Onze 2022 gaming wishlist

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Shenglong83
Contacteer:

Onze 2022 gaming wishlist

29 dec 2021, 08:32

Welke releases kijken we naar uit komend jaar en waar hopen we nog op?
Noem wat je maar wilt, zelfs al is het totale fantasie; bevestigde aankomende titels zijn goed maar dit topic ook bedoelt om even lekker weg te dromen.

Mijn wenslijstje voor komend jaar:

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

Afbeelding

Ik wacht al sinds Turtles in Time op een goede nieuwe Turtles beat 'em up en hiermee lijkt die wens eindelijk in vervulling te gaan.
Deze games wordt ook nog eens gemaakt door Dotemu, die ook het fantatische Streets of Rage 4 maakte, dus de verwachtingen zijn hoog!

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - op Switch

Afbeelding

Eiyuden Chronicle, de spirituele opvolger van de Suikoden serie, staat al in de planning voor een 2023 release.
Maar dat is, zover ik kan vinden, enkel voor PS4, 5 en de X-Box One, S en X. Een announcement in 2022 dat de game ook naar Switch komt zou mij superblij maken.

De "normale" fysieke release van Disco Elysium

Digitaal is deze al een tijdje te krijgen en er is zelfs een absurd dure Collector’s Edition van Iam8bit, maar ik wacht nog even op de normale fysieke release.

Pokemon Legends: Arceus

Afbeelding

Dat ik deze game vrij snel na release op ga pikken staat eigenlijk al vast. Het lijkt er ook op dat Arceus eindelijk wat hoognodige vernieuwingen in de serie gaat aanbrengen en ik hoop dat het alle hoge verwachtingen waar kan maken.

Sea of Stars

Aangekondigd voor een release rond 'feestdagen 2022'. Iedere keer dat ik die trailer zie begin ik weer te kwijlen.

Nvidia Shield 2

Afbeelding

Zomaar een random wens van mij die nergens op gebaseerd is: ik hoop op een Nvidia Shield 2.
Vanaf de release in 2015 is de Nvidia Shield TV mijn vaste TV set top box geweest en zelfs lange tijd mijn meest gebruikte (emulatie) console. Ik was zo'n fan van deze mini-console dat ik zelfs in 2017 een tweede hebt gekocht voor in de slaapkamer.

Maar afgelopen jaar is hij toch eindelijk langzaam naar de achtergrond verdwenen.
Een nieuw krachtiger model, waarop je de nieuwste android games kan spelen en wellicht Gamecube en PS2 kan emuleren staat hoog op mijn wishlist.

Metroid Prime Trilogy HD

Afbeelding

Natuurlijk kijk ik uit naar Metroid Prime 4, maar waar ik ook nog op hoop is een HD remaster van de eerste 3 games.

Een fysieke release van de Final Fantasy Pixel Remasters

Afbeelding

Puur vanuit mijn verzameldrang: ik hoop op een fysieke release van de Final Fantasy Pixel Remasters (ideaal allemaal op 1 disk/cartiridge), zodat de numering van deel 1 t/m 10 in m'n kast weer klopt.

World of Warcraft op consoles

Afbeelding

Nog eentje die verder nergens op gebaseerd is: ik hoop al jaren op een console port van World of Warcraft.
Ik heb deze MMO bijna 10 jaar lang gespeeld, maar ben er zo'n 2 jaar terug eindelijk mee gestopt.
Dat had verschillende redenen, maar een grote was toch wel dat ik steeds minder zin had op PC te gamen:
Ik zit voor m'n werk al hele dagen achter de computer, als ik een spel wil spelen om te relaxen doe ik dat toch het liefst voor de TV, op de bank.

Als ze me ooit nog terug zouden willen lokken naar "WoW" zou dat dus vooral met een console release zijn.
Snap ook niet waarom die na al die jaren nog niet is gemaakt; als FF14 het kan moet het Blizzard toch ook lukken?
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Onze 2022 gaming wishlist

29 dec 2021, 09:11

Het enige waar ik echt naar uitkijk in 2022 als game is Elden Ring. Eventueel, omdat Niels die aanhaalde in de podcast, Breath of the Wild 2 en God of War Ragnarok. Maar omdat ik nog niet zeker weet of die komen, kijk ik er nog niet full force naar uit.

Waar ik ook naar uitkijk is het inrichten van de nieuwe gameroom. Niet iets dat je kunt kopen, maar het huis is wel gekocht en 28 april de sleutel, dus vanaf dat moment wordt het puzzelen en zweten om alles in te richten. En daar kijk ik ook erg naar uit.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

29 dec 2021, 10:11

Als ik kijk naar 2022, dan hoop ik dit jaar ook een game aan de Videopac collectie toe te voegen. Ik weet niet of dat ook telt, maar het zou wel gaaf zijn!

Wat echt nieuwe dingen betreft, hoop ik vooral op ontwikkelingen binnen de Evercade familie. Er wordt ongetwijfeld gewerkt aan een nieuwe versie van de handheld. Nu de Evercade VS uit is en betere specs heeft dan de handheld, verwacht ik dat ze dit recht gaan willen trekken. Een verbeterde handheld is voor mij een no-brainer, die gaat er komen. Verder hoop ik stiekem ergens aan een witte Evercade VS te komen. En als laatste hoop ik dat er toffe nieuwe cartridges aangekondigd worden. Hoog op mijn wensenlijstje staat een Commodore 64 collectie. Ik kan zo een lijstje maken met games die er op zouden moeten komen, maar Bruce Lee I en II, en HERO zijn wel de twee games die ik er het liefst op zou willen zien.

Verder is het enige moderne device dat ik gebruik de Oculus Quest 2. Ik heb daar geen concrete wensen voor, maar nieuwe games in de stijl van A Fisherman’s Tale en Down The Rabbit Hole zijn zeker gewenst.

Ik verwacht dit jaar nog geen PS5 of Xbox Series. Eerst maar eens investeren in een fatsoenlijke nieuwe tv.
TheDarkWanderer

29 dec 2021, 11:40

Ik heb wel wat dingen op mijn wishlist staan, al zijn het er nog niet heel veel. De eerste 3 zijn gebaseerd op wat er uit gaat komen, de rest is vooralsnog wishful thinking.

- Pokemon Legenda Arceus
- Breath of the Wild II
- Diablo IV
- Een remake van Age of Mythology
- een HD remaster van Rayman II: The Great Escape
- Remakes van Tony Hawk's Pro Skater 3, 4, Underground I en Underground II
- Een Super Monkey Ball Collection
- Nieuwe circuits en characters voor Mario Kart 8
I sense a soul in search of answers...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 dec 2021, 14:28

Veel is al genoemd:

- Breath of the Wild 2
- Elden Ring
- Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
- God of War Ragnarok
- Disco Elysium

Maar ook:
- Triangle Strategy
- Labyrinth of Galleria: Coven of Dusk

En ik hoop:
- Chrono Cross remaster (gaat het gerucht naar)
- Persona 3 remaster
- Nieuwe Etrian Odyssey
Swey

29 dec 2021, 17:31

Ik kijk uit naar:
Botw II
Disco elysium
Sea of stars
Salt and sacrifice

Ik hoop dat de volgende komen/announced worden
Witcher 1 en 2 op switch
Chrono cross remake
KillingRaptor

29 dec 2021, 19:01

Hier ook veel dingen die al genoemd zijn zoals Breath of the Wild 2 (al vrees ik dat die niet in 2022 zal verschijnen), God of War, TMNT Shredder's Revenge, Eiyuden Chronicle,... Maar eentje die ik nog niet zag voorbijkomen is Bayonetta 3!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

30 dec 2021, 17:42

Ik ga ook mee met Breath of the Wild 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge en Elden Ring.

Daar voeg ik nog aan toe: Ghostwire: Tokyo:

Ik ben een enorme fan van de twee Evil Within delen.

Salt and Sacrifice

Ik ben een enorme fan van het vorige deel.

Cyberpunk 2077
Eindelijk. Kan niet wachten om deze te spelen op de PS5 of Series X (daarvoor wacht ik het oordeel van DF af).

Gran Turismo 7

Sport heb ik over geslagen maar ik heb er weer zin in.

Maar eigenlijk staat Elden Ring bij zo hoog dat ik verder nergens anders aan denk.

DokeV en Project Eve wil ik eerst wat meer van zien. Final Fantasy XI verwacht ik pas in 2023.
Zach

31 dec 2021, 09:11

Ik hoop op Silent Hill en Shenmue 4 aankondigingen.

Een echte traditionele Zelda zou erg gaaf zijn, anders graag die oracle games in hd.
arjen1981

31 dec 2021, 16:25

Zach schreef:
31 dec 2021, 09:11
Ik hoop op Silent Hill en Shenmue 4 aankondigingen.

Een echte traditionele Zelda zou erg gaaf zijn, anders graag die oracle games in hd.
Klinkt goed! Ik ben benieuwd wat de Anime voor Shenmue brengt in 2022.
Ribbelchips

03 jan 2022, 14:07

- Breath of the Wild 2De opvolger van beste Nintendo game ooit gemaakt ontwikkelen.. ga er maar aan staan. Er waren natuurlijk wel wat verbeterpuntjes (variatie in shrines, gebrek aan traditionele dungeons o.a), maar je moet natuurlijk wel redelijk trouw aan het origineel blijven omdat veel mensen dat juist geweldig vonden. Ik wil eigenlijk niets meer van deze game zien via trailers. Alleen ergens in oktober lezen dat het aan alle verwachtingen voldoet en dan mezelf net als in 2017 en 18 weer honderden uren in deze game verliezen.

Triangle Strategy. Ik vond Octopath Traveler een geweldige game, maar strategy games vind ik nóg leuker dan RPGs. De stijl/artwork is geweldig, de gameplay staat volgens mij ook als een huis. Ik kijk enorm uit naar deze game!

Advance Wars 1+2 Als je de stijl van deze remake(s) vergelijkt met die van Triangle Strategy beginnen de tranen spontaan over je wangen te stromen, maar de AW gameplay is natuurlijk altijd goed. Ik hoop stiekum dat ze extra maanden van het uitstel hebben gebruikt om iets aan die lelijke plastic-look te doen.

Two Point Campus Ik heb me verschrikkelijk vermaakt met Two Point Hospital en deze nieuwe setting lijkt me echt geweldig. Hospital was natuurlijk een enorme knipoog naar Theme Hospital, maar dit is echt iets nieuws.

TMNT Shredders Revenge. Ook ik kijk hier natuurlijk heel erg naar uit. Ik heb de NES en SNES Turtles games kapot gespeeld en Turtles in Time is daarvan wel echt mijn favoriete.

Glazen bol

Ik denk dat Nintendo op de E3 de opvolger van de Switch aankondigt. Niet superveel veranderingen aan de buitenkant, maar wel 4K en HDR support. Slikt dezelfde cartridges als de Switch en is dus volledig backwards compatible. Nieuwe games: Mario Kart 9, Breath of the Wild 2, Metroid Prime 4, Super Smash Bros Ultimate The Definitive Edition (inc alle DLC), Xenoblade Chronicles 3 en 4K upgrade packs voor een aantal huidige Switch (1) games.
Afbeelding
arjen1981

13 jan 2022, 17:30

The Settlers heeft zojuist een datum gekregen voor maart op PC. Die staat ook zeker weten op mijn wensenlijstje voor dit jaar.

Ook zo'n serie waar ik heel veel plezier mee heb gehad. Met name deel 1 op de Amiga en later deel 2 en 3 op de PC.
Flozem

13 jan 2022, 18:04

Steamdeck
Als een van de eersten besteld. Zou begin dit jaar moeten aankomen. Kan ik eindelijk serieus werk maken van mijn Steam backlog als handheld gamer.

Metroid Prime 4
Lang verwacht. Trilogy kan ik al op Wii en NGC spelen… dus liever dat de resources daar aan op gaan.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 jan 2022, 23:52

Sinds de nieuwste trailer kijk ik ook erg uit naar Kirby and the Forgotten Land
Afbeelding

En KillingRaptor herinnerde mij er in dit topic aan dat Bayonetta 3 ook dit jaar uitkomt.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

15 jan 2022, 21:34

I agree! Kirby staat bovenaan. Ook de Steamdeck en Odin houd ik goed in de gaten. Oja en de Miyoo P60, als deze nog uitkomt. Voor de rest zou ik een Playdate willen en daarbuiten zie ik momenteel niet zoveel boeiends!

Veel portable hardware dus…
Ik heb ook dit jaar veel zin om oude 16- en 32-bit klassiekers te spelen.
- portable-games.nl
arjen1981

17 jan 2022, 17:31

Ja ik ben ook wel benieuwd naar Kirby door die trailer. Ik vond Mario 3d Land namelijk ook heel tof en daar doet het mij veel aan denken.

Bayonetta 3 ben ik niet meer zo enthausiast voor nadat ik deel 2 recent weer opnieuw probeerde. Voor mij is die formule wel uitgebrand. Of er moet echt wat nieuw in zitten. Ook Sol Cresta en Babylon's Fall van Platinum trekken mij niet echt na geprobeerd te hebben en vroeger gezien te hebben.

Wel zag ik genoeg mooi aankondigingen voor dit jaar van developers die echt dat Platinum gevoel lijken te brengen naar hun game. Ik denk dus wel dat we van dat soort gameplay mogen genieten alleen verwacht ik niet dat het van Bayonetta of Platinum zelf komt.

De Amiga 500 mini was nog niet genoemd. Maar ook daar ben ik benieuwd naar! En de Astro City Mini V die Niels al deelde.
KillingRaptor

17 jan 2022, 18:57

arjen1981 schreef:
17 jan 2022, 17:31
De Amiga 500 mini was nog niet genoemd. Maar ook daar ben ik benieuwd naar! En de Astro City Mini V die Niels al deelde.
Juist! Die heb ik zelfs in pre-order staan. Ben er erg benieuwd naar, nooit een Amiga gehad maar dat is wel een computer die me interesseert voor de games.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

17 jan 2022, 22:20

Oeps. De amiga 500 heb ik al sinds dag 1 in pre-order! Helemaal vergeten!

Supergaaf haha
- portable-games.nl

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”