La-Mulana

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Mark

Re: La-Mulana

20 mei 2020, 17:26

Ik vind het vooralsnog vooral erg frustrerend, meer dat dan leuk eigenlijk. Volgens mij is de enige reden dat ik nog speel dat ik me niet wil laten kennen en me niet verslagen door het spel wil voelen, want echt veel plezier haal ik er niet uit. Loop ook nog steeds doelloos rond in de Gate of Guidance. De enige progressie van vandaag (ruim anderhalf uur) is dat ik de
Spoiler: weergeven
Holy Grail heb bemachtigd. Die eerste Ankh Jewel had ik eergisteren al, maar met beide items kan ik vooralsnog niets om verder te komen.
[Youtube]https://youtu.be/vw651dcoATQ[/Youtube]

Waarom werkt dit nou nooit? Ik ben al gefrustreerd door dat spel, nou dit. Hoe moeilijk is het nou om daar gewoon een video te knallen...

E: Ok iets verder.
ik heb de eerste Guardian (tweekoppige vuurdraak) verslagen. Voldoening is denk ik wat te dun voor de hoeveelheid effort die erin moet, wel een beetje hard voor weinig. Al lucht het lekker zeiken wel enigszins op.
Galious
Moderator
Moderator

20 mei 2020, 18:53

Dan ben ik bang dat het er niet veel beter voor je op gaat worden, Mark. Misschien kun je nog een tweede gebied proberen of de raadsels daar beter bevallen. Als tweede gebied zou ik aanraden om naar
Mausoleum of the Giants
te gaan. De raadsels daar zijn wat anders van aard en hebben een duidelijk overkoepelend thema, het hele gebied is eigenlijk een grote omgevingspuzzel. Maar als je ook daar meer frustratie dan plezier beleeft aan het exploren, puzzelen en experimenteren, dan is het niet je game. Het wordt verder alleen maar cryptischer, grootschaliger en open qua structuur, dus je moet het wel echt leuk vinden om soms even vast te zitten op een lastig raadsel totdat opeens het kwartje valt voor dat aha! moment van voldoening en weer een stukje progressie :)

En wat die youtube link betreft, die verkorte links werken niet met de tags op het forum, je moet de volledige link gebruiken, dus https://www.youtube.com/watch?v=vw651dcoATQ
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mei 2020, 15:18

Ik ben zojuist ook weer gaan spelen. Ik vind het wel leuker dan Mark, maar moet er wel echt met geduld voor gaan zitten. Overal kijken en doen. Ben nog niet door de Gate of Guidance heen. Ik mis, denk ik, het wapen/item om de Ankh te slopen. Gevonden heb ik hem al wel.
Ik liep elke keer die rode skeletten voorbij, want lastig, maar ik bleek ze dus te moeten slopen.
Nu dus nog op zoek naar dat item en dan ben ik er. Gok ik. Geen idee heb het gevoel dat ik zoveel mis :) Je weet ook gewoon niet hoeveel secrets er in een ruimte zijn. En soms zie je dingen waarvan je weet dat je er iets mee moet, maar... wat en hoe. Best frustrerend, maar wel cool als je het oplost.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mei 2020, 16:31

En...done. Althans, de eerste baas is neer. Playtime is 3 uur 49, maar ik heb er veel langer over gedaan maar ben hier en daar wel een half uur verloren door doodgaan. Ik heb nog niet alles opgelost. Dat weet ik zeker. Maar ik weet ook niet of ik alles nu al op kan lossen. Er wordt gesproken over Seals, en die heb ik niet. Dus daar mis ik sowieso al iets. Het voelt wel een beetje als een overwinning.

Ik ga nu nog even kijken om de ruimtes waar ik denk iets gemist te hebben en dan door naar het volgende gebied.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

23 mei 2020, 16:46

Nice, congrats! Je kunt inderdaad niet alles direct oplossen wat je tegenkomt, ook niet in de Gate of Guidance, zoals met die seals en de kamer linksboven bij de lift. Maar er is altijd zoveel te exploren dat je vanzelf weer nieuwe dingen tegenkomt die je wel kunt oplossen :)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mei 2020, 16:59

Voor nu laat ik het rusten. Want ik ben nu aan het wallbashen om te zien of ik nog iets kan, terwijl ik dat niet weet. Ben naar het gebied gedaan dat jij had aangeraden. Ik heb daar nog niet iets ontdekt, maar heb wel een idee waar het heengaat. Het lijkt een soort speurtocht te zijn...
Van Giant naar Giant, want het is een groot verhaal denk ik. Aan het einde heb ik in ieder geval gelezen dat de power aan de voet is van *naam kwijt* en dus is het vast en zeker aan mij om uit te zoeken wie-wie is.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”