Demon's Souls

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
RKR

Re: Demon's Souls

08 dec 2020, 09:22

Goddelijke game. Ben alle PWWT en PBWT events aan het doen voordat ik NG afrond. Als ik alles heb, denk ik aan de assassination quest.

Ik heb zo ontiegelijk veel chunks en large shards, haha. Komt omdat ik alle lizards meerdere malen heb gejaagd, en vooral met wrath of god pak je er veel in die 2-2 pit. Heb te alleen weinig kleine shards, maar die kun je kopen.

Ben voor een faith build gegaan, eerste keer ooit. Dat is het begin echt behelpen (je had wel een hogere base int mogen hebben, je moet ook dat levelen omdat je MP nodig hebt), maar nu niet meer. Ben verliefd op de Moonlight Greatsword. Die ziet er zo mooi uit en de magic particles zijn dik. Moet nog 1 of 2 colorless souls en dan is ie maxed, dat ga ik tzt nog even snel doen (kan nog gold mask ruilen met de crow, en heb nog wat primeval demons over). Heb ook een Blessed Guillotine Axe, en dan komt het leuke wat ik moet gaan doen, Faintstones. Ik ga gewoon souls farmen en ze kopen in 5-1 (leuk ook dat die merchant achter het meest lastige stuk in de hele game zit).

Ik ben geneigd om te zeggen een van beste games aller tijden. Omdat ik dat al vond van het origineel. En deze is simpelweg beter in alles. En speelt helemaal niet gedateerd, je hebt minder moves dan in DS3 natuurlijk, maar toch zijn de basics goed genoeg. Ik mis de extra trucjes niet. Ik zit ook helemaal in de lore weer, meer dan vroeger. Ik kreeg gewoon feels op het einde van 5-3. En als je PWWT erbij doet krijgt het nog wat meer context. Hoe FROM je de lore drip feed vind ik geweldig. In welke andere game lees ik item beschrijvingen?

En de bosses, hoewel niet van Artorias en DS3 niveau, vind ik wel beter dan DS1 en DS2 bosses. Ze zijn memorabeler. Iedere DeS speler kent nog wel de Old Hero die je steeds moet besluipen, de Storm King met een speciaal zwaard, Fool's Idol, de gevreesde Flamelurker (en ja, hij is ook na een schat aan Souls ervaring nog steeds moeilijk!).

En een beter level dan Latria ken ik eigenlijk niet in de franchise. Man, wat was dat heerlijk zeg. Zelfs 3-2, die zit zo goed in elkaar he. Hogeschool level design.
Laatst gewijzigd door RKR op 08 dec 2020, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

08 dec 2020, 09:55

Gisteravond de Adjudicator neergehaald. Ik herken dat ook heel goed van het tot diep in de nacht doorspelen. Afgelopen weken meerdere malen pas om 3:00+ naar bed gegaan. En dan om 7:00 weer fris en fruitig zijn. Ouch. :lol:

Nu al zin om verder te gaan komende dagen. CyberPunk moet helaas nog even wachten ben ik bang.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 dec 2020, 10:23

Ja complete gekheid ik laat Cyberpunk wachten. Misschien houd ik die zelfs wel vol tot de next gen release want demon's souls is zo'n 100 zeker. en dan daarna nog Yakauza Like a Dragon ook zo 60-80 uur. Ik heb hier een inhaal slag te maken. Ik ga voor een STR build met greatsword. Eerder bleef ik altijd dicht bij knight met een sword & shield. En de allereerste keer speelde ik juist met een faith build. Vanavond ga ik naar 2-1.
RKR

09 dec 2020, 00:03

Cyberpunk wilde ik al laten wachten en nu helemaal. Game zit vol bugs en maakt het zo te lezen niet waar.

Overigens is er een nieuwe ring toegevoegd, als je die snel pakt (PBWT in world 3), dan kun je gaan lachen. Hij zorgt voor snelle movement in de Swamp. Dan lekker invaden in 5-2. Ik hammer daar de black stone. Veel spelers weten het niet of hebben hem niet, dus je kunt ze lekker het laatste zetje geven in dat taaie level. Welcome to Demon's Souls.
RKR

10 dec 2020, 10:43

Invaden lukt maar sporadisch tot ik de server weer op default zette, is wel VS maar veel meer succes nu.

Gisteren 2 gasten afgemaakt als Old Monk. Ik verloor er ook eentje van wel enorme phantom hits. Eentje was taai, deze had ik op een gegeven moment door, healde steeds na ongeveer een derde te hebben weggeslagen. Dus dat deed ik en castte God's Wrath. Goodbye gast. Probeerde ook de swamp weer, 2 gasten wachtten me gewoon op bij de uitgang van de cave. Dat kon in DeS natuurlijk ook, kansloos dus.

Guillotine axe niet geweldig voor PvP, te weinig reach. de moonlight is denk ik ook niet geweldig. Misschien een Blessed Mirdan Hammer maken. Istarelle is ook een optie, volgens mij 1 dex farmen daarvoor. Of Stormruler knockdowns met god's wrath, lol.

Heb de Foe Ring ook. Nadeel in deze run is wel, kan geen arrows meer krijgen, kan niet meer spells respeccen. Want ze zijn allemaal dood. Maar ja, heb alleen 1-4 fog door nog te gaan (kan de blue dragon nu niet killen, oeps). Misschien laat ik me wel een beetje delevelen ook.
Galious
Moderator
Moderator

21 feb 2021, 22:30

Interessante comparison playthrough van de remake vs het origineel:

nmkl pjkl ftmch
arjen1981

16 jul 2021, 19:11

Weer een uitstekende docu van noclip:

synergy

16 jul 2021, 19:56

arjen1981 schreef:
16 jul 2021, 19:11
Weer een uitstekende docu van noclip:

Tof! Ga ik zeker kijken ondanks dat ik de PS3 versie van Demon's Souls helemaal niet gespeeld heb. De remake was mijn eerste Souls game en vond ik echt geweldig.

In de tussentijd vermaak ik mij nog even met Dark Souls 1 remastered, maar merk wel dat ik door de DS remake een beetje verwend ben met de nieuwe graphics en vlotheid van laadtijden etc. Ik kijk dus ook enorm uit naar Elden Ring, want heb wel weer zin in een (next-gen) Souls ervaring. :smile:

edit: net even 't eerste kwartier gekeken, heel tof, maar het stopwoord "right?" is nog vaker gevallen dan dat ik dood ben gegaan in beide playthroughs... :doh:
kingoftherain

18 jul 2021, 16:39

Deze video is ondertussen al bijna een jaar oud, maar ik zag 'm nog nergens staan (zowel hier als in het Dark Souls topic), dus ik mik 'm er nog maar even bij. Gezien de leeftijd van de video gaat het logischerwijs om het PS3 origineel.

"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Galious
Moderator
Moderator

12 sep 2021, 13:38

Interessant artikel op de PlayStation blog over de motion capture in de Demon's Souls remake!

https://blog.playstation.com/2021/03/26 ... -movement/
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”