Onze favoriete video game releases van 2021

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Onze favoriete video game releases van 2021

26 dec 2021, 11:58

Ik heb een behoorlijk lijstje van gespeelde games dit jaar. Een stuk meer dan eerdere jaren dus heb ik besloten er een top 20 van te maken. Dit komt ook omdat ik alles mee reken dat dit jaar is uitgekomen. Dus ook remasters, enhanced editions en remakes maar ook bijvoorbeeld een Hades die natuurlijk al veel langer beschikbaar is op de Switch maar ook een hele valide reden had om te wachten tot deze op de andere consoles uit kwam.

Op volgorde van hoeveel plezier ik heb gehad met elk spel:

1. Nioh 2 remastered complete edition- PS5

Afbeelding

Deze speeld prachtig op de PS5 en is must buy als je het systeem hebt. Ik had de DLC's voor deze gelegenheid bewaard toen de aankondiging van de remastered comple edition kwam. Helemaal de laatste DLC was knap. Wat een prachtige en andere level design. Ook 100% Platinum gehaald dit jaar.

2. Resident Evil 8 - PS5

Afbeelding

Prachtig deel in de serie en waardig vervolg op deel 7. Als die je beviel is dan is deel 8 zeker weten ook voor jou. Vooral de eerste helft is erg goed. hele knappe level design. The Village, het Kasteel maar ook het stuk van Donna Beneviento zijn de beste in de serie. het latere stuk voelt wat conventioneler en minder innovatief maar sluit het geheel wel mooi aan met de rest van de serie kwa verhaal. Je kunt het bijna en best of Resident Evil noemen.

3. Mortal Shell Enhanced Edition - PS5

Afbeelding

Dit is de beste Souls game die niet van From Software komt.

4. Virtua Fighter 5 Ultimate Showdown - PS4

Afbeelding

Voor mij is dit de beste Fighter serie die bestaat. Kwam dan ook als een prachtige verrassing!

5. Nier Replicant - PS4

Afbeelding

Mooi deze weer te spelen. Voelt heel nostalgisch en voelt nog altijd nog net zo compleet. Dit is echt kwaliteit game design.

6. A Plagues Tale: Innocence Enhanced Edition - PS5

Afbeelding

Flight Simulator is een hele mooi titel om op je naam te hebben. Maar als je dan bedenkt dat dezelfde studio ook dit heeft gemaakt. En dat na vele tekenfilm en licentie games. Wat een prestatie. Ben nu ook erg benieuwd naar Requiem. Die ga ik ook zeker spelen! De eerste chapters kreeg ik echt heel erg een Ico fibe. Maar je blijft toch steeds wel nieuwe gameplay elementen ontdekken dat deze echt niet verveeld of eentonig wordt.

7. Lost Judgment - PS5

Afbeelding

Hij viel mij tegen. En dat is voor het eerst dat een nieuw deel in deze serie mij tegen viel. Lost Judgment haalt het niet bij het eerste deel en ook na de energie die je voelt in Like a Dragon is het echt even een stapje terug.

Het voelt allemaal een stuk minder diep en minder uitgewerkt. Een stuk minder subquests en ook nog eens verstopt achter een slechte mini game.

Het mist ook de juiste goede mini game. De laatste delen hadden telkens erg goede bonussen waar ik alleen al 20 uur in stopte. Er is een mario party rip off maar die is waardeloos. Je hebt de school stories en ook die stories zijn veel minder goed uit gewerkt dan ik gewend bent van eerdere delen. Het voelt vaak net even te gamaakt voor een game. De arcade port lineup is wel goed. De master system titels zijn wat minder.

Maar het heeft ook wel zijn goede momenten. De karakter ontwikkeling is weer kei goed. En heb je van die momenten dat je echt denk wow. Dat is goed gevonden, actueel of precies zoals het is en klopt met de echte wereld. Denk aan het thema pesten op school, de quest line over de game director maar ook de hele wereld. De hoekjes en de gaatjes. Dan merk je wel dat er ook veel onderzoek in heeft gezeten om het juist uit te werken. Maar allemaal op een iets mindere mate.

8. It Takes Two - XBOX Series X

Afbeelding

Ik speelde eerder dit jaar A way out met mijn vrouw. Daarna ging ik direct door naar It Takes Two met mijn dochter. En dit is zelfs nog origineler dat A way out. Er is echt een hoop budget tegen aan gegooid en je ziet dat er veel creatieve vrijheid is geweest. De ideen zijn neit alleen goed. Ze werken ook gewoon allemaal. Stuk voor stuk.

9. Quake 2021 + Dimension of the Machine - PC

Afbeelding

Bij het origineel gebleven en toch voelt het nieuw en fris. De fantasy setting doet het goed nog altijd. Ziet er echt prachtig uit. Quake doet mij ook pas nu heel veel denken aan Dark Souls kwa look en design. Dat had ik mij nog nooit eerder bedacht maar ontdek ik nu omdat ik er weer zo induik. Dit soort Remasters zijn echt fijn voor een herontdekking van een game. helemaal als er zoveel nieuwe content inzit. De nieuwste campaign kent 6 werelden met elk 2 levels en een eindboss level. Enorm groot dus. Voor mij is Quake ook altijd nog de fijnste MP shooter.

10. Age of Empires IV - PC

Afbeelding

Echt weer terug naar deel 2 wet hier en daar wat elementen van 3 maar ook veel meer uniekere elementen per volk. Uren aan uren online gespeeld tegen wildvreemden.

11. Hades - XBOX Series X

Afbeelding

Dit is werkelijk een geweldige game. En wat een verslaving zeg. De vorige Super Giant games konden me niet echt lang boeien. Hier zitten exact dezelfde elementen in maar de gameplay loop is dit keer echt een droom.

12. Unpacking - PC

Afbeelding

Het wordt een Zen - Puzzeler genoemd maar ik vind het vooral een knap geheel als een spel dat een goed verhaal verteld. Iets wat ik helemaal niet uit de trailers haalde. Onze meteriele beziggingen zeggen zoveel over wie je bent. Ik heb 12 minutes ook gespeeld maar die haalt mijn top 20 niet. Deze is echt velen malen beter.

13. Little Nightmare 2 - PS4

Afbeelding

Wie zegt dat een game geen kunst kan zijn moeten Little Nightmare 2 gaan spelen. De sfeer en creativiteit van de werelden die je in deze doorloopt is echt een prachtig ervaring.

14. HALO Infinite - XBOX Series X

Afbeelding

Ik heb elke Halo gespeeld maar ben nooit een grote fan geweest. Spijtig dat de COOP nog miste in deze want alleen moet ik toch bekennen dat ik het op punten er saai vond. Maar dat heb ik bij elke Halo gehad en zegt dus weinig. Maar de multiplayer in deze heeft mij wel veroverd en maakt Halo de beste multiplayer game van het jaar voor mij. Zou ik deze puur als multiplayer game beoordelen dan zou deze een paar stappen naar boven springen net onder Quake.

15. Metroid Dread - Switch

Afbeelding

De originele metroid is terug. Met de vele op mentroid geinspireerde platformers is dat een hele uitdaging. Maar Dread doet het heel erg goed. Maar voor mij niet zo goed als bijvoorbeeld een Axiom Verge. Maar ik ben blij dat deze na zoveel jaren eindelijk is uitgekomen. Vooral die classieke sfeer van leegte, alleen en claustrofobie weet metroid nog altijd uit te stralen.

16. Art of rally - XBOX Series X

Afbeelding

Vorig jaar was Hot Shot Racing een grote verassing. Een geweldige Arcade Racer waarvan ik elke difficulty heb gespeeld. Dit jaars Hot Shot Racing is voor mij Art of Rally. De career mode is echt een aanrader. Het is ook geen korte game. Uren aan uren speel plezier en dit geeft je de tijd om de drifts en bochten steeds beter te kunnen nemen. Je skill groeit geleidelijk aan en wordt je zelf steeds beter tot in perfectie. En dat zijn de goede racers. De game lijkt nog get meest op een Neo Drift of Over Top maar speelt meer als een Sega Rally van boven af. Al heeft deze geen licenties van de auto in de career mode schuif je door de tijd heen. je begint in de jaren 60 en eindigt in de jaren 90. Elk jaar komen er nieuwe auto's bij die als je een beetje op hoogte bent van rally er direct uitspringen. Het is eigenlijk gek dat je dat idee van een career mode waar je door een tijdlijn gaat en zo histories een autosport beleefd niet vaker wordt gedaan. tenminste ik heb dit niet vaak gezien?

17. Monster Hunter Rise - Switch

Afbeelding

De beste toevoeging vind ik de streamlining juist in multiplayer. Het starten en doen van gezamelijk quests. De loop en het hunten is nog net zo bevredigend. Alleen voelt het voor mij wel echt als een tussengame en maakte World wel vele male meer indruk op mij. Ook vond ik de werelden in World een stuk beter.

18. Visage - XBOX Series X

Afbeelding

Deze viel vies tegen. Wat een pittige game zeg. De puzzels en items zijn zo ontzettend verstopt. Net als PT destijds heb je hier het internet bij nodig om uit te vinden hoe en wat. Maar de sfeer zit er goed in. In tegenstellen tot een RE8 kun je hier flink van schikken. Op zo'n manier dat je niet verbaasd zou opkijken als de politie voor de deur staat omdat de buren hebben gebeld. Zit veel meer in dan je op eerste gezicht verwacht.

19. Psychonauts 2 - Series X

Afbeelding

Klassiek Double Fine. Exact wat ik er van verwacht had en daarom een leuke ervaring. Maar ook niet de grootste verassing dit jaar.

20. Ratchet and Clank: Rift Apart - PS5

Afbeelding

De game met de beste graphics staat op de laatste plaats. Als je een next gen ervaring wil dan is Ratchet and Clank: Rift Apart zeker weten een titel om te bekijken. Een Demon Souls speel ik uiteraard in performance mode maar voor deze zette ik alles op de Visuals. 40FPS is prima te doen voor een platform game als deze. Het is dan inderdaad echt een Pixar film. Ray Tracing is hier ook echt overduidelijk en voelt voor mij voor het eerst als iets nieuws. Ook de animaties en levels ogen als de hoogste budget animatie films.

Met deze top wordt uit duidelijk wat mijn favoriete platformen waren:

1. PS5
2. Series X
3. PS4
4. PC
5. Switch

Ook veel meer westerse studio's dan voorgaande jaren staan in mijn top. Al zijn de top 10 wel vooral echt mijn favoriete Japanse studio's. De Sega's en Capcom's. En ja Nioh staat nu voor de 3e jaar in mijn top 3. Kan er ook niks aan doen het blijft een meesterwerk.

Ik ben erg benieuwd naar al onze favoriete video games. Er is dit jaar zoveel moois uit gekomen dat je onmogelijk alles kunt spelen. Maar ik ben wel heel benieuwd welke trends we allemaal gezamelijk zien en welke spelen ik nog echt een kans moet geven in 2022.
Galious
Moderator
Moderator

Re: Onze favoriete video game releases van 2021

26 dec 2021, 12:50

Ik heb van dit jaar volgens mij alleen Little Nightmares II gespeeld, dat vond ik wel echt een pareltje. Ik denk zelfs nog beter dan het eerste deel. Ik kijk in elk geval uit naar de expansion!

Afbeelding

Een paar andere aankopen die dit jaar uitkwamen, moet ik nog spelen, dus daar kan ik nu nog niets zinnigs over zeggen.

Edit: Ik zou nog Indie Heroes Collection I voor de Evercade kunnen noemen, want die was ook dit jaar uitgebracht! Nu is het tot dusver de enige Evercade cart die ik heb, maar daarmee ook gelijk mijn favoriet :evil2:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
ikk
Contacteer:

26 dec 2021, 14:35

Ik heb weinig gespeeld van wat dit jaar is uitgekomen:

1. Psychonauts 2 - Lang gewacht op dit vervolg en het was het wachten meer dan waard.

2. It Takes Two - Ben deze met een vriend aan het spelen, zijn nu denk ik ergens halverwege en tot dusver vermaken we ons prima.

3. Twelve Minutes - Gewoon een prima game.

4. Pokemon Brilliant Diamond - Het is dat ik weer is zin had in een Pokemon game, maar hier ben ik zo snel mogelijk doorheen gerend. Het doet niks nieuws en de artstyle viel me tegen, maar het standaard Pokemonnen was wel weer even leuk.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 dec 2021, 15:46

Ik doe een top 10, ik heb namelijk niet zo heel veel 2021 games gespeeld. Maar het was wel een enorm sterk jaar voor Japanse RPGs en dan heb ik Tales of Arise nog niet eens gespeeld (dat schijnt een van de beste releases te zijn maar ik heb daar alleen de demo van gespeeld).

1. Shin Megami Tensei V
Afbeelding

De game waar ik ook het meeste naar uitkeek, in eerste instantie was ie niet zoals ik had verwacht maar na zo'n 20 uur gameplay ging een knopje om en was ik all-in. De game combineert het beste van voorgaande SMT games met een semi-open wereld die soms een beetje aan Xenoblade doet denken. Zelfs op Normal ligt de uitdaging al hoog vergeleken met andere RPGs, maar daar staat deze serie ook om bekend. Als je van goede tactische battle-systemen houdt en exploratie dan mag je Shin Megami Tensei V niet missen.

2. Metroid Dread
Afbeelding

Met Metroid Samus Returns had MercurySteam voor mij al bewezen dat ze de essentie van 2D Metroid beheersen, en Dread laat zien dat ze ook hun eigen draai eraan kunnen geven zonder dat het de Metroid sfeer aantast. De EMMI secties zijn ietwat hit-or-miss voor veel spelers maar ik vond de beklemmende sfeer goed bij Metroid passen. Metroid Dread is na Super Metroid nu mijn favoriete deel in de serie, althans van de 2D delen.

3. Neo: The World Ends With You
Afbeelding

The World Ends With You was een van mijn favoriete games op de DS, ik was dan ook haast ecstatisch dat er een nieuw deel aan zat te komen al maakte ik me wat zorgen over de gameplay. Een belangrijk onderdeel van wat TWEWY op DS zo goed maakte was namelijk die unieke gameplay en de setting. Gelukkig heeft deel 2 de setting op orde en hoewel de gameplay in de schaduw staat van het origineel vond ik het toch boeiend genoeg tot het einde van het spel. Jammer genoeg heeft de game erg slecht verkocht en zullen we waarschijnlijk nooit meer een deel in deze bijzondere serie zien.

4. Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy
Afbeelding

De Atelier serie is een acquired taste; daar kwam ik wel achter toen ik ooit Aterlier Lydie & Suelle probeerde wat dat sloeg totaal niet aan. Toch werd een nieuwer deel in de serie, Ryza, zo goed ontvangen in de media dat ik de serie nog een laatste poging gaf. Maargoed, Ryza kwam in 2020 uit, de sequel echter kwam begin dit jaar uit en was een verbetering in ieder opzicht. Ryza 2 is een onthaastend spel waarin je op veel verschillende manieren progressie kunt boeken: alchemie, exploreren, dungeon crawlen, materialen zoeken, side-quests doen en meer. Je moet wel tegen de zoetsappige vormgeving kunnen.

5. Monster Hunter Rise
Afbeelding

De Monster Hunter serie heeft mij vele uren van mijn leven gekost, dit nieuwste deel zag er veelbelovend uit in de trailers omdat het nieuwe acrobatische gameplay met zich meebracht en een Japans mythologisch jasje. Echter leek de game niet helemaal af tijdens release en dat heeft de vaart er bij mij uitgehaald. Qua gameplay denk ik wel de beste Monster Hunter tot nu toe maar ik mis de end-game zoals voorgaande delen hadden. Toch heb ik me er voor een uur of 40 goed mee vermaakt.

6. Bravely Default II
Afbeelding

Bravely Default en Bravely Second heb ik ondanks dat ze hoog staan aangeschreven nooit gespeeld, toch besloot ik meteen bij release in te stappen in dit nieuwe deel. Bravely Default II draait volledig om het job-systeem en alles wat de game doet is ondersteunend daaraan. Het is ontzettend leuk om verschillende jobs te levelen en te combineren, maar de game mist iets voor een meesterwerk-status voor mij. Het is een game die dingen uit andere games briljant combineert maar vergeet om een eigen stempel te drukken. Jammer, maar toch heb ik me er erg mee vermaakt.

7. Back 4 Blood
Afbeelding

Back 4 Blood bleek de meest populaire game tijdens een LAN party die ik met collega's had dit jaar. Het is een soort re-imagination van Left 4 Dead maar dan met hogere productiewaarden en iets modernere gameplay. We zijn tot ongeveer halverwege de campaign gekomen en hopen de rest binnenkort weer op te pakken want dit smaakt naar meer. Uniek is dat je d.m.v. een soort collectable kaartensysteem je eigen perks kan bepalen en dat de game dat ook doet om elk level een unieke uitdaging te geven. Erg gaaf, ik raad deze game van harte aan voor co-op multiplayer.

8. Forza Horizon 5
Afbeelding

Forza Horizon is altijd zo'n serie geweest die ik heel kort speel, vervolgens afgeleid raak, en me voorneem om te wachten tot het volgende deel om me echt in te verdiepen. Deel 5 moest die game dus worden en ik ben verrast met hoe goed de game in elkaar zit; zoveel te doen en zoveel afwisseling! Ik ben er alleen helemaal niet goed in, mijn auto glijdt altijd overal de bocht uit. Toch verwacht ik deel 5 wel meer te spelen dan deel 4 omdat de setting mij zoveel meer aanspreekt.

9. Halo Infinite (multiplayer)
Afbeelding

Ik had deze game bijna links laten liggen dit jaar, maar gelukkig was ik toch benieuwd naar hoe het speelde. Ik ben ontzettend slecht in first-person-shooters met een controller spelen en zodoende eindigde ik regelmatig als laatste. Maar na enkele potjes oefenen eindigde ik toch af en toe als bovenste speler in mijn team. Halo Infinite speelt vlot, ziet er prachtig uit en dankzij Quick Resume zit je binnen no-time na opstarten van de console in een potje.

10. Mario Party Superstars
Afbeelding

Mario Party heb ik altijd maar een middelmatige serie gevonden, de laatste game die ik voor mezelf heb gekocht is denk ik deel 4 geweest. Sindsdien heb ik nog wel af en toe een potje gespeeld bij iemand anders maar het leek soms alsof de ontwikkelaar zichzelf als doel had gesteld om alles wat goed was aan het vorige deel overboord te gooien en iets compleet nieuws te proberen. Zo ook met Super Mario Party die twee jaar geleden uitgekomen was. Maar Mario Party Superstars doet eigenlijk precies wat ik van een Mario Party game wil: focus op leuke minigames zonder fratsen en een paar normale borden met thematische gimmicks. Het was natuurlijk beter geweest als het nieuwe borden en nieuwe minigames geweest waren maar voor wie Mario Party nog nooit heeft gespeeld is dit nu de beste game uit de serie die je in huis kan halen.
Ribbelchips

28 dec 2021, 10:58

Ik heb dit jaar niet zo heel veel 2021 games gespeeld, maar hier zijn mijn favorieten:

Afbeelding

1. Metroid Dread (Switch)

Metroid is misschien wel mijn favoriete Nintendo serie en hoewel Dread niet in mijn top 3 Metroid games staat is het wel de beste game die ik het afgelopen jaar heb gespeeld. De EMMI zones vond ik aanvankelijk verfrissend, maar na een tijdje merkte ik dat het meer een last begon te vinden dan een toevoeging. Verder vooral heel blij met meer 2d Metroid. En volgens mij is het qua sales een redelijk succes. Hopelijk mag Mercury Steam nog een Metroid game maken!

Afbeelding

2. Mario Party Superstars

De beste Mario Party sinds de NGC delen! Eindelijk kon ik met de kids een goede Mario Party spelen op een moderne console. Sinds de Wii delen zat er telkens wel iets in wat de lol verpestte. Van waardeloze controls, tot veel te traag spelverloop en als dieptepunt die game (deel 10?) waarbij je allemaal in hetzelfde wagentje zat. Dit is gewoon weer ouderwets. Snel spelverloop, toffe borden, de beste minigames bij elkaar, alle leuke personages.. Nu al meer uren gespeeld met deze dan met de delen 8,9 10 en dat vorige Switch deel samen. Ik zou het wel heel vet vinden als er via DLC wat meer borden (en minigames) zouden worden toegevoegd trouwens. En dan graag borden uit de NGC delen! 5 blijft een karig aantal.

Afbeelding

3 Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 (PS5)

Ik heb pas op de GameCube kennis gemaakt met Tony en het eerste deel dat daar op verscheen was deel 3. Deel 1 en 2 had ik tot voor kort dus nooit gespeeld. De PS4 versie bleef vrij lang hangen op €40 wat ik eigenlijk teveel vond, maar twee weken geleden de superieure PS5 versie voor €25 kunnen scoren bij Bol. Wachten loont dus! Ik heb nog lang niet alles gespeeld van deze game, maar genoeg om in de top 5 te belanden. Het speelt en oogt fantastisch en ik ben weer met heel veel plezier Ollies en flips aan het uitvoeren en SKATE letters aan het verzamelen in de prachtig nagemaakte levels van deze remake. Als ik deze game eerder had gehaald was ie waarschijnlijk nog hoger in mijn lijstje geëindigd.

Afbeelding

4 Super Monkey Ball Banana Mania (PS5)

Een soort samengevoegde remake van de eerste twee Monkeyball games, die achteraf gezien flink beter had kunnen zijn. Banana Mania heeft namelijk wel een erg grote focus op deel 2. En dat terwijl ik vooral de minigames uit het eerste deel veel beter vond. Maar ook de courses uit SMB1 zijn eigenlijk klassiekers en de meeste ontbreken hier gewoon. Ik heb lange tijd de hoop gehad dat ze nog via DLC zouden worden toegevoegd, maar die hoop is wel een beetje vervlogen. Wat overblijft is nog steeds een erg toffe game, maar het had gewoon meer kunnen zijn. Beetje een gemiste kans.

Afbeelding

5. Alex Kidd in Miracle World DX (PS5)

Toegegeven, het is vooral het jeugdsentiment dat deze game in de top 5 heeft doen belanden. Het origineel heb ik echt kapot gespeeld op de Sega Master System (omdat het maandenlang ook de enige game was die ik bij het systeem had). en ik vond het heerlijk om die game nogmaals te doorlopen met nieuwe, handgetekende graphics en zelfs wat gloednieuwe omgevingen. Met een druk op de knop ben je terug in 1986 en ik ben echt een sucker voor dit soort jeugdsentiment. Hele puike remake met leuke extra's. Tegenwoordig voor een prikkie fysiek te koop (17,99 voor PS5 bijvoorbeeld).
Afbeelding
toejam

28 dec 2021, 13:15

1. Forza Horizon 5. Voor mij de game van het jaar. Echt waanzinnig hoe goed alles in elkaar steekt
2. Little Nightmares II. Het einde was het niet helemaal voor me maar de rest was weer puur genieten.
Professional dabbler
Theo79

30 dec 2021, 14:12

1. Guilty Gear Strive (Ps4)

2. Mario Golf (Nintendo Switch)

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

arjen1981

30 dec 2021, 16:56

Ik zou Shin Megami Tensei V en Neo: The World Ends With You ook graag spelen. Ik denk dat ik mij daar ook super goed mee zou vermaken. Ik moet alleen echt meer aandacht aan gaan geven. Ik merk dat ik snel toch afgeleid ben en weer wat anders speel als het op mijn pat komt. Zo ben ik nog bezig met Persona 5 Tokyo Mirage Session en YS IX. En ik weet niet waar het door komt. De pacing. De verleiding van iets anders. Meer actie. Ik weet het niet?

Horizon 5 heeft mijn top 20 niet gehaald. Ik heb het daarvoor ook te snel weer laten liggen. Net als met Monster Hunter Rise en world. heb ik in 2020 nog zoveel Horizon 4 gespeeld dat ik een beetje Horizon moe was. In de systemen zelf is ook net te weinig veranderd.
Zach

30 dec 2021, 17:18

Metroid Dread en Shin Megami Tensei V. SMTV is prachtig, maar nog niet veel kunnen spelen. Metroid Dread is tot nu toe blijkbaar mijn game van het jaar. Ik heb me veel op retrogames gericht dit jaar.

Veel toffe games gekocht dit jaar: No More Heroes III, Persona 5 Strikers, Neo: The World Ends With You, Shin Megami Tensei III, Nier Replicant, Super Mario 3D World (+Bowser's fury). Waarvan ik die laatste 3 games al eens uitgespeeld heb op oudere platforms.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”