Interessante releases voor Maart 2020

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Interessante releases voor Maart 2020

01 mar 2020, 09:11

Maart belooft een prachtige maand. Voor mij zijn de uitschieters:

NioH 2
Afbeelding

Animal Crossing
Afbeelding

Doom
Afbeelding

De Guacamelee! en La Mulana collecties hebben ook mijn interesse. Maar als ik kijk wat er ook in April al niet verschijnt ben ik al redelijk zeker dat die er niet van komen gaan.
Fing3r

Re: Interessate releases voor Maart 2020

01 mar 2020, 10:14

Doom! AfbeeldingAfbeelding

En ik krijg Half-life: Alyx ook nog op 23 maart Afbeelding

Afbeelding

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mar 2020, 11:50

Half-Life Alyx hoop ik op werk met de Vive Pro te kunnen spelen!

Naast Doom Eternal en Animal Crossing kijk ik nog uit naar:

Afbeelding

Dit is een soort cross-over tussen Picross en Phoenix Wright Ace Attorney.

Afbeelding

Voor wie Fire Emblem Three Houses al vier keer heeft uitgespeeld!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mar 2020, 12:35

NIS blijkt Langrisser fysiek uit te brengen voor Switch en PS4. Meteen gepre-ordered en meteen de CE van Lapis x Labyrinth toegevoegd want die heeft 50% korting.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

01 mar 2020, 13:35

DooM is gaaf!
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

01 mar 2020, 13:37

Ik heb op de radar:

Nioh 2
Dit is wat mij betreft wel een must-buy. Misschien niet op day 1 vanwege de backlog, maar dat 'ie er komt, dat is wel zeker.
Afbeelding

La-Mulana 1 & 2
Nog een twijfelgevalletje. Ik ben benieuwd of er ook een standard edition komt, want ik heb niet zoveel met limited editions.
Afbeelding

en verder ben ik wel benieuwd naar de reviews van de PC Engine Mini. Als de emulatie goed is en de hardware degelijk, is dat misschien nog wel interessant om op te pikken als er in de toekomst een pricedrop volgt. Voor de volle mep gaat 'ie hier in elk geval niet komen.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kokos

01 mar 2020, 19:46

Persona 5 Royal, zo'n FES-versie is wat aan de dure kant in deze tijd maar ik wil hiervoor een uitzondering maken. 3 jaar geleden vond ik het origineel een heel bijzondere game die de juiste snaren raakte. Een nieuwe versie met meer content en nieuwe dingen is een goed excuus om het opnieuw te spelen.

Ik ben verder niet meer iemand die nieuwe games koopt, omdat er al zoveel andere opties zijn. Het enige voordeel dat ik zie, is het sociale aspect, maar daar wil ik niet veel energie meer in steken eerlijk gezegd. Alle games in de OP gaan waarschijnlijk goed zijn, in de toekomst speel ik ze waarschijnlijk wel tenzij er veel betere sequels zijn.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mar 2020, 22:50

DOOM Eternal en Animal Crossing! Ik keek ook uit naar NioH 2, maar dan moet ik toch echt het eerste deel nog eens echt gaan spelen. En natuurlijk....

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981

01 mar 2020, 23:04

Ouch ook de Core Mini is al deze maand? Dat was ik helemaal vergeten. Ben erg benieuwd ook. Als die niet enorm tegen valt komt die ook zeker hier in de kamer te staan.
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 mar 2020, 00:23

la mulana voor xb1 staat bij mij op pre-order :) ik overwoog deel 1 op de psvita te kopen, maar toen ik las dat deze bundel uitkwam voor dezelfde prijs als la mulana 1 alleen op de vita was voor mij de keus snel gemaakt. En het lijken me nu ook weer geen games om op meerdere platformen te moeten hebben, iets dat ik sowieso maar écht met een handjevol games heb.

Verder vind ik eigenlijk alleen de pc engine mini interessant, maar ik zie m mezelf niet kopen met een stapeltje pie's in huis waar de games, en meer, al opstaan. Ik heb zelf vroeger deze nooit gehad of überhaupt gezien, en met nul nostalgie zie ik voor mij persoonlijk de meerwaarde niet. Wellicht, net zoals galious aangeeft, bij een grote pricedrop. wie weet in dat geval.

de langrisser games heb ik weleens via emulators geprobeerd maar hebben mij nooit gegrepen... dus die laat ik iig voorbij gaan. en ori, hoewel heel mooi gemaakt, trekt me ook niet. ziet er wel echt prachtig uit natuurlijk.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Fing3r

02 mar 2020, 09:20

Dynamike schreef:
01 mar 2020, 22:50
DOOM Eternal en Animal Crossing! Ik keek ook uit naar NioH 2, maar dan moet ik toch echt het eerste deel nog eens echt gaan spelen. En natuurlijk....

Afbeelding
Oei, helemaal vergeten dat Ori ook nog in maart uitkomt! Was al begonnen met het herspelen van het eerste deel, dat sfeertje :wub:
Afbeelding
arjen1981

02 mar 2020, 11:14

Kunstschilder1987 schreef:
la mulana voor xb1 staat bij mij op pre-order :) ik overwoog deel 1 op de psvita te kopen, maar toen ik las dat deze bundel uitkwam voor dezelfde prijs als la mulana 1 alleen op de vita was voor mij de keus snel gemaakt. En het lijken me nu ook weer geen games om op meerdere platformen te moeten hebben, iets dat ik sowieso maar écht met een handjevol games heb.

Verder vind ik eigenlijk alleen de pc engine mini interessant, maar ik zie m mezelf niet kopen met een stapeltje pie's in huis waar de games, en meer, al opstaan. Ik heb zelf vroeger deze nooit gehad of überhaupt gezien, en met nul nostalgie zie ik voor mij persoonlijk de meerwaarde niet. Wellicht, net zoals galious aangeeft, bij een grote pricedrop. wie weet in dat geval.

de langrisser games heb ik weleens via emulators geprobeerd maar hebben mij nooit gegrepen... dus die laat ik iig voorbij gaan. en ori, hoewel heel mooi gemaakt, trekt me ook niet. ziet er wel echt prachtig uit natuurlijk.
Zelf heb ik nu een TG16 staan maar vind ik het een te grote investering om daar veel games voor te kopen. Maar klopt met emulatie op een Pie ben je er ook snel al. Toch als de kwaliteit goed is vind ik dit wel een hele mooie instap naar meer. De nostalgie is er wel. Denk bv. aan YS of R-Type. Dat zijn wel hele goed versies van die games bijvoorbeeld. Je kent het vaak wel van andere platformen maar straalde het op de PCE of TG16.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 mar 2020, 11:34

Onbegrijpelijk dat ik Ori steeds vergeet..
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 mar 2020, 12:43

arjen1981 schreef:
02 mar 2020, 11:14
Kunstschilder1987 schreef:

Zelf heb ik nu een TG16 staan maar vind ik het een te grote investering om daar veel games voor te kopen. Maar klopt met emulatie op een Pie ben je er ook snel al. Toch als de kwaliteit goed is vind ik dit wel een hele mooie instap naar meer. De nostalgie is er wel. Denk bv. aan YS of R-Type. Dat zijn wel hele goed versies van die games bijvoorbeeld. Je kent het vaak wel van andere platformen maar straalde het op de PCE of TG16.
ik ben het helemaal met je eens dat er een paar hele goede uitvoeringen zijn van bvb ys, r-type of mijn persoonlijke favoriet rondo of blood (ok das de cd module maar toch). En juist die games speel ik dan op de pi, en die zien er daarop prima uit. Ik heb vroeger nooit een 'echte tg' gezien, daarom is het gevoel niet naar het systeempje. in mijn persoonlijk geval zou iedere euro dan dus overbodig zijn om ernaartoe te gooien. Das heel persoonlijk he, en ik snap dat het voor (veel) anderen wel een prachtig apparaatje kan zijn, natuurlijk!
Afbeelding
arjen1981

02 mar 2020, 12:57

Het is eerst vooral even afwachten wat de kwaliteit gaat zijn. Maar dat M2 betrokken is belooft genoeg. Zou nu een extra tegenvallen zijn als het achteraf de plank toch nog mis slaat zoals bijvoorbeeld de NeoGeo Mini of Playstation Mini.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 mar 2020, 13:13

Afbeelding

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 mar 2020, 14:03

arjen1981 schreef:
02 mar 2020, 12:57
Het is eerst vooral even afwachten wat de kwaliteit gaat zijn. Maar dat M2 betrokken is belooft genoeg. Zou nu een extra tegenvallen zijn als het achteraf de plank toch nog mis slaat zoals bijvoorbeeld de NeoGeo Mini of Playstation Mini.
klopt, met m2 zal het inderdaad wel goedkomen. alle projecten waar ze bij betrokken zijn krijgen goede reviews zover ik weet. en ik neem ook aan dat de meeste bedrijven toch wel geleerd hebben van psmini gate.

Over de neo geo mini ben ik persoonlijk nog altijd erg tevreden, maar dat terzijde ;). ligt er een beetje aan hoe je m gebruikt. toegegeven, ik heb m voor 15 euro ooit gekocht (een gebroken model gekocht en zelf gemaakt... dus misschien als ik 80+ had betaald had ik wellicht een andere nasmaak overgehouden).
Afbeelding
Fing3r

Re: Interessante releases voor Maart 2020

03 mar 2020, 09:02

Ik heb hier zo veel zin in, ik ben alleen bang dat ik hier best wel eens misselijk van kan worden. Maar dan zet ik wel een emmertje klaar :biggrin:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nFjtVmka54E&t=151s[/youtube]
Afbeelding
Joey
Moderator
Moderator

03 mar 2020, 12:48

Ik heb recent de eerste Ori gespeeld en vond de physics niet echt chill. Denk dat ik dit nieuwe deel dus maar oversla (al ziet de game er wel prachtig uit).
Fing3r

03 mar 2020, 14:23

De game voelt soms inderdaad wat zweverig, maar ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Je kunt er wel heerlijk mee in een flow komen om door de levels te vliegen.
Afbeelding
Ribbelchips

05 mar 2020, 10:40

De PC Engine mini lijkt me heel interessant, maar de prijs is me een paar tientjes te hoog en het feit je hem alleen in het buitenland kunt bestellen is natuurlijk gewoon irritant (maar aan de andere kant stiekum ook wel interessant...)

Animal Crossing spreekt me enerzijds enorm aan. De personages, het sfeertje, de setting en de laidback factor, maar op het NGC deel na weet het me niet heel lang te boeien. Deze is echter wel flink verbeterd, dus misschien ga ik hem wel een kans geven.
Don Cannoli 79

06 mar 2020, 19:20

Fing3r schreef:
01 mar 2020, 10:14
Doom! AfbeeldingAfbeelding

En ik krijg Half-life: Alyx ook nog op 23 maart Afbeelding

Afbeelding

Sent from my J9210 using Tapatalk

Half-Life Alyx ,Lekker hoor ! :thumbup1:

Ik vind het wel jammer dat ik deze game nog niet kan spelen. Aan de andere kant, is het missch wel goed ook. Ik moet de originele Half -Life games eerst nog spelen. Nou is de 1ste wel erg gedateerd maar.... Laat daar nou net een remake van zijn gemaakt die nu op Steam verkrijgbaar is. BLACK MESA

Black Mesa is de enige nieuwe release die ik deze maand koop. Al wil ik Doom Eternal ook wel graag hebben.
Trailer voor Black Mesa:
kingoftherain

06 mar 2020, 19:37

Nioh 2 zal ik zeker wel een keer kopen en heel misschien dat ik Animal Crossing: New Horizons een kans wil gaan geven. Ik heb nul ervaring met die serie, afgezien van dat ik weet hoe het eruit ziet.
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Galious
Moderator
Moderator

25 mar 2020, 18:52

Dit ziet er wel tof uit, dungeon crawler meets pinball! De game is vorig jaar al verschenen voor PC, Xbone en Switch, maar is deze maand ook PS4 uitgekomen.

nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

25 mar 2020, 19:27

kingoftherain schreef:
06 mar 2020, 19:37
Nioh 2 zal ik zeker wel een keer kopen...
Wat een grapjas is die kingoftherain af en toe toch. "Wel een keer kopen." HA! Sinds dat-ie uit is heb ik 'm volgens mij nog niet neergelegd. Betekent trouwens niet dat ik al erg ver ben, want ik ben ondertussen al een aantal keer opnieuw begonnen om de combat mechanics een beetje onder de knie te krijgen. Oh, en om toch m'n favoriete wapen weer terug te krijgen.
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”