Pineapple Kid voor de Gameboy

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
MHZ

Pineapple Kid voor de Gameboy

15 okt 2021, 14:30

Hey luitjes,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. Daar zijn verschillende redenen voor :smile:

Maar één van de redenen is dat ik nu een jaar heb verdiept in de wereld van Gameboy programming. Jullie weten vast dat ik voor de hobby games programmeer. Zo heb ik een remake van Athletic Land voor op de PC uitgebracht. Deze werd ook door onze mede BB leden gespeeld voor de Highscore challenge, met dank aan Galious. :smile:

Maar nu komt het, ik wil het volgende met jullie delen. Bitmapsoft, een retro game publisher heeft interesse getoond in een game waarvan ik al een kleine tijdje bezig ben geweest deze te maken. Het spel heet Pineapple Kid en komt uit voor de Gameboy.

Dit spel is ontwikkeld in GBDK/ZGB. GBDK is een devkit dat je kunt gebruiken om Gameboy software te programmeren in C language.

Pineapple Kid is een puzzel game waarin je 70 levels hebt die je moet verslaan. Elke level is een unieke doolhof waarin je de sleutels moet vinden om de deur te openen naar de volgende level. Om de sleutels te vinden dien je eerst het doolhof te vullen. Let op, je kan maar één richting op zonder tussendoor te stoppen.

Voor één ieder die het leuk vindt om te programmeren voor Gameboy of een start wil maken. GBDK/ZGB is goede start. Maar als je niet aan C programmeren (wat ik jaren geleden ook niet had geprobeerd) wilt beginnen, is er GB Studio. Dit is wel minder flexibel, maar je kan er aardig wat games mee maken en het wordt steeds beter.

Hierbij de link van Nintendo life. Pre-orders zullen binnenkort starten.

https://www.nintendolife.com/news/2021/ ... -christmas

Alvast bedankt voor de support en als er vragen zijn, post ze hieronder. Ook willen starten met Gameboy programmeren? Stel je vragen gerust hier of DM/PM. :smile:
Swey

Re: Pineapple Kid voor de Gameboy

15 okt 2021, 19:28

Ik ga je in ieder geval supporten! Deze komt in mijn topic als ie binnen komt!
MHZ

15 okt 2021, 19:39

Super! Thanks! :thumbup:
KillingRaptor

15 okt 2021, 19:52

Ik zag deze al voorbijkomen op Nintendolife, super om dan te lezen dat het van een Button Basher is! Ben er ook wel benieuwd naar, mijn interesse is alvast gewekt.
MHZ

15 okt 2021, 23:19

:thumbup: Cool. Thanks voor de interesse.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”