• Na het beëindigen van PlayStation™Store en de aankoopopties voor PS3, PS Vita en PSP is het nog steeds mogelijk om tegoedboncodes van games en PlayStation®Plus in te lossen.
• Het is echter niet meer mogelijk om tegoeden in je PSN-portemonnee, waaronder cadeaukaarten, in te lossen voor PS3, PS Vita en PSP als PlayStation™Store en de aankoopopties voor deze platforms eenmaal zijn beëindigd.
• Het saldo van je PSN-portemonnee blijft behouden in je PSN-account, maar je kunt dit saldo alleen gebruiken voor aankopen bij de browserversie van PlayStation™Store voor PS4 en PS5, via de PlayStation®App of via je PS4- en PS5-console.
• Je kunt Cross-Buy-content nog steeds aanschaffen in de browserversie van PlayStation™Store, via de PlayStation®App of via je PS4- en PS5-console. Je hebt dan zowel toegang tot de PS4-versie als tot de versies voor PS3, PS Vita en PSP.

Meer info
Bezoek onze FAQ-pagina voor antwoorden op veelgestelde vragen: https://www.playstation.com/support/important-notice/
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

30 mar 2021, 17:48

Echt intens kut, dit... Het zat er aan te komen, maar wel balen voor de mensen die nog steeds games ontdekken voor deze systemen. Natuurlijk zijn er altijd disc versies, maar DLC kun je niet meer legaal bemachtigen en sommige games zijn niet fysiek verkrijgbaar. De originele Xbox had dit al een klein beetje, maar dit is natuurlijk op veel grotere schaal bij de genoemde systemen. Dan zit er toch niets anders op dan (soft)modden in sommige gevallen.
Jessie

30 mar 2021, 23:43

Ik ben langs de ene kant wel blij dat je alles dat je al hebt aangekocht nog gewoon kan blijven downloaden...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 mar 2021, 00:37

Kennelijk had Sony vergeten door te geven aan developers dat de store ging sluiten, en dat het ook niet meer mogelijk zou zijn om fysieke games op Vita uit te brengen. Het gaat natuurlijk maar om een handjevol developers maar het lijkt me vervelend om tegelijk met alle consumenten pas bericht te krijgen dat je je game moet cancellen.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”