Nieuwe releases voor April 2021

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Nieuwe releases voor April 2021

29 mar 2021, 11:03

Laten we weer eens inzoomen op de komende maand. Schoot er steeds een beetje bij in. In April kijk ik zelf uit naar de rerelease van NieR:

Afbeelding

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe een Mortal Shell het gaat doen. Ook een rerelease maar eigenlijk wel wat vroeg voor een rerelease. Maar ik snap dat deze is bedoeld voor de genen die hem hebben gemist. Maar wellicht dat ik deze ook wel oppak goedkoop voor de PS4. Judgement is er ook zo één die komende maand al opnieuw wordt uitgebracht naar de nieuwe consoles. Ik kan me voorstellen dat ook die door velen is gemist, Prachtige game.

Returnal komt ook nog uit maar vind ik dat ook echt een titel voor max 30 euro ipv 75. Maar we zullen de reviews afwachten. Want voor het zelfde geld moet je het niet vergelijken met de eerdere Housemarque titels?

Waar kijken jullie naar uit?
KillingRaptor

Re: Nieuwe releases voor April 2021

29 mar 2021, 11:08

Ook hier NieR vooral! En ook nog New Pokémon Snap kijk ik naar uit maar wil eerst wel eens weten hoe lang je die kan spelen voor ik er de volle mep voor betaal.

Afbeelding
RKR

29 mar 2021, 12:14

Soulstorm, de Abe's Exodus remake. Komt naar Plus begin April.

NieR Replicant absoluut. Nier 1 is beter dan Automata en helemaal nu de graphics en gameplay zijn opgelapt.

Judgment wil ik tzt wel hebben voor PS5. Het is mijn favo Yakuza game. Maar heb hem al uitgespeeld.

Returnal denk ik hetzelfde over, gezien Housemarque's CV en alles wat ik gezien hebt lijkt het me geen titel waar je 80 euro voor neertelt. Procedural generated vind ik vaak ook niks. Kan me niet voorstellen dat de game aan deze prijs een succes wordt. Misschien dat het werkt omdat er niks anders is qua nieuwe PS5 titels, maar ik betwijfel het. Ik koop hem niet, of hij moet wel erg goed ontvangen worden en blijkbaar veel content hebben.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 mar 2021, 12:52

Ik ben ook wel benieuwd naar Nier, ik heb de oorspronkelijke game nooit gespeeld en dit lijkt me een goede manier om dat recht te zetten. Ik verwacht dat ie ook in Game Pass komt net zoals de meeste Square Enix games dus ik kijk het nog even een paar maanden aan. Wel pik ik Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV op, dat maakt de verzameling voor mij compleet (deel 1 en 2 op PS4, deel 3 en 4 op Switch).

Poison Control komt in april ook naar Switch en PS4.
Afbeelding

Nippon Ichi software heeft wel eens een toevalstreffer met games als Labyrinth of Refrain en Lapis x Labyrinth dus ik houd reviews voor deze titel in de gaten.

New Pokemon Snap is voor mij ook nog wel een kandidaat zolang er genoeg content in zit.
Zach

29 mar 2021, 14:40

Nier, mooie tijd voor een replay. Ben benieuwd naar de zus/broer dynamiek vergeleken met vader/dochter.

New Pokemon Snap is ook interessant. Ik ben benieuwd waar de New voor staat in deze game. De vorige keer bij een New -game, viel er een heel gameplay-element weg.
Don Cannoli 79

29 mar 2021, 14:41

Oh Returnal zou ik graag willen spelen. Helaas nog geen PS5.
Nier lijkt me ook tof. Automata moet ik ook nog steeds eens gaan spelen.

Voor mij is het Oddworld Soulstorm.
De digitale release staat voor 6 april. Fysieke release geloof ik in juli. Oddworld games koop ik blindelings dus dit wordt sowieso een double-dipper (eerst digitaal en later fysiek) Misschien zelfs een trippledipper als ik ook ooiteen keer de PS5 versie haal.

Afbeelding

Verder heb ik DOOM 3 VR edition in bestelling staan voor PS4. Digitaal is ie vandaag geloof ik in de store gekomen maar de fysieke versie staat voor 16 april.
Heb wel zin om deze game in VR te spelen met de aim-controller.

Afbeelding
arjen1981

29 mar 2021, 18:34

Tof dat je de Doom 3 in VR gaat proberen. Ik ben daar ook wel heel benieuwd naar.
Ribbelchips

30 mar 2021, 10:39

Ik kijk erg uit naar Wonder Boy: Asha in Monster World!

Afbeelding

Een remake van MWIV (die op de Megadrive Mini pas voor het eerst werd gelokaliseerd). Die versie moest ik nog spelen, maar toen het nieuws over de remake bekend werd besloot ik toch te wachten.

Afbeelding
KillingRaptor

30 mar 2021, 10:44

Verschijnt die digitaal in april misschien? De fysieke versie is voor mei eigenlijk, die wil ik ook wel! Zeker omdat de originele Mega Drive game er ook bij zit. Weet nu niet of je die ook bij de digitale release krijgt.
Afbeelding
Don Cannoli 79

30 mar 2021, 11:32

arjen1981 schreef:
29 mar 2021, 18:34
Tof dat je de Doom 3 in VR gaat proberen. Ik ben daar ook wel heel benieuwd naar.
Ja lijkt me echt wel gaaf. Ik kreeg bericht dat ze hem vandaag gaan leveren. Dus ik kan er al sneller aan beginnen dan gedacht. :biggrin: :perfect:
Don Cannoli 79

30 mar 2021, 11:39

KillingRaptor schreef:
Verschijnt die digitaal in april misschien? De fysieke versie is voor mei eigenlijk, die wil ik ook wel! Zeker omdat de originele Mega Drive game er ook bij zit. Weet nu niet of je die ook bij de digitale release krijgt.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de mega drive game alleen bij de fysieke versie zit maar weet niet of dit klopt.
Op de Switch staat het als het goed is echt op de cart maar bij de ps4 is het alsnog gewoon een download. Dan zou het eigenlijk wel een vage actie zijn als ze die MDversie alleen met de fysieke versie meegeven op de PS4 . Aangezien het het toch een download is kan ie net zo makkelijk met de digitale versie mee worden gegeven. Of het voor hun nog beter maken; voor een klein bedrag los verkopen in de store.
Ribbelchips

30 mar 2021, 12:22

Hmm ik kijk elke maand eigenlijk even op https://en.wikipedia.org/wiki/2021_in_video_games voor de releases is de betreffende maand en daar staat ie bij 22 April. Ik zag dat Nedgame hem inderdaad pas eind mei verkoopt. En dan is er ook nog een stricktly limited... Lekker duidelijk allemaal
Galious
Moderator
Moderator

30 mar 2021, 13:24

Don Cannoli 79 schreef:
30 mar 2021, 11:39
KillingRaptor schreef:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de mega drive game alleen bij de fysieke versie zit maar weet niet of dit klopt.
Op de Switch staat het als het goed is echt op de cart maar bij de ps4 is het alsnog gewoon een download. Dan zou het eigenlijk wel een vage actie zijn als ze die MDversie alleen met de fysieke versie meegeven op de PS4 . Aangezien het het toch een download is kan ie net zo makkelijk met de digitale versie mee worden gegeven. Of het voor hun nog beter maken; voor een klein bedrag los verkopen in de store.
Dat klopt, ja.

"To honor the game’s legacy, the beloved original game Monster World IV is included in all physical editions of ININ Games. It’s not included in any of the digital versions – it’s exclusively available in the physical retail and limited editions for North America, Europe and Australia. For the Nintendo Switch version, it will be featured on the cartridge. The PS4 disc version will include an exclusive download code."

https://www.inin.games/games/wonder-boy ... ter-world/

Ik vind de remake er nog steeds crappy uitzien, dus ik hou het wel bij de digitale PS3 versie van het MD origineel.
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

30 mar 2021, 13:28

Ik ga hem wel aanschaffen, als de remake me niet bevalt heb ik nog steeds de Mega Drive versie dan. :biggrin: Heb hem namelijk op geen ander platform.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 mar 2021, 13:45

De Mega Drive versie is echt supertof, dus dan is het wel mooi om die op de Switch cart te hebben. Wat ik van de remake gezien heb, oogt al enorm gedateerd vergeleken met de tijdloze pixel art en charmante animatie van de MD versie.
nmkl pjkl ftmch
RKR

30 mar 2021, 21:00

De remake zag er in het begin slechter uit. Het is wel een stuk vooruit gegaan. Maar het origineel is nog erg goed, en leuk om op de MD mini te spelen wat een soort echte MD is.
Shenglong83
Contacteer:

06 apr 2021, 17:25

Ik kijk uit naar SaGa Frontier Remastered.
De originele game op PS1 is destijds aan me voorbij gegaan en ik be een suvker voor dit soort oude JRPGs.

https://square-enix-games.com/en_US/gam ... remastered
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
RKR

06 apr 2021, 17:58

Die heb ik gehad. is een enorm moeilijke en vage RPG, wat je kunt verwachten van SaGa. Ik raad persoonlijk Scarlet Grace aan, of de remaster van Last Remnant wat ook een SaGa is in feite.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”